Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var dette Zinzino? Fint om du kan forklare det litt nærmere. Kvalifisere seg på hvilken måte?

 

Ikkje Zinzino nei. Har ikkje høyrd om det firma.

 

For å starte kvalifisering til å bli "leder" (executive), må ein ha 1000 PSV (Personlig Salgsvolum). Dette er sitert frå ein brosjyre eg fekk fatt i:

 

"Du trenger 1000 poeng for å starte kvalifiseringen til å bli leder, jeg valgte 1000-poengs kitet fordi det var den raskeste og enkleste måten å gjøre det på, hvordan vil du løse det?"

 

Her kjem det fram ein meir eller mindre tydelig manipulasjon til å kjøpe denne startpakken til ca 7000,- NOK. Utdraget er henta frå ein sekvens der firmaet anbefaler korleis ein bør gå fram for å skaffe nye distributørar. Her er nokre til:

 

"Det å involvere et team er en ting, men for at det skal bli penger av dete, må dette teamet også knyttes opp mot en business, korrekt? Ok, kjenner du noen som ikke eldes? Så vi snakker om et 100% marked [for ageloc, kosmetikkprodukt], ikke sant?

 

Her er det tydelege manipulasjons-/propaganda-teknikkar inne i bildet. 100%-marked eksisterar ikkje etter mi meining. Då må det i så fall vere eit firma som har monopol på sal av oksygen. Kosmetikkprodukt vil aldri ha eit 100% marked same kor bra det er. Viss denne teknologien dei snakkar om er sann (at produkta forandrar måten gener oppfører seg på), vil det likevel vere nokon som ikkje vil ha produkt av ulike grunnar. Denne artikkelen påstår at det er meir "hype" enn forskningsbasert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser at det er en del av dere som er opptatte av dette å ikke tape penger på mlm... og dere har helt rett. man taper ikke penger på mlm, fordi man bytter butikk. istendenfor å handle tannkremen/shampoen/andre forbruksartikler hos den lokale kjøpmannen på rema/kiwi/rimi, så handler man heller direkte hos selskapet som man er kunde hos. alle som er med i mlm, er i utgangspunktet kunder. noen av disse kundene velger da å fortelle noen av sine venner om produktene, og for hver gang noen av deres venner handler pga anbefalingen som ble gjort en gang i tiden, så tjener den kunden en del av omsetningen som skjer under seg. om kundene til den ene distrubutøren handler hver måned, så får distrubutøren lønn for innsatsen sin hver måned.

 

MLM-bransjen ville ha vært en helt fantastisk bransje å jobbe i, hadde det bare ikke vært for alle folkene...

 

Husker også et intervju med Bill Gates for mange mange år siden. Intervjueren spør Gates: "om du ikke hadde gjort det stort innenfor IT, hva hadde du da holdt på med i dag?" Gates svarer med et ord: "networkmarketing". dette intervjuet ble filmet i et studio med publikum, og en del av publikumerene begynner å le av svaret til Gates. Han snur seg rolig mot publikum og sier følgende: "Og det forklarer hvorfor jeg sitter her, og dere sitter der". Latteren stilnet meget fort av

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har roaldhansen100 en link til det intervjuet med Gates? For det eneste jeg finner er at han sier at det neste store er medisin og energi.

Vet ikke om det er dette intervjuet han sikter til, men om du hadde sett på ett annet klipp, så ser du at det er snakk om networkmarketing innenfor energi.

 

http://www.youtube.com/watch?v=4FKE4JlskNA

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Ser at det er en del av dere som er opptatte av dette å ikke tape penger på mlm... og dere har helt rett. man taper ikke penger på mlm, fordi man bytter butikk. istendenfor å handle tannkremen/shampoen/andre forbruksartikler hos den lokale kjøpmannen på rema/kiwi/rimi, så handler man heller direkte hos selskapet som man er kunde hos. alle som er med i mlm, er i utgangspunktet kunder. noen av disse kundene velger da å fortelle noen av sine venner om produktene, og for hver gang noen av deres venner handler pga anbefalingen som ble gjort en gang i tiden, så tjener den kunden en del av omsetningen som skjer under seg. om kundene til den ene distrubutøren handler hver måned, så får distrubutøren lønn for innsatsen sin hver måned.

 

MLM-bransjen ville ha vært en helt fantastisk bransje å jobbe i, hadde det bare ikke vært for alle folkene...

 

Husker også et intervju med Bill Gates for mange mange år siden. Intervjueren spør Gates: "om du ikke hadde gjort det stort innenfor IT, hva hadde du da holdt på med i dag?" Gates svarer med et ord: "networkmarketing". dette intervjuet ble filmet i et studio med publikum, og en del av publikumerene begynner å le av svaret til Gates. Han snur seg rolig mot publikum og sier følgende: "Og det forklarer hvorfor jeg sitter her, og dere sitter der". Latteren stilnet meget fort av

 

Bytte forbruk frå eit firma til eit anna, heilt legitimt det. Ingenting gale med at ein skal få provisjon for eit sal heller. Problemet ligg i mengda av ledd med provisjon. Provisjonsledda er for breie og for lange til å gje alle ledda det dei fortener ut frå deira arbeid, dermed er det matematisk umuleg at alle skal kunne tene pengane dei ynskjer i eit MLM-program, med mindre dei faktisk sel produkt sjølv, og tener provisjon på det viset. Om dei "bytter forbruk" og fokuserar på å finne nye distributørar, då er sjansane store for at dei feilar.

 

Driv du sjølv med MLM?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

MLM-Modulen handler jo utelukkende om det å skape et volum, selv så veit eg at eg grillet litt dem som drev med Nu skin i di få møtene eg var til å delvis bekrefte dette, jeg spurte rett og slett om jeg ble rik på å selge produktene, eller om jeg blei rik på å bygge nettverk.

 

Svaret var at pengene lå i nettverket.

Fair enough, det er kanskje stygt å kalle dette pyramidespill, siden det ikke er lovlig, men jeg føler det går litt under en kategori som ligner veldig på pyramidespill, men det holder seg innenfor di rammene som blir satt for det.

Lenke til kommentar

^Mer som 40 statements som for dem som er stuck i arbeiderklassen.

 

Det er ikke en gang vits i å vurdere mlm om man ikke er villig til å jobbe mye.

 

"Stuck i arbeiderklassen". Det uttrykket der får meg til å spy. Kva er så gale med å ha ein normal jobb som majoriteten av resten av verda? Mange driv med det dei likar å drive med gjennom jobben, og bryr seg kanskje ikkje om dei tener mykje pengar eller ikkje, så lenge dei driv med noko dei sjølv vil. Klart, ikkje alltid tilfelle, men om ikkje så tener dei iallfall sikre pengar i motsetning til MLM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uttrykket er litt på kanten ja, men så er det mennesker i arbeiderklassen/middelklassen som er eksperter på å stille seg kritiske og rakke ned på dem som vil gå en annen vei. Det er ingenting galt i å tjene til livets opphold, men inntrykket mitt er at de færreste faktisk trives med det. Det er så klart unntak.

 

Når det kommer til MLM er det på ingen måte ment som en erstatter for en fulltidsjobb i begynnelsen, men det kan blir det om man arbeider mye. Og når man har kommet til det punktet at man kan leve av det, vil man ha en helt annen livsstil enn i en vanlig jobb.

 

Jeg arbeider ikke med MLM per dags dato, men kjenner flere som gjør det, da jeg har vært involvert i forretningen før, og de som har arbeidet mye med det i 5-15 år lever veldig gode liv og har gode forhold med alle som er involvert i forretningen.

 

Det virker som dere tror at om man er nederst på stigen blir man behandlet som dritt, men det er i mange tilfeller de som får mest oppmerksomhet og hjelp til å komme seg videre, så fremt de har en god upline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...