Gå til innhold

Anmeldelse: Guild Wars 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Enig. Dette her er faktisk det dårligste MMO spillet jeg har prøvd.

 

Og det beste er WoW? når du skriver at GW2 er det dårligste MMO spillet du har prøvd kan du ikke ha prøvd mye, eller rett og slett lagt det for hat før du startet å spille. Kjenner flere som hater spill før de har prøvd det, vil helst ikke prøve noe nytt.

Jeg savner konkrete punkter i påstander som "dårligste" og "beste" etc. Alle har noe de er misfornøyde med i et spill de spiller og selv om jeg liker SWTOR er det mange ting jeg ikke liker ved det og som innimellom får meg til å tenke på om jeg skal slutte. Det har dog vært en gjenganger i alle spill jeg har spilt over tid.

 

En som dermed dømmer et spill nord og ned må kunne hive opp en rimelig tungtveiende liste (med få eller mange, avhengig av vekt, konkrete punkter). Eller rett og slett si "det falt ikke i smak men jeg kan ikke bedømme hvorvidt det er dårlig eller ei". Sistnevnte mente jeg om TSW, falt ikke i smak men kan ikke bedømme alle aspekter som bra/dårlige (selv om jeg hadde noen negative inntrykk).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Dette her er faktisk det dårligste MMO spillet jeg har prøvd.

 

Og det beste er WoW? når du skriver at GW2 er det dårligste MMO spillet du har prøvd kan du ikke ha prøvd mye, eller rett og slett lagt det for hat før du startet å spille. Kjenner flere som hater spill før de har prøvd det, vil helst ikke prøve noe nytt.

Jeg savner konkrete punkter i påstander som "dårligste" og "beste" etc. Alle har noe de er misfornøyde med i et spill de spiller og selv om jeg liker SWTOR er det mange ting jeg ikke liker ved det og som innimellom får meg til å tenke på om jeg skal slutte. Det har dog vært en gjenganger i alle spill jeg har spilt over tid.

 

En som dermed dømmer et spill nord og ned må kunne hive opp en rimelig tungtveiende liste (med få eller mange, avhengig av vekt, konkrete punkter). Eller rett og slett si "det falt ikke i smak men jeg kan ikke bedømme hvorvidt det er dårlig eller ei". Sistnevnte mente jeg om TSW, falt ikke i smak men kan ikke bedømme alle aspekter som bra/dårlige (selv om jeg hadde noen negative inntrykk).

 

Har allerede forklart meg ganske så punktelig om hvorfor GW2 er det dårligste mmoet jeg har spilt, men kan prøve å gjøre en slags punktelig sammenligning mellom TSW og GW2.

 

TSW:

 

+Spennende og pen verden

+Velskreven historie

+Bra dialog, grei voice acting og spennende karakterer

+Engasjerende og varierende quester

+Kule dungeons med unike bosser

+Utrolig mange abilities og kombinasjoner

+Fokus på mystikk, horror og thriller som nærmest er uhørt i mmo sjangeren.

-Kjedelig loot

-Dårlig crafting

-Stive animasjoner

-For å være en mmo kan det virke litt kort og lite

-/+ Ingen mounts, men til gjengjeld får du sprint abilities så du løper raskere

 

GW2

 

+Bra crafting

+God Flyt og bra animasjoner

+Dype farger og vakre omgivelser

+Bra lyd

+Masse hemmelige hoppequester som promoterer utforskning.

-Kjedelig verden

-Uinspirerende historie

-Uinteressant dialog og middels voice acting

-Repeterende quester uten betydning

-Få abilities

-Horribel level scaling

-Full quicktravel får spillet til å virke mye mindre enn det er.

-Ingen mounts

 

For meg scorer GW2 kun høyt når det gjelder grafikk, animasjoner og lyd, men etter å ha vært gamer i 20 år er ikke dette en like viktig faktor lengre. Mange av mine favoritt spill igjennom tidene er fra 1990-tallet og tidlig 2000, og hvis jeg hadde prioritert grafikk hadde disse aldri nådd toppen. For meg er det viktigste historie, dialog og gameplay, men der gjør GW2 en alt for dårlig jobb.

 

Jeg prøvde lenge å like dette spillet, og tenkte at det ville bli bedre når man kom litt lengre ut, men hver gang jeg klarte en sone 100 % kom jeg bare til en ny en med masse lignende kjedelige hjertequester. Jeg hadde ikke peiling på hva jeg gjorde eller hvorfor jeg gjorde det siden spillet gjorde en alt for dårlig jobb til å fortelle deg om verdenen og historien! Det gir meg lite motviasjon til å kjempe for en sak når jeg ikke engang vet hvorfor jeg gjør det.

 

Til slutt begynner jeg å bli utrolig lei av å få emailen min spamma nesten 5 ganger daglig av en eller annen dust fra Beijing som ønsker å få tilgang til accounten min.

Det er et ganske tydelig tegn på at noen i Beijing som sitter med ditt brukernavn og passord. Bytt passord, så forsvinner også mailene.

 

Jeg har gjort det, og det er ikke bare Bejing. Vi nærmer oss nå ti forskjellige kinesiske byer som har prøvd å logge seg inn. Etter jeg stoppet å spille GW2 forsvant de derimot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...