Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

jokki,jeg har sendt trådstarer og de andre PM om dette før jeg gikk ut her og oppfordret dem til å forandre på dette,det som er kommet i svar er beskjed om å" holde kjeft din ape"

da var den klar!

alle snekkrene var klar over at de parodierte/imiterte nicket ditt.

Jeg har hagle og balltre, skal vi ta oss en tur eller to og knuse noen kneskåler :D

 

Hvis trådstarter var klar over han brukte ditt nick forandrer det en del.

Syns dette må være veldig lite kjekt for snekker`n.

Alle er ute etter å parodiere/imitere ham og når han sender dem en pm som mest sannsynlig er nokså nøytral.Slik jeg ser han oppfører seg på forumet er han ikke rette personen til å skrive en skikkelig irretert pm.

når han har skrevet denne pm'en og blir møtt med ord som "hold kjæf din ape" osv skjønner jeg godt hvorfor han er forbanna.

 

moderatorene kan umulig ikke ha fått med seg denne saken.

 

Å få til ett opplegg hvor man sperrer nick som er nokså like tror jeg blir vanskelig.

 

 

skal jeg ta hagla og du balltreet eller motsatt? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ute etter å "hevne" meg, men når trådstarter blir gjordt oppmerksom på problemet synest jeg han bør slutte og poste og heller finne et annet navn, en annen sak er de som tok opp tråden vidre og begynte bevisst med spamming disse er folk som er kjent på forumet og vet hva retningslinjene sier (det var en av sistnevnte som kalte meg ape) disse har bevist spammet og bør få seg en laaang ferie.

Lenke til kommentar

synes du er rimelig hårsår. "bbuuu buuuu.....vil ha unnskyldning føler meg trakkasert og utnyttet buuuu buuuuu" sippeunge. Kan jo ikke be han Bjarte i Volda om å skifte navn siden det er en Bjarte i Tønsberg som er 4 år eldre og har større rett på navnet. Ser heller ikke noe Copyright heller. Skift nick til "sippeunge"

Lenke til kommentar

synes du er rimelig hårsår. "bbuuu buuuu.....vil ha unnskyldning føler meg trakkasert og utnyttet buuuu buuuuu" sippeunge. Kan jo ikke be han Bjarte i Volda om å skifte navn siden det er en Bjarte i Tønsberg som er 4 år eldre og har større rett på navnet. Ser heller ikke noe Copyright heller. Skift nick til "sippeunge"

Lenke til kommentar
Syns det er umoralsk aa gjore dette. Sender en beskjed til databutikken og sier i fra om de har feil jeg.

Umoralsk? De må da for guds skyld få selge til hvilken pris de vil, uten at du må blande deg :-?

 

Den prisen er tydelig feil og da da syns jeg ikke at folk skall utnytte dette.

 

Det blir dems problem, ikke ditt.

 

Bestillte meg en stk av produktet jeg også 8) .

Lenke til kommentar
synes du er rimelig hårsår. "bbuuu buuuu.....vil ha unnskyldning føler meg trakkasert og utnyttet buuuu buuuuu" sippeunge. Kan jo ikke be han Bjarte i Volda om å skifte navn siden det er en Bjarte i Tønsberg som er 4 år eldre og har større rett på navnet. Ser heller ikke noe Copyright heller. Skift nick til "sippeunge"

 

Mulig jeg er hårsår og det får så vere,men det er vel ikke så få navn at det skal vere nødvendig å ha et som er så likt at du må studere dette for å se forskjell.

Forøvrig er sammenligningen din helt bak mål, her snakker vi om et "nick" på et forum og ikke et navn i folkeregistret,der er det forøvrig et personnummer til hver og det skulle vel ikke vere nødvendig her på forumet,eller :wink: Som du sikkert ser selv så er din sammenligning her temmelig latterlig.

Regner med at pipen hadde fått en annen lyd hviss noen begynte og poste med navnet rikkmund`

Dessuten har moderator tatt denne saken og jeg regner den som ferdig diskutert

Hilsen en trakkasert sippunge :wink: :wink:

Lenke til kommentar

Vil gjerne benyttet anledningen til å bemerke følgende, tatt fra DatorButikkens egne sider:

 

Priser

Alle priser som angis på våre sider bygger på kontant betaling såvidt ikke annet avtales. Med kontant betaling menes betaling mot postoppkrav (dvs betaling ved levering). Fraktkostnader tilkommer samtlige bestillinger, i følge beregingen for gjeldende leveringsmåte. DatorButiken.com råder ikke over prisforandringer på markedet, hvilket er hvorfor prisen som gjelder ved bestillingstidspunktet også gjelder ved betalingstidspunktet.

 

Ut i fra dette kan du kreve brikkene til 888kr, så fremt du har fått en ordrebekreftelse. MEN, uten en godkjent ordrebekreftelse fra datorbutikken der det eksplisitt står "1 stk Corsair TWINX512-4000 512Mb (2x256Mb) DDR PC4000 500Mhz CAS3 with Black Heatsink (AMD OK), 888,- inkl moms" eller noe i den duren har du ingen sak.

 

Hvis du derimot FÅR en ordrebekreftelse har du en skriftlig kontrakt som går som bevis i en hvilken som helst norsk domstol... Så er jo spørsmålet om det er vits å gå til sak over 512mb minne ;-)

 

Du har i alle fall retten på din side, så sant du har en ordrebekreftelse.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg leste nettopp gjennom hele Kjøpsvilkårene, og databutikken har en mulighet til å bryte avtalen som jeg nevnte ovenfor.

Dette kalles i lovverket:

 

Force Majeure

I tilfelle krig, naturkatastrofe, streik, statlige beslutninger, uteblitte leveringer fra underleverandører, fordyrende omstendigheter, samt deretter sammenlignbar hendelse utenfor vår kontroll som ikke kan forutsees, og påvirker ingåtte avtaler samt utlysninger fra DatorButiken.com sin side, som gjør at DatorButiken.com ikke kan holde nevnte avtale/utlysning, skal utgjøre grunn til at DatorButiken.com befries fra sine forpliktelser for å avslutte nevnte avtale.

 

Ved f.eks. 200 bestillinger, vil disse bestillingene utgjøre et betydelig økonomisk tap for DatorButikken, og de kan ved hjelp av "Force Majeure" oppheve kjøpsavtalene. Dette vil da bli gjort fra deres side, og dermed skal ikke du som kjøper holdes pliktig for fraktomkostninger. Det skulle derfor være meget trygt fra et juridisk standpunkt å bestille varen. Fra det moralske standpunkt derimot, er en helt annen sak...

 

Er det riktig av oss som forbrukere å snylte, for det er det det blir, på en bedrift som tross alt er avhengige av oss for å overleve? Dette kan tross alt skade bedriften. Nå er det ikke opp til meg å dømme, hverken juridisk eller moralsk, men man burde kanskje tenke over dette før man kaster seg på bølgen og bestiller billig RAM...

 

I tillegg synes jeg diskusjonen om Snekker`n som "låner" nick burde holdes borte fra denne tråden, da det ikke har noen som helst relevans... Ta det opp med moderatorene i stedet. Takk.

 

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Er det ikke automatiserte ordrebekreftelser det er snakk om her? Det er ikke en leveringsbekreftelse!

 

Det er viktig å skjønne forskjellen:

Ordrebekreftelsen sier jo bare at de har mottatt din bestilling, ikke at de har mottatt betaling fra deg.

Leveringsbekreftelsen eller sendingsbekreftelsen sier at de har godkjent ordren din, og at den er blitt sendt eller er på vei til å bli sendt.

 

Sålenge dere ikke har betalt for varen, så har dere ikke inngått noen kjøpsavtale. Og selv om dere allerede skulle ha betalt med betalingskort, så får dere nok bare kreditert de pengene, tviler kraftig på at dere får den rammen til den prisen om den er feilprisa.

 

På mandag, når databutikkens ansatte kommer på jobb og ser feilprisinga, kommer de til å sende ut beklagingsmailer til de av dere som oppfører dere som integritetsløse lykkejegere.

Lurer på hvor mange av dere som gidder å poste i denne tråden og innrømme at dere ikke fikk kjøpt rammen? :wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...