Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Bestilt nye solbriller:

 

Synes det kan se bra ut med lyse chinos, beige/offwhite, til f.eks. en marineblå losjakke …

 

Fine briller! Støtter det siste du sa. Prøvde noen losjakker på Volt i dag, navy er virkelig fint sammen med beige. Selv om det for noen blir en liten kontrast med sommerslig bukse og "vinterslig" jakke. Likte best en fra TH og en annen fra Bruuns Bazaar. Sistnevnte var svart, og jeg merker det blir litt feil til en hverdagsjakke slik jeg ser det. Fikk litt sån ut-på-kvelden-vibber av den svarte losjakken, særlig når den også hadde skinnbånd i ermene.

 

Hvordan vil kvaliteten være på en peacoat fra Filippa K kontra de to overnevnte?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den jeg fant på J&J var en blanding av bomull, ull og polyamide. Ser på nettsiden de har en som er mye penere, som sikkert er den du snakker om?

 

http://jackjones.no/jack-jones/outerwear/KalpaWoolJacket/12057862,no_NO,pd.html?dwvar_12057862_colorPattern=12057862_BLACKNAVY_341489&forceScope=

 

Har meget lyst til å finne og kjenne på denne her. Viss den sitter bra blir det nok kjøp. Alle de andre jeg prøvde koster liksom (som du sier) det dobbelte. Jeg reagerte også på lengden på Tommyen. Han halvkleine karen på Volt mente det var slik de skulle være, men men.

Lenke til kommentar

Etter mye vurdering har jeg kommet frem til at jeg skal bestille meg en dufflecoat fra Gloverall. Men lurer på hvor varm de egentlig er? Bor i Tromsø og her ligger temperaturen veldig ofte på rett i underkant av 0 grader. Blir den for varm da? Har et par gode parkaser som jeg ikke egentlig liker å bruke så mye siden de blir altfor varm hvis jeg skal gå et stykke.

Lenke til kommentar

Det er sant, har faktisk tommybutikk også, skal sjekke den ut. Er liksom aldri der nede. :p

 

Ellers har jeg vært innom Geddon, Capone, Volt, G star (ugh), Rolfsen og J&J. Andre steder de kunne solgt fine losjakker?

 

Det ligger vel en butikk rett ved Tommy i Østervåg som kanskje kan ha noe, kommer ikke på navnet men de fører herreklær. Sørensen muligens?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer nok veldig an på hva du skal bruke under, Anti LFC, og om du er frysepinne eller ikke.

Bruker selv en pea coat med 60% ull, og funker fint med bare skjorte under når temperaturen er lavere en -5 grader.

Blir fort skjorte og genser nå på vinteren. Har en vokset jakke jeg bruker når det kryper ned mot 0 men når det blir minusgrader så ender jeg opp med parkasen, som jeg da syns blir litt for varm igjen.

Lenke til kommentar

G Star ugh? Hva synes du galt med G Star egentlig?

 

Det første er navnet, det andre er klærne de selger.

 

http://shop.g-star.c...-en_US-USD.html

 

Dama som jobba der kom bort og spurte hva jeg så etter... Jeg prøvde meg med losjakke, peacoat og dobbelspent ulljakke, men hun visste ikke hva det var. Hun fant en slik: http://shop.g-star.com/KNITWEAR/CHAMP-SHAWL-CARDIGAN-KNIT-pcaL0KAygLH0MAAAEnkQluI5mFLcAKA5AVBLcAAAE4bxhGzExf-gstar-us-Site-WFS-en_US-USD.html

Endret av -sebastian-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

G Star ugh? Hva synes du galt med G Star egentlig?

G-Star er for folk som liker å vise frem at de går med "dyre" merkeklær, og klærne er preget av store logoer og kombinasjoner satt sammen av tilfeldige tall og bokstaver.

Designet ligner på kostymer for typiske koreanske boyband, og kvaliteten er ikke heller noe å skryte av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...