Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Men der står også: INFO. Vi forbeholder oss trykkfeil,feil i info samt feil i spesifikasjoner på SAMTLIGE produkter

 

Hei, tenkte bare jeg skulle si at ja, databutikken forbeholder seg om feil i de gitte spesifikasjonene på produktet, men ikke om pris eller prisforandringer hverken opp eller ned.

 

Er ganske godt kjent med slike saker, og juridisk sett har de ingen ryggdekning. Det går nemlig ikke an å "forbeholde seg mot prisforandring" på et lovlig vis. På den andre siden kan du gjøre som ITButikken. Der har man nemlig et system som gjør at forbruker SELV velger vilken pris han vil gå etter: prisen i bestillingsøyeblikket (les: prisen han bestiller for og som kommer på ordrebekreftelsen) eller prisen i foresendelsesøyeblikket (som kommer med på fakturaen, den oppdaterte ordrebekreftelsen). Det databutikken gjør er å inngå en skriflig avtale som begge parter samtykker der pris allerede er avtalt.

 

Dette blir gjort for å verne begge parter. Hvis ikke dette allerede hadde vært spesifisert kunne jeg, med jurudisk dekke, f.eks. inngått en skriftlig avtale om at du som snekker skulle fikse taket mitt. Hadde vi ikke avtalt noen pris, hverken muntlig eller skriftlig (hvorfor vi i det hele tatt hadde hatt noen kontrakt er jo et poeng som bør vurderes) kunne jeg unnlatt å betale deg noe annet enn standard tariff, eller i værste fall ikke betalt deg noe i det hele tatt, da du har utført et arbeid for meg uten noen som helst avtale om pris.

Det er flere saker som dette i f.eks. TV2 hjelper deg, der forbrukere blir "lurt" av personer som ikke inngår skriftlige avtaler på forhånd, for så å kreve usannsynlige summer for ofte ubetydelig arbeid...

 

Så nok en gang, juridisk sett har ikke databutikken noe de skulle sagt. Nå sier jeg ikke at databutikken står hjelpeløse, og for all del, de vil nok oppdage feilen og rette på denne, enten vha force majeure, noe som er lite trolig. Det de kan gjøre derimot, er som nevnt tidligere. Hvis databutikken aldri mottar RAMen, som er forventet 03.09.2003, kan de heller aldri selge denne.

 

Men som tidligere sagt, så synes jeg vel egentlig ikke at vi som forbrukere har noen særlig rett på disse brikkene, da vi vet meget godt at prisen er feil. Husk også på at når du bestiller fra databutikken, eller DatorButiken som de egentlig heter, beklager for det, så står det at "ALLE FALSKE ORDRER VIL BLI POLITIANMELDT" Nå har jo ikke dere noe å frykte, da det bare er å avbestille ordren på lovlig vis...

 

Så, lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke automatiserte ordrebekreftelser det er snakk om her? Det er ikke en leveringsbekreftelse!

 

Jo, det er snakk om personlige ordrebekreftelser, i hvert fall ut i fra slik jeg kan lese på infosidene deres er det snakk om at ordren godkjennes og så sendes ordrebekreftelsen ut. Det er derfor oppgitt at dette kan ta opp til 24 timer.

 

Det er viktig å skjønne forskjellen:

Ordrebekreftelsen sier jo bare at de har mottatt din bestilling, ikke at de har mottatt betaling fra deg.

Leveringsbekreftelsen eller sendingsbekreftelsen sier at de har godkjent ordren din, og at den er blitt sendt eller er på vei til å bli sendt.

 

Helt enig her ;-) Men som sagt står det på DatorButiken sine egne sider:

 

Kontrollere opplysningene du har oppgitt, markere at du har lest våre kjøpsvilkår samt at du er 18 år eller har foresattes tillatelse til å bestille varene, og klikk "Send bestilling!" Din bestilling sendes da til oss for videre bearbeidelse. Innen 24 timer fra bestillingstidspunkt sender vi en kopia av ordrebekreftelsen

 

Sålenge dere ikke har betalt for varen, så har dere ikke inngått noen kjøpsavtale. Og selv om dere allerede skulle ha betalt med betalingskort, så får dere nok bare kreditert de pengene, tviler kraftig på at dere får den rammen til den prisen om den er feilprisa.

 

På mandag, når databutikkens ansatte kommer på jobb og ser feilprisinga, kommer de til å sende ut beklagingsmailer til de av dere som oppfører dere som integritetsløse lykkejegere.

Lurer på hvor mange av dere som gidder å poste i denne tråden og innrømme at dere ikke fikk kjøpt rammen? :wink:

 

Det er ikke innlysende at ordren, som er skriftlig, og godkjent av begge parter, er ugjyldig bare fordi den ikke er betalt. Hele poenget med ordren er at kjøper skal få en sjangs til å betale. Dette er en logisk følge av hele ordresystemet. Jeg er på den andre siden enig med deg, atrax, om at det er tvilsomt at noen kommer til å få RAM til 888,- ;-) Og det skal bli spennende å se om noen skriver om de fikk den eller ikke.

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar

OK,men er det noen som har mottatt en ordrebekreftelse fra dem på disse brikkene?

Tror nemmelig at hviss dere ikke har fått den og de oppdager feilen kan de bruke det som står i sin info,nemmelig forbehold mot trykkfeil.

De har da ikke inngått noen avtale med dere og kan derfor forandre prisen. Skal uansett bli morro å høre res av dette.

Lenke til kommentar
OK,men er det noen som har mottatt en ordrebekreftelse fra dem på disse brikkene? Tror nemmelig at hviss dere ikke har fått den og de oppdager feilen kan de bruke det som står i sin info,nemmelig forbehold mot trykkfeil. De har da ikke inngått noen avtale med dere og kan derfor forandre prisen.

 

Helt enig med tanke på forbeholdet... Jeg tenkte bare på ETTER at man hadde mottatt ordrebekreftelse.

 

I shall stand corrected ;-)

 

Og ja, det skal bli spennende 8)

Lenke til kommentar

Om "snekkeren" saken.

Synst den "orginale" over-reagerte litt her.

Nicket ligna, men var ikkje det samme.

Har ikkje sett nokon regler på at du må skjekke at nicket ikkje ligner på nokon av dei andre her.

hadde blitt for gale for alle som skulle registrere seg at dei skulle skjekke 50k nick (eller.no) for å finne eit som var ledig.

 

Sjøl om du har vert her lengst og postet nermere 3K innlegg, så gjer ikkje det deg meir verdt..

Kanskje du allerede har gitt alt du kunne?

:p

 

Hadde eg vore trådstarteren så hadde eg absolutt ikkje følt meg velkommen her på forumet pga behandliga han har fått her i dinna saken.

Derfor har eg meldt meg ut fra to andre forum i liknande saker.

Lenke til kommentar
Om "snekkeren" saken.

Synst den "orginale" over-reagerte litt her.

Nicket ligna, men var ikkje det samme.

Har ikkje sett nokon regler på at du må skjekke at nicket ikkje ligner på nokon av dei andre her.

hadde blitt for gale for alle som skulle registrere seg at dei skulle skjekke 50k nick (eller.no) for å finne eit som var ledig.

 

Sjøl om du har vert her lengst og postet nermere 3K innlegg, så gjer ikkje det deg meir verdt..

Kanskje du allerede har gitt alt du kunne?

:p

 

Hadde eg vore trådstarteren så hadde eg absolutt ikkje følt meg velkommen her på forumet pga behandliga han har fått her i dinna saken.

Derfor har eg meldt meg ut fra to andre forum i liknande saker.

 

Jeg har heller ikke vert ute etter å "ta" trådstarter som du sier,men har oppfordret han til å skifte navn, han har også fått PM fra meg der jeg utrykker at jeg håper vi kan ha en god dialog fremover. En annen sak er de som da fortsatte med spammingen etter dette,syntes de var verst.

Og bare så det ikke skal vere noen tvil så har jeg overhode ingenting imot vedkommende og håper han vil bli en aktiv gjest her på forumet, men når slike ting skjer er det vel rett og rimelig at den som tok navnet sist da skifter til et annet.

Dette er også gjordt i denne saken og jeg annser derfor den diskusjonen som over, og som sagt jeg har ingen betenkeligheter overfor denne personen og vil svare han på lik linje med alle andre om han skulle trenge hjelp fra meg.

Ønsker med dette Gol_eoL lykke til og velkommen i forumet :wink:

 

PS: mulig du synest jeg har gitt alt jeg kunne her på forumet,men det betyr ikke at jeg er villig til å gi fra meg mitt "nick" ei heller forlate forumet her selv om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Omg, Må vel bytte nick eg o da. Mitt ligne jo veldig på en annens...

Gjett hvem :p

Neida.

 

 

MEN. Synes ikkje folk burde prøva "lura" nettbutikkane. Om det e aldri så mye deras feil om de har skreve feil. DU (peike på deg) vet jo at prisen e feil. Ville ikkje vært mange nettlevrandører hvis de risikerte å mista all mulig overskudd det året på en liten feil.

Lenke til kommentar

Da jeg skulle registrere meg, var det en som allerede hadde tatt "Sweeper" den personen forsvant etter å ha spurt om SCSI saker og ikke fikk svar.

Da mener jeg han forsvant i 2002!!!

Så jeg tok den forkortelsen jeg bruker i flight sim, 007CD kunne tenkt meg orginal nicket, men men.

 

Ellers har en kompis av meg bestillt disse brikkene og de dundrer av sted til ham snart.

Tenkte orginalt på 1x TwinX 512 PC3700 fra Komplett.no men når vi så disse forandret det seg, vi snakker Intel med ABIT IC7-G her altså.

 

Når det gjelder Snekker`n saken så vil jeg bare si at selv om et nick ligner så kan det lage rot, hva om flere brukere hadde samme starten på et nick? Var på et forum der hvor det var flere brukere med Vassili som begynnelse, gikk i fella flere ganger til jeg fikk styring på dem.

Men men, drit i den saken, la det fare og heller fokusere på minne saken vi har her og de hyggelige testene dine Snekker`n, forresten, hvor er den Nordlanske bannskapen din blitt av? :smile: :smile:

Lenke til kommentar
Ville ikkje vært mange nettlevrandører hvis de risikerte å mista all mulig overskudd det året på en liten feil.

En nettbutikk som risikerer og miste alt overskudd fordi de selger en 5-10 rambrikker til feil pris har uansett en ufattelig dårlig styring. Synes nesten folk innehar en rørende naivietet til disse butikkene, når folk sier at vi ikke må utnytte disse "stakkarne" som er avhengig av "oss" og bare prøver å gjøre verden til et bedre sted. Noen sendte til og med en mail til butikken for å advare dem mot "oss". Rørende. Noe sier meg at dersom varen faktisk var overprisen, selskapet hadde monopol og folk måtte kjøpe varen uansett hadde neppe selskapet giddet å sette ned prisen..

Lenke til kommentar
Jeg har fått bekreftelse... Skal kreve brikkene til 888. Dette blir min smålige hevn på at de brukte 4 mnd. på en retur  :evil:

 

På grunn av noe av det samme la jeg inn en bestilling også, og fikk bekreftelse. Dessuten er jeg en selvopptatt egoist som ikke tenker på andre enn meg selv.

 

Først meg selv, så meg selv og hvis det er noe igjen så skal jeg ha det selv.

Lenke til kommentar
Jeg har fått bekreftelse... Skal kreve brikkene til 888. Dette blir min smålige hevn på at de brukte 4 mnd. på en retur  :evil:

 

På grunn av noe av det samme la jeg inn en bestilling også, og fikk bekreftelse. Dessuten er jeg en selvopptatt egoist som ikke tenker på andre enn meg selv.

 

Først meg selv, så meg selv og hvis det er noe igjen så skal jeg ha det selv.

 

Dette håper jeg var ironisk ment, det var kanskje litt i drøyeste laget? :-?

Lenke til kommentar
Jeg har fått bekreftelse... Skal kreve brikkene til 888. Dette blir min smålige hevn på at de brukte 4 mnd. på en retur  :evil:

 

På grunn av noe av det samme la jeg inn en bestilling også, og fikk bekreftelse. Dessuten er jeg en selvopptatt egoist som ikke tenker på andre enn meg selv.

 

Først meg selv, så meg selv og hvis det er noe igjen så skal jeg ha det selv.

 

Dette håper jeg var ironisk ment, det var kanskje litt i drøyeste laget? :-?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...