Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=cxWG-vxBdNQ

 

Det betyr at man skal slappe av og ikke prøve for hardt. Det betyr ikke at man skal låse seg inne og vente til en dame banker på døren.

 

Det er mer slik:

Du har ikke dame fordi at du ikke er klar for et forhold.

 

Riktig:

Få dame etter å ha utbedret personlige problemer.

 

Feil:

Løse personlige problemer ved å få dame.

Kanskje du løser noen av problemene kortsiktig, men på lang sikt blir det store problemer for deg selv og henne. Kanskje du ikke bryr deg om problemene, men hun fortjener ikke å komme i en slik situasjon.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dersom man sliter generelt er man ikke noe godt kjæresteemne.

Man kan være kjærester og bo hver for seg, men man bør ikke bo sammen dersom en av partene er ute og kjører.

 

Fikse hos spesialist på området, ja. Fikse hos første og beste tilfeldige psykolog, nei.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nei, dersom man sliter generelt er man ikke noe godt kjæresteemne.

Man kan være kjærester og bo hver for seg, men man bør ikke bo sammen dersom en av partene er ute og kjører.

 

Fikse hos spesialist på området, ja. Fikse hos første og beste tilfeldige psykolog, nei.

 

Og hva menes med generelt sliter. De som ikke tørr å åpne kjeften å snakke i det hele tatt, eller de som snakker litt mindre enn normalt, og klarer å holde en normal samtale?

Lenke til kommentar

Hahaha! Det er mulig at enkelte folk av natur er mer følsomme enn andre, men sosialangst kommer vanligvis av at man har blitt herset med av andre mennesker.

Der har man fort mye av problemet tror jeg. Jeg har vel strengt tatt ikke noe som karakteriseres som sosial angst, men stoler rett og slett ikke på jenter/kvinner etter dårlige opplevelser fra skoleårene (forøvrig ikke relatert til forhold/kjærlighet, men generelt). De virker ikke interesserte i meg uansett for så vidt, men jeg stoler heller ikke nok på dem til å prøve meg. Ikke misforstå, har et godt vennskapelig forhold til mange av det motsatte kjønn, men har liksom en uggen følelse av at de alltid har baktanker om man prøver på noe mer. Jeg er sikkert paranoid, for det skal vel være mannen som har baktanker og kun tenker på én ting osv.

Dårlig selvtillit på kjønnsmarkedet kommer IKKE av seg selv, men forsvinner fort og er vanskelig å gjenoppbygge etter at man er ferdig med skolegang og dertil ikke møter så mange damer til daglig.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Hahaha! Det er mulig at enkelte folk av natur er mer følsomme enn andre, men sosialangst kommer vanligvis av at man har blitt herset med av andre mennesker.

Der har man fort mye av problemet tror jeg. Jeg har vel strengt tatt ikke noe som karakteriseres som sosial angst, men stoler rett og slett ikke på jenter/kvinner etter dårlige opplevelser fra skoleårene (forøvrig ikke relatert til forhold/kjærlighet, men generelt). De virker ikke interesserte i meg uansett for så vidt, men jeg stoler heller ikke nok på dem til å prøve meg. Ikke misforstå, har et godt vennskapelig forhold til mange av det motsatte kjønn, men har liksom en uggen følelse av at de alltid har baktanker om man prøver på noe mer. Jeg er sikkert paranoid, for det skal vel være mannen som har baktanker og kun tenker på én ting osv.

Dårlig selvtillit på kjønnsmarkedet kommer IKKE av seg selv.

 

True. Vet hvordan det føles å bli herrest med. Men den følsen når du tar igjen med renter, den er god! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom man har sosialangst bør man ikke innlede forhold.

 

Dette er jeg uenig i. Selv om man har litt sosial angst, så kan man vel fint innlede et forhold til en annen. Man kan være åpne med hverandre og snakke om det, og kanskje også hjelpe hverandre.

 

Hvis man derimot lider av ekstremt dårlig selvbilde, så burde man kanskje fikse opp i dette før man involverer seg følelsesmessig med en annen. For å utvikle et godt forhold, så må man ha et sunt forhold til seg selv. Ellers har vel de flest litt dårlig selvbilde, og noen andre skavanker. Så lenge det ikke grenser til noe ekstremt, så burde det ikke være noe i veien for å innlede et forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...