Gå til innhold

Har en bruker i det hele tatt sjans mot admin/mods?


Anbefalte innlegg

Klaging på moderator avgjørelser taes opp i en skjult del av forumet der ingen andre enn bruker som klager og admin kan se.

 

Det mest logiske for meg er da at når en bruker legger inn klage, så vil admin da kontakte den gjeldende moderatoren og de vil snakke sammen på pm og deretter vil admin komme tilbake til brukeren men en respons.

 

Ellers så vil bare admin ta avgjørelse selv og svare ut i fra eget skjønn.

 

Har jeg jeg rett så langt?

 

 

Men i mitt hode så er det vel heller en høyere prioritering blant de med makt her å ha solidaritet med hverandre enn å bry seg så mye om en bruker.

 

Men har en bruker sjans i det hele tatt å vinne sin sak da?

 

Jeg fikk etter å ha tatt opp min klage denne sluttmeldingen fra en administrator etter å ha sagt at jeg syns jeg fikk unødvendig mye pepper for en bitteliten kommentar på seks bokstaver...

 

Administrator blir tydeligvis irritert over at jeg ikke gir meg på mitt og jeg får som svar:

.

 

Gjør samme (krangle med en annen bruker) en gang til, så skal du få se hva unødvendig pepper er.

 

 

Hvis du ikke har noe mer å legge til anser jeg saken som avsluttet.

 

 

 

 

Jah, hva skal jeg legge til? At jeg syns det er greit å bli "truet" sånn? At man misbruker makta si når man blir irritert?

 

Det syns jeg ikke er på sin plass overhodet. Ikke her på dette forumet hvor dere er så opptatt av å være seriøse og følge retningslinjer osv.

 

Blir jeg kicka nå eller? For å si høyt hva jeg mener?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi hadde utestengt folk for å si det de mener, hadde du blitt utestengt da du opprettet den første tråden din. Heldigvis gjør vi ikke slik her på forumet.

 

Jeg trodde det ble satt pris på at folk, admnistratorer inkludert, sa ting som de er, i stedet for å pynte på sannheten og gå rundt grøten. Det var det jeg forsøkte å gjøre til deg, men du fortsatte å, beklager ordvalget, klage på noe jeg anser som en bagatell, så jeg satte en kort og enkel strek.

 

Uansett, for å holde meg til emnet. Ja, mange brukere har vunnet frem med sine klager. Jeg kan dessverre ikke vise til faktiske saker, men det er sannheten. Det gjelder spesielt utestengelser, som kan bli forkortet, og advarsler, som kan bli fjernet fullstendig. Jeg vet ikke hvor mye du vil jeg skal si om saken din her ettersom vi befinner oss i en åpen kategori, så jeg skal ikke sammenligne saken din med andre, med mindre du gir meg tillatelse til dette.

 

Hvordan kan jeg vise at klager fører frem uten å ta din klage til følge?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du truet meg jo med at om jeg kom til å krangle med en annen bruker så skal jeg få se hva unødvendig pepper er

 

Hvordan skal jeg ta den Runar? er det veldig hyggelig gjort av deg syns du? Jeg har ikke lagd bråk her overhodet, men sa en tullete liten filleting til en annen også skal du og Lars vifte med makta deres unødvendig mye. Jeg er admin på et annet forum og ALDRI har jeg kommet med sånne meldinger til folk bare fordi jeg personlig er drittlei dem eller irritert.

 

Skal jeg skygge banen der andre setter igang hefitg diskusjon for ellers så kommer du eller Lars og banner meg hvis en eller annen bestemmer seg for at de blir såret og skuffet av det jeg skriver?

 

Lakus, Jaha, så du ble permanent bannet for hvor lenge? Og var du forumveileder før det?

Endret av Boil-in-bag-ris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lakus, Jaha, så du ble permanent bannet for hvor lenge? Og var du forumveileder før det?

Jeg antar du vet hva permbannet betyr? Og at poenget er er at han har gått fra permban til forumveileder, ikke hvor lenge permbannen varte før den ble opphevet.

 

Trådene dine er btw epic, Boil-in-bag-ris, men guud jeg skjønner at moderatorer har litt å jobbe med i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lager en idiotisk tråd der du bare er ute etter å kverrulere, og du angriper folk som kommer med sine meninger og kommer med diverse skjellsord. Tråden din blir midlertidig stengt, for at DU skal roe deg og faktisk lese igjennom hva du har skrevet, og nå er du ute etter moderatorsystemet på diskusjon.no?

 

Latterlig...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja jeg vet hva permanent betyr, men det virker jo ikke som om de som tok han tilbake gjør det? Men jeg er interessert i om han var forumveileder før banninga og evt hvor lenge han var bannet bare for å vite.

 

 

Ja, jeg vil nå si at det blir sagt verre ting til både meg og andre der enn det bittelille uhøflige jeg sa på seks bokstaver, som hadde sin årsak vel og merke.. Jeg fikk unødvendig mye pes for det der og en ikke veldig hyggelig melding fra moderatoren som vedkommende sladra til.

 

Han kunne sendt en standard melding, istedet ble det en forelder til barn lekse som om han skulle oppdra meg og at han var flere hoder over meg.. Unødvendig og irriterende.

 

Og jeg er prinsipprytter og klarer ikke gi meg før jeg har fått sagt mitt om det.

 

Du lager en idiotisk tråd der du bare er ute etter å kverrulere, og du angriper folk som kommer med sine meninger og kommer med diverse skjellsord. Tråden din blir midlertidig stengt, for at DU skal roe deg og faktisk lese igjennom hva du har skrevet, og nå er du ute etter moderatorsystemet på diskusjon.no?

 

Latterlig...

 

Ikke kom her og vær skadeskutt fra tråden min da.. Obvious.

 

Den ble ikke laget for å kverrulere vettu..

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Er ikke skadeskutt, skjønner bare ikke hvorfor du skal trakke sånn på folk som mener noe annet enn det du gjør... Dessuten er det jo ikke vits i å diskutere med deg, for uansett hva som blir sakt/diskutert så har du jo den samme meningen som du hadde i utgangspunktet. Det utgjør ingen forskjell hva som blir sakt til deg...

 

Skjønner hvorfor admin bare ba deg indirekte om å holde kjeft, for du er en umulig person.

Endret av Galax
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er så klart ikke alltid like lett å se om en selv fortjener kjeft, for man mener som regel at man har rett i det man sier. Da blir det fort diskutering når en annen ikke ser det på den måten.

 

Jeg vet ikke hva den enkelte saken dreier seg om, noe som kunne vært greit hvis man skal uttale seg om det.

 

Men at forumbrukere har vunnet frem, forklarer jo Lakus ganske greit. Og adminen som bannet han hadde sikkert ikke god nok grunn, så han klaget og fikk bannen fjernet. Permban trenger ikke å være 100% absolutt. Men det han mente med at han var bevis nok var at han har vunnet frem i en sak.

 

Alle her er mennesker, som kan gjøre feil. Og det kan være adminen som har vært i kontakt med deg har gjort feil, noe jeg igjen ikke kan uttale meg om, da jeg ikke vet hva det dreier seg om.

Endret av Tiugama Kaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare sånn til orientering: Ordningen med "permban" ble opphevet rundt min tid som admin. Istedet begynte vi å operere med tidsubestemte utestengelser. Det er få ting du kan gjøre på et forum som fortjener å bli bannet for evig og alltid. (Kontoer opprettet for å poste spam og lignende er det vanligste.) Og mange av de permbannede var "småunger" som det var rimelig å anta at ville vokse det av seg. Så derfor ble det mulig å søke om å få utestengelsen opphevet, om man kunne argumentere for det.

 

De som ikke hadde lært å oppføre seg ble selvsagt utestengt på nytt, så det var ikke noe stort problem.

 

Jeg kan ikke svare for dagens admins, men jeg vet jeg personlig overprøvde moderator i flere saker der jeg følte de hadde reagert feil, for strengt eller latt det bli personlig. At moderatorene alikevel stort sett fikk medhold skyldes at vi stort sett har hatt meget dyktige moderatorer. Det har vært et større problem at noen har vært så gode venner med andre erfarne forumbrukere at de ikke alltid reagerte når de burde.

 

Forumet har noen titusener av aktive brukere til enhver tid. De har mange saker på sitt bord, og får ikke betalt for jobben selv om dette er et kommersiellt forum. (Med for tiden ett unntak.) Dermed er de nødt til å prioritere, og om brukere noen ganger blir avspist i litt korte eller frekke ordelag så ha det i minne. De er brukere som deg, og bruker av sin fritid gratis for å holde orden på forumet. Du sier at du er admin selv, du kan sikkert tenke deg utforingen med å styre et forum på denne størrelsen.

 

Det ble for mye til at jeg kunne gjøre det uten å få betalt for all tiden jeg la ned. Jeg fikk tross alt 15% lønnet. At noen gjør det helt gratis er prisverdig.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sa "stikk a...." til en bruker, den brukeren gikk rett til forumkafeen der h*n har pleid å henge med en viss moderator og sladra, og den moderatoren gikk rett til tråden min for å sjekke og det resulterte i midlertidig stenging og sletting av flere poster som omhandlet det

 

Og deretter mottok jeg denne PM'en.

 

 

Hei.

Det er ikke OK å gå til angrep på andre brukere, be de stikke av eller lignende.

Vennligst les gjennom rettningslinjene en gang til og legg spesielt merke til dette punktet:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone.

Rettningslinjene kan leses her: http://wiki.diskusjo.../Retningslinjer

Jeg forventer en endring i oppførsel med mindre du ønsker strengere reaksjoner enn tilsnakk.

Det hjelper lite å si "Men hun startet først!" eller "Hun gjorde ditten og datten."

Det er barnehagementalitet og ærlig talt forventer vi mer enn dette her på forumet.

Opplever du at en bruker oppfører seg dårlig eller bryter rettningslinjene våre bruker du rapport-knappen som alle andre. Du svarer ikke med samme mynt. I lengden vil det bare gå utover deg selv.

 

Jeg syns personlig at han heller kunne spart seg for den forelder mentaliteten.

 

Og deretter få beskjed fra admin at om jeg bråker med en bruker til så vil jeg få smake unødvendig pepper..

 

Flotte greier..

 

Ja jeg er skadeskutt og irritert for folk her får da MYE verre enn det tullete greiene jeg sa..

 

Men greit, jeg har fått sagt mitt nå og jeg ville bare høre om man hadde sjans i det skjulte klageforumet som jeg følte var mer et spill for galleriet enn et reelt klageforum.

 

Ja folk velger selv om de vil bli admin og jeg syns at om man har en makt så skal den ikke misbrukes eller trues med bare pga personlige preferanser.

 

Det er ikke hva jeg legger i en god admin mentalitet ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa "stikk a...." til en bruker, den brukeren gikk rett til forumkafeen der h*n har pleid å henge med en viss moderator og sladra, og den moderatoren gikk rett til tråden min for å sjekke og det resulterte i midlertidig stenging og sletting av flere poster som omhandlet det

 

Og deretter mottok jeg denne PM'en.

 

 

Hei.

Det er ikke OK å gå til angrep på andre brukere, be de stikke av eller lignende.

Vennligst les gjennom rettningslinjene en gang til og legg spesielt merke til dette punktet:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone.

Rettningslinjene kan leses her: http://wiki.diskusjo.../Retningslinjer

Jeg forventer en endring i oppførsel med mindre du ønsker strengere reaksjoner enn tilsnakk.

Det hjelper lite å si "Men hun startet først!" eller "Hun gjorde ditten og datten."

Det er barnehagementalitet og ærlig talt forventer vi mer enn dette her på forumet.

Opplever du at en bruker oppfører seg dårlig eller bryter rettningslinjene våre bruker du rapport-knappen som alle andre. Du svarer ikke med samme mynt. I lengden vil det bare gå utover deg selv.

 

Jeg syns personlig at han heller kunne spart seg for den forelder mentaliteten.

 

Og deretter få beskjed fra admin at om jeg bråker med en bruker til så vil jeg få smake unødvendig pepper..

 

Flotte greier..

 

Ja jeg er skadeskutt og irritert for folk her får da MYE verre enn det tullete greiene jeg sa..

 

Men greit, jeg har fått sagt mitt nå og jeg ville bare høre om man hadde sjans i det skjulte klageforumet som jeg følte var mer et spill for galleriet enn et reelt klageforum.

 

Ja folk velger selv om de vil bli admin og jeg syns at om man har en makt så skal den ikke misbrukes eller trues med bare pga personlige preferanser.

 

Det er ikke hva jeg legger i en god admin mentalitet ihvertfall.

Lol den meldingen fra moderator var faktisk helt fair. Det er jo faktisk helt sant at det er barnehagementalitet og at det ikke hjelper å si hvem som startet. Noen rapporterte på deg i denne saken, men hvorfor kunne ikke du rapportert på dem i stedet for å svare frekt tilbake og så begynne å whine når du får tilsnakk?

 

Du er sikkert både boiled, female og drøy, men å se objektivt og nyansert på dialoger sliter du litt med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som en klar hovedregel er moderatorene avhengige av at regelbrudd blir rapportert for at man skal kunne reagere. At "ingenting skjer", og så "sladrer noen" og vips så kommer moderatorene og stenger og sletter er rett og slett helt naturlig. Vi har ikke forhåndsmoderering her på forumet, og det er relativt få moderatorer sett opp mot aktivitetsnivået.

 

Og ja, en bruker har sjanse når det klages på medarbeidere. Statistisk sett er den ganske dårlig, for som oftest så er klagene ubegrunnede (som det altså er i ditt tilfelle, ut fra din beskrivelse av situasjonen). Men der det er gjort feil så tar stort sett folk selvkritikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del er jeg ikke kjent med at jeg er blitt overprøvd, men jeg har i etterkant endret mine egne avgjørelser (både av eget tiltak og etter PM fra brukere).

 

At brukere rapporterer om uønskede forhold og regelbrudd er en forutsetning for at dette systemet skal fungere. Det er et begrenset antall av oss, tross alt.

 

Hva gjelder selve ordlyden ville jeg ikke sagt det samme. Du ville antagelig fått samme meningsinnhold, men over ganske mange flere ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som moderator og admin syns jeg man skal legge vekk personlig meldinger og ord i en førstegangs advarsel når man selv ikke har vært innblandet i konflikten.

 

Denne moderatoren og administratoren trykte bevisst på knapper som irriterer og de eskalerte situasjonen unødvendig.

 

Hvis man skal lire av seg meninger i hytt og pine og true den man sier det til fordi man tilfeldigvis har makt, ja da er det uetisk og misbruk av sin posisjon.

 

Punktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker du nå om "så skal du få se hva unødvendig pepper er" eller noe av det som står i PMen du fikk?

Førstnevnte er ingen eskalering - det er tross alt en erklæring fra "høyeste instans" om at diskusjoner er avsluttet og saken din ikke fører fram. Medarbeidere på forumet har lov til bli irriterte de også, og hvis du mener at man ikke skal ha meninger, vel, da er du langt på bærtur. Det er verken uetisk eller kritikkverdig. Trusler kan nok være kritikkverdig, eller det kan være på sin plass. Her er det snakk om å få fram et poeng, og det er en temmelig uskyldig ting å si.

 

 

Uansett, du kommer ikke til å bli tatt seriøst om du avslutter slike innlegg med "Punktum."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting skal du har helt klart for deg og det er at jeg er ikke her inne for å få støtte av dere som "jobber" for diskusjon.no, det er jo ganske åpenlyst at moderatorer, veiledere og administratorer støtter hverandre uansett, jeg er jo ikke dum.

 

Og spesielt ikke fra deg Herr Brun som har vært og uttrykket din misliken til meg i den gjeldene tråden min fra før av.

 

 

jeg ville bare teste vannet litt og også si hva jeg mente og uttrykke min skepsis på et åpent forum så andre kunne få se også og ikke bare de på admin-teamet.

 

Punktum.

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...