Gå til innhold

Har en bruker i det hele tatt sjans mot admin/mods?


Anbefalte innlegg

Til doofen så vil jeg bare si at dersom du har tilbakemeldinger til forumet som går på andre ting enn muligheten for å nå frem med klager på moderatorer, så anbefaler jeg at du tar det i en egen tråd, evt. skriver i en tråd som har det som emne allerede, det er sikkert noen der ute. Konstruktiv kritikk til forumet er alltid velkomment.

Nå er ikke du moderator men det står forumveileder under nicket ditt.

Jeg vil stille spørsmål ved din oppførsel i "Den store treningstråden" for litt tilbake siden...

Du angrep en bruker som spurte særdeles forsiktig om et tema og når vi andre som deltar mest påpekte dette ble det avvist av deg.

Det ble poengtert at du er forumsveileder i tillegg...

 

Jeg rapporterte et av innleggene dine, jeg fikk aldri tilbakemelding på det eller kunne se at du eller moderatorer har rettet på det på noen måte.

 

På denne måten kan ikke forumstilknyttede gjøre sin jobb konstruktiv, snarere tvert imot.

Som jeg nevner tidligere her så er takhøyden her lav i forhold til kammeret, kvinneforum, treningsforum, fitnessbloggen etc...

Gudene må vite hvorfor i all verden du tar dette her av alle steder, noen må gjerne flytte alle ot-innleggene, men tsp har da vitterlig fjernet flere innlegg (inkludert ett hvor du går langt over streken selv, så du kaster litt stein i glasshus her), og skrevet i tråden at ting er slettet og at saken behandles internt.

 

Din beskrivelse av situasjonen er for øvrig helt på bærtur. Det var ikke et "forsiktig spørsmål om et tema", og jeg avviste ikke noe som helst.

 

Om det er noe mer du vil si om den saken kan du ta det på pm, spørre preben/tsp eller opprette en egen tråd. Men at du ikke har sett at det er behandlet får stå for din regning, det ble skrevet i tråden og innleggene ble fjernet. De som rapporterer innlegg får svært sjeldent personlig tilbakemelding, ei heller i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er noe mer du vil si om den saken kan du ta det på pm, spørre preben/tsp eller opprette en egen tråd. Men at du ikke har sett at det er behandlet får stå for din regning, det ble skrevet i tråden og innleggene ble fjernet. De som rapporterer innlegg får svært sjeldent personlig tilbakemelding, ei heller i denne situasjonen.

 

Jeg vil bare gjenta dette. Spørsmål om og prat rundt andre enkeltsaker tas i egne tråder eller på PM. Nye innlegg vil bli fjernet. Dette er ikke for å kneble diskusjonen, men for å holde denne tråden ryddig og til ett tema.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er et typisk innlegg man for alt i verden vil unngå å se... Moralpoliti...

 

At du ikke liker måten personer ordlegger seg på er ditt problem, har hun du nå klager på brutt forumsreglene ved sin måte å skrive på? Du beveger deg fint mot en politisk korrekthet som er forbeholdt ungdomspolitikere...

 

Skjerpings!

 

Mye her i verden som er mitt problem, i denne sammenhengen er mitt problem at jeg ikke liker hvordan brukeren utrykker seg på. Jeg setter også spørsmålstegn ved motiver og jeg er ikke helt sikker på hvor "ekte" brukeren er. Jeg er klar over at dette kan kategoriseres som person angrep og at man gjerne vil holde seg unna det, men i denne sammenhengen er det relevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det man får bekreftet i slike tråder som denne, er at forumet betyr noe særlig for noen. Det skal godt til å bli fornærmet av noe/noen som egentlig er ubetydelig ... Så egentlig skryter ts av forumet, etter min oppfatning

 

Vil også hilse til ts og takke for morsomme påfunn les. tråder

 

Punktum.

 

:)

Lenke til kommentar

Ja det blir kjørt ganske grov humor der inne og ja jeg fikk vel slengt med leppa til vedkommende i etterkant ett par poster.

 

Men greit nok, jeg ser den der. Jeg er vant med den slags prat, men kan se at det ikke er hverdagskost for flere selvsagt..

 

 

 

Men det jeg ihvertfall fikk inntrykk av var at om man skal klage på en avgjørelse, så skjer jo det i det skjulte (og ja jeg skjønner hvorfor) men jeg fikk veldig følelsen av at det bare ble børstet vekk og "moderatoren har ikke gjort noe galt, ha en fin dag" type innstilling. Og når jeg ikke gir meg, så får jeg trussel. Og da blir jeg bare forbanna. Rett og slett.

 

Og uansett hva denne saken gjaldt så er det prinsippet jeg er ute etter for de av dere som sier at jeg overdriver.

 

 

Dette er prinsippsak.

 

Edit: måtte fjerne eksemplet da det muligens er litt for grovt her inne.

Endret av Boil-in-bag-ris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den beste løsningen på hele saken er vel at moderator ber om unnskyldning, for det som kanskje bare var ment som ett løfte fra hans side, men som ble oppfattet som en trussel av mottakeren.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg bare deler info :wee:

 

Syns det er greit å lufte hvordan ting ligger an for andre brukere i tilfelle de havner utfor noe med de samme involverte.

 

Jeg var egentlig ferdig med hele greia, men syns det er greit få med den lille info biten på slutten.

 

NÅ er jeg ferdig. Med mindre jeg får svar her da selvsagt.

Endret av Boil-in-bag-ris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lars, jeg bare syns det var veldig uheldig at både admin og moderator hadde personlige preferanser i denne saken og at det er dere to som var innblandet og ikke noen som kunne vært mer objektive.

 

 

Det er jo soleklart at når admin og vedkommende er gode venner irl så vil jo ikke administrator være den beste jeg til å takle klagen, og det var han ikke heller.

 

En administrator skal ikke si skrive sånt som han gjorde...

 

 

Pseudo: Prinsippet er solid. Det handler om at brukere her skal få rettferdig behandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sa "stikk a...." til en bruker, den brukeren gikk rett til forumkafeen der h*n har pleid å henge med en viss moderator og sladra, og den moderatoren gikk rett til tråden min for å sjekke og det resulterte i midlertidig stenging og sletting av flere poster som omhandlet det

 

 

Og deretter mottok jeg denne PM'en.<br><br><br>

Hei.<br>Det er <strong>ikke</strong> OK å gå til angrep på andre brukere, be de stikke av eller lignende.<br>Vennligst les gjennom rettningslinjene en gang til og legg spesielt merke til dette punktet:<br>Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone.<br>Rettningslinjene kan leses her: <a data-cke-saved-href="http://wiki.diskusjo.../Retningslinjer" href="http://wiki.diskusjo.../Retningslinjer" class="bbc_url" title="" rel="nofollow">http://wiki.diskusjo.../Retningslinjer</a><br>Jeg forventer en endring i oppførsel med mindre du ønsker strengere reaksjoner enn tilsnakk.<br>Det hjelper lite å si "Men hun startet først!" eller "Hun gjorde ditten og datten."<br>Det er barnehagementalitet og ærlig talt forventer vi mer enn dette her på forumet.<br>Opplever du at en bruker oppfører seg dårlig eller bryter rettningslinjene våre bruker du rapport-knappen som alle andre. Du svarer ikke med samme mynt. I lengden vil det bare gå utover deg selv.
<br><br>Jeg syns personlig at han heller kunne spart seg for den forelder mentaliteten.<br><br>Og deretter få beskjed fra admin at om jeg bråker med en bruker til så vil jeg få smake unødvendig pepper..<br><br>Flotte greier..<br><br>Ja jeg er skadeskutt og irritert for folk her får da MYE verre enn det tullete greiene jeg sa..<br><br>Men greit, jeg har fått sagt mitt nå og jeg ville bare høre om man hadde sjans i det skjulte klageforumet som jeg følte var mer et spill for galleriet enn et reelt klageforum.<br><br>Ja folk velger selv om de vil bli admin og jeg syns at om man har en makt så skal den ikke misbrukes eller trues med bare pga personlige preferanser.<br><br>Det er ikke hva jeg legger i en god admin mentalitet ihvertfall.

 

 

Du ba meg «stikke» fordi jeg spurte deg hva du egentlig ser etter i en mann, i en tråd der nettopp dette var tema. Greit, du hadde nok fått spørsmålet før, men slik tråden utviklet seg var det umulig å dra ut seriøsiteten fra virvaret av bildeinnspill, slengbemerkninger og kverulanse. Jeg sa ifra til en moderator for å få avklart om jeg selv hadde gjort galt i å stille spørsmålet. Etter å ha fått bekreftet urettferdigheten la jeg saken fra meg uten videre tankeenergi. Og her oppretter du en egen tråd, i full offentlighet, for å blande så mange som mulig inn i det jeg ikke engang anser som en sak. Likevel får du deg til å reagere når du får tilbakemeldinger med ordvalg som «barnehagementalitet»? Jeg tror, for din egen del, at du trenger å bli hakket mer selektiv på hvor du prioriterer å legge fokus.

 

Hvis dette skal føre til videre diskusjon vil jeg på forhånd gjøre det klart at jeg ikke deltar. Dette er alt jeg har å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal snakke til meg når du selv gikk å sladra med en gang i forumkafeen fordi jeg ba deg stikke? Ja, det smalt fra rett kjeft.

 

Og det der gjorde at tråden min ble stengt for opprydning av Lars som du sa ifra til, og ikke på korrekt måte engang, du skulle bruke rapporteringsknappen som jeg fikk beskjed om å gjøre på en uhøflig melding fra Lars, og nå har Runar stengt den igjen for opprydning men han har ikke åpnet den igjen.

 

Og du kjenner jo Runar godt tydeligvis.

Lenke til kommentar

Jeg brukte rapporteringsknappen, det kan du gjerne få bekreftet fra noen som har tilgang til rapportsenteret. I tillegg ville jeg ha tilbakemelding på om jeg selv hadde gjort noe galt overfor deg, slik at jeg eventuelt kunne ta dette til meg og rette det opp.

 

Verken administratorer eller moderatorer, uavhengig av kjennskap, ville tatt meg i forsvar hvis jeg oppførte meg uanstendig overfor andre brukere her inne. Så enkelt er det.

Endret av Vida
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Daskemannen" var en av de som ønsket, ja nærmest forlangte flere jenter her på forumet, fordi det ble så kjedelig med så mye testosteron iforumlivet, og det var visst noen få til som ønsket seg litt mer av det svake kjønn ...

 

Lurer på om ønsket er gått i boks, og hvilken boks?

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...