Gå til innhold

Har en bruker i det hele tatt sjans mot admin/mods?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til doofen så vil jeg bare si at dersom du har tilbakemeldinger til forumet som går på andre ting enn muligheten for å nå frem med klager på moderatorer, så anbefaler jeg at du tar det i en egen tråd, evt. skriver i en tråd som har det som emne allerede, det er sikkert noen der ute. Konstruktiv kritikk til forumet er alltid velkomment.

 

Lo litt når jeg leste hvem det kom ifra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har klart meg på forumet siden 2003 (annen bruker som jeg valgte å slette) uten en eneste advarsel. Jeg har ikke følt at jeg har måttet begrense verken meninger eller språkbruk for å klare det.

Nei, men det blir nok noe annet når en bruker går inn til en hun pleier å prate med sosialt på forumkafeen og sier "jeg ble bedt om å stikke av " også tar moderatoren affære.

Jeg hadde nok bare maks uflaks med den brukeren, hadde det vært en annen jeg hadde sagt det til og som ikke hadde annonsert det så hadde det aldri vært en issue.

Herr Brun: Ja for den så jeg ikke komme....

Du kan ikke klage på at reglene blir fulgt opp når moderatorer blir gjort oppmerksom på det. Det blir rett og slett for dumt. Det er ikke alltid rapporter leses med en gang de kommer inn, så om man vet om mer effektive måter å nå moderator på så må det jo være greit å gjøre det også. Folk skriver ganske mye rart og prøver ganske hardt å påvirke avgjørelser når de rapporterer også.

 

Edit: La inn quote. Skjer mye i denne tråden gitt.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Objektivitet finnes ikke. Selvfølgelig er det jeg skriver på forumet farget av mine meninger og holdninger, og dermed åpenbart subjektive, men det gjelder samtlige her.

 

At du ikke tar meg seriøst går ikke så veoldsomt innpå meg at det gjør noe. På samme måte som at jeg aldri noensinne kommer til å "omvende" noen av liberalist-gærningene i politikk-forumet (eller de misjonerende ateistene, eller kristenfanatikere, eller Man Utd-supportere), så er det ikke nødvendigvis deg jeg prøver å nå fram til her. Dette er et offentlig forum, og jeg svarer på det du skriver for å nå fram til de som leser innleggene dine.

 

Ikke at det vel egentlig er nødvendig. Du skyter jo deg selv i foten når du skriver "si hva du vil, jeg står på mitt" og "Punktum." - vanskelig å bli tatt seriøst med holdningene dine.

Endret av Herr Brun
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg hadde satt pris på at du blir stengt ute jeg. Ikke fordi du har dine egene meninger, men på grunn av måten du velger å utrykke de på.

 

Selvfølgelig gjør moderatorer feil og håndterer situasjoner dårlig, men slik som jeg ser det så oppfører du deg på en slik måte at en advarsel var vel fortjent. Mitt råd til deg er å tenke litt over hvordan du oppfører deg. Eventuelt slutt å troll, jeg er nemlig ikke helt sikker på om du ikke bare er en fjorten år gammal gutt som sitter å troller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har klaget på riktig vis som da foregår på et skjult forum der kun administratorer og den brukeren som klager kan se.

 

Og når jeg fikk ukoselig tilbake melding så valgte jeg ta det opp her, foran alle.

 

Hvorfor det? Skal du whine til alle på forumet bare fordi du ikke får viljen din hos noen moderatorer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde satt pris på at du blir stengt ute jeg. Ikke fordi du har dine egene meninger, men på grunn av måten du velger å utrykke de på.

 

Selvfølgelig gjør moderatorer feil og håndterer situasjoner dårlig, men slik som jeg ser det så oppfører du deg på en slik måte at en advarsel var vel fortjent. Mitt råd til deg er å tenke litt over hvordan du oppfører deg. Eventuelt slutt å troll, jeg er nemlig ikke helt sikker på om du ikke bare er en fjorten år gammal gutt som sitter å troller.

 

Dette innlegget tror jeg viser kjernen i problemet, TS uttrykker seg på en særs "rett fra levra" måte og har tydelige meninger som hun gjentar til det kjedsommelige for enkelte (som lar seg provosere og vil stenge vedkommende ute pga hennes meninger), for andre er det morsomt med slike brukere. Det blir bare for dumt å ønske å stenge noen ute fordi man ikke liker måten de uttrykker seg på eller hva de sier. For all del, bryter man retningslinjene skal det reageres på men folk må da for f tåle litt slengbemerkninger så lenge det ikke gjentar seg, det er jo slik det fungerer i det virkelige livet også? Man tåler å bli kalt idiot en gang eller to i en opphetet diskusjon uten at man springer til mamma av den grunn.

 

Det jeg er helt enig med ts i er at tonen i den private meldingen ikke bare er nedlatende men i overkant truende. Det virker som at den som sendte den har et sterkt behov for å markere seg og det burde være unødvendig når man er mod/admin.

 

Jeg blir også overrasket over at så mange admins/mods/forumveiledere uttrykker støtte (om enn delvis i mange tilfeller) når man ser på hvilke troll som får regjere fritt og forsøple f.eks samfunnsdelen av forumet, dette har jeg også sett foregå i andre deler av forumet.

 

At en bruker står på sitt burde overhodet ikke kvalifisere til en advarsel, da er det bare å legge ned diskusjonsforumet. Jeg har ikke deltatt i noen av trådene ts har diskutert i, men jeg har lest en god del av de. Det har vært særs forfriskende å se en bruker stå for sine egne meninger uten å ty til personangrep trass i gjentatte forsøk fra motparten på å lokke vedkommende inn i en slik diskusjon. Dette burde omfavnes i stedet for å rakkes ned på.

Endret av Solaar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Admin får veldig mange mail. Mest sannsynlig så rakk ingen å behandle saken før utestengelsen var over. Du burde kanskje fått en beklagelse, men å kreve noen dagers responstid på klagesaker er litt strengt - mesteparten av jobben admins gjør er noe de gjør gratis og frivillig.

 

Dette er tre år siden.

Lenke til kommentar

Jeg vet da ikke hva du har slettet og ikke, og du kom jo ikke inn før etter hun meldte ifra om at hun ble så veldig lei seg...

 

ja der inne blir det brukt ufint språk til tider men det tåler jo folk, men det var jo den kommentaren du reagerte på ihvertfall som jeg forsto utifra din melding til meg.

 

Det var bl.a. det innlegget. Reagerte mer på de andre innleggene. Trodde det kom frem at det ikke bare var det, men jeg kunne sikkert uttrykt meg mer klart.

Å si det at du ikke veit hvilke innlegg som blei slettet er tull. Det er ikke verre enn å se tilbake på hvilke ting du har skrevet som er borte.

 

Og rettningslinjene gjelder over hele forumet. Å bruke ufint språk mot hverandre er ikke mer tillatt et sted enn et annet. Aggresiv tone mot andre brukere burde du skjønne ikke er tillatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til doofen så vil jeg bare si at dersom du har tilbakemeldinger til forumet som går på andre ting enn muligheten for å nå frem med klager på moderatorer, så anbefaler jeg at du tar det i en egen tråd, evt. skriver i en tråd som har det som emne allerede, det er sikkert noen der ute. Konstruktiv kritikk til forumet er alltid velkomment.

Nå er ikke du moderator men det står forumveileder under nicket ditt.

Jeg vil stille spørsmål ved din oppførsel i "Den store treningstråden" for litt tilbake siden...

Du angrep en bruker som spurte særdeles forsiktig om et tema og når vi andre som deltar mest påpekte dette ble det avvist av deg.

Det ble poengtert at du er forumsveileder i tillegg...

 

Jeg rapporterte et av innleggene dine, jeg fikk aldri tilbakemelding på det eller kunne se at du eller moderatorer har rettet på det på noen måte.

 

På denne måten kan ikke forumstilknyttede gjøre sin jobb konstruktiv, snarere tvert imot.

Som jeg nevner tidligere her så er takhøyden her lav i forhold til kammeret, kvinneforum, treningsforum, fitnessbloggen etc...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde satt pris på at du blir stengt ute jeg. Ikke fordi du har dine egene meninger, men på grunn av måten du velger å utrykke de på.

 

Selvfølgelig gjør moderatorer feil og håndterer situasjoner dårlig, men slik som jeg ser det så oppfører du deg på en slik måte at en advarsel var vel fortjent. Mitt råd til deg er å tenke litt over hvordan du oppfører deg. Eventuelt slutt å troll, jeg er nemlig ikke helt sikker på om du ikke bare er en fjorten år gammal gutt som sitter å troller.

Dette er et typisk innlegg man for alt i verden vil unngå å se... Moralpoliti...

 

At du ikke liker måten personer ordlegger seg på er ditt problem, har hun du nå klager på brutt forumsreglene ved sin måte å skrive på? Du beveger deg fint mot en politisk korrekthet som er forbeholdt ungdomspolitikere...

 

Skjerpings!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skumlest tråden. Antar Boil-in-bag er en kvinne/jente?

 

Om moderator/veileder er på samme alder, kan vel hele "du skal få smake pepper"-kommentaren et herlig sleivspark fra hofta. Hadde du gjort jobben din som vanlig bruker her på forumet(og kvinnfolk i den virkelige verden), så skulle du kastet deg på knærne og svart "HERREGUD! JEG VIL SMAKE PEPPEREN DIN!".

 

mrk:

Det er sent, lørdagsnatt nesten, og dette var langt artigere i mitt eget hode. Nå som jeg har skrevet det, så ble det litt platt, men jeg har brukt langt tid på lese gjennom og rettet tastefeil, så jeg poster selv om!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skumlest tråden. Antar Boil-in-bag er en kvinne/jente?

 

Om moderator/veileder er på samme alder, kan vel hele "du skal få smake pepper"-kommentaren et herlig sleivspark fra hofta. Hadde du gjort jobben din som vanlig bruker her på forumet(og kvinnfolk i den virkelige verden), så skulle du kastet deg på knærne og svart "HERREGUD! JEG VIL SMAKE PEPPEREN DIN!".

 

mrk:

Det er sent, lørdagsnatt nesten, og dette var langt artigere i mitt eget hode. Nå som jeg har skrevet det, så ble det litt platt, men jeg har brukt langt tid på lese gjennom og rettet tastefeil, så jeg poster selv om!

Jeg plussa innlegget... Men forvent å få dette slettet siden det ikke er så skalig som innleggene i den politiske eller seksuelle delen av forumet er.

 

For der er jo folk så dødsens seriøse... :closedeyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...