Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Spørsmålet er ikke om vi dømmer dem, de har fint klart å dømme seg selv."

 

Hva i alle dager mener du?

 

"Skal man overleve som nettbutikk i dag er det minste vi kundene kan forlange ÆRLIGHET."

 

Noe som foreløpig databutikken er. Det er vel ingen som har lagt ut lagerstatusen til Corsair, er det? Hva om produksjonen har stoppet opp av en eller annen grunn? Spør du meg så synes jeg det viktigste med nettbutikker er at man får varen til avtalt tid og avtaltpris, jeg driter en lang marsj i om de har dratt en liten løgn på veien.

 

"Spør heller, hvorfor lyver de?"

 

OM det skulle være en løgn. Ingenting er bevist. Jeg er helt enig i at det høres ut som en løgn, forøvrig.

 

Kaffe er bra, spesielt på morran... :yes:

 

Ok.

 

Har vært innom sidene til corsair... Ingen ting der som tyder på at det er noe produksjonsstop i fabrikkene deres eller en naturkatastrofe i hongkong/taiwan for tiden...

 

Det som vi burde gjøre er å sjekke statusen til leverandøren til databutikken.com og få svar fra di om det er et problem med disse brikkene, men som sagt er den tilgjengelig på markedet så er det jo selvfølgelig løgn det som har blitt sent til oss i mail.

 

Skal se om jeg får svar fra corsair, poster svaret her fortløpende...

Lenke til kommentar

Har vært innom sidene til corsair... Ingen ting der som tyder på at det er noe produksjonsstop i fabrikkene deres eller en naturkatastrofe i hongkong/taiwan for tiden...

 

Nå har ikke jeg fått med meg dette ang naturkatastrofe tidligere i tråden men de siste dagene har det vel vært et skikkelig uvær der.

Tror kanskje det er noe ikke corsair skriver på sidene sine.

Lenke til kommentar

Teori: Idet butikken oppdaget feilprisingen begynte de å tenke litt. Hvis det kommer til det stykket at vi faktisk MÅ levere de RAM-brikkene så mange har bestilt, er det best at færrest mulig sendes ut. La oss sende ut en mail til alle som har bestilt brikken(e) og fortelle at denne er utgått/ikke produseres/eller noe annet som passer og håpe på at flest mulig avbestiller brikken/velger noe annet.

 

Det er ikke noe annet enn å prøve å minimere tapet hvis de i værste fall må sende ut brikkene til 888,-

 

Ikke avbestill brikken, men vent heller på utfallet i denne saken.

 

Wolverine aka Kitten

http://ccat.adh.no

Lenke til kommentar

Hyggelig med fornuftige Kristiansandere Anders (er en selv) og jeg fikk også mailen nå :

 

512DDRCA500 - Corsair CMX512-4000 XMS4000 512Mb DDR PC3200 500MHz CAS3 with Heatsink (AMD OK)

Varen er markert som Utgått av sortimentet - dette da den ikke er å få i det hele tatt!

 

Vi ber deg ta en titt på vår hjemmeside for å velge alternative komponenter, alternativt

avbestille varen/varene over for at vi skal kunne levere resten snarest mulig!

 

Endringer/avbestillinger er ikke mulig etter at vi har levert ordre, derfor ber vi deg avvente

svar fra oss vedrørende ønsket endring/avbestilling før du henvender deg til en annen leverandør.

 

For å gi oss mulighet til å tilby deg som kunde beste mulige service ber vi deg svare på denne mailen så

snart du har mulighet til det. På denne måten har vi de beste forutsetningene for å imøtekomme dine ønsker!

 

 

IKKE POKKER om jeg godtar denne her ALTFOR tynn, som Anders sier, en kontrakt er BINDENDE, og vi må sende mail og spør åssen ALLE andre webshopper har disse rammene fortsatt? De er jo splitter nye så de driter så hardt på leggen på denne her... Heilt utrolig. Hva skal vi gjør folkens?

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag? Du har jo ikke betalt for varen.

 

På grunnlag av at han har en skriftlig kontrakt vel (går ut ifra at han har fått ordrebekreftelse). En kontrakt er BINDENDE. Det har ikke noe å si at han ikke har betalt enda.

 

Du tror ikke de har tatt forbehold om lagerstatus / leveringsdyktighet i denne? Alle gjør det.

Lenke til kommentar
Teori: Idet butikken oppdaget feilprisingen begynte de å tenke litt. Hvis det kommer til det stykket at vi faktisk MÅ levere de RAM-brikkene så mange har bestilt, er det best at færrest mulig sendes ut. La oss sende ut en mail til alle som har bestilt brikken(e) og fortelle at denne er utgått/ikke produseres/eller noe annet som passer og håpe på at flest mulig avbestiller brikken/velger noe annet.

 

Det er ikke noe annet enn å prøve å minimere tapet hvis de i værste fall må sende ut brikkene til 888,-

 

Ikke avbestill brikken, men vent heller på utfallet i denne saken.

 

Wolverine aka Kittenhttp://ccat.adh.no

 

De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

Lenke til kommentar
Det første vi må gjøre nå, og som jeg hvertfall allerede har gjort, er å sende klagemail og stå på våre rettigheter, og fortelle dem at vi har avslørt svindelen deres. Kom gjerne med trusler. (Saklige såklart).

Renoméet deres blir jo ikke akkurat mer fantastisk hvis vi bretter ut saken for hele Norge.

 

Hvilken svindel, egentlig? At de lyver (som ikke er bevist) om HVORFOR de ikke kan levere brikkene?

Lenke til kommentar
Slutt å mase KukMo, du virker kjøpt og betalt.

Poenget er at de prøver seg på svindel, og leveringsdyktigheten skulle det ikke være noe som helst i veien med.

 

"Slutt å mase"

 

Hvem er du til å kommandere meg til noe som helst? Om jeg "virker kjøpt og betalt" driter jeg i.

 

Ingen har forklart meg hva dere legger i denne "svindelen" dere snakker om, svindel er som kjent en ulovlig handling som lurer noe ut av deg, noe jeg ikke kan se at databutikken.no har gjort. Forklar!

Lenke til kommentar

Har vært innom sidene til corsair... Ingen ting der som tyder på at det er noe produksjonsstop i fabrikkene deres eller en naturkatastrofe i hongkong/taiwan for tiden...

 

Skal se om jeg får svar fra corsair, poster svaret her fortløpende...

 

150meter sekundet tyfoon, teller ikke det kanskje? det herjer en slik i området der for tiden..

Lenke til kommentar
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...