Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takk for tipset!

 

Da ble det en glossy limegrønn Lumia 620 på meg! Har vurdert denne en stund som leketøy, den har stadig vært på tilbud. Har brukt Android i flere år, men følger med på de andre mobile plattformene også. Det måtte bli en Nokia hvis jeg skulle prøve WP8. Kan jo brukes som GPS, for Drive har vel offline kart?

 

WP-mobilene skal ikke være låst. Ref. en tråd fra i sommer når de solgte Ativ S til 999kr. Da var det flere som bekreftet dette her på forumet.

 

Jeg ringte Telenor. De er låst, men kan låses opp uten ekstra avgift på Telenor sin nettside.

 

Blir enten 820 eller 620 her, ble veldig usikker på hvilken av de.

 

Da har jeg mottatt mitt grønnglinsende leketøy. Satt den opp uten SIM for å teste. Fikk oppdatert til GDR2 Amber. Nå har jeg testet med mitt SIM-kort fra Chess (NetCom-dekning). Det fungerte uten å låse opp mobilen. Har ringt og sendt SMS.

Lenke til kommentar

Noen som er heldig:-)

 

Jeg ringte Telenor sin nettbutikk i forbindelse med DOA telefonen jeg fikk i går.

Det var riktig som nevnt på forumet her at de samarbeider med telekiosken, men det var dessverre ikke så enkelt som å gå innom å få ny telefon.

Her må jeg levere inn telefonen som DOA, så skal de sende den videre til Nokia før jeg til slutt får hevet kjøpet.

Helt idiotisk måte å gjøre det på spør du meg. Når det er en helt ny telefon som er ødelagt når en mottar den burde de umiddelbart gitt ut ny telefon, ikke la det gå utover kunden at de leverer defekt produkt.

Så når jeg fikk hevet kjøpet kunne jeg bestille ny telefon, men da er jo garantert kampanjen gått ut og telefonen steget i pris, eller de er gått tom for den aktuelle modellen.

Så da foreslo han på kundeservice at jeg kunne heller levere den inn for å få den reparert.

Altså, helt seriøst!

Jeg vil da ikke ha en problemtelefon i fra starten av. Her burde de helt klart løst saken på en helt annen måte og gitt ut en ny telefon på stedet i Telekiosken.

Er det vanlig å gjøre det på denne måten? Sist jeg fikk ett produkt som var DOA så sendte butikken ut ny vare sammen med returseddel med levering over natten. Slik burde absolutt Telenor gjort det også.

Lenke til kommentar

Doa-produkter skal kunne byttes uten videre oppfølging fra produsent. Men du har en uke på deg til å få byttet det, hvis jeg ikke tar helt feil...

 

Ja det trodde jeg også, men det er ikke slik Telenor gjør det.

 

Nå har jeg snakket med Telekiosken, de kunne ta den inn og sende den videre til Nokia for å få bekreftet at det er DOA produkt. Han ville uansett anbefale meg å sende den til Nokia selv da han ikke fikk den avgårde før godt ut i neste uke.

 

Ringte så til Telenor igjen for å høre om det var mulig å løse dette på en raskere måte, men neida. Fra jeg sendte pakken til de kunne kreditere beløpet tok det i snitt 21 dager.

 

Dette begynner å bli direkte latterlig.

 

Hva alternativer har jeg her? Kan jeg returnere telefonen på angrerett for å få kreditert pengene raskere? Levere den i retur på reklamasjon? Enkleste her er jo å kjøpe telefonen på nytt mens den enda er på kampanje og så få returnert pengene for DOA telefonen på angrerett.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Ja, er produsentene sine service verksteder som godkjenner om produkter er DOA eller ikke. Og det er butikken som ofte har en uke på seg fra kjøpsdato, (tiden er valgt og satt av produsenten og kan variere) på og registrere feilen hos service verkstedet. Dersom forhandleren godkjenner en DOA i butikken, kan fortsatt produsenten avise DOA, og kun behandle det som en vanlig garanti service.

Lenke til kommentar

Rudy Huyn holder på å lage en app. D er han som har laget 6tag. Kommer om 2-3 uker,men den er ikke offisiel.

 

http://mynokiablog.com/2013/10/23/rudy-huyns-snapchat-app-for-release-in-2-3-weeks-reddit-ama/

Hvis det er Rudy som skal lage denne appen er det bare å glede seg folkens, for dere som er hekta på snæpping..

Slik 6tag nå etterhvert er blitt forbedret og forbedret er den nå regnet som mye bedre enn den offisielle Instagram-appen i seg selv :)

Den fyren jobber hardt :)

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder noen lage snapchat app nå? Den kommer jo til å bli fjernet fra marketplace uansett. Om den i det hele tatt kommer inn.

 

Gjør ikke det, det står tydlig beskrevet i Reddit-greia hans.

Kan fint sende med den uoffisielle her.

 

Kan ikke det her, Lumia 920 og Lumia 1020, fungerer ikke. Dessuten kan man ikke logge inn med gammel bruker på appen, og må lage en ny en til. Er forferdelig dårlig really.

Kan fint sende med den uoffisielle her.

 

Kan ikke det her, Lumia 920 og Lumia 1020, fungerer ikke. Dessuten kan man ikke logge inn med gammel bruker på appen, og må lage en ny en til. Er forferdelig dårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...