Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Etter mye vurdering har jeg kommet frem til at jeg skal bestille meg en dufflecoat fra Gloverall. Men lurer på hvor varm de egentlig er? Bor i Tromsø og her ligger temperaturen veldig ofte på rett i underkant av 0 grader. Blir den for varm da? Har et par gode parkaser som jeg ikke egentlig liker å bruke så mye siden de blir altfor varm hvis jeg skal gå et stykke.

Den er faktisk ikke såååå varm, jeg bruker den rundt omkring nå når det er rundt 0 grader med genser og skjorte under. Flott duffel, da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann folkens, lenge siden sist jeg var på disse trakter. :)

 

Nå er det jo snart julebordsesong, og siden jeg heller vil rotfylle uten bedøvelse enn å bruke den sorte pinstripe Dressmann-dressen (som er et nummer for stor) en gang til er jeg altså på jakt etter dress. I den forbindelse har jeg undersøkt litt.

 

På Rolfsen bet jeg meg merke i at de hadde Corneliani, noe jeg mener å huske fkm har uttalt lovord om. Jeg så også de hadde Armani der til ca. samme prisen (~9000 kroner), men er det slik at Armani er overpriset og at det dermed er bedre å evt. gå for Corneliani?

 

I prisklassen under (5-6000 kroner) har jeg funnet J.Lindeberg dresser og Bruuns Bazaar på Volt, og jeg mener igjen å ha hørt godord om i hvert fall Bruuns Bazaar her på forumet. I tillegg så har de jo Tiger og Boss dresser absolutt overalt, men er det slik at begge disse merkene er overpriset ræl?

 

Og sist, men ikke minst: hvor mye bedre er øvre prisklasse (Armani, Corneliani) enn den lavere (Bruuns Bazaar, Tiger, osv.)? Hva konkret er det jeg får igjen for de ekstra tusenlappene øverste hylle koster?

 

Takker og bukker. :)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Heisann folkens, lenge siden sist jeg var på disse trakter. :)

 

Nå er det jo snart julebordsesong, og siden jeg heller vil rotfylle uten bedøvelse enn å bruke den sorte pinstripe Dressmann-dressen (som er et nummer for stor) en gang til er jeg altså på jakt etter dress. I den forbindelse har jeg undersøkt litt.

 

På Rolfsen bet jeg meg merke i at de hadde Corneliani, noe jeg mener å huske fkm har uttalt lovord om. Jeg så også de hadde Armani der til ca. samme prisen (~9000 kroner), men er det slik at Armani er overpriset og at det dermed er bedre å evt. gå for Corneliani?

 

I prisklassen under (5-6000 kroner) har jeg funnet J.Lindeberg dresser og Bruuns Bazaar på Volt, og jeg mener igjen å ha hørt godord om i hvert fall Bruuns Bazaar her på forumet. I tillegg så har de jo Tiger og Boss dresser absolutt overalt, men er det slik at begge disse merkene er overpriset ræl?

 

Og sist, men ikke minst: hvor mye bedre er øvre prisklasse (Armani, Corneliani) enn den lavere (Bruuns Bazaar, Tiger, osv.)? Hva konkret er det jeg får igjen for de ekstra tusenlappene øverste hylle koster?

 

Takker og bukker. :)

 

Alle merkene du nevner lager brukbare dresser, men alle merkene du nevner kan også karakteriseres som "overpriset" her til lands. Syns du det er ok å bruke 9000 på en dress du (så vidt jeg kan skjønne) bruker noen få ganger i året vil du selvfølgelig få et bedre produkt, men til den bruken er dresser fra merkene i den litt lavere prisklassen helt greie de også. Mitt råd er å prøve så mange dresser som mulig og rett og slett gå for den som passer deg best.

 

 

 

Da er det på tide å kaste den illusjonen på havet.

 

Huh? G-star er da vel ikke særlig dyrt, og utseendemessig er det på den absolutte bunn, så jeg ser ikke hva som er så feil med det....

Lenke til kommentar

Alle merkene du nevner lager brukbare dresser, men alle merkene du nevner kan også karakteriseres som "overpriset" her til lands. Syns du det er ok å bruke 9000 på en dress du (så vidt jeg kan skjønne) bruker noen få ganger i året vil du selvfølgelig få et bedre produkt, men til den bruken er dresser fra merkene i den litt lavere prisklassen helt greie de også. Mitt råd er å prøve så mange dresser som mulig og rett og slett gå for den som passer deg best.

 

Godt poeng… Klart, har man en dress som passer skikkelig godt og som en føler seg vel i kan det jo tenkes at den finner veien ut av skapet oftere også, men det tar man som det kommer. Det er jo uansett ikke astronomiske summer det er snakk om her, så det vil jo ikke være fullstendig forgjeves om bruksmønsteret mitt over tid skulle vise seg å utvides til det punktet hvor jeg må investere i noe enda bedre.

 

Og som du sier: det viktigste er jo hvor godt den passer. :)

Lenke til kommentar

Det første er navnet, det andre er klærne de selger.

 

http://shop.g-star.c...-en_US-USD.html

 

Dama som jobba der kom bort og spurte hva jeg så etter... Jeg prøvde meg med losjakke, peacoat og dobbelspent ulljakke, men hun visste ikke hva det var. Hun fant en slik: http://shop.g-star.c...-en_US-USD.html

 

Ja, mange av klærne til G-Star ser helt fucka ut, men det er også noen av de som er helt enkle og fine. F.eks har jeg selv en G-Star genser. Helt enkel og grei, kun et lite merke på venstre bryst hvor det står G-Star Raw. Men å si at alt av G-Star er "ugh" blir helt feil. Noen av klærne til PRL ser helt forskrudd ut også, men merket er ikke "ugh" av den grunn... :roll:

 

[mye dritt].. og kvaliteten er ikke heller noe å skryte av.

 

Kvaliteten på G-Star er veldig bra. Jeg fatter ikke hvor du har at kvaliteten ikke er bra. Har selv gensere og bukser fra G-Star, god kvalitet på alt. Noe sier meg at du aldri har hatt noe fra G-Star og du trekker ned negative ting fra himmelen uten å vite en dritt.

 

Huh? G-star er da vel ikke særlig dyrt,[..]

 

G-Star er forsåvidt dyrere en PRL. Sjeldent det er noe tilbud på G-Star klær.

 

 

Ihvertfall. Ble nye vintersko på meg idag :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

...Men å si at alt av G-Star er "ugh" blir helt feil... :roll:

 

Kos deg med genseren din, G-star eg uansett "ugh" for min del.

 

 

Okay, takk for svar. Noen tips til brune pensko? Har noen svarte som kan brukes på julaften.

Noen dere liker her? http://heppo.no/herr...up30-tag-id=348

 

Loake Aldwych er helt latterlig pene, imo. Ellers har du Loake Cannon som ser helt fantastiske ut!

Endret av -sebastian-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liddesdale og Beaufort har jeg sett, muligens også Bedale. De to sistenevnte henger i vanlige Rolfsen, ikke trend-avdelingen. De har også noen skjerf, men tror det er alt - var ikke veldig mye sist jeg var innom ihvertfall.

 

Skal innom der i dag uansett, så skal prøve å oppdatere her.

Gikk ikke innom Geddon, men var hos Rolfsen og Høyer.

 

Rolfsen: Beaufort, Liddesdale, Bristol, International (vinterutgave - ikke den klassiske).

Høyer: Bristol, International, Bardon (tror jeg - en tykk, quilted jakke).

Høyer hadde vanlig International i sort, men også en vinterversjon med noe annet design i grønt. Husker ikke helt om Rolfsen hadde Bardon også, men de hadde bare én International.

 

Ellers pratet jeg en litt med han som jobbet på Høyer, og han kunne fortelle at de hadde planer om å få inn en del spennende - blant annet Drake's, jakker fra Filson, Cornelliani og et dansk merke jeg ikke har hørt om. Mener å huske det var noe med København, men klarer ikke å huske hva det var.

 

 

Filson-varer på Høyer: toalettveske, dresspose, large duffle, tote (med og uten glidelås). Tror det var alt, tok det fra hukommelsen. Ganske greit utvalg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke akkurat spesielt billig heller, sånn i forhold til Cubus, som hfthomas sammenlignet det med, med mindre jeg blingset helt på tankegangen hans.

 

Det er utseende som minner meg om cubus eller lignende. Jeg trudde det faktisk var cubus. Derfor trudde jeg det var et billigere merke.

 

Pent er det ikke uansett pris eller hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar

Så Høyer på Eger i Oslo hadde fått inn Incotex. Angrer litt på at jeg ikke kikket på prisen, for det kunne vært spennende å se hva de gikk for i Norge.

At annet eksempel på overprisen er jo R.M. Williams som Dagestad sluttet å selge fordi de ble for dyre.

 

Så Høyer på Eger i Oslo hadde fått inn Incotex. Angrer litt på at jeg ikke kikket på prisen, for det kunne vært spennende å se hva de gikk for i Norge.

At annet eksempel på overprisen er jo R.M. Williams som Dagestad sluttet å selge fordi de ble for dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...