Gå til innhold

Hvorfor er det så mange tilbakestående personer her på forumet?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som er tilbakestående?

 

Jeg sliter med at jeg kommer i diskusjon med de samme folkene gjentatte ganger og jeg kan ikke starte nye emner uten at noen av disse skal komme inn for å ødelegge. Begynner å bli lei av å bli servert dritt her så lenge jeg er vennlig, engasjert og ikke er spydig, frekk eller generelt idiotisk selv i utgangspunktet.

 

Jeg har kanskje sagt ting som andre misliker men jeg sier ikke noe dritt til folk uten grunn. Er folk spydig eller frekk mot meg så slår jeg samme mynt tilbake for at de skal lære seg hva de egentlig gjør. Folk som oppfører seg dårlig har ikke fortjent å få noe annet enn dårlig oppførsel tilbake. Jeg opplever også at rapportering er til liten nytte så da gidder jeg ikke. Skulle ikke vært nødvendig en gang men slik er det på diskusjon.no.

 

Jeg vil gjerne også føre tråder sammen med litt eldre folk også. Ikke bare 16-25 år. Dette er en gruppe som dominerer forumet i alt for stor grad. På grunn av dette så er det vanskelig å bruke forumet effektivt. Folk vet ikke hva de snakker om. De leser ikke alt. De er for sløve og for lite engasjerte i emner som handler om noe annet enn spill og data. Til tross for mange brukere så er det lite konstruktiv aktivitet som skjer.

 

Jeg vil gjerne komme i kontakt med voksne og mentalt friske folk så jeg også kan føre mer komplekse tråder med helhet som handler om emne og ikke noe mer. Ikke henge seg opp i eventuelle personlige feil osv. Folk som ikke er barnslige hadde vært godt å se mer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett i mye her, men at folk ikke vet hva de snakker om er bare tull. Kommer noen med feilinformasjon blir det rettet av andre umiddelbart. Det kan du være sikker på.

 

Jeg mener også at det finnes mange i aldresgruppen 16 - 25 år som kan bidra til diskusjoner...på akkurat samme nivå som personer over denne aldersgruppen. Men hva vet vel jeg, jeg er jo bare 25 år...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg skulle ønske medlemmer kunne utelukkes fra deler av forumet, f.eks juss, om mange nok klaget på dem.

er ofte dem samme som fyller trådene med moral og etikk, selv om det er totalt urelevant for emnet.

 

om utestengelsene skal være midlertidige eller permanente, har jeg dog ingen mening om.

Endret av Sangesland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg skulle ønske medlemmer kunne utelukkes fra deles av forumet, f.eks juss, om mange nok klaget på dem.

er ofte dem samme som fyller trådene med moral og etikk, selv om det er totalt urelevant for emnet.

 

om utestengelsene skal være midlertidige eller permanente, har jeg dog ingen mening om.

Det kunne vært en god ide så man slipper å miste tilgangen til hele forumet. Kunne eventuelt være midlertidig på for eksempel 1 år og når de eventuelt kommer tilbake etter det året eller litt til så har de forhåpentligvis forandret seg.

 

Man bør også ha strengere krav til forumveiledere og administratorer da det er noen som bruker misbruker makta. Det har jeg sett selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg skulle ønske medlemmer kunne utelukkes fra deles av forumet, f.eks juss, om mange nok klaget på dem.

er ofte dem samme som fyller trådene med moral og etikk, selv om det er totalt urelevant for emnet.

 

om utestengelsene skal være midlertidige eller permanente, har jeg dog ingen mening om.

Hva er meningene dine angående utestengelser? Permanente eller midlertidige? :)

 

Jeg vil ha meg frabedt slike trakasserende utspill, Antifanatiker. Blir faktisk en smule støtt, mtp at hjemmet mitt er i skogheimen.

Skal være snill! visste selvfølgelig ikke at du bodde i skogen! Respekt til trær og fugler!!!! Endret av Antifanatiker
Lenke til kommentar

Man bør også ha strengere krav til forumveiledere og administratorer da det er noen som bruker misbruker makta. Det har jeg sett selv.

Fortell....

 

jeg skulle ønske medlemmer kunne utelukkes fra deles av forumet,

Støttes ikke av forumprogramvaren. Har tenkt på dette selv. Og gjerne enkelttråder, men det går dessverre ikke-
Lenke til kommentar

Problemet er at det finnes noen som kun er ute etter å ødelegge hyggelige innlegg bare for morro skyld.

 

Og at det finnes slike som er mer opptatt av personangrep, en av seriøs og hyggelige innlegg.

 

Har selv opplevd det, desverre.

 

Prøver da å heve meg over slik ved å ganske enkelt ignorere det, siden noe annet ikke hjelper. Eller jeg rapporterer det til moderator for å få fjernet tråden.

 

Det er nok drit i verden til at vi behøver å lage mer..

 

Så enkelt er det :-)

Lenke til kommentar

Problemet er at det finnes noen som kun er ute etter å ødelegge hyggelige innlegg bare for morro skyld.

 

Og at det finnes slike som er mer opptatt av personangrep, en av seriøs og hyggelige innlegg.

 

Har selv opplevd det, desverre.

 

Prøver da å heve meg over slik ved å ganske enkelt ignorere det, siden noe annet ikke hjelper. Eller jeg rapporterer det til moderator for å få fjernet tråden.

 

Det er nok drit i verden til at vi behøver å lage mer..

 

Så enkelt er det :-)

Ja, helt riktig men det blir trått når jeg blir utsatt for dette hele tiden. Altså jeg mener at de som vil bruke forumet effektivt og konstruktivt må jo være et sted de også

 

ja, det er nok drit i verden men det har aldri vært min hensikt å lage mer av det heller.

 

Jeg liker ikke å gjøre noe til ingen nytte og jeg liker å finne ut av problemer så jeg lar ikke bare ting gå forbi. Det skal mye til.

Lenke til kommentar

Husk at mange unge lærer en god del av å få delta i debatt og argumentasjon, samt å bli rettet gjennom argumentert fakta og solid, kildet informasjon. På denne måten fatter nye diskutanter hvordan man holder en diskusjon, og at det ikke bare er å slenge sin (ofte argument- og verdiløse) mening ut der, men å faktisk la sine meninger tilegne seg verdi gjennom dyktig argumentasjon, generell diskusjon og skrivestil.

 

Jeg har vært på forumet siden jeg var 17 og har lært mye av de mange fornuftige og interessante diskutantene på dette forumet. Selvfølgelig finnes det også de som er unge og umodne, men det har vi da alle vært, og jeg mener vi burde være mer åpne for også disse, i motsetning til det flere i denne tråden hinter til. Se heller på deg selv som en lektor og forbilde, som skal vise veien for unge, ulærde.

 

Lost

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som du syter. At du i det hele tatt har baller til å kalle deg selv vennlig er for meg et mysterium!

Jeg har lest igjennom så og si alt av hva du har skrevet, og det er som regel du som begynner med navnekalling og generelt barnslig oppførsel, og dette fordi folk opplyser om åpenbare fakttafeil.

I tillegg er du temmelig bastant og sier gjerne at du vet hva du snakker om. Hvis noen skulle påpeke at det du sier kanskje ikke stemmer med virkeligheten går du med en gang i forsvarsposisjon og kaller folk for drittunger og whatnot.

 

Det er intet mindre enn patetisk.

Hvor har du dette i fra?

 

Kjenner meg ikke igjen på noen måte. Sikker på at du har lest alt og at du har lest riktig?

Lenke til kommentar

Først kommer du med en rekke påstander uten å vise til en eneste kilde, eller noe annet som kan verifisere disse, og når folk finner kilder som motbeviser dine påstander kommer du med dette:

Ellers generelt så er ikke dette et tema for uvitende og bevisstløse folk som må bruke statistikk for å prøve å forstå hva de prater om. Ei heller kan tro på noe annet enn korrekt forskning. Bør helst være over 25 år.

Uvitende og bevisstløse? De er av en annen oppfatning enn deg, og har i tillegg forskning å vise til.

 

Eller i en annen diskusjon hvor du får et svar du mener er irrelevant og den andre personen sier at han mener svaret hans er relevant hvorpå han forklarer hvorfor, kommer du med dette helt ut av det blå:

Det er jo lett å se at du misforstår meg her. Jeg vil bare vite hvor folk med like interesser som meg. Og det har ingenting men hvordan jeg skriver å gjøre. Det går på interesser og kunnskapsnivået til andre personer.

Hva faen er det som er feil med deg? Så lenge du ikke klarer å bidra med noe så er det best at du ikke skriver noe heller. Ha en fin dag! God jul og Godt nyttår!

 

 

Misforståelse eller ikke, det er du som kjefter og smeller uten å kunne se ting fra andres perspektiv.

 

Det finner mange slike sitater fra deg, dette var bare de to første jeg kom over nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...