Gå til innhold

Anmeldelse: Guild Wars 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.

 

Helt enig. I stedet for *noen* samle/drep x antall/snakk med x NPCer-quests som er vanlig oppskrift i "generic" quests i andre MMO-er, har de i GW2 valgt å gjøre disse til de eneste questene. UTROLIG KJEDELIG at det ikke finnes noen quester (utenfor mainstorylinen) som ikke gir det eventyr på tvers av zoner eller som forteller en historie om enkeltpersoner (NPC-er) i Tyria.

 

Jeg prøver også å like dette spillet, men får det ikke til. Quester er rett og slett drittkjedelig. Jeg er level 56, og det er fortsatt ingen quester jeg faktisk har fått innlevelse i, INGEN! Det er dette som er hele grunnsteinen i et RPG, og det er så godt som ikke-eksisterende i GW2.

 

PvP er en spøk, selv WvW, og PvE er gørr kjedelig. Takk for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.
Dette var en 100% nøyaktig beskrivelse i mine øyne.Jeg ble umiddelbart imponert etter kjøp, og syntes det var utrolig polert. Men jeg kom ikke lenger enn til level 10 før jeg avinstallerte. Det ble intetsigende, kjedelig og altfor repetivt. Fikk inget fohold til hverken zoner, byer eller verdenen generelt.Veldig veldig skuffet - og det virker som det også er meningen til samtlige kompiser jeg har som jeg skulle spille dette sammen med. Ingen av de spiller mer, med unntak av et par som skryter fælt av PvP - men de spiller jo ikke de heller.Jeg personelig forstår ikke alle de gode anmeldelsene. Dette ble fort kjedelig.Jeg har aktivert kontoen min i WoW igjen for å spille Panda. Et 7år gammelt spill. Sier jo alt om den saken.

 

 

Forventet intet mindre av en WoW fan der alt er fantastisk,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.
Dette var en 100% nøyaktig beskrivelse i mine øyne.Jeg ble umiddelbart imponert etter kjøp, og syntes det var utrolig polert. Men jeg kom ikke lenger enn til level 10 før jeg avinstallerte. Det ble intetsigende, kjedelig og altfor repetivt. Fikk inget fohold til hverken zoner, byer eller verdenen generelt.Veldig veldig skuffet - og det virker som det også er meningen til samtlige kompiser jeg har som jeg skulle spille dette sammen med. Ingen av de spiller mer, med unntak av et par som skryter fælt av PvP - men de spiller jo ikke de heller.Jeg personelig forstår ikke alle de gode anmeldelsene. Dette ble fort kjedelig.Jeg har aktivert kontoen min i WoW igjen for å spille Panda. Et 7år gammelt spill. Sier jo alt om den saken.

 

Forventet intet mindre av en WoW fan der alt er fantastisk,

Nå var det sikkert ikke meg du siktet til men jeg kan si at Wow ikke er feilfritt heller men det må da gå ann å kritisere GW2 uten å få fanboy kortet slengt i trynet.

Lenke til kommentar

Helt enig. I stedet for *noen* samle/drep x antall/snakk med x NPCer-quests som er vanlig oppskrift i "generic" quests i andre MMO-er, har de i GW2 valgt å gjøre disse til de eneste questene.

 

PvP er en spøk, selv WvW, og PvE er gørr kjedelig. Takk for meg.

1. Dynamic Events

2. Personal Story Quest

3. Har du gjort dungeonene? Story og exploration mode? Der de tar opp tråder fra Personal Story og du spiller med flere karakterer fra flere forskjellige Stories? (Zojja, Rytlock, etc).

4. Jeg gleder meg til å høre argumentene dine for hvorfor PvP er en spøk. 8 skills (og flere fordelt på andre våpen, kits osv.) er genialt til å gjøre theory crafting til noe mye mer omfattende. Dodge-systemet gjør kamper dynamiske, reaktive og levende. Elimineringen av klasser (DPS, Tank, Support, Healer) er en modig idé som fungerer veldig godt i mine øyne og gjør at kamper ikke blir så statiske.

 

Forventet intet mindre av en WoW fan der alt er fantastisk,

det må da gå ann å kritisere GW2 uten å få fanboy kortet slengt i trynet.

Ikke hvis man har på fanboybriller og bruker fanboyargumenter :)

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Men hør etter da. Et argument som sier at for eksempel GW2 er best "fordi det er sånn" er et fanboyargument. Jeg synes alle mine argumenter er godt underbygget.

Jeg er uenig i flere av dine argumenter. Dynamic events er jaggu ikke mye dynamisk. Tidsbasert events på samme stedet. Det er like dynamisk som Rifts i Rift er. Story Questen har kjedet meg fra første stund, jeg gjør den rett og slett fordi jeg føler tvunget til det.

 

At folk ikke liker PvP kan jeg også forstå, selv om jeg synes det virker ganske greit. Jeg savner mangel på Duels da.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Du må gjerne være uenig. Poenget mitt var at argumentene mine er underbygget; "fordi x og y", ikke "fordi det er sånn". Det er veldig mange hobbyanmeldere (sikter ikke til Gamers anmelder) som ikke har lært seg å argumentere ordentlig og ender opp med å dømme spill på alt for subjektive premisser. Du sier for eksempel at du kan forstå hvorfor folk ikke liker pvp. Det er ikke et argument mot spillets pvp. HVORFOR kan du forstå det? HVA er galt? Først da kan man ha en lærerik og konstruktiv diskusjon. Men la oss ikke spore tråden helt av. :)

 

Jeg er enig i at dueller hadde vært gøy.

Lenke til kommentar

Er ikke noe fanboy i det heletatt av GW2 men har blitt en vane at WoW fans hakker ned på alle MMO som kommer uansett hvor bra dem er, kan jo begynne å tro at dem er blitt hjernevasket av Blizzard.. Finner på alt mulig med andre MMO som WoW er langt "bedre" på. Eg liker GW2 men er ikke noe Fanboy. Spiller 2 kanskje 2 timer for dagen-

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Ser at flere har gitt seg etter at de har nådd lvl 10. Er jo kjedelig at spillet ikke har gitt dere en lyst til å prøve litt lenger for å finne ut hvor bra spillet egentlig er!. Det er selvfølgelig det velprøvde mmo systemet som mange andre spill har hatt i en ny innpakning..MEN de gjør jo bare alt som andre har gjort før mye bedre. Utrolig mye man kan gjøre til enhver tid og utforske alle kriker og kroker for overraskende events. For ikke å snakke om Spvp og WvWvW. At absolutt alt du gjør i spillet gir deg XP betyr at man selv kan legge opp hvordan man vil oppleve spillet. Man er aldrig låst til å gjøre bare 1 og samme ting hele tiden men kan fritt skifte mellom exploration/heart events /crafting/storymodes/pvp osv. Et spill som så langt er det absolutt beste siden wow vanilla for min del.

Lenke til kommentar

Det er ikke et argument mot spillets pvp. HVORFOR kan du forstå det? HVA er galt?

 

Jeg er enig i at dueller hadde vært gøy.

Hadde jeg vært en hobbyanmelder så skulle jeg gjerne skrever hvorfor og hva. Jeg tror dette er noe alle med et bred aspekt av forståelse kan skjønne. Du også kan skjønne hvorfor ikke alle liker PvP i Guild Wars 2, men er fan av Arena i WoW. Jeg har iallefall ingen problemer med å godta at folk har forskjellig oppfatning av hva som er bra å dårlig.

 

Jeg liker ikke melk, og alle som liker melk skjønner ikke hvorfor jeg ikke liker melk, siden det er så godt. Skulle EGENTLIG ikke være behov for å måtte utdype HVORFOR jeg ikke liker melk. Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg er uenig i flere av dine argumenter. Dynamic events er jaggu ikke mye dynamisk. Tidsbasert events på samme stedet. Det er like dynamisk som Rifts i Rift er.

Forventet du dynamiske hendelser eller tilfeldige hendelser? At de skjer på samme sted er ikke særlig relevant, det som er relevant er at spillerne må delta for å dytte hendelsen over i "the win state".

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som gikk lei etter kort tid.

 

PantZman summerte mine meninger ganske greit.

Guild Wars 2 er et OK spill, ingenting mer - dessverre.

Veldig oppskrytt.

 

Det er ikke oppskrytt!:p det blir rett og slett for dumt å si.

Er som å si at fifa 13 er oppskrytt siden jeg forventer noe HEEEEELT anderledes men når jeg først tester det ut så er det nesten likt de andre spillene. mmorpg er mmorpg!!!!! så enkelt.

At DU og andre folk ikke likte guild wars 2 er jo opp til dere. MEN at guild wars 2 er en liten revolusjon innen mmorpg er ikke noe å diskutere en gang. De har gjort om på nesten alle "vanlige" mmorpg regler (nedskalering, missions osv).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært en hobbyanmelder så skulle jeg gjerne skrever hvorfor og hva. Jeg tror dette er noe alle med et bred aspekt av forståelse kan skjønne. Du også kan skjønne hvorfor ikke alle liker PvP i Guild Wars 2, men er fan av Arena i WoW. Jeg har iallefall ingen problemer med å godta at folk har forskjellig oppfatning av hva som er bra å dårlig.

 

Jeg liker ikke melk, og alle som liker melk skjønner ikke hvorfor jeg ikke liker melk, siden det er så godt. Skulle EGENTLIG ikke være behov for å måtte utdype HVORFOR jeg ikke liker melk. Eller?

Du skjønner fremdeles ikke helt.

 

Alle som sier sin mening om spillet her er hobbyanmeldere. Dette inkluderer både deg og meg. Uansett er det bare givende til en diskusjon at du forklarer deg og ikke slenger ut bastante meninger som sverter et produkt uten at du baserer deg på noe.

 

For diskusjonen sin del så JO, du bør utdype hvorfor du ikke liker melk. Er det fordi du ikke liker smaken? Det er subjektivt og kan ikke være kritikk mot melk som produkt. Er det fordi du synes, la oss si soyamelk, er et bedre produkt fordi det har bedre næringsmakroer eller liknende? Det er objektivt og kan være kritikk av vanlig melk som et dårligere produkt enn andre tilsvarende produkter på markedet.

 

Hvis jeg skal prøve å tenke meg hva andre synes er galt med PvP kan jeg ende opp med helt andre svar. Selvsagt bør det ikke være min jobb å finne ut av hva folk mener når de sier at noe er dårlig.

 

Jeg har også full forståelse for at folk har forskjellige meninger. Jeg synes bare mange argumenterer særs dårlig i sin kritikk i denne tråden. Det er en forskjell. Liker du ikke spillet på grunn av personlig smak er det ikke noe galt med spillet, det er deg det er noe med (ikke at det nødvendigvis er galt).

 

...og hva mener du med "et bred aspekt av forståelse kan skjønne"?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

...og hva mener du med "et bred aspekt av forståelse kan skjønne"?

Skulle alle forklart hvorfor de ikke likte et aspekt av noe, hadde hver post vært tre sider lang. Jeg mener at om en person ikke liker spillet, skal han ikke trenge å "forsvare" seg på det, og ei heller skal folk argumentere IMOT han som ikke liker spillet.

 

Om det var noe han ikke likte, så skulle det være helt i orden, uten at man skal trenge å forklare hvorfor. Om man ikke godtar at andre ikke liker spillet, og hele tiden krever en forklaring på hvorfor, så minner det like mye om Jehovas Vitne, som hele tiden skal overbevise deg om at du har feil. Det skjer hver gang på dette forumet.

 

Bare se i Guild Wars 2 tråden. Hvor jeg stilte et seriøst spørsmål, også kommer det ei potte og sier jeg sprer kvalme og at jeg slutta å spille på level 10. Skal man ikke tåle at andre folk er missfornøyde uten å slenge slike kommentarer, så mener da jeg at man kan like gjerne la være å svare. For da blir det fort DEN personen som slenger kvalme. Imo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle alle forklart hvorfor de ikke likte et aspekt av noe, hadde hver post vært tre sider lang. Jeg mener at om en person ikke liker spillet, skal han ikke trenge å "forsvare" seg på det, og ei heller skal folk argumentere IMOT han som ikke liker spillet.

 

Om det var noe han ikke likte, så skulle det være helt i orden, uten at man skal trenge å forklare hvorfor. Om man ikke godtar at andre ikke liker spillet, og hele tiden krever en forklaring på hvorfor, så minner det like mye om Jehovas Vitne, som hele tiden skal overbevise deg om at du har feil. Det skjer hver gang på dette forumet.

 

Bare se i Guild Wars 2 tråden. Hvor jeg stilte et seriøst spørsmål, også kommer det ei potte og sier jeg sprer kvalme og at jeg slutta å spille på level 10. Skal man ikke tåle at andre folk er missfornøyde uten å slenge slike kommentarer, så mener da jeg at man kan like gjerne la være å svare. For da blir det fort DEN personen som slenger kvalme. Imo!

Jammen se å ro deg ned, da. Jeg er ikke på noen som helst måte ute etter deg eller å tvinge min mening på andre.

 

Om man ikke liker spillet av personlig smak og er ærlig på dette, altså at det er av subjektive grunner, er det helt ok. Da sier man noe sånt som "spillet var ikke noe for meg". Det er forskjell på å si "PvP-en er ikke noe for meg" og "PvP-en er dårlig". Den siste uttalelsen er objektiv og må derfor begrunnes objektivt.

 

Jeg liker derimot lite at folk rakker ned på ting med ubegrunnede argumenter. Det er alt. Selvfølgelig må man forsvare sin mening. Skal man kunne uttale seg om hva som helst uten å ha grunnlag for det og være immun og fritatt fra å måtte tåle motargumenter? Det er en hver idiots drøm, og jeg kan sammenlikne det med en kvakksalvende TV-prest. En person som spiller et spill til level 10 for så å kritisere det må tåle å få påpekt at personen ikke har nok grunnlag til å uttale seg.

 

EDIT:

TL;DR: Skal man dømme noe objektivt man komme med objektive argumenter. Skal man dømme noe subjektivt er man fri.

 

Nå begraver jeg øksa.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...