Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Uttrykket er litt på kanten ja, men så er det mennesker i arbeiderklassen/middelklassen som er eksperter på å stille seg kritiske og rakke ned på dem som vil gå en annen vei. Det er ingenting galt i å tjene til livets opphold, men inntrykket mitt er at de færreste faktisk trives med det. Det er så klart unntak.

 

Då vil i så fall alle menneske enten mistrivast eller stå kyniske på toppen av næringskjeda og få andre til å jobbe for seg.

 

Når det kommer til MLM er det på ingen måte ment som en erstatter for en fulltidsjobb i begynnelsen, men det kan blir det om man arbeider mye. Og når man har kommet til det punktet at man kan leve av det, vil man ha en helt annen livsstil enn i en vanlig jobb.

 

Klart, og ha mangfoldige maurar i sin downline som strebar etter å kome i same posisjon, og som er heile grunnen til din suksess. Me har vore over dette, tvilar på det kjem noko meir konstruktivt ut av denne diskusjonen no heller.

 

Jeg arbeider ikke med MLM per dags dato, men kjenner flere som gjør det, da jeg har vært involvert i forretningen før, og de som har arbeidet mye med det i 5-15 år lever veldig gode liv og har gode forhold med alle som er involvert i forretningen.

 

Bra for dei.

 

Det virker som dere tror at om man er nederst på stigen blir man behandlet som dritt, men det er i mange tilfeller de som får mest oppmerksomhet og hjelp til å komme seg videre, så fremt de har en god upline.

 

Det trur eg på ingen måte. Tvert imot, dei blir behandla som konger og dronninger fordi dei nye rekruttane vil føre til tjukkare lommebok for den som rekrutterer. Kiss-ass-game deluxe. Litt humor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så din oppfatning er at det å ha, la oss si 50 distributører i sin downline er enkelt? Det er veldig mye arbeid bak noe sånt, og da tjener man ganske mange penger. Det er klart, kvaliteten på menneskene man rekrutterer vil variere med kvaliteten på en distributør.

 

La oss si det tar to år med noen timers arbeid hver dag å rekruttere 50 personer. Hva har skjedd på de to årene som gjør det så mye vanskeligere for den som er nederst i downlinene i forhold til han som er på topp?

 

Dette har skjedd flere ganger. I HLF har folk kommet inn og oppnådd mer på to år enn folk som har vært i forretningen i ti år. Alt avhenger ens aktivitetnivå.

Lenke til kommentar

Ser du virkelig ikke hvor ustabilt / scam en MLM er?

Jeg håper du engang forstår det selv og ser hele bildet. De jeg kjenner som har drevet med MLM drar også løynen med at de tjener meget bra, men både på skattelister og i det virkelige liv ser man at de heller sliter.

 

Selve konseptet med å rekrutere så mange som mulig til å selge ett produkt er i bunn og grunn dømt til å feile. Dessuten synes jeg det er uetisk å dra andre inn i det, men dessverre skjønner ikke de fleste hva de selv gjør...

 

Leste du igjennom de 40 punktene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så din oppfatning er at det å ha, la oss si 50 distributører i sin downline er enkelt?

 

Å HA 50 i sin downline er nok ikkje veldig vanskelig, å skaffe dei krever sjølvsagt arbeid.

 

La oss si det tar to år med noen timers arbeid hver dag å rekruttere 50 personer. Hva har skjedd på de to årene som gjør det så mye vanskeligere for den som er nederst i downlinene i forhold til han som er på topp?

 

Dette har skjedd flere ganger. I HLF har folk kommet inn og oppnådd mer på to år enn folk som har vært i forretningen i ti år. Alt avhenger ens aktivitetnivå.

 

Kva er poenget ditt? Enkelte er meir effektive og arbeidslystne, ja, og det vil føre dei opp og fram. Slik er det jo overalt, det gjer ikkje MLM-businessen noko betre av den grunn. Mitt poeng er iallfall at når ein fyrst har kome seg opp i hierarkiet og har arbeidslystne maur under seg, då står ein som ein umoralsk "sjef" på toppen og ruller inn pengar for arbeidet andre gjer.

Lenke til kommentar

Du beskriver jo bare hvilken som helst forretningsmodell.

 

Ein del likskapar ja, men langt ifrå det same som i ein normal jobb. La meg spørje: ser du ikkje noko umoralsk i det heile teke med måten MLM blir drive på? Siktar då primært til det faktum at ein prosentdel av volum (ofte påkrevd) går rett i lomma til dei som sit på toppen, riktignok etter lang tids rekruttering frå deira side, men de resulterer i at ein kan sitje passiv på toppen og kanskje svare sine rekruttar på eit og anna spørsmål dei måtte ha i ny og ne.

Lenke til kommentar

Ein del likskapar ja, men langt ifrå det same som i ein normal jobb. La meg spørje: ser du ikkje noko umoralsk i det heile teke med måten MLM blir drive på? Siktar då primært til det faktum at ein prosentdel av volum (ofte påkrevd) går rett i lomma til dei som sit på toppen, riktignok etter lang tids rekruttering frå deira side, men de resulterer i at ein kan sitje passiv på toppen og kanskje svare sine rekruttar på eit og anna spørsmål dei måtte ha i ny og ne.

 

Det er krav om å produsere personlig volum for å få ut provisjon fra sin downline.

 

@Phantom3D: Jo, produktene er uforsvarlig dyre om man ikke har rabatt på dem.

Lenke til kommentar

Det er krav om å produsere personlig volum for å få ut provisjon fra sin downline.

 

Og det kravet blir som regel kjøpt sjølv, altså eit påkrevd produktkjøp for å kunne fokusere på rekruttering. Pay-to-play. Kan like gjerne reise til Las Vegas og gamble, større odds for suksess der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

okey no har æ læst om dette hær og har bare bestemt mæ for å finn ut om dette virkelig er noe å prøve, har bra nokk betalt fra før så penger blir ikke noe problem, men det som tydelig vis er et problem er at ingen kan si med sikkerthet om dette er noe å satse på, skall derfor jobbe knallhard og se om det virkelig er noe i det eller bare tull, etter 2 år skall jeg se om det har blitt noe positivt utav det eller om det bare er en scam!! for da kan jeg si med min erfaring, si med sikkerhet om det virkelig er bare hardt arbeid som trengs eller bare et penge sluk, har blitt advart av mange, men skall prøve med både mye varsomhet og god gammeldags hardt arbeid...etter det kan folk bare holde kjeft -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...