Gå til innhold

Netflix kommer til Norge


Anbefalte innlegg

En kan også bruke tunlr.net sin metode for å få tilgang til Netflix. Det eneste du trenger å gjøre er å bytte DNS adresse. Og det er GRATIS.

 

Denne løsningen fungerer ganske bra til streaming av Netflix innhold. Jeg streamer blandt annet HD materiale, uten noe hakking. Men generel surfing går en del tregere ved bruk av denne DNS'en. Men det er bare til å bytte tilbake til standard DNS når en ikke bruker Netflix.

 

EDIT: skriveleif

Endret av AsVe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannelig på tide! :):closedeyes:

Får håpe vi får en fullverdig løsning med tilgang til samme innhold på samme tid som i USA. Dersom vi kun får utvalgte filmer/serier, og da flere uker/måneder etter lansering i USA vil de ikke være konkurransemessige.

 

Prismessig må de også legge seg på realistist nivå. I USA koster Netflix $7.99/mnd, som blir 48 kroner. Legg på 25% mva og summen blir 60 kroner.

Lenke til kommentar

Ser for meg en stor begrensning i utvalget - ála iTunes i Norge.

Da er vi like langt.

 

Jeg er iallfall ikke interessert i å betale norsk pris for et utvalg som ikke kan måle seg med andre land. Selv i USA har Netflix vært ganske begrenset på streaming-delen.

 

Prøvde det kjapt via VPN og ble overrasket over hvor mange titler som ikke var tilgjengelig i HD eller streaming.

 

Bransjen må virkelig få fingen ut om de vil utkonkurrere piratene i lik grad som Spotify.

 

Kutt restriksjoner! Regionale sperringer hører ikke hjemme i vår digitale hverdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Løsningen er NØDT til å inneholde det samme som i statene. Tilgang på innhold til samme tid, ingen IP-sperre! (Eneste unntak er evnt. tekstet innhold: skal ting oversettes, vil jo det naturlig nok ta noe tid. Håper de isåfall tilbyr u-tekstet innhold fra dag én)

 

Prisen blir derimot noe annet..:

 

[…] Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. […] Koster det opp mot 200 kr så blir det vanskelig å prioritere dette. Da det finnes gratis løsninger.

 

Sannelig på tide! :):closedeyes:

Får håpe vi får en fullverdig løsning med tilgang til samme innhold på samme tid som i USA. Dersom vi kun får utvalgte filmer/serier, og da flere uker/måneder etter lansering i USA vil de ikke være konkurransemessige.

 

Prismessig må de også legge seg på realistist nivå. I USA koster Netflix $7.99/mnd, som blir 48 kroner. Legg på 25% mva og summen blir 60 kroner.

 

Beklager, men det er ikke så enkelt som å ta USD-kostnad og sammenligne med dagens kronekurs. For det første er kronekursen unaturlig høy, så det ville vært dumt av Netflix å bruke dagens kurs. Regner med at de ikke ønsker variable priser, alt etter kronekurs, så derfor gjør de som andre aktører: setter en fast pris i NOK.

 

Som andre allerede har nevnt: det er få nordmenn i dette landet, men hver og en av oss har høy betalingsevne. Disse to parametre tvinger prisene i været! Og det er igrunn ingenting å klage over; vi har null problemer med å betale for tjenestene ;-)

 

Jeg vil tippe at prisen blir enten 149,- eller 199,- pr mnd.

 

Hvis det derimot viser seg at Netflix tilbyr dårligere/mindre innhold til norden, kan det nok hende at prisen senkes noe.

 

Ang. gratis-løsninger: såklart vil torrents fortsette å eksistere. Akkurat som at det fortsatt er mulig å finne musikk, til tross for at det finnes billig (og også gratis) Spotify. Tviler på at Netflix (og Spotify) prøver å ødelegge torrent-markedet. Det er ikke der brukermassene skal hentes inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men det er ikke så enkelt som å ta USD-kostnad og sammenligne med dagens kronekurs. For det første er kronekursen unaturlig høy, så det ville vært dumt av Netflix å bruke dagens kurs. Regner med at de ikke ønsker variable priser, alt etter kronekurs, så derfor gjør de som andre aktører: setter en fast pris i NOK.

 

Som andre allerede har nevnt: det er få nordmenn i dette landet, men hver og en av oss har høy betalingsevne. Disse to parametre tvinger prisene i været! Og det er igrunn ingenting å klage over; vi har null problemer med å betale for tjenestene ;-)

 

Jeg vil tippe at prisen blir enten 149,- eller 199,- pr mnd.

 

Hvis det derimot viser seg at Netflix tilbyr dårligere/mindre innhold til norden, kan det nok hende at prisen senkes noe.

Jeg tenkte i første omgang på hva prisen kunne vært dersom man tok amerikansk pris og la til 25% norsk mva. Altså 60 kroner.

Men så forstår jeg naturlig nok at man må ta høyde for endring i valutakurser. Dersom man sier 79 kroner har man tatt høyde for 1$ = 8 kroner, og dersom man sier 99 kroner har man tatt høyde for 1$ = 10 kroner.

 

149 eller 199 kroner er drøyt, selv om mange nordmenn har råd til det, men dersom man får samme tjeneste for 80 kroner via VPN så forstår jeg godt hva folk ender opp med å gjøre. Spesielt dersom utvalget og lanseringstidspunktene ikke blir det samme...

Lenke til kommentar

Ikke realistisk? Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. Poenget mitt er enkelt og greit at om Netflix skal ta 3-4 ganger så mye for det i Norge vil det ende med at folk heller bruker VPN for å bruke den amerikanske versjonen av Netflix.

 

Nei, det tror jeg ikke. Hvorfor skal så mange flere plutselig benytte seg av en løsning alle kan bruke allerede, når det faktisk kommer til Norge? Når Netflix kommer til Norge, ser jeg like gjerne for meg at mange som har VPN-løsningen kanskje heller går over til det norske Netflix-abonnementet i stedet. Enklere og greiere - forutsatt at utvalget blir noenlunde det samme.

 

Først i Europa? Har ikke både Spania og England Netflix?

 

Jeg har brukt Netflix i UK en stund, så ja. Spania vet jeg ikke, men Irland har i hvert fall. Uansett står det "blant de første" i artikkelen.

Lenke til kommentar

Bør jeg avbestille abonnement hos den tilbyderen jeg i dag har, som et signal om at jeg ønsker noe annet?

 

Jeg ville ventet til det faktisk blir lansert, og vi ser pris, tilbud og slikt.

 

 

Er man fulldekket med Netflix? Er det kun video-on-demand de tilbyr, eller kan man kikke på TV-kanaler live?

 

Hvis jeg ikke tar feil er det kun on-demand de tilbyr, ikke live.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kan bli et stort antiklimaks, fordi det er store spørsmålstegn ved rettighetene. Men jeg håper det blir en suksess, at HBO GO og Hulu følger etter og at vi etterhvert sitter på en tjeneste som har det meste av TV-serier. Det er min drøm :)

 

Det mest spennende med Netflix er jo at de har startet å satse på egne serier, til og med gjenoppliving av tidligere serier (som Arrested Development).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De MÅ legge seg lavt hvis de ønsker kunder, løsningen med VPN og amerikansk netflix (med STORT utvalg) koster i underkant 100,- mnd

 

Hvor mange er det egentlig som benytter seg av dette? Folk flest aner knapt hva VPN er, og det er folk flest Netflix vil ut til.

 

Var litt kjapp der, ja VPN er en fremgangsmåte, DNS er en annen som de aller fleste klarer å fikse (var dette jeg ville frem til). Står gode oppskrifter på unblock-us.com, en løsning som koster kun 50dollar us i året.

 

Men er nok ikke VELDIG mane her tillands som utnytter smartfunksjoner i sine tv'er med slike ting.Men diskusjoner f.eks her kan jo hjelpe litt på

Lenke til kommentar

Har hatt Netflix i noen måneder, og har en delt brukeropplvelse.

 

Teknisk, er imponert. Kjapp lasting (også ved søking) og den husker hvor du slapp hvis du lukker vinduet. Hvis du ser en serie, går den automatisk videre til neste episode.

 

Men, jeg ble jeg raskt lei av utvalget, som rett og slett ikke oppdatert så ofte, hvilket betyr at du ser det gjennom de seriene/filmene du er interessert i, og så er det slutt. Ihvertfall for meg.

 

Jeg valgte til slutt å si opp. Uansett, er prisen upåklagelig (6pund pr måned her i England), om enn, for en liten stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...