Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp, jeg ligger langt unna 3dnet. Når det gjelder multicom sin så er jeg ganske fornøyd så langt. Det eineste at den hvite / naturell PLA var ikke så veldig "smooth" - så den skaper litt ekstra unødvendig friksjon i et bowden setup. Mens andre filaments med farger - dvs svart, brunt osv. fungerer helt utmerket.

 

Og det viktigste av alt, at den fra multicom er faktisk 1kg filament - ikke 1kg spool+filament.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her blir det liv Roy Roy elle noe sont....

Skal begynne å printe igjen etter en alt for travel sommer... Har ikke printet noe I hele sommer og 3d printeren har bare stått til pynt :(

 

Men noen som har noen gode tips til hvordan (og hvor ofte) jeg kan levle hotbed best mulig måte? Har jo funnet ut at du kan bruke et papir og dra under til du kjenner litt motstand men lurte på om det var noen smarte tips til hvordan du kan gjør det fort og godt :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke levlet på flere måneder, men printet mange hundre timer likevel...

 

Jeg pleide å printe ytterst rundt på bordet (en stripe), så så jeg bare hvor jeg måtte skru opp og ned. Etter et par forsøk var det perfekt!

Endret av Itek
Lenke til kommentar

nice! hvor stort det det?

 

Takk!

270mm

650g inkl. batteri. Ikke så fille :)

 

Noen av dere her som har prøvd Technaxx PLA svart filament?

 

Jeg sliter med å få printet med dette filamentet, hvit er null problem, men svart viser seg å være vanskelig. Spesielt når jeg printer store flater...

 

Mendelmax, 181 C.

 

Har prøvd å skru opp temperaturen uten hell.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med mitt Kina plastikk... hvit funker helt fint men svart funke veldig dårlig... Fikk ikke en fin bunn med den svarte.. Men fant ut at svart trenger høyere temp og litt nermere print bed for å bli bra... men har ikke prøvd det enda...

 

Vel, jeg har jo printet ca 20 timer med dette technaxx 3mm PLA filamentet. Plutselig vil det ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Heisann, vurderer sterkt og gå til innkjøp av 3d printer og har sett en del på Prusa i3.
Den ligger i min prisklasse og ser ut som et greit sted og begynne. Tenker da på byggekit og sette sammen selv.
Så at det var en her som hadde kjøpt fra Aliekspress og lurte på erfaringer med printeren / kjøpet.

Holder på med overtaling av "sjefen" i huset så forhåpentligvis blir det kjøpt inn når jeg har fått spart litt :D

Er hotbed et must for printing? Mulighet for ettermontering av autoleveling så jeg men er det vanskelig og gjøre selv?

 

Lenke til kommentar

Begynner å bli passe desperat her...

 

Observert: Ekstruder stepper motoren går fram og tilbake og vil ikke ekstrudere plastik. Resultatet blir områder med lite/ingen plast.

Hva er årsaken til dette?

 

post-214279-0-21272200-1441474191_thumb.jpg

 

 

Hva jeg har gjort:

Rengjort ekstruderen

Koblet opp alt av ledninger på nytt.

Justert pot´en på stepper driverne (står nå på ca 0,25V)

 

Marlin fw. Bruker Cura til å slice med.

90% sikker på at det har med printeren å gjøre da. enten filament, stepper drivere eller... noe annet.

 

Hjelp!   -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...