Gå til innhold

Test: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt iphone ikke benytter seg av masseproduksjon da :)

Komponentene i iPhone og iPad er produsert spesifikt for den telefonen. De produserer og utvikler en komponent for å dekke et spesielt behov eller design. Andre telefoner benytter seg av komponenter som er produsert for å selge i bulk til produsenter av diverse enheter. Både skjermen (AMOLED) og CPU (A9) i feks Samsung S3 er designet for salg, ikke for en spesifik enhet, og kan dermed aldri bli 100% optimalisert for den bruken de skal ha.

 

Det er litt som å gå i butikken å handle grønnsaker til maten, og håpe at de har noe som er brukbart, eller å ha grønnsakshage der man kan dyrke akkurat det man trenger selv.

 

Alle telefoner har spesialdesignede deler. Og masseprodusert er de uansett.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig i konklusjonen, men noe av det som skrives blir litt for dumt, som at ingen Android-telefoner har batteri som varer i mer enn et døgn.

 

He he jada det er satt litt på spissen med vilje, det er slik stilen er på siden deres :)

 

Edit: Gjorde det litt mindre Yoda-aktig :)

 

Edit igjen, beklager må ha trykket på feil knapp :p

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Alle telefoner har spesialdesignede deler. Og masseprodusert er de uansett.

Hva om du faktisk svarer på det jeg snakker om i steden for å gjøre deg vrang? Du er ikke dummere enn at du klarer å se det poenget jeg prøver å gjøre her, men i steden for å faktisk svare på det som er relevant, så driver du å flisespikker på helt urelevante poeng, og ordbruken som jeg nå har tydeliggjort. Fortell meg så hvilke deler som samsung har spesialdesignet til S3...

 

Alt er hyllevare. Med untak av den begredelige plastikken de har bestemt seg for å pakke den inn i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle telefoner har spesialdesignede deler. Og masseprodusert er de uansett.

Hva om du faktisk svarer på det jeg snakker om i steden for å gjøre deg vrang? Du er ikke dummere enn at du klarer å se det poenget jeg prøver å gjøre her, men i steden for å faktisk svare på det som er relevant, så driver du å flisespikker på helt urelevante poeng, og ordbruken som jeg nå har tydeliggjort. Fortell meg så hvilke deler som samsung har spesialdesignet til S3...

 

Alt er hyllevare. Med untak av den begredelige plastikken de har bestemt seg for å pakke den inn i.

 

Greit nok, det var en litt fjasete måte å svare på. Men så er jo også beskrivelsene dine også relativt merkeverdige til tider. Men for å svare litt mer seriøst

 

1. Alle deler til telefoner er masseprodusert.

2. At de brukes kun i ett produkt er ikke nødvendigvis noen fordel.

3. Apple og alle andre produsenter har noen ting som kun brukes i en telefonmodell, og andre ting som brukes i flere telefoner.

 

Plast har forvørig mange fordeler. (en av dem er dog ikke at de som lager plasttelefoner ikke bruker penger på produktdesign, som du tydeligvis tror)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg sitter og ser på youtube speed tester og crash tester mellom iphone 5 og samsung galaxy s3.

Så ser faktisk iphone 5 ut til og vere en del bedre en samsung galaxy s3. Det eneste jeg ser som er bedre på s3 er at skjermen er støre!

 

Jeg har noen eksempler:

og

 

Se på disse videoene og forslagan før dere bedømmer iphone får og vere så dårlig!

 

Jeg mener ikke alle altså ;)

 

 

Lenke til kommentar

Dette her med droptester vil aldri bli særlig vitenskaplig etter mitt hode. Mange tilfeldigheter ute og går her, slik som IRL. Enkelte er heldige og mister sin hytt og til helvete, og den er like hel. Andre mister den fra sofaen én gang og skjermen er game over.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette her med droptester vil aldri bli særlig vitenskaplig etter mitt hode. Mange tilfeldigheter ute og går her, slik som IRL. Enkelte er heldige og mister sin hytt og til helvete, og den er like hel. Andre mister den fra sofaen én gang og skjermen er game over.

 

Du kunne kanskje tenkt på å lese hele teksten! nesten på sluttet står det (Se på disse videoene og FORSLAGAN) se på forslagan så får du svaret. Poenget mit var heller ikke at dem skal tåle å tåle og bli åverkjørt av en stridsvogn, men at iphone tåler mer en samsungen!

Lenke til kommentar

Min iPhone 4 er over to år gammel, og har overlevd fall fra flere meter, snøbad i -20 uten beskyttelse, dusj i Niagara Falls, og det som verre er. Telefonen er litt treg, men det skyldes helt andre ting enn det jeg har gjort med den.

 

En god kamerat av meg mistet sin iPhone 4S i bakken nå i høst. Han har den i en BookBook så man skulle tro den var trygg, men tror du ikke casen åpnet seg og lot telefonen falle med skjermen ned mot asfalten. Resultat: Ripe. Skjermen fungerer like godt, men ripen er lettere irriterende.

 

Konklusjon: Jeg tar alle slike tester med en stor håndfull salt. Jeg bruker ikke resultatet av testene som argumenter i diskusjoner, og jeg lar de heller ikke påvirke mitt valg av telefon. Dette burde gjelde alle her inne.

 

Maskinvare har én fasit (selv om vi er uenige om hva som er best), mens holdbarhet kan påvirkes av svært mange faktorer som er umulige å gjenskape i en video på YouTube, et laboratorium, eller lignende. Selv om en telefon er bygget av en type materiale som på papiret er sterkest og best, kan det skje uhell som gjør at telefonen blir fullstendig ødelagt. Da hjelper det lite at den er teoretisk mer holdbar enn min telefon, som har gjennomgått, og overlevd, langt mer enn jeg noensinne hadde forestilt meg.

 

TL;DR: Telefonen min er kanskje ikke den teoretisk mest holdbare og sterkeste, men den har overlevd alt jeg har utsatt den for, så min praksis betyr mer enn din teori.

Lenke til kommentar

Forresten feil av deg å automatisk tro at jeg tror at du "hyller" en utdatert møkkatelefon som S3, noe jeg ikke har påstått. Så dum tror jeg ikke at du er... ;)

 

Du skrev "og ikke bare når du ikke liker det som vises..." Du antyder i STERK grad at jeg var misfornøyd med at S3 tapte en tilfeldig droptest noen poster opp. Er ikke misfornøyd med det og har aldri gitt uttrykk for det. Inntrykket er kun noe som finnes et eller annet sted i hodet ditt. Er bare oppgitt over droptester generelt som ikke er tuftet på "vitenskapelige metoder" som jeg nevnte. Hva pokker vil du utenom å legge falskheter i munnen min? Legger du opp til personstrid slik at det skal bli moderator-varsler? Spesielt med å komme med sidespark til folks intelligens attpåtil blir jo helt på trynet fyllerøl fra din side.

 

-Rapportert

Endret av gammalerik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...