Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

"Hva er dette, quote'lanch? :roll:"

 

Hva betyr dette?

 

quote'lanch, spiller på avalance. Uh... ok, liten skrivefeil der.

 

"Kan ikke du heller bevise at man ikke har krav på dette, istedenfor å leke "uvitende troll på fisketur".

 

Les norske lover.

 

HELE boka? Foil tank?

 

Anyway, ble du glad når du fikk litt oppmerksomhet til nå?

 

Beklager, jeg har ikke brukt noe tid på å sette meg inn i internettsjargong. Kan du skrive norsk neste gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper de godter seg. All PR er god PR heter det jo.

 

Men, det skal legges til at det er fatalt av dem å legge ut dette produktet til den prisen.

 

Og de som har fått bekreftelse i mail på at det er riktig pris, de har jo alltids dette som "bevis" i en eventuell klagesak? Jeg syns det er en del tvilsomme elementer i denne saken, spesiellt det at Databutikken.com bekrefter at det er 888,- som er prisen.

 

Men, vi andre her på forumet trenger vel ikke bry oss om dette, vi kan ikke gjøre noe likevel. La det ligge.

Lenke til kommentar

KukMo

Svindel og bedrag, ikke heng deg opp i ord og utrykk for å ro deg unna her. Istedenfor å svare oss med unnvikende spørsmål så syntes jeg faktisk DU kan komme med noen forunuftige og ikke minst opplysende svar siden du er av den oppfatning at man ikke "svindler" kunder ved å tilby en vare for så å trekke tilbudet tilbake etterpå. Les tråden, ikke det du selv vil, men HELE tråden.

 

Og spar oss for den "jeg kan alt om loven" kommentaren din, har du noen § som støtter din teori her så kom med den...

 

 

oivind_dahle

KukMo tullet nok litt med deg der isted, ironi... :)

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

"Svindel og bedrag, ikke heng deg opp i ord og utrykk for å ro deg unna her. Istedenfor å svare oss med unnvikende spørsmål så syntes jeg faktisk DU kan komme med noen forunuftige og ikke minst opplysende svar siden du er av den oppfatning at man ikke "svindler" kunder ved å tilby en vare for så å trekke tilbudet tilbake etterpå. Les tråden, ikke det du selv vil, men HELE tråden."

 

Ikke ro meg unna? Jeg har alt mitt på det tørre. Jeg har lest hele, ingenting minner om noe som er ulovlig her. Jeg irriterer meg over folk som "skal kontakte forbrukerrådet" på et ikke-eksisterende grunnlag.

 

"Og spar oss for den "jeg kan alt om loven" kommentaren din, har du noen § som støtter din teori her så kom med den..."

 

Jeg har aldri kommet med den kommentaren, og vil ei heller komme med den. Jeg har ingenting å bevise, det er tross alt ikke jeg som skal "saksøke" databutikken. Jeg synes heller at folk som påstår at dette er svindel kan komme med et ordentlig grunnlag til påstanden, ikke bare piss.

 

 

 

 

 

KukMo tullet nok litt med deg der isted, ironi... :)

 

 

Flott observert. :)

Lenke til kommentar

Mer om avtale inngått: (dette er tatt fra hukommelsen da jeg ikke finner link)

 

Sett fra butikkens side:

- Bruker trykker på bestillingsknappen etter å ha lest avtalevilkår etc.

Avtalen er et "forslag" fra brukerens side.

 

Butikken har nå to muligheter:

1 - Se over bestillingen manuelt og deretter sende ordrebekreftelse.

Dette gjøres for å stoppe eventuelle feilprisinger etc.

 

2 - Sende automatisk ordrebekreftelse.

Dette gjøres for å spare bemanning.

 

Det har vært tatt opp saker før som ligner veldig på denne hvor forbrukersiden vant. Nettopp på grunn av at en bestilling er

bindende når forbrukeren mottar en bekreftelse fra butikken.

 

Idet butikken oppretter et system hvor de sender ut automatisk ordrebekreftelse har de også mistet muligheten til å fange opp slike feilprisinger.

 

Merk at ordet ordrebekreftelse betyr nettopp dette. Det er en bekreftelse på din ordre og at de lover å levere med mindre noe skjer utenfor butikkens kontroll (noe jeg mener ikke har skjedd i denne saken).

 

Jeg sier det igjen, IKKE avbestill din ordre, da de har sendt ut mailen i håp om at de som har bestilt RAM kansellerer i tilfelle de faktisk MÅ sende ut brikker til alle sammen.

 

 

Vær nå snill og hold dere til saklige innlegg.

 

Wolverine aka Kitten

http://ccat.adh.no

Lenke til kommentar
Mer om avtale inngått: (dette er tatt fra hukommelsen da jeg ikke finner link)

 

Sett fra butikkens side:

- Bruker trykker på bestillingsknappen etter å ha lest avtalevilkår etc.

         Avtalen er et "forslag" fra brukerens side.

 

Butikken har nå to muligheter:

1 - Se over bestillingen manuelt og deretter sende ordrebekreftelse.

        Dette gjøres for å stoppe eventuelle feilprisinger etc.

 

2 - Sende automatisk ordrebekreftelse.

        Dette gjøres for å spare bemanning.

 

Det har vært tatt opp saker før som ligner veldig på denne hvor forbrukersiden vant. Nettopp på grunn av at en bestilling er  

bindende når forbrukeren mottar en bekreftelse fra butikken.

 

Idet butikken oppretter et system hvor de sender ut automatisk ordrebekreftelse har de også mistet muligheten til å fange opp slike feilprisinger.

 

Merk at ordet ordrebekreftelse betyr nettopp dette. Det er en bekreftelse på din ordre og at de lover å levere med mindre noe skjer utenfor butikkens kontroll (noe jeg mener ikke har skjedd i denne saken).

 

Jeg sier det igjen, IKKE avbestill din ordre, da de har sendt ut mailen i håp om at de som har bestilt RAM kansellerer i tilfelle de faktisk MÅ sende ut brikker til alle sammen.

 

 

Vær nå snill og hold dere til saklige innlegg.

 

Wolverine aka Kittenhttp://ccat.adh.no

 

Har du noen linker til disse sakene der forbrukeren vant, Wolverine?

Lenke til kommentar

Vær nå snill og hold dere til saklige innlegg.

 

:yes:

 

og dermed overse Kukmo og hans irrriterende vesen...

 

Kan du vise hva jeg har skrevet som ikke omtaler aktuelle sak? Spør du meg, er det faktisk du som er både irriterende og usaklig.

 

...ja, heia deg!!....

 

Hold nå kjeft hvis du ikke har noe å komme med. Idiot.

Lenke til kommentar
Teori: Idet butikken oppdaget feilprisingen begynte de å tenke litt. Hvis det kommer til det stykket at vi faktisk MÅ levere de RAM-brikkene så mange har bestilt, er det best at færrest mulig sendes ut. La oss sende ut en mail til alle som har bestilt brikken(e) og fortelle at denne er utgått/ikke produseres/eller noe annet som passer og håpe på at flest mulig avbestiller brikken/velger noe annet.

 

Det er ikke noe annet enn å prøve å minimere tapet hvis de i værste fall må sende ut brikkene til 888,-

 

Ikke avbestill brikken, men vent heller på utfallet i denne saken.

 

Wolverine aka Kittenhttp://ccat.adh.no

 

De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Hvis du leser hele tråden ser du at de har sendt ut mail med skriftlig bekreftelse om at denne brikken er å få for 888,- fra databutikken selv.

Lenke til kommentar

Hater å quote meg selv :)

 

Mer om avtale inngått: (dette er tatt fra hukommelsen da jeg ikke finner link)

 

Har du noen linker til disse sakene der forbrukeren vant, Wolverine?

 

 

Jeg skal se om jeg finner en link, men som sagt, jeg fant ingen da jeg surfa litt istad. Saken er vel 1 år gammel eller så, tror muligens TV2 hjelper deg eller lignende media var involvert.

 

Wolverine aka Kitten

http://ccat.adh.no

Lenke til kommentar
Hater å quote meg selv :)

 

Mer om avtale inngått: (dette er tatt fra hukommelsen da jeg ikke finner link)

 

Har du noen linker til disse sakene der forbrukeren vant, Wolverine?

 

 

Jeg skal se om jeg finner en link, men som sagt, jeg fant ingen da jeg surfa litt istad. Saken er vel 1 år gammel eller så, tror muligens TV2 hjelper deg eller lignende media var involvert.

 

Wolverine aka Kittenhttp://ccat.adh.no

 

Hoi, leste litt fort der gitt.

Lenke til kommentar
Teori: Idet butikken oppdaget feilprisingen begynte de å tenke litt. Hvis det kommer til det stykket at vi faktisk MÅ levere de RAM-brikkene så mange har bestilt, er det best at færrest mulig sendes ut. La oss sende ut en mail til alle som har bestilt brikken(e) og fortelle at denne er utgått/ikke produseres/eller noe annet som passer og håpe på at flest mulig avbestiller brikken/velger noe annet.

 

Det er ikke noe annet enn å prøve å minimere tapet hvis de i værste fall må sende ut brikkene til 888,-

 

Ikke avbestill brikken, men vent heller på utfallet i denne saken.

 

Wolverine aka Kittenhttp://ccat.adh.no

 

De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Hvis du leser hele tråden ser du at de har sendt ut mail med skriftlig bekreftelse om at denne brikken er å få for 888,- fra databutikken selv.

 

Joda, er klar over det. Poenget er at forbeholdet ikke nødvendigvis blir opphevet av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...