Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

...

Jeg kjørte på de billigste SC8UU jeg fant på aliexpress - siden det er 4 stk så vil de kompensere hverandre noe. Man kan få de til å passe ganske greit.

 

Ikke den mest avanserte løsning, men fungerte veldig fint for meg.

 

Jeg hadde nok ikke gått for noe så stort - minimalt er nøkkel for X-carriage.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo bare at når extruderen skal bevege seg så beveger hotbedet seg og motast.. :p men ble bedre nå når jeg har forandret det :)

 

er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA.

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA.

 

I følge undersøkelser så avgis det et fint støv fra 3D-printing med PLA som muligens ikke er sunt i lengden.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352231013005086

 

Et avsug er sannsynligvis ikke dumt, jeg har sørget for å få satt printeren på et nabokontor som ikke er i bruk.

 

Hvis selgeren din ikke leverte med MSDS (sikkerhetsdatablad) for PLA så får man mange treff fra forskjellige produsenter med Google.

Lenke til kommentar

 

er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA.

 

...

kjøpte printeren ifra aliexpress og fikk med 2KG så fikk ikke noe sikkerhetsblad...

 

har vinduene oppe hele tiden så kommer jo ny luft inn ;) men må se om jeg funner på noe lurt på rommet.. men vil ikke gjøre alt for mye pga skal flytte i slutten av sommer..

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

er jo bare at når extruderen skal bevege seg så beveger hotbedet seg og motast.. :p men ble bedre nå når jeg har forandret det :)

 

er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA.

 

Er nok mange som mener det ene eller det andre. Tipper det er "usunnere" og sitte over lengre tid i en kontorstol enn det er å være i samme rom som en 3d printer.

Har du lufting i tillegg så er det ingen problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er nok ett av grunnen til å ikke kjøpe billig plastikk. Sier ikke at store produsenter som Verbatim (dvs Mitsubishi Chemical Corporation) har sitt på det reine - men har litt mer tro på at de følger litt bedre med produksjon av sin ABS / PLA enn liten sjappa i slummen.

 

Er ikke så nøye med PLA, men når det kommer til filament med spesiale egenskaper (tre/metal/lyser/bøyer seg osv) er det nok stor poeng å velge de kjente produsenter.

 

ABS bruker jeg kun fra Verbatim.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

har tengte å kjøpe ifra multicom men fikk med 2kg gratis PLA så kan jo ikke si nei til deg :p også hadde ikke multicom selvlysende plastikk (noe jeg gleder meg til å bruke etter helga!) så det ble også ifra ebay.. 

er ikke så ekstermt mye forskjell på ebay og f.eks multicom i prisfjorskell og regner med at det er bedre plastikk enn ifra ebay.

Lenke til kommentar

nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig :hm:

bør være i mjøsområdet.

 

ellers så blir den brukt som lodd

Lenke til kommentar

nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig :hm:

bør være i mjøsområdet.

 

ellers så blir den brukt som lodd

Hva mener du med at du ikke får kalibrert astanden fra extruder til printplaten?

 

Får du ikke det likt over alt?

Lenke til kommentar

 

nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig :hm:

bør være i mjøsområdet.

 

ellers så blir den brukt som lodd

Hva mener du med at du ikke får kalibrert astanden fra extruder til printplaten?

 

Får du ikke det likt over alt?

 

etter lenge,så fikk jeg justert avstanden sånn ca rett i det første hjørnet,og det andre hjørnet,så trykket jeg på hjem(eller hva den knappen heter,så den stopper i nullpunkt)og da var extruder helt ned i printplaten.så dette orker jeg ikke lenger,om jeg fortsetter,så ender det med at noe blir ødelagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...