Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Andre som har slitt med at det er tilfeldig om printen ikke løsner. Har klart en print i dag uten noen problemet. Skulle printe noe annet, og da går det ikke lengre. Har mye problem med at PLAen løsner fra beden. Beden er i vater og levla så et A4 ark går gjennom med litt motstand. Noen som har vært borti dette før? (Dette har vært største grunnen til at jeg har vært veldig frem og tilbake på å bruke den, siden det tar så mye tid med feiling før en print funker, og det med samme innstillinger)

Endret av D02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Det kan høres ut som du har noe variasjon i limiter i z-axen - dvs at det varierer fra gang til gang når du kjører "homing sequence".

 

Andre årsaken kan være er at du starter enten på kald bed eller på varm. Ellers kan det ha med mengde lim du bruker.

 

Som regel sliter jeg med å ta av prints fra bed når nozzle kommer "litt" for nært slikt at den smører PLA ut over - da sitter det som regel ekstra hardt. Men løsner alltid dersom det kjøles helt ned til romtemperatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

 

Tror jeg fant grunnen nå. Skrudde av temp på beden og bruker blå malertape. Er så mange forskjellige anbefalinger, så må finne de riktige ;P Printen sitter vertfall boom fast til slutt.

 

Regner med at tråder som starter å henge i overheng skylles for varm extruder?

og til slutt. Hva kan fjerne tråder som oppstår når den går til neste sted på modellen, er det en lett fiks?

Lenke til kommentar

...

Det kan fikses med først og fremst "retraction" men også med temp på extruderen. Viktig å ikke gå for lav på temp på extruderen da det vil gå ut over hvor holdbarhet / kvalitet på prints. dvs de blir lettere å knekke dersom printet ved lav temperatur.

 

For meg så høres det fortsatt ut som at nozzle er for nærme til printer bed. Dersom du kjører nozzle helt ned i bed så imprignerer du tape med PLA - og da sitter det helt bomfast. Jeg ville ha prøvd å justere nozzle 0.1mm opp i din slicer programvaren - det er for å løfte den litt opp uten å måtte justere leveling på bed.

 

Du kan også prøve å printe i f.eks. 0.15mm og se om det løser problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, per i dag koster The Mico $349 og Duplicator $429. Etter å ha hatt begge, hadde jeg ikke tvilt på å anbefale Duplicator/Prusa. Programvareutvalget er veldig mye bedre og er som regel gratis. (tenker på slicer o.l)

 

En liten video av min i action:

Lenke til kommentar

da fikk jeg endelig reprap prusa i3 på døra og har nå fått skrudd den isammen og prøver å printe.. har ikke fått til noe ennda.. har vel bare prøvt 45min elle noe sont.. med noen pauser... men lurte på om noen hadde noen tips til hvordan jeg skal stille inn hotbedet ifra extruderen?

 

OG DET ER SÅÅÅ VARMT INNE OG UTE NÅ! så vet ikke hvor lenge jeg klarer og holde ut på dette varme rommet! :p

Lenke til kommentar

da fikk jeg endelig reprap prusa i3 på døra og har nå fått skrudd den isammen og prøver å printe.. har ikke fått til noe ennda.. har vel bare prøvt 45min elle noe sont.. med noen pauser... men lurte på om noen hadde noen tips til hvordan jeg skal stille inn hotbedet ifra extruderen?

 

Her er det vel ca 0.4-0.3 mm som er ideelt, men det avhenger av hva du skriver ut på. På maskeringsteip tror jeg det er avstanden jeg nevnte som gjelder, da skal du akkurat kjenne litt motstand når du tar et A4 ark mellom extruder og beden.

 

Jeg skriver ut på glass, og må nesten ha kontakt mellom glasset og extruderen for at det skal henge.

Lenke til kommentar

Okay :) skal prøve på det idag da ;) hvor varm skal extruder og hotbedet vere på når jeg printer med PLA? har prøvd med 220 på extruder og 75 på hotbed..

 

Har prøvd med maskeringstape og bare rett på hotbedet (er aluminium) og prøvde å spraye hårspay på og da funket det litt bedre men får ikke noe godt resultat..

 

Da har jeg for første gang kommet over 20% ferdig printet test cube... Er på 70% nå å det er ikke mye å skryte av... begynte veldig fint på de 3 første lagene men ikke nå lengre.. Noen som vet hva som er galt?

 

post-311604-0-44265100-1435916588_thumb.jpg

 

 

Og går det ann å gjøre ledningene til stepper motorene, extruder og hotbed kotere?

 

 

Blir litt kaos som dere ser...post-311604-0-86363300-1435920301_thumb.jpg

 

Har funnet ut av det ;) men lurte på hvordan man bytter plast? Og hvor lenge en åpna rull me plast kan ligge? Har lest at de ikke må ha noe fult. . Så hår det ann å legge de I en tett pose og ha son fukt fjerner I?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...