Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, ikke post slikt på HW.no... Jeg hadde aldri gjort det ihvertfall.. Jeg tipper trådstarter jobber hos databutikken og ønsker å skape reklame, om ikke er dette helt dust å gjøre..

 

Det er som å si; "jeg ønsker ikke å kjøpe brikkene til denne prisen, bare skryte på hw.no hvor observant jeg er"

 

Til neste person som finner slike feil, hold det for dere selv, kjøp saken og fortell oss om det etterpå.. Det vil være en mye bedre historie... :shrug:

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, ikke post slikt på HW.no...  Jeg hadde aldri gjort det ihvertfall..  Jeg tipper trådstarter jobber hos databutikken og ønsker å skape reklame, om ikke er dette helt dust å gjøre..  

 

Det er som å si; "jeg ønsker ikke å kjøpe brikkene til denne prisen, bare skryte på hw.no hvor observant jeg er"

 

Til neste person som finner slike feil, hold det for dere selv, kjøp saken og fortell oss om det etterpå.. Det vil være en mye bedre historie...  :shrug:

 

Så la være å les tråden da...

Lenke til kommentar
Men er det noen som har fått bekreftet at de får varen til den prisen??

 

Mail fra databutikken]

 

Bäste Kund

 

Priset stämmer

 

MVH datorbutiken.com

 

 

 

--------------------------------------

 

Below is the result of your feedback form.  It was submitted by

..... ([email protected]) on Sunday, August 31, 2003 at 17:02:11

---------------------------------------------------------------------------

realname: ....

email: [email protected]

Kund_ID:  

Att:  

Adress:  

Postnr:  

Ort:  

Tel1:  

Tel2:  

Ordernr:  

msg: Prisen paa denne rammen maa vaere feil. selges jo for 2200 hos andre webshopper

 

http://www.databutikken.com/no/default.php...tId=512DDRCA500

 

---------------------------------------------------------------------------

REMOTE_ADDR: 217.118.54.67

 

 

 

 

mail og navn er tatt bort.

Lenke til kommentar
Priset stämmer

wow :o

Dette var jo gode nyheter :D

 

Har ikke fått noen ordrebekreftelse fra dem ennå. Bare en "Kopi av ordre"

 

Og for de som mener at dette er "dårlige brikker. Se hva HW.no skrev om dem:

I forhold til XMS3700, var XMS4000 modulene en åpenbaring. Ikke bare tillater de å kjøre med 2,5-4-4-7 innstillinger på DDR500-hastighet, men klarer også såpass aggressive innstillinger som 2-3-3-5 på DDR400-hastighet. Dermed kan disse modulene tilfredsstille de fleste brukere, ikke bare ekstreme Pentium 4-overklokkere.
Lenke til kommentar

at avtaler skal holdes er lovfestet i norges eldste gjeldende lov

 

Christian den 5s Norske lov som lyder:

 

2Art. Alle Contracter som frivilligen giøris af dennem, der ere Myndige, og komne til deris Lavalder, være sig Kiøb, Sal, Gave, Mageskifte, Pant, Laan, Leje, Forpligter, Forløfter og andet ved hvad Navn det nævnis kand, som ikke er imod Loven, eller Ærbarhed, skulle holdis i alle deris Ord og Puncter, saasom de indgangne ere.

 

 

når en avtale anses inngått viser jeg til avtaleloven av 1918 kap 1 som lyder:

 

1ste kapitel. Om avslutning av avtaler.

 

 

§ 1. Reglerne i dette kapitel kommer til anvendelse, hvis ikke andet følger av retshandelen eller av handelsbruk eller anden sedvane.

 

 

 

§ 2. Har den, som har tilbudt at slutte en avtale, forlangt svar inden en viss frist (akceptfrist), maa svar, som antar tilbudet (akcept), være kommet frem til ham, før fristen er ute.

 

Er tilbudet gjort i brev, regnes fristen fra den dag, brevet er datert. Er tilbudet gjort i telegram, regnes fristen fra det øieblik, det er indlevert til avsendelsesstedets telegrafstation.

 

 

 

§ 3. Har tilbyderen ikke fastsat nogen akceptfrist, maa akcepten, hvis tilbudet er gjort i brev eller telegram, være kommet frem til ham inden utløpet av den tid, som han, da han avgav tilbudet, maatte regne paa skulde gaa med. Tiden beregnes, hvis ikke andet fremgaar av forholdet, under forutsætning av, at tilbudet kommer frem uten forsinkelse, at den anden part skal ha rimelig tid til at overveie, før han svarer, og at svaret ikke blir forsinket underveis. Er tilbudet gjort i telegram, skal akcepten telegraferes, hvis den ikke paa anden maate kommer likesaa tidlig frem.

 

Er tilbudet gjort mundtlig og akceptfrist ikke indrømmet, maa det straks akcepteres.

 

 

 

§ 4. Kommer akcepten for sent frem, ansees den for nyt tilbud.

 

Dette gjælder dog ikke, hvis avsenderen av akcepten gaar ut fra, at den er kommet frem i rette tid, og tilbyderen maa forstaa dette. I saa fald skal han, hvis han ikke vil godta akcepten, uten ugrundet ophold gi den anden part meddelelse om det. Ellers ansees avtale for sluttet.

 

 

 

§ 5. Blir tilbudet avslaat, ophører det at være bindende for tilbyderen, selv om akceptfristen ikke er ute.

 

 

 

§ 6. Fremtræder svaret som akcept, men stemmer det ikke med tilbudet, ansees det for avslag i forening med nyt tilbud.

 

Dette gjælder dog ikke, hvis avsenderen av akcepten gaar ut fra, at den stemmer med tilbudet, og tilbyderen maa forstaa dette. I saa fald skal han, hvis han ikke vil godta akcepten, uten ugrundet ophold gi den anden part meddelelse om det. Ellers ansees avtale for sluttet med det indhold, akcepten har.

 

 

 

§ 7. Kaldes tilbud eller svar paa tilbud tilbake, er tilbakekaldelsen virksom, hvis den kommer frem til den anden part før eller samtidig med, at tilbudet eller svaret kommer til hans kundskap.

 

 

 

§ 8. Selv om tilbyderen har erklært, at han vil anse den anden parts taushet for akcept, eller det forøvrig fremgaar av forholdet, at han ikke venter uttrykkelig svar, pligter allikevel den anden part paa forespørsel at gi svar, hvis han vil akceptere tilbudet. Gjør han ikke det, er tilbyderen fri.

 

 

 

§ 9. Har nogen i en henvendelse, som ellers vilde bli at betragte som tilbud, sat ind ordene « uten forbindtlighet », « uten obligo » eller lignende, er henvendelsen ikke et tilbud, men ansees for en opfordring til at gjøre tilbud av det indhold, henvendelsen har. Indløper et saadant tilbud inden rimelig tid fra nogen, som henvendelsen er rettet til, og maa mottageren gaa ut fra, at det er fremkaldt ved henvendelsen, skal han uten ugrundet ophold gi tilbyderen meddelelse, hvis han ikke vil akceptere tilbudet. Ellers ansees det for akceptert.

 

 

Når avtalen da konstituerer et kjøp viser jeg til forbrukerkjøpsloven av 2002 for konsekvenser av brutt avtale....

 

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

Lenke til kommentar

Du kan alltid vente når det gjelder datautstyr. På sikt vil det alltid gå ned i pris, men du vil også alltid ha en ræva maskin i forhold til min "speedygonzales". Luringen.

 

[utenomsnakk]

Saa om tre aar kan vedkommende kjoepe DOBBELT saa mye utstyr for penga han har spart, mens du kun har raad til HALVPARTEN?

Sjeni.

[/utenomsnakk]

 

Hva bruker folk egentlig 512MB til?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...