Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Det jeg gjore når jeg skulle stille inn for første gang (hadde ikke glassplate på toppen da) var at jeg tok autohome også skrudde jeg av stepperene og drar hotbed frem og tilbake og stiller og samme med extruderen.. Men er MYYYE lettere med glassplate på synes igjaffal jeg...

 

 

(Sorry for skrivefeil.. Dagen derpå og skrive på mobil e ikke god kombinasjon.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye av problemet er og stille inn stoppbryteren,og det står i bruksanvisningen med store bokstaver,at man skal kjøre hotbedet,og ikke dra det rundt.

har kjøpt glassplate jeg også,men har ikke festeklemmene,da de må printes ut først,og der har jo jeg et lite problem.

Lenke til kommentar

YES endelig fant jeg det jeg letet etter! da må jeg bare tegne det i 3D og ha rett mål :p

 

post-311604-0-82671400-1436955442_thumb.jpeg

post-311604-0-53369000-1436955450_thumb.jpg

 

skal lage noe slikt :) tror jeg tar å printer de i hvit pga har vite kabler og blå lys i dataen :) eller tror dere det blir bra i selvlysende grønn?

 

kablene er 2,8mm og trenger til 24 pin ( 2 rader på 12), 8 pin (2 rader på 4) og 14 pin (2 rader på 7)..

hvis noen vil hjelpe meg ;)

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

YES endelig fant jeg det jeg letet etter! da må jeg bare tegne det i 3D og ha rett mål :p

 

attachicon.gif71e01288_jhef.jpeg

attachicon.gifCvMhqdj.jpg

 

skal lage noe slikt :) tror jeg tar å printer de i hvit pga har vite kabler og blå lys i dataen :) eller tror dere det blir bra i selvlysende grønn?

 

kablene er 2,8mm og trenger til 24 pin ( 2 rader på 12), 8 pin (2 rader på 4) og 14 pin (2 rader på 7)..

hvis noen vil hjelpe meg ;)

 

Er jo kjapt gjort å tegne dette i et hvilke som helst 3d program :)

Testa kjapt i Fusion 360:

eldFWGlP.jpeg

 

Den måler 43x7x3. Hullene er 2.8mm

 

https://www.dropbox.com/s/r6ymt98vyolb5bj/cableholder.stl?dl=0

Endret av djmathisen
Lenke til kommentar

ja ehmm.. jeg gjorde det også kjapt.... ca 6 timer totalt me programmet og masse ord som ikke sko ha vært her.. meene jeg fikk det til.. tilslutt..

 

PS: var min første ting jeg prøvde å lage :)



Da har jeg fått toll regninga på 3D printeren:( ble 50kr dyrere enn jeg trodde :-P

Også fikk jeg endelig de metall klipsene te å holde glassplata på plass :)
post-311604-0-49627000-1437141336_thumb.jpg

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Holder på å montere en kossel mini med hjuloppheng i stedet for glidelagre (meget billig sett fra aliexpress). Det ser dog ut til at hver spiderholder vrir seg litt på tur opp og ned på skinna pga ujevnheter i hjulene. Jeg aner ikke om dette vil påvirke posisjon på hotend noe særlig, men jeg frykter det. Er det noen her som har erfaring med denne typen oppsett?

 

Edit:

 

Hotenden i dette kittet er nok en dårlig kopi av E3D V6, og varmelementet er har en litt mindre diameter enn hullet i hotenden. Funker det å fylle rundt med kjølepasta, eller vil denne flyte utover og forsvinne etter hvert? Spørs om jeg må handle original hotend :p

Endret av knus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

M3D Micro. Ser noen av dere i denne tråden har kjøpt den.

 

Hvordan er den i bruk? Hvordan er printkvaliteten?

 

Den kalibrerer seg selv og er egentlig plug and play. Dessverre er ikke programvaren som følger med på topp. Den er fortsatt i beta (om ikke alpha). Dette går dessverre utover printkvaliteten siden det er diverse bugs som kan forekomme underveis i printingen, for eksempel forskyvninger på y- eller x-aksen. Når alt fungerer som det skal så er det forsovet en grei printer.

 

11705345_633503200119343_293831291725027Hentet fra Facebooksiden deres^

Endret av Fish
Lenke til kommentar

http://m.aliexpress.com/item/2031506131.htmljeg kjøpte denne her og er veldig fornøyd! :-) noen små problemer I begynnelsen men det var sikker for det var mine første print...

 

Brukte ca en dag på å montere den og følgte med en dvd som viste hvordan du skulle montere den og var ikke noe vanskelig... + det fulgte med 2kg plast til den! :-D

Vet ikke hvordan den du linker til men hvis du skal ha billigst og en som funker så tror jeg ikke du får billigere enn den jeg kjøpte...

 

Men husk toll og det! :)

 

Må si du kan få veldig mye rart på nett altså!:-D

 

Fikk denne her til mitt nye prosjek! ?

post-311604-0-94441800-1438360224_thumb.jpg

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent har komplett fremdeles billigst pris pr kilo i Norge.

Multicom og 3dnet ligger på rundt 230 kr pr kr mot kompletts 390. Langt fra den billigste med andre ord. Man får riktignok gratis frakt på ordrer over 500 kr for tiden. Har selv kjøpt PLA fra multicom og har ikke hatt noen problemer med den Endret av rankine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...