Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar begge to, nå skjønner jeg hvordan det henger sammen. Tror jeg venter til DayZ er ute da, virket mer interessant.

War Z er verdt de 80 kronene det koster. Det er forferdelig mye tull med det, uprofesjonelle devs, og de lyver, + mye annet krøll. Men totalt sett liker jeg war Z bedre enn DayZ. Jeg har hatt mye gøy med war z nå i det siste. Hackere har jeg ikke sett noe av på små servere.

 

Men DayZ ser ikke noe bra ut synes jeg. Både inventory og masse annet. Men de har laget hele spillet til sitt eget i SA, og endret inventory, og mapet ser helt fantastisk ut. Kommer garantert til å kjøpe det, men hittil er war z det beste hittil (lett å lage bedre), og jeg gidder ikke å kjøpe 2 spill jeg ikke liker for å laste ned en mod. Det blir bare dumt. Men jeg er spent på SA. Men spiller warZ inntil det, og så får vi se om WarZ har skjerpet seg og lagt inn de to nye maps, fjernet bugs, lagt til alle ting de skulle ha som kjøretøy, og skjerpet seg som utviklere.

 

(Dårlig formulert. Er litt trøtt :p )

Lenke til kommentar

Bra at noen liker The War Z, men jeg ser bare ikke hva som er artig med det.

Eller, det eneste jeg synes er bra med spillet er alle de morsomme trådene og videoene jeg har sett, og når jeg sier videoer så er det ikke av bra gameplay men heller det motsatte.

Hadde veldig mye imot, men kjøpte det for å se om det var så dårlig som det ble beskrevet. Greit spill, og veldig + for lydene. Med headset blir det skikkelig skummelt faktisk.

 

Første gang jeg spilte var jeg sykt redd. Turte så vidt å komme ned til småsteder og hente litt chips. Ble kjent med en dansk i chaten, og han ga meg en pistol med 10 bullets igjen. Da ble jeg glad. Men jeg turte nesten ikke å bruke den :p

 

Og til dere som klager på hackere. Går dere på en mindre populær server, vil det ikke være noen av dem jeg har ikke sett en eneste, og jeg har spilt i godt over 14 timer totalt.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar begge to, nå skjønner jeg hvordan det henger sammen. Tror jeg venter til DayZ er ute da, virket mer interessant.

Ingen grunn til å vente. DayZ er noe du bør få med deg. Iløpet av mine 30år så tror jeg DayZ står på øverste hylle av det mest morsomme spill noensinne. Det er et veldig voksent spill som krever at du forholder deg veldig taktisk til omgivelsene og du må tenke en god del kontra typiske "shootere". Anbefaler at du tester det, er tilbud også nå. Er det ett eneste pc spill du burde spille nå så er det DayZ. Har ikke rørt noe annet på pcen her siste årene omtrent.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å vente. DayZ er noe du bør få med deg. Iløpet av mine 30år så tror jeg DayZ står på øverste hylle av det mest morsomme spill noensinne. Det er et veldig voksent spill som krever at du forholder deg veldig taktisk til omgivelsene og du må tenke en god del kontra typiske "shootere". Anbefaler at du tester det, er tilbud også nå. Er det ett eneste pc spill du burde spille nå så er det DayZ. Har ikke rørt noe annet på pcen her siste årene omtrent.

+1/2 på den der. Jeg vil påstå at Dayz fordrer taktiske evner på linje med virkeligheten. Man spiller i en sandbox og alt man gjør kan relateres til det virkelige liv hva militær taktikk angår.

 

Det er fristende å at de eneste mekanismene som er annerledes er miljøet. Lite å gjemme seg i, annet enn bak trær og i gress om man har ghillie... :)

Lenke til kommentar

Arma2 koster ingenting nå heller. Har jo vært 50-75% tilbud på det hos Steam hele jula også.

Kan bli en stund til standalone kommer. Så om du kjøper Arma2 nå og laster ned DayZ så er det totalt værdt det. Har kommet masse nye maps, så du kommer ikke til å bli lei med det første. :)

 

DayZ standalone vil kun ha 1 map. Til å begynne med iallefall.

 

Å kjøpe WarZ er som å skyte seg selv i foten 100 ganger. Kan garantere at hele selskapet går under og spillet blir lagt ned iløpe av dette året.

 

At folk synest dette er bra fatter jeg ikke. De kan umulig ha spillt noe som helst de siste 10 åra. Spillet har ikke engang VOIP!!!, noe som er det aller viktigste i et spill som dette.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Arma2 koster ingenting nå heller. Har jo vært 50-75% tilbud på det hos Steam hele jula også.

Kan bli en stund til standalone kommer. Så om du kjøper Arma2 nå og laster ned DayZ så er det totalt værdt det. Har kommet masse nye maps, så du kommer ikke til å bli lei med det første. :)

 

DayZ standalone vil kun ha 1 map. Til å begynne med iallefall.

 

Å kjøpe WarZ er som å skyte seg selv i foten 100 ganger. Kan garantere at hele selskapet går under og spillet blir lagt ned iløpe av dette året.

 

At folk synest dette er bra fatter jeg ikke. De kan umulig ha spillt noe som helst de siste 10 åra. Spillet har ikke engang VOIP!!!, noe som er det aller viktigste i et spill som dette.

Jeg spiller warZ selv om alt drittet som er med det. Jeg skulle sjekke om det var så dårlig som de sier. Ble både positivt og negativt overrasket. Mye bra, men mye dårlig og. Tror ikke at de går konk så fort akkurat. Det er mange aktive, og det er over 700'000 som har kjøpt det.

 

SA hadde release forrige år, så tror det ikke er så lenge til. Jeg skal btw kjøpe armagreiene neste uke. Noen som vêr hva de koster nå?

Lenke til kommentar

200 spenn for arma2 combined operations, men er ofte på salg til 50-75% enten på steam eller gog.com.

 

dayz standalone kommer kanskje om alt fra en uke til noen måneder, så det kan hende at du må ut med penger for arma og så standalone rett etter hverandre på en måte. Men jeg synes det er vært det.

Lenke til kommentar

200 spenn for arma2 combined operations, men er ofte på salg til 50-75% enten på steam eller gog.com.

 

dayz standalone kommer kanskje om alt fra en uke til noen måneder, så det kan hende at du må ut med penger for arma og så standalone rett etter hverandre på en måte. Men jeg synes det er vært det.

Ja, skal kjøpe det. Mye mer fascinert av DayZ enn war z. Men det er bare at pcen min og steam ikke passer sammen. Går det Ann å få kjøpt utenom? Jeg spiller war z foreløpig. Spiller med noen venner, men skal jo som sagt emigrere neste uke. Og så er det jo mange funksjoner fra war z som DayZ burde få med seg.

 

Men likte spesielt det med beinbrudd, blod, sjokk osv i dayZ. Er det mulighet for en litt bedre forklaring på det? Har ikke mulighet for youtube eller noe nå så.

 

Edit: Er det slik at man må drepe Z med å slå/skyte hodet? Hvis ikke er det litt dumt siden det er i hjernen at infeksjonen ligger. Dette var en bra funksjon i the war z

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Ja, du kan kjøpe fra gog.com eller direkte fra utvikler, finnes sikker mange andre steder også. Arma 2 er ikke avhengig av steam.

 

zombier kan du alltid drepe med ett headshot(andre players også), men de bygger på et hitpoint grunnsett. Dvs har du kraftig nok våpen kan du skyte dem en gang så dør dem uansett hvor du treffer. Men svakeste pistol kan du skyte zombiene typ 10 ganger i kroppen før de dør.

 

blir du skutt i beinet kan det knekke, blir du slått av zombier kan ben knekke. du kan også bli slått i svime. Blir du truffet begynner du å blø. Dette kan fikse med forskjellige supplies.

Lenke til kommentar

Ja, du kan kjøpe fra gog.com eller direkte fra utvikler, finnes sikker mange andre steder også. Arma 2 er ikke avhengig av steam.

 

zombier kan du alltid drepe med ett headshot(andre players også), men de bygger på et hitpoint grunnsett. Dvs har du kraftig nok våpen kan du skyte dem en gang så dør dem uansett hvor du treffer. Men svakeste pistol kan du skyte zombiene typ 10 ganger i kroppen før de dør.

 

blir du skutt i beinet kan det knekke, blir du slått av zombier kan ben knekke. du kan også bli slått i svime. Blir du truffet begynner du å blø. Dette kan fikse med forskjellige supplies.

Takker for svar :) Men dette høres jo sykt kult ut. Utrolig hva je har gått glipp av. Men synes det er litt dumt at man kan drepe Z ved å skyte i kroppen da det er i hjernen det "ligger"
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å vente. DayZ er noe du bør få med deg. Iløpet av mine 30år så tror jeg DayZ står på øverste hylle av det mest morsomme spill noensinne. Det er et veldig voksent spill som krever at du forholder deg veldig taktisk til omgivelsene og du må tenke en god del kontra typiske "shootere". Anbefaler at du tester det, er tilbud også nå. Er det ett eneste pc spill du burde spille nå så er det DayZ. Har ikke rørt noe annet på pcen her siste årene omtrent.

 

Så man kan kjøpe og spille DayZ nå? Har bare lest mye styr rundt det at det var tatt ned for en stund og greier, mulig jeg tar helt feil. Send meg gjerne en link!

 

Og man må vell ha Arma og?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

 

 

Så man kan kjøpe og spille DayZ nå? Har bare lest mye styr rundt det at det var tatt ned for en stund og greier, mulig jeg tar helt feil. Send meg gjerne en link!

 

Og man må vell ha Arma og?

Enkleste er vell å se en guide på YouTube.

Du må ha både Arma II og Arma II: Operation Arrowhead, eller Arma II: Combined operation, som pakken heter.

Lenke til kommentar

Dayz har alltid vært tilgjengelig som mod av arma 2. Det som har blitt utsatt er standalone versjonen av dayz.

 

For å spille dayz må du ha arma2 + arma2 operation arrowhead (combined operations heter den pakken samlet)

 

for å installer dayz og finne server anbefales dayz commander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...