Gå til innhold

Anbefalte innlegg

thewarz1.jpg

 

For alle som elsker DayZ eller zombiespill generelt, vil nok MMO-spillet The War Z vekke interesse. Det er et spill med klare likhetstrekk med Arma II modden DayZ, hvor man blir presentert for en stor og åpen verden, med farer som truer rundt hvert hjørne.

 

I The War Z loves det at man boltre seg på baner som kan bli opptil 400 kvadratkilometer store. Det loves også flere kart, med mange av verdens største byer, som Paris og New York. Som i Dayz vil alt fra sult til andre mennesker være like truende som zombiene selv, og om man skulle være så uheldig å dø, kan det enten være en midlertidig eller permanent død, avhengig av spillmoduset. Dog interaksjon mellom spillere vil være mer vektlagt, med egne zombiefrie soner hvor man kan selge/bytte våpen, avtale diverse ting via blant annet notiser man kan henge opp og samtale med datastyrte spillfigurer.

 

I tillegg vil man ha muligheten til å gjøre mer konkrete oppgaver, som å redde en gjeng med sivile, slakte spesielle zombier med særegne gener, og mye mer. Typiske MMO-oppgaver med andre ord, bare at det her er zombier i stedet for romvesener og drager. Det reklameres også om servere som kan hoste hele 250 spillere på en gang.

 

Hvis du lurer på hvordan zombiene vil oppføre seg, har utvikleren uttalt dette angående de levende døde: "slow but strong zombies. Headshots kills only.". I tillegg har de uttalt at rundt 80% av husene i verdenen vil være mulige å gå inn i, og at dette antallet vil stige for hver dag. Dette er deres egne ord: "You'll be able to enter some of the houses, with more and more indoors being available as game grows. Ie - if building is not enterable today, it may be enterable tomorrow."

 

Her er en liste med en rekke av spillets funksjoner:

 

- Big open worlds to explore between 200 to 400 square kilometers

- Two modes of play: Normal and Hardcore

- Combination of first-person and third-person perspectives

- Meld of PvE (player versus environment) and PvP (player versus player)

- Strong Role Playing Elements

- Multiple playable characters with customizable features

- Unique social elements, including bounties, help requests, trap setting, etc.

- Safe settlements where players can purchase, sell and store items as well as post notes for other players

- Dozens of unique skills that can be learned and improved

- Up to 250 players per game server

- New weapons and items become available as players explore the game world

- Full developer support with regularly scheduled, free content updates

- Dedicated public servers as well as private servers that can be completely self-managed in game client

- Single purchase, downloadable client with ability to play full game without subscriptions or requiring in-game transactions

 

Jeg vil oppdatere etterhvert som mer informasjon kommer.

 

Spillet utvikles av Hammerpoint Interactive kun til PC, og skal komme på vårparten 2013. Spillet skal koste vanlig pris, og være helt gratis å spille, og fremtidige DLCer skal også være til prisen av 0,-. ​Spillet vil bli tilgjengelig på steam.

 

NB! De senere månedene (dvs. utgangen av 2012) har The War Z vært utsatt for heftige kontroverser, og ting som falske lovnader, manglende rettigheter på navn og feilaktige utgivelser har gjort at spillet har vært mye i søkelyset. Som trådstarter vil jeg jevnlig oppdatere denne førsteposten i henhold til nyhetene som måtte komme, men jeg vil også anbefale dere å være spesielt kritiske til produktet, da det virker som utviklingsteamet kanskje ikke helt er til å stole 100% på.

 

Spillets hjemmeside finner du her.

 

 

Dette er en samletråd, så alt knyttet til spillet kan tas opp her.

 

 

the-war-z-8.jpg

the-war-z-6.jpg

WarZ.jpg

the-war-z-2.jpg

The-War-Z-Screenshot02.jpg

warz1.jpg

Endret av Blitsen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gleder jeg meg til! Håper de ivaretar mye fra ARMA2: Våpenfølelsen, stemningen via god grafikk ved skumring/kveld, og at det realistiske perspektivet ved våpen og kjøretøy i ARMA2 også opptrer i dette, samt det store landskapet hvor 250 spillere stipulerer krav om å alltid se seg nøye rundt og opptre som man alltid er i sikte til en annen, ondsinnet spiller.

 

Edit: Utstyr og gjenstander, og sanking generelt er for mange målet med DayZ, jeg håper det blir masse forskjellig utstyr, drikke, mat, forskjellige våpen, samt svært sjeldne ting som NV og helikopter.

 

Jeg håper ikke det endrer seg mye fra DayZ når det kommer til å bli drept. Jeg er fullstendig for permadeath, og håper det blir en fullstendig permadeath slik det er i DayZ. Grunnen til at dette er en god ting, er måten du blir nødt til å spille spillet på. Du er mye mer forsiktig og varsom når du beveger deg rundt dersom du har funnet bra utstyr, ettersom du vet at dersom du dør, mister du absolutt alt, og må starte helt på nytt. Det eneste en ikke mister, er naturligvis erfaring, som for så vidt er gull verd.

 

Jeg er ikke for stats, levels, eller karakterutvikling, men at fokus bør ligge andre steder, ettersom man vil miste alt dersom man dør. At man kan endre utseende og klærne til karakteren sin enten når som helst i en "Profile"-meny, eller ved å finne klær burde være litt i fokus.

 

Et annet perspektiv som opptrer naturlig i DayZ ved permadeath, er moralske dillemma, som f.eks. når du møter en annen spiller, med våpen, og ikke aner hans intensjon. Er han ondsinnet/en banditt? Er han vennlig/teame opp? Dette vet man ikke, og man ser heller ikke navnet, så man har ingen mulighet for å kjenne igjen folk på navn. Skal man så skyte for å være på den sikre siden, da har man hvertfall sikret seg selv, men samtidig kunne det hende han var vennlig, da blir en selv stemplet som banditt, osv.

 

Jeg og en venn spilte sammen i DayZ og var på toppen av ruinene i Rog da vi hørte fottrinn opp trappen. Vi hadde begge våpen og siktet ned på der han ville komme opp. Kameraten min spurte "Hva skal vi gjøre?", og jeg svarte "Vi skyter om han har våpen." Når han kom opp trappen, hadde han ikke våpen. Han så seg raskt rundt, før han så oss og løp ned trappen og ut av borgen. Vi skrek så over VOIP, "Vi er vennlige!" og vi snakket litt før vi dro hver vår vei. Hva hadde skjedd om vi skøt? :)

Endret av LostOblivion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir enormt skuffet om dette er et MMO av den tradisjonelle sorten. Da blir det nok ikke kjøpe, men betaen er vel rett rundt hjørne så da får vi se!

 

Er veldig sikker på at det ikke blir det. Blir nok mer som DayZ bare med MMO-elementer.

 

 

Man kan som kjent melde seg på betaen som starter veldig snart. Det gjør man her.

 

Linken funker ikke, andre steder man kan melde seg opp til Beta testings?

 

Hmm, funker for meg. Prøv å bare skriv inn www.thewarz.com.

 

Og LostOblivion, tror du finner mye svar i førsteposten. Men kort: Det vil være permadeath, områdene skal strekke seg fra 200 kvadratkm til 400 kvadratkm og fokus på scavenging skal være stort.

Lenke til kommentar

Fy flate!! Det HER skal eg f*** med skaffe meg når det kjem ut. Har meldt meg på beta'n, gledar meg sjukt mykje :)

 

Er da allerede ute, heter DayZ. Tviler sterkt WarZ klarer å gjøre noe lignende som det uansett, tross alt på en motor som er jobbet med i over 10år.

Lenke til kommentar

Fy flate!! Det HER skal eg f*** med skaffe meg når det kjem ut. Har meldt meg på beta'n, gledar meg sjukt mykje :)

 

Er da allerede ute, heter DayZ. Tviler sterkt WarZ klarer å gjøre noe lignende som det uansett, tross alt på en motor som er jobbet med i over 10år.

men det er å en 10 år gammel spill motor.

Lenke til kommentar

Fy flate!! Det HER skal eg f*** med skaffe meg når det kjem ut. Har meldt meg på beta'n, gledar meg sjukt mykje :)

 

Er da allerede ute, heter DayZ. Tviler sterkt WarZ klarer å gjøre noe lignende som det uansett, tross alt på en motor som er jobbet med i over 10år.

 

Har trua på at det kan bli bedre, selv om det skal MYE til. Utviklerne har tross alt vært ærlig og sagt at de lar seg inspirere av Dayz, selv om utviklingen av The War Z startet før. Det vil si at de ofte er innom Dayz' forumer for å hente informasjon og lage det folk virkelig vil ha. Så alt det beste med DayZ vil vi nok finne her, i tillegg til masse mer, som oppgaver og mye større og varierte områder. Og dette vil jo være et mye mer solid spill (skal mye til si). Bare tanken på at zombiene vil oppføre seg som zombier, i motsetning til DayZ, gleder meg!

 

Det jeg dog er skeptisk til inntil videre er om de klarer og skildre redselen og det å finne utstyr like bra som i Dayz. Der mener jeg det er bortimot perfekt. Lite kan toppe det å endelig finne drikke, mat eller våpen i siste liten.

Lenke til kommentar

Blir enormt skuffet om dette er et MMO av den tradisjonelle sorten. Da blir det nok ikke kjøpe, men betaen er vel rett rundt hjørne så da får vi se!

 

Du finner svaret ditt i dette intervjuet, og mye annet interessant stoff. Ser selv mye mer frem til spillet etter å ha lest dette, syns han svarte "riktig" på alle spørsmålene. Anbefaler også å følge facebook-siden deres. Jevnlig oppdatert og mye interessant!

Lenke til kommentar

Blir enormt skuffet om dette er et MMO av den tradisjonelle sorten. Da blir det nok ikke kjøpe, men betaen er vel rett rundt hjørne så da får vi se!

 

Du finner svaret ditt i dette intervjuet, og mye annet interessant stoff. Ser selv mye mer frem til spillet etter å ha lest dette, syns han svarte "riktig" på alle spørsmålene. Anbefaler også å følge facebook-siden deres. Jevnlig oppdatert og mye interessant!

Blir enormt skuffet om dette er et MMO av den tradisjonelle sorten. Da blir det nok ikke kjøpe, men betaen er vel rett rundt hjørne så da får vi se!

 

Du finner svaret ditt i dette intervjuet, og mye annet interessant stoff. Ser selv mye mer frem til spillet etter å ha lest dette, syns han svarte "riktig" på alle spørsmålene. Anbefaler også å følge facebook-siden deres. Jevnlig oppdatert og mye interessant!

 

Enig, mer enn lovende lesning.

 

Men tror dette er ett nytt studio hvor eneste utgivelse er War Ink Battle Zone som ikke akkurat tok verden med storm... http://www.metacritic.com/game/pc/war-inc-battle-zone

 

Kan utifra intervjuet virke litt som War Ink bare var ett sideprosjekt og at det er WarZ de har hatt fokus på hele veien da, får håpe det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...