Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QFT. Pakke merket som gave øker etter min erfaring sjansene for at en blir stoppet.

Hmm... Tror du denne vil bli stoppet?

 

Tillater meg å kopiere fra en annen tråd:

 

Noen av dere som har erfering med hvilket alternativ som gir størst sannsynlighet for å gli gjennom tollen uten å betale masse i toll og mva av de to undernevnte?

(Gitt at det er snakk om en pakke klær (over 8 plagg) til ca $600, ompakket til en uoriginal eske og alle dokumenter er fjernet, avsender er et firma (proxy-tjeneste), ikke en klesbutikk.)

 

a) Få skrevet ned verdien til under 200 kr. Gir visstnok liten sannsynlighet for at det blir stoppet, ettersom "alle" vanligvis får merket som gave og at de er mest obs på det.

Jeg har dog mine tvil... Stor eske med klær til under 200 kr skulle jeg tro virker litt suspekt. Men det blir jo også juletider når pakka ankommer Norge, så mulig den sklir rett gjennom, pga dårlig kapasitet.

b) Få merket pakken som en gave. Som nevnt er det uoriginal emballasje og ingen pakksedler etc fra nettbutikk der. Men det er visstnok stor sannsynlighet for at den blir sjekket, fordi "alle" prøver å slippe unna med dette trikset. Får skrevet ned verdien til under 1000 kr (som er grensa for gaver, right?)

Visstnok skal alternativ A være det beste, og er minst sannsynlig å bli sjekket, men jeg har mine tvil.

 

Hva er deres erfaringer med dette, og hvilket alternativ tror dere er smartest?

 

Sa jo de var for store i livet men for små i låra! Ikke min feil motebransjen er for syltynne gutter :tease: Har meg titt og ofte på gymmen sånn btw.

Kjenner til problemet. Enda jeg ikke har SÅ store lår heller.. Eneste ulempen med knebøy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...