Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så var det denne sirkelen da. Kva gjer de jenter for å bryte den? Berre la han passere?

Det er som regel nok av alternativer, så hvorfor gjøre noe for å bryte den? "Ansvaret" ligger ikke på jentene her.

Å nei, så jentene skal ikkje bry seg, sjølv om det hadde vore veldig til hjelp?

Ansvaret ligg ikkje berre på jentene, det ligg på heile samfunnet som skapar slike onde sirklar.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er dere så jævlig kresne med hvem dere skal snakke med? Med en gang det kommer en pen dame er jeg plutselig ikke god nok, selv om den pene damen ikke sier noe. Dere går heller bort til henne, selv om jeg var midt i en setning. Spiller virkelig utseendet så mye at dere ikke kan ta dere 3 minutter i røykepausen til å snakke med en stygg jente? Selv om hun er morsom, og har mye å bidra med i en samtale, så spiller det ingen rolle for dere. Det er veldig sårende, og jeg går vekk med enda et slag i magen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er jente, og vil bare si at selvtillit er utrolig viktig for mange av oss jenter. Jobb med deg selv, bli glad i deg selv og ditt eget selskap. Jeg vet ikke hvordan du skal få til dette, men det er viktig. Det virker som om du tenker på dette mye og lar det kjøre deg langt ned i grøfta. Tanker er vanskelige å forandre, men det går an. Jeg ble selv mobba fra jeg var 5 til jeg var 16, og det er noe som sitter godt i. Men det går an å legge dette bak seg. Fortida kan du ikke forandre, men du kan bestemme hvordan fremtida di blir. Jeg har slitt og sliter fortsatt med sosial angst, og det er en daglig kamp å være sosial og prate til andre. Men det hjelper ikke å gi opp.

 

Mitt råd er å ikke tenke på damer eller jomfrudommen din på en stund. Tenk på deg selv, hva som gjør deg lykkelig (foruten det å ha dame). Jeg slet med selvtilliten og var lenge ukyssa. Men da jeg endelig greide å tenke "jeg har det egentlig fint som singel selv om det blir resten av livet" så ordna det seg, fordi jeg var avslappa og helt meg selv.

 

Som nevnt tidligere her. Jenter vil ha snille gutter, men vi lukter desperasjon og bitterhet, og det er ikke sexy.

Endret av CruellaDeVil
Lenke til kommentar
Så var det denne sirkelen da. Kva gjer de jenter for å bryte den? Berre la han passere?

Det er som regel nok av alternativer, så hvorfor gjøre noe for å bryte den? "Ansvaret" ligger ikke på jentene her.

Å nei, så jentene skal ikkje bry seg, sjølv om det hadde vore veldig til hjelp?

Ansvaret ligg ikkje berre på jentene, det ligg på heile samfunnet som skapar slike onde sirklar.

 

Jeg tror ikke jeg forstår hva du mener. Mener du at jenter du ikke kjenner, burde hjelpe deg i form av å prate mer med deg?

Lenke til kommentar
Så var det denne sirkelen da. Kva gjer de jenter for å bryte den? Berre la han passere?

Det er som regel nok av alternativer, så hvorfor gjøre noe for å bryte den? "Ansvaret" ligger ikke på jentene her.

Å nei, så jentene skal ikkje bry seg, sjølv om det hadde vore veldig til hjelp?

Ansvaret ligg ikkje berre på jentene, det ligg på heile samfunnet som skapar slike onde sirklar.

 

... og hvem var det som valgte å bli i denne onde sirkelen? Nå som du har oppdaget at du befinner deg i en ond sirkel er det ene og alene ditt ansvar å komme deg ut igjen. Det å være sarkastisk og dra offerkortet straks en anledning byr seg er hverken særlig hjelpsomt eller særlig attraktivt.

 

Hvis jeg skal følge tråden din et øyeblikk så er telepati heller ikke særlig utbredt, så jeg vil tippe at de i 99,999999999999(osv)9% av tilfellene ikke vet at de kan være til hjelp og bare ser en fyr som ikke virker attraktiv eller på noen som helst måte gir jenter lyst til å ta initiativ til en samtale.

 

Menneskelig psykologi 101: Vi er lykkesøkende dyr som så langt det lar seg gjøre trekkes mot positive følelser og unngår negative, og det er erfaringsmessig svært få individer som vil gå "mot strømmen" på dette området. Legg så til at de fleste som sliter med damer eller det sosiale i det hele tatt generelt har en veldig sterk "la meg være i fred!"-vibe og man har en fin oppskrift på katastrofe.

 

Dårlige erfaringer kan også spille en rolle, og akkurat som du og Kajac er låst i onde sirkler så kan det være at hver eneste mann som har oppført seg på den måten som dere gjør har vist seg å være desperate, klengete, møkk kjedelige og usikre, og at jenter unngår dere som pesten fordi de ikke vil ta sjansen på å støte på enda en "sånn en".

 

Er dette en generalisering som kanskje kan koste oss en sjanse til å finne gull? Yep. Er sjansen for å finne simpel gråstein såpass høy at det i de aller fleste tilfeller lønner seg å gjøre den likevel? Yep.

 

Dessuten, for å gjenta meg selv så er verden en rævdilter og sjansen for at den skal bevise hvor bra den kan være er mindre enn kølla til en knott. Man kan såklart ha flaks, på samme måte som det er folk som vinner i lotto hver uke, men du risikerer glatt å måtte vente et helt liv på gevinsten med mindre du selv tar initiativ og tar de første skritt mot forandring.

 

Og for de som griner over hvor ille livet er, ta en titt her eller

og se om det ikke forandrer perspektivet.

 

For de som lider av valgets kvaler eller ikke vil sette av et par timer for potensielt bedre livskvalitet er den første en link til søkeresultatene for Sean Stephenson på youtube. Han har medfødt beinskjørhet, er ca en meter høy og må sitte i rullestol. Han er også en suksessfull forfatter, har to mastergrader, er en kjent foredragsholder og har sin egen terapipraksis, i tillegg til at han har en ganske heit kjæreste som han er forlovet med.

 

Den andre linken er til en video av Nick Vujicic, en mann som ble født uten armer og bein og likevel klarte å gjøre det beste ut av de kortene han fikk utdelt. Selv han klarte å finne en kjæreste, og er nå godt gift.

 

Så dere som syter over at verden er forjævlig og at dere aldri kommer til å få dame/suksess/whatever har etter min mening to valg.

 

1 - dere kan fortsette å syte, mure dere inne og fortelle dere selv og verden at "jeg kan aldri få til dette på grunn av foreldre/fortid/mobbing/hvasomhelst" og dermed gjøre dette til en sannhet som vil sikre at dere aldri noen sinne vil få dame.

 

2 - dere kan innse at livet faktisk ikke er så ille likevel og tenke at hvis to personer med et så hårreisende utgangspunkt klarte å oppnå det dere vil ha, hvorfor skulle ikke dere klare det samme? Er du så elendig stilt at du lar deg utkonkurrere av en én meter høy fyr i rullestol? Er livet ditt på noe som helst vis verre enn det å bli født uten armer og bein, med alt det innebærer av problemer, mobbing, sosiale konsekvenser og helvete? Tenk deg godt om før du svarer deg selv på det spørsmålet ...

 

Og før noen så mye som våger å tenke tanken; Nei, disse to er ikke på noen som helst måte unike. De er bare de som har tatt det hele til et ytterpunkt og blitt mest kjent for å gjøre det beste ut av det livet de fikk tildelt. Livet er fullt av hverdagshelter som har oppnådd noe "alle" andre anser som umulig. Det skjer hver eneste dag, det gjelder bare å få øye på de.

 

Nye $0.03

Endret av Raven_Heart
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ingen ting er tilfeldig. Får du ikke damer er ikke verden klar for det ennå. Du får forsøke å ha det best mulig til verden blir klar. Ting skjer når tiden er inne dersom det er ment å skje..

 

Det er folk som i dag er lykkelig gift som kke fikk forhold før de var nesten det dobbelte av trådstarters alder uten at de var desperate av den grunn. De var opptatt av andre ting i mellomtiden til tiden var riktig og verden var klar til å levere.

 

Damene skygger banen når man prøver å oppnå et forhold. Dersom man slutter å være desperat og isteden fokuserer på å oppleve hyggelige hendelser i hyggelige omgivelser sammen med hyggelige og positive mennesker kan man få mye fint ut av det. Putselig står damene i kø over natta som om det var magi.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Men hvorfor er dere så jævlig kresne med hvem dere skal snakke med? Med en gang det kommer en pen dame er jeg plutselig ikke god nok, selv om den pene damen ikke sier noe. Dere går heller bort til henne, selv om jeg var midt i en setning. Spiller virkelig utseendet så mye at dere ikke kan ta dere 3 minutter i røykepausen til å snakke med en stygg jente? Selv om hun er morsom, og har mye å bidra med i en samtale, så spiller det ingen rolle for dere. Det er veldig sårende, og jeg går vekk med enda et slag i magen

 

Mye som teller mer enn utseende, for eksempel intelligens og en spennende, nesten mystisk (på en positiv måte) personlighet.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig lett for dere som allerede har hatt kjæreste/sex og komme med deres tips og slikt, the story is somewhat different for oss andre.

Det er bare fordi du tror det. Slutt å grav deg ned i depresjon og ta heller et tak. Du er ikke alene om å være sexløs eller kjæresteløs. Og utseende har aldri hatt noe å si.

Sjekk videoene til Raven_heart. Om en fyr som sitter i en rullestol og er 1 meter høy, og en annen fyr uten hverken armer eller bein klarer å få seg kjæreste (Og attpåtil gifte seg!), så klarer jammen du det også, som har en fungerende kropp.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig lett for dere som allerede har hatt kjæreste/sex og komme med deres tips og slikt, the story is somewhat different for oss andre.

 

Som jeg sa i en tidligere post. Slutt å se bare toppen av isfjellet. At folk har hatt sex eller kjæreste betyr ikke at de fikk det med en gang.

 

Den dagen dere får sex eller kjæreste innser dere at både sex og forhold er oppskrytt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig lett for dere som allerede har hatt kjæreste/sex og komme med deres tips og slikt, the story is somewhat different for oss andre.

 

Som jeg sa i en tidligere post. Slutt å se bare toppen av isfjellet. At folk har hatt sex eller kjæreste betyr ikke at de fikk det med en gang.

Det betyr derimot at dem har da kvaliteter som gjorde så dem klarte å få det. Ikke lat som ikke. Deprimert eller noe pågrunn av dette er jeg heller ikke.. Stygg er jeg ikke, men heller ikke noe en jente velger over en kjekk gutt for å si det sånn. Hele trinnet var nylig på overnattingstur til plass, på kvelden var det 3 randome jenter jeg bare ga nattaklem til :p Jeg har ikke problemer med å snakke med jenter eller noe. Men er egentlig litt uenig og enig i hva bazukh sa fordi jeg synes at det faktisk kan virke lett for dem som har "allerede" løst problemet å komme med tips uten at dem forteller eksakt hva som løste problemet. Et vanlig svar enkelte kan komme med er at vi skal gå for jenter vi ikke er tiltrukket av og slikt, noe som ikke fungerer ei en bra ting å gjøre, samme gjelder dem.

Lenke til kommentar

Er lei av at rådet "vær deg selv" hele tiden blir misforstått. Det er faktisk, tross alt, ett veldig godt råd.

 

Men det betyr IKKE at du skal

- fortelle om alle uvaner og negative sider med deg selv.

- sutre og klage over alt du er misfornøyd med i livet.

- lyve eller overdrive om ferdigheter, aktiviteter, interesser og lignende.

- påta deg oppførsel du ikke finner naturlig.

 

Det betyr enkelt forklart, fremstil deg selv på den beste måten du klarer uten å lyve. Selg deg selv! Når du skal selge en bil så vasker du den og gjør den presentabel. Du skrur ikke ned kilometertelleren, manipulerer bort småskader på bilder eller bløffer om tekniske data eller tidligere eiere.

 

"Denne Opel Astraen fra 1988 har kun gått 32.000 km og fremstår som prikkfri og fabrikkny. Tidligere eiere er blant annet Jens Stoltenberg, Tshawe Baqwa og Neil Armstrong". Nei. Og det skal du ikke gjøre om deg selv heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er jente, og vil bare si at selvtillit er utrolig viktig for mange av oss jenter. Jobb med deg selv, bli glad i deg selv og ditt eget selskap. Jeg vet ikke hvordan du skal få til dette, men det er viktig. Det virker som om du tenker på dette mye og lar det kjøre deg langt ned i grøfta. Tanker er vanskelige å forandre, men det går an. Jeg ble selv mobba fra jeg var 5 til jeg var 16, og det er noe som sitter godt i. Men det går an å legge dette bak seg. Fortida kan du ikke forandre, men du kan bestemme hvordan fremtida di blir. Jeg har slitt og sliter fortsatt med sosial angst, og det er en daglig kamp å være sosial og prate til andre. Men det hjelper ikke å gi opp.

 

Mitt råd er å ikke tenke på damer eller jomfrudommen din på en stund. Tenk på deg selv, hva som gjør deg lykkelig (foruten det å ha dame). Jeg slet med selvtilliten og var lenge ukyssa. Men da jeg endelig greide å tenke "jeg har det egentlig fint som singel selv om det blir resten av livet" så ordna det seg, fordi jeg var avslappa og helt meg selv.

 

Som nevnt tidligere her. Jenter vil ha snille gutter, men vi lukter desperasjon og bitterhet, og det er ikke sexy.

 

Det er altså viktig at gutten har god selvtillit. Hva mener du med det? At med en gang gutten får seg et sammenbrudd så er det slutt, for da har han ikke god selvtillit lenger? Eller er det utstrålingen du tenker på? At gutten ikke går rundt lutrygget og ser i bakken? For altså, jeg prøver så godt jeg kan å være både rett i ryggen og blid, og andre positive ting, uten at det hjelper. Det er bare noen få av vennene mine som vet hvordan jeg faktisk har det. Klart, jeg kan ha dårlige dager der jeg virkelig ser nedfor og deppet ut, men det er ikke standarden. Men sjenert er jeg, og det er jeg uansett hvordan den psykiske formen er.

 

Å ikke tenke på damer, jomfrudom og det som verre er, er uhyre vanskelig i et såpass sexifisert samfunn som vi lever i idag. Som student hører jeg andre studenter som snakker om sex og forhold hele tiden. Mesteparten av både TV-serier, reklame og musikk spiller på sex. Avisene er fulle av oppslag om det hele tiden. Jeg ser kjærestepar på hvert gatehjørne. Jeg tror at hvis jeg skal klare å slutte å tenke på disse tingene, må jeg isolere meg inni et rom, fullstendig vekk fra omverden, uten tilgang til verken telefon, aviser, PC, eller TV. Fullstendig isolasjon, altså. Men jeg tror det bare vil gjøre problemene verre.

 

Men hvorfor er dere så jævlig kresne med hvem dere skal snakke med? Med en gang det kommer en pen dame er jeg plutselig ikke god nok, selv om den pene damen ikke sier noe. Dere går heller bort til henne, selv om jeg var midt i en setning. Spiller virkelig utseendet så mye at dere ikke kan ta dere 3 minutter i røykepausen til å snakke med en stygg jente? Selv om hun er morsom, og har mye å bidra med i en samtale, så spiller det ingen rolle for dere. Det er veldig sårende, og jeg går vekk med enda et slag i magen

Jeg tror du har vært veldig uheldig med de du har hatt røykepause med. Jeg kan bare snakke for meg, men utseende betyr veldig, veldig lite. Personer som mener utseende er alt, eller nesten alt, (enten de er gutt eller jente) har så lite velfungerende intelligens og et så snevert syn på verden at de er ikke verd å bli kjent med en gang. De menneskene som er spennende og som er verd å bli kjent med, er de som faktisk utfordrer deg mentalt og intellektuelt, og som ser personligheten fremfor personen, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar

Det betyr enkelt forklart, fremstil deg selv på den beste måten du klarer uten å lyve.

 

Det er viktig at man ikke fremstiller seg på en måte om røper sosial verdi. Fremstå som et mysterium og la andre lure. Ikke noe galt at andre har en forestilling om at du er mer vellykket enn en egentlig er så lenge det er noe de har kommet på selv og ikke noe man har fortalt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...