Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Aldri feil å ta to utdannelser, spesielt om de kan brukes om hverandre... Man får en helt annen kompetanse, et helt annet syn på problemstillinger og ikke minst vil bedrifter se veldig positivt på det, spesielt om man også kan skilte med litt praktisk erfaring. For en arbeidsgiver innen økonomi spiller det ikke så stor rolle om man har en bachelor i religionshistorie, men om man har, si en bachelor i finans, i tillegg til en master i øk&ad så kommer man ganske langt.

 

Angående BI-greiene så har jeg bare lagt merke til et par som studerer der... Sikkert okei hvis man vil studere noe en master i økonomi og administrasjon en bedre institusjon ikke fikser, ellers en ganske trasig høyskole imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selger A Fine Pair of Shoes skoene med eller uten VAT? Hos Herring Shoes får du jo kjøpt skoene uten VAT, men ser ikke den muligheten hos A Fine Pair of Shoes. Prøver å finne ut om jeg skal kjøpe Loake Litchfield hos A Fine Pair of Shoes eller Herring Shoes. Skotrærne som følger med hos A Fine Pair of Shoes (de kunne virkelig valgt et enklere navn) i tillegg til en 10%-kupongkode er jo selvfølgelig en bonus.

Lenke til kommentar

Hei;

Jeg har sett litt rundt på countryattire.com nå, men jeg sliter litt med å finne ut hvilke Barbour-jakker som har smale snitt. Er det noen som sitter med kunnskap om det? For eksempel Chelsea, eller muligens voksede jakker i smalt snitt?

Og bør jeg satse på Small eller XS når jeg er 1.86 og ganske tynn?

 

Skal du kjøpe quilted ville jeg kjøpt Matt Fullham om du skal bruke den på kaldere dager, ettersom den er ganske mye varmere enn både Chelsea og Liddesdale (som 90 % av landets 16-åringer har uansett), og så er den ganske smal. Skal du kjøpe oilskin er New Utility ganske smal.

 

 

 

Edit: Ang. BI er det nok ikke så mange som går der. Så vidt jeg vet er det Christian B, Bebeluv, Geil, meg og et par andre...

 

Takk for godt svar! :) Det hørtes også ganske behagelig ut med en litt varm jakke, så jeg tror oddsen er stor for at jeg ender med Matt Fulham-jakken. Et spørsmål til, bare: Hvilken størrelse bør passe meg best - 1.86 og tynn?

 

Jeg er 188 og veier 90 kg. Min passer ganske perfekt, og er M, så S passer deg kanskje best hvis du er veldig tynn. Problemet er bare at ermene kan bli litt korte.

 

Jeg er 183 og veier 76kg, og kan ikke akkurat si at New Utility er spesielt slim. :p Men med et dropp på 25 cm (110 cm rundt brystet, 85 rundt magen) trengte jeg en M for at det ikke skulle bli for trangt over ryggen. Lurer på om Barbour kan legge inn rundt magen samtidig som de legger opp ermene. :hmm:

Lenke til kommentar

Det har kanskje noe med plasseringen å gjøre, da de som går på BI her går vel i Nydalen.

Personlig kunne jeg aldri tenke meg å bo noe annet sted i Norge enn Oslo(området).

Strengt tatt har vi en ordentlig by i Norge og det er hovedstaden. (Å ja,jeg har vært i Bergen, Trondheim, Kristiansand osv.)

 

Jeg lurer på hva du legger i en ordentlig by?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

By av en viss størrelse. Evt en "storby" om vi kan strekke oss så langt å kalle Oslo det.

 

Jeg tror det er viktig å se på sånt på norgesbasis, og ikke hele verden. Da blir Oslo en storby.

 

Men jeg kunne heller aldri ha tenkt meg å bo alt for langt unna Oslo i Norge. Kanskje når jeg skal studere da...

Lenke til kommentar

Men jeg kunne heller aldri ha tenkt meg å bo alt for langt unna Oslo i Norge. Kanskje når jeg skal studere da...

 

Skjønner ikke helt den tankegangen. Imo er det ihvertfall mye bedre å bo i nærheten av sentrum i Bergen, Trondheim eller Stavanger enn å bo et godt stykke utafor Oslo sentrum i f.eks. Asker. Eneste jeg savner fra Oslo er i grunnen Gardemoen, ellers har jeg alt jeg trenger i Trondheim. Men har kanskje med hva man er vandt til, ville ikke flyttet til en mindre by enn Trondheim igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...