Gå til innhold

Hvorfor er det så mange tilbakestående personer her på forumet?


Anbefalte innlegg

Dette er noe av det mest virkelighetsfjerne jeg har lest på lenge.

 

Men ja, jeg er enig i at det handler mye om fortolkning. Det kan uansett ikke være rene diskusjoner. Det har kanskje ikke kommet så mye ny informasjon i fra forumet men gammel info kan være nytt for mange. Det er også mange som kommer på forum for å få informasjon om noe de ikke finner andre steder og siden folk på forumet kan hjelpe folk som leter etter konkret infromasjon.

 

Det er så mange gode grunner til å bruke forum.... Så lenge det er folk med vett som er brukere.

Du missforstår, les skikkelig så kanskje du skjønner det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg leter kanskje på feil steder så det er nok også noe av grunnen til at jeg bruker forum. For å få kontakt med flere til enklere kommunikasjon og kilder. På et stort forum så er det alltid slik at vi tar fra et sted og gir til et annet slik at alle får noe ut av å sitte på forumet.

 

Ja, forumet er en kjemperessurs, om man får til en skikkelig saklig diskusjon, det er jeg enig i.

 

 

Selvfølgelig vil det jo variere men det som skjer her på diskusjon er ikke normalt. I følge poster som jeg har studert så var det et helt annet miljø for 3-10 år siden.

Nå har jeg vært medlem av forumet i 5 år, og kan bekrefte at det har vært forandringer i både miljø og diskusjon siden jeg ble medlem. Dette fordi vi har liberale regler, og fordi neste generasjon inntar forumet.

 

Vi kunne selvfølgelig endret reglene på forumet for å beholde miljøet som det var, dette ble blant annet gjort på FreakForum, og viste seg å være en katastrofe.

Lenke til kommentar

Jeg er 10-20 år eldre enn de fleste jeg fører diskusjoner med her på forumet. Vi er ikke på samme plan. Men dere ungdommer tror at dere har peiling på alt. Dere klarer jo ikke en gang å lese det jeg skriver. Og da er det ikke lett å forstå så veldig mye heller. Da blir det til at konversonene mister helhet og det er bare latskap.

 

Jeg snakker ikke om ting jeg ikke har greie på men dere leser ikke riktig og da blir det også misforståelser og bare tull. Det også noen som mener at jeg ikke har selvinnsikt men av mitt selvinnsikt så vet jeg at folk ikke vil innrømme feil og jeg har fortsatt til gode at noen av dere har sagt at dere har gjort feil. Det er bare jeg som gjør feil i følge dere samtidig som at dere mener at jeg tror at jeg er bedre enn dere. Jeg syns at det er skikkelig barnslig men det er ikke så rart.

 

Det må gå an for meg å bruke forumet uten å bli rent ned av horder av frekke, uengasjerte, bortskjemte og late ungdommer som bare gjør det dere har interesse for. Altså komme inn for å lage kvalm eller så er det uviktige ting som gjør dere enda mer bortskjemte og frekke. Om jeg hadde møtt dere på ekte så hadde vi fått problemer.

 

Svært så generaliserende du er da. Hvordan er akkurat JEG frekk, uengasjert, lat og bortskjemt? Dette forumet bruker jeg faktisk ikke for å lage kvalme, jeg synes at det er interessant å se at andre diskuterer og noen ganger prøver jeg også diskutere med "dere" eldre. At du er 10-20 år eldre har lite til ingenting å si, det finnes mange modne (sier ikke at jeg er en av dem) personer som er under 25, eller 20 år. Og det finnes også mange umodne på din alder. Og jo jeg leste gjennom alt du skrev.

 

Nå si meg: Hvilken signaler henviser til at jeg er tilbakestående?

Jeg har fortsatt aldri sagt at du er tilbakestående.

 

Selvfølgelig har jo alderen mye å si med tanke på erfaring i livet. Det har noe å si med hva du kan bidra med i en samtale, på et forum osv...

 

Man utvikler seg gjennom hele livet så 10 år er veldig stor forskjell mellom folk.

 

Hvorfor har ikke alder noe å si da? Er du naiv?

 

Jo du sa at jeg har sendt ut ganske tydelige signaler som peker mot at jeg er tilbakestående. Det står det svart på hvitt på side 2.

 

Ja alder har mye å si, var det ikke akkurat det jeg sa? Men allikevel så finnes det faktisk personer på min alder som er mer moden enn personer på din alder, jeg tipper at du er i 30 årene. Du hopper til konklusjonen om at jeg er naiv, hvorfor? Jeg innrømmet jo at alder har noe å si. Så hva kan du bidra med i en "samtale" på et forum? Jeg ville heller sagt diskusjon ettersom samtale ikke er passene for dette forumet her, med mindre man utveksler private meldinger noe jeg går utifra at det ikke er hva vi snakker om.

Lenke til kommentar

En håndfull innlegg har blitt slettet av ymse årsaker, bl.a. off-topic, personangrep og svada. Hold dere til emnet (så langt det går), og unngå usaklig persondiskusjon. Det blir vanskelig å unngå persondiskusjon fullstendig ettersom trådstarter selv legger opp til det, men personangrep og barnslig krangling kan dere droppe. Nye innlegg som bryter retningslinjene vil slettes uten forvarsel og belønnes med advarsler eller utestengelse.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 10-20 år eldre enn de fleste jeg fører diskusjoner med her på forumet. Vi er ikke på samme plan. Men dere ungdommer tror at dere har peiling på alt. Dere klarer jo ikke en gang å lese det jeg skriver. Og da er det ikke lett å forstå så veldig mye heller. Da blir det til at konversonene mister helhet og det er bare latskap.

 

Jeg snakker ikke om ting jeg ikke har greie på men dere leser ikke riktig og da blir det også misforståelser og bare tull. Det også noen som mener at jeg ikke har selvinnsikt men av mitt selvinnsikt så vet jeg at folk ikke vil innrømme feil og jeg har fortsatt til gode at noen av dere har sagt at dere har gjort feil. Det er bare jeg som gjør feil i følge dere samtidig som at dere mener at jeg tror at jeg er bedre enn dere. Jeg syns at det er skikkelig barnslig men det er ikke så rart.

 

Det må gå an for meg å bruke forumet uten å bli rent ned av horder av frekke, uengasjerte, bortskjemte og late ungdommer som bare gjør det dere har interesse for. Altså komme inn for å lage kvalm eller så er det uviktige ting som gjør dere enda mer bortskjemte og frekke. Om jeg hadde møtt dere på ekte så hadde vi fått problemer.

Det her finner jeg meg ikke i! At du skal snakke nedlatende om ungdom! Og at du braser ut med at hvorfor det finnes så mange "tilbakestående" folk?! Hva vet du om det? Du har ikke vært hjemme hos hver enkelt og sett om de er tilbakestående!
Det er så mange gode grunner til å bruke forum.... Så lenge det er folk med vett som er brukere.
Ja, du kan begynne med å slutte å svare folk som du gjør! Ærlig talt hva forventer du? Her er det et forum hvor alle, da understreker jeg ALLE, kan være med og diskutere, om de er gamle eller unge speller da vel søren meg ingen rolle. Og du som "voksen" bør vise at du er det, og ikke snakke sånn du gjør mot de yngre folket her på forumet.Om en person virkelig er tilbakestående, eller ikke, er ikke opp til deg å avgjøre. Ærlig talt, ta deg sammen! Ta en titt i speilet, før du begynner å svare folk på den måten du gjør.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er 10-20 år eldre enn de fleste jeg fører diskusjoner med her på forumet. Vi er ikke på samme plan. Men dere ungdommer tror at dere har peiling på alt. Dere klarer jo ikke en gang å lese det jeg skriver. Og da er det ikke lett å forstå så veldig mye heller. Da blir det til at konversonene mister helhet og det er bare latskap.

 

Jeg snakker ikke om ting jeg ikke har greie på men dere leser ikke riktig og da blir det også misforståelser og bare tull. Det også noen som mener at jeg ikke har selvinnsikt men av mitt selvinnsikt så vet jeg at folk ikke vil innrømme feil og jeg har fortsatt til gode at noen av dere har sagt at dere har gjort feil. Det er bare jeg som gjør feil i følge dere samtidig som at dere mener at jeg tror at jeg er bedre enn dere. Jeg syns at det er skikkelig barnslig men det er ikke så rart.

 

Det må gå an for meg å bruke forumet uten å bli rent ned av horder av frekke, uengasjerte, bortskjemte og late ungdommer som bare gjør det dere har interesse for. Altså komme inn for å lage kvalm eller så er det uviktige ting som gjør dere enda mer bortskjemte og frekke. Om jeg hadde møtt dere på ekte så hadde vi fått problemer.

 

Svært så generaliserende du er da. Hvordan er akkurat JEG frekk, uengasjert, lat og bortskjemt? Dette forumet bruker jeg faktisk ikke for å lage kvalme, jeg synes at det er interessant å se at andre diskuterer og noen ganger prøver jeg også diskutere med "dere" eldre. At du er 10-20 år eldre har lite til ingenting å si, det finnes mange modne (sier ikke at jeg er en av dem) personer som er under 25, eller 20 år. Og det finnes også mange umodne på din alder. Og jo jeg leste gjennom alt du skrev.

 

Nå si meg: Hvilken signaler henviser til at jeg er tilbakestående?

Jeg har fortsatt aldri sagt at du er tilbakestående.

 

Selvfølgelig har jo alderen mye å si med tanke på erfaring i livet. Det har noe å si med hva du kan bidra med i en samtale, på et forum osv...

 

Man utvikler seg gjennom hele livet så 10 år er veldig stor forskjell mellom folk.

 

Hvorfor har ikke alder noe å si da? Er du naiv?

 

Jo du sa at jeg har sendt ut ganske tydelige signaler som peker mot at jeg er tilbakestående. Det står det svart på hvitt på side 2.

 

Ja alder har mye å si, var det ikke akkurat det jeg sa? Men allikevel så finnes det faktisk personer på min alder som er mer moden enn personer på din alder, jeg tipper at du er i 30 årene. Du hopper til konklusjonen om at jeg er naiv, hvorfor? Jeg innrømmet jo at alder har noe å si. Så hva kan du bidra med i en "samtale" på et forum? Jeg ville heller sagt diskusjon ettersom samtale ikke er passene for dette forumet her, med mindre man utveksler private meldinger noe jeg går utifra at det ikke er hva vi snakker om.

Tolker jeg riktig så sier du at "alder har lite eller ingenting å si"

 

Er du ikke edru?

Lenke til kommentar
Tolker jeg riktig så sier du at "alder har lite eller ingenting å si"

 

Er du ikke edru?

Så lenge man klarer å få frem hva man mener, forstår hva som blir skrevet og ikke begår personangrep, er alder irrelevant. Det er selvfølgelig en større andel ungdommer som troller, men det stopper ikke resten fra å bidra positivt.

Lenke til kommentar

Jeg er 10-20 år eldre enn de fleste jeg fører diskusjoner med her på forumet. Vi er ikke på samme plan. Men dere ungdommer tror at dere har peiling på alt. Dere klarer jo ikke en gang å lese det jeg skriver. Og da er det ikke lett å forstå så veldig mye heller. Da blir det til at konversonene mister helhet og det er bare latskap.

 

Jeg snakker ikke om ting jeg ikke har greie på men dere leser ikke riktig og da blir det også misforståelser og bare tull. Det også noen som mener at jeg ikke har selvinnsikt men av mitt selvinnsikt så vet jeg at folk ikke vil innrømme feil og jeg har fortsatt til gode at noen av dere har sagt at dere har gjort feil. Det er bare jeg som gjør feil i følge dere samtidig som at dere mener at jeg tror at jeg er bedre enn dere. Jeg syns at det er skikkelig barnslig men det er ikke så rart.

 

Det må gå an for meg å bruke forumet uten å bli rent ned av horder av frekke, uengasjerte, bortskjemte og late ungdommer som bare gjør det dere har interesse for. Altså komme inn for å lage kvalm eller så er det uviktige ting som gjør dere enda mer bortskjemte og frekke. Om jeg hadde møtt dere på ekte så hadde vi fått problemer.

 

Svært så generaliserende du er da. Hvordan er akkurat JEG frekk, uengasjert, lat og bortskjemt? Dette forumet bruker jeg faktisk ikke for å lage kvalme, jeg synes at det er interessant å se at andre diskuterer og noen ganger prøver jeg også diskutere med "dere" eldre. At du er 10-20 år eldre har lite til ingenting å si, det finnes mange modne (sier ikke at jeg er en av dem) personer som er under 25, eller 20 år. Og det finnes også mange umodne på din alder. Og jo jeg leste gjennom alt du skrev.

 

Nå si meg: Hvilken signaler henviser til at jeg er tilbakestående?

Jeg har fortsatt aldri sagt at du er tilbakestående.

 

Selvfølgelig har jo alderen mye å si med tanke på erfaring i livet. Det har noe å si med hva du kan bidra med i en samtale, på et forum osv...

 

Man utvikler seg gjennom hele livet så 10 år er veldig stor forskjell mellom folk.

 

Hvorfor har ikke alder noe å si da? Er du naiv?

 

Jo du sa at jeg har sendt ut ganske tydelige signaler som peker mot at jeg er tilbakestående. Det står det svart på hvitt på side 2.

 

Ja alder har mye å si, var det ikke akkurat det jeg sa? Men allikevel så finnes det faktisk personer på min alder som er mer moden enn personer på din alder, jeg tipper at du er i 30 årene. Du hopper til konklusjonen om at jeg er naiv, hvorfor? Jeg innrømmet jo at alder har noe å si. Så hva kan du bidra med i en "samtale" på et forum? Jeg ville heller sagt diskusjon ettersom samtale ikke er passene for dette forumet her, med mindre man utveksler private meldinger noe jeg går utifra at det ikke er hva vi snakker om.

Tolker jeg riktig så sier du at "alder har lite eller ingenting å si"

 

Er du ikke edru?

 

Nei jeg sier det omvendte, men at du kan ikke gå rundt å kalle alle de du ikke liker eller ser på som umodne for tilbakestående, at de ikke har noe å tilføye diskusjonen etc. Om jeg er edru? Er det sånne teknikker du tyr til når du innser at du ikke har noe særlig bedre å si til en tilbakestående?

 

Edit: Ja jeg ser at enten du eller en moderator har nå fjernet der du skriver: "Det vet jeg ikke men det mange signaler på at du ikke er helt god." Når det kommer til hvorvidt jeg er tilbakestående eller ikke -vel og merke siden jeg faller inn under aldersgruppen 16-25år. Så jeg spør deg igjen, hvilken signaler da? Etter mitt inntrykk har jeg vært seriøs, uten om i de trådene der det er meningen at man ikke skal være seriøs i det hele tatt.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Når man mener alle som er mellom 16-25 år, alle som er uenige, eller alle som i det hele tatt diskuterer(selv på en positiv måte) og de som gir tips du selv spør om blir stemplet som tilbakestående, frekke, uengasjerte, bortskjemte og late ungdommer, så blir det mange av dem her...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Strengt tatt er det ikke noe problem å bannlyse enkeltmedlemmer fra et underforum. Det krever bare litt mer personlig arbeid for aktuell moderator å gjennomføre det.

 

Jussforumet er ellers såpass lite at andelen innlegg på det forumet én dag er lett håndhevbart. Forumets regler for hva som regnes som off-topic er imidlertid det samme som andre steder på diskusjon.no. Jeg har notert at moralsk indignasjon anses av noen å være uønsket, og det vil bli tatt opp neste gang reglene for Juss revideres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...