Gå til innhold

Katastrofal prising av ram! Løp og kjøp sier jeg bare!


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

 

Jeg har lest tråden. Jeg kan spørre deg: hvordan vet du at denne "mailen" kommer fra databutikken? Jeg kan like gjerne skrive at

"jeg fikk mail fra databutikken der de bekreftet at det kostet 5 kr. for en P4", men jurdisk sett er det ikke noe mindre holdbart enn de andre "bekreftelsene".

Lenke til kommentar
Andre webshoper ser ut til å få tak i den så dette er nok en kjempebløff.

Jeg kommer ikke til å akseptere denne forklaringen og kjører om nødvendig saken til forbrukerrådet.

 

På hvilket grunnlag? Du har jo ikke betalt for varen.

 

He he KukMo har du ikke noe annet å gjøre enn å terge disse geeks'a som trodde de skulle få billig minne... lol

 

CUBA ut av NidarBergene!!!

 

Nei til alt og bort med vekk!!

Lenke til kommentar
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

 

Jeg har lest tråden. Jeg kan spørre deg: hvordan vet du at denne "mailen" kommer fra databutikken? Jeg kan like gjerne skrive at

"jeg fikk mail fra databutikken der de bekreftet at det kostet 5 kr. for en P4", men jurdisk sett er det ikke noe mindre holdbart enn de andre "bekreftelsene".

 

Å hjelpe seg. :lol: Jeg regner med at ikke ALLE av de tre/fire som har postet i tråden kopier av mailene har skrevet dem selv. Og hvis EN av dem er faktisk mail fra databutikken, er det nok til at det er juridisk bindende pris for alle som har bestilt. Da er det ikke lengre skrivefeil.

Lenke til kommentar
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

 

Jeg har lest tråden. Jeg kan spørre deg: hvordan vet du at denne "mailen" kommer fra databutikken? Jeg kan like gjerne skrive at

"jeg fikk mail fra databutikken der de bekreftet at det kostet 5 kr. for en P4", men jurdisk sett er det ikke noe mindre holdbart enn de andre "bekreftelsene".

 

Å hjelpe seg. :lol: Jeg regner med at ikke ALLE av de tre/fire som har postet i tråden kopier av mailene har skrevet dem selv. Og hvis EN av dem er faktisk mail fra databutikken, er det nok til at det er juridisk bindende pris for alle som har bestilt. Da er det ikke lengre skrivefeil.

 

Hvilken lov baserer du dette på? Nå er jeg nyskjerrig.

Lenke til kommentar
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

 

Jeg har lest tråden. Jeg kan spørre deg: hvordan vet du at denne "mailen" kommer fra databutikken? Jeg kan like gjerne skrive at

"jeg fikk mail fra databutikken der de bekreftet at det kostet 5 kr. for en P4", men jurdisk sett er det ikke noe mindre holdbart enn de andre "bekreftelsene".

 

Å hjelpe seg. :lol: Jeg regner med at ikke ALLE av de tre/fire som har postet i tråden kopier av mailene har skrevet dem selv. Og hvis EN av dem er faktisk mail fra databutikken, er det nok til at det er juridisk bindende pris for alle som har bestilt. Da er det ikke lengre skrivefeil.

 

Hvilken lov baserer du dette på? Nå er jeg nyskjerrig.

 

Jeg snakker her om gyldigheten av deres "forbehold om skrivefeil". Det er ikke lenger skrivefeil så lenge de har bekreftet prisen.

Lenke til kommentar

For å gjøre det litt mer forståelig for kverrulanten KukMo... :wink:

 

A bestiller en vare fordi denne er billig, 880kr. i dette tilfelle.

 

B bekrefter ved automatisk ordrebekreftelse.

 

A lurer så på om prisen er riktig og sender en mail til B.

 

B svarer med at joda, prisen er riktig den.

 

A gleder seg.

 

B finner ut at prisen er feil, auda, sender mail til A om at varen ikke kan leveres grunnet at den er utgått.

 

A finner dettte latterlig og vil ha varen alikavel.

 

Det som her er rart er at denne nye brikken ikke lenger er i produksjon i følge B, om det er grunnet tyfon eller ikke spiller liten rolle så lenge andre butikker har samme varen.

 

Om B prøver seg på en liten løgn eller ikke spiller ingen rolle, når B bekrefter prisen via mail (ikke automatisk ordrebekreftelse) så er dette en avtale selger og kunde immellom. Og den er bindende. (Går da utifra at de som har sagt de har fått mail med bekreftelse på pris ikke lyver)

 

Trenger ikke mange ukene på stud.jur for å skjønne det...

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Det er såvidt jeg har skjønt ingen som har mottatt mail om at det er feil vedr prisingen. De opplyser at de har problemer med å skaffe varen. Problemet med den påstanden er at den er lite sannsynlig da andre webbutikker ikke ser ut til å ha problemer og ingen har kunnet få dette bekreftet fra fabrikken.

 

Jeg tror det er tvilsomt at de kan komme seg ut av dette ved å skylde på underleverandører.

De har også sendt ut ordrebekreftelser og i tillegg bekreftet prisen ved direkte henvendelse.

Dette sammen med en kraftig oppjustering av priser før varespekteret fra Cosair ble fjernet helt får det hele til å stinke.

 

Da dette altså ikke dreier seg om en skrivefeil (jmf. deres egne mailer) så vil jeg anta at forholdet vil rammes av markedsføringsloven vedr. villedende markedsføring.

Det er også grunn til at de på samme måte som Lefdal/Elkjøp kan bli rammet av lovgivningen som ikke tillater at man markedsfører "luretilbud" , tilbudsvarer som man har i veldig få eksemplarer og som kun er for å trekke folk til butikken.

Lenke til kommentar

Når er en bindende avtale inngått: (fra http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?i...8#avtaleinngatt)

 

Spørsmålet om gyldigheten av en konkret avtale inngått på Internett er todelt. For det første er det spørsmål om forbrukeren har akseptert avtalens betingelser (om avtalen er vedtatt), og for det andre er det spørsmål om når bindende avtale skal anses inngått.

 

Når det gjelder det første spørsmålet, altså om forbrukeren har akseptert vilkårene, blir vurderingen om forbrukeren har fått presentert de sentrale avtalevilkårene før avtaleinngåelsen. Dersom vilkårene har blitt presentert på en klar og tydelig måte, og forbrukeren har hatt gode muligheter til å gjøre seg kjent med vilkårene, må vilkårene og avtalen anses akseptert.

 

-----

 

Når det gjelder spørsmålet om fra hvilket tidspunkt avtalen kan sies å være inngått, har juridisk teori stort sett lagt seg på det tidspunktet forbrukerens bestilling er kommet frem til tjenesteyterens maskin (server). Denne konklusjonen synes nå bekreftet gjennom ehandelsloven § 12 andre ledd, jf. kommentarene til § 12 i Ot.prp. nr. 31 (2002-2003)

 

Wolverine aka Kitten

http://ccat.adh.no

Lenke til kommentar
nå begynner jeg og å mistenke kukmo for å ha interesser i denne webshoppen....

 

Ja, masse interesser. Jeg er faktisk daglig leder. Jeg jobber der. Mhm.

 

i så fall er du på tynn is.....

 

JA FY kjøss, DA HAR JEG ET STORT PROBLEM ASS.

 

Herregud, skjønner du ingenting?

 

Mulig det at jeg ikke er en kanditat til mensa, men har lest gjennom dine innlegg og kan konkludere med at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare.

 

Lykke til Kukmo. utfra dine svar trekker jeg følgende sluttning:

 

1) Du har eierinteresser (noe som er meget sannsynlig, og du er på tynn is).

2) Du er kverulerende og blir også derfor oppfattet som en i d i o t.

Lenke til kommentar
De har tatt forbehold om skrivefeil, de er altså ikke tvunget til å sende ut noe som helst.

 

Joda. I det de har bekreftet at dette er riktig pris, noe de har gjort flere ganger, er prisen gyldig. Hvis de ikke har bekreftet det, hadde de hatt unnskyldning.

 

Hvor er dette bekreftet?

 

I mailer fra databutikken. Les tråden. :roll:

 

Jeg har lest tråden. Jeg kan spørre deg: hvordan vet du at denne "mailen" kommer fra databutikken? Jeg kan like gjerne skrive at

"jeg fikk mail fra databutikken der de bekreftet at det kostet 5 kr. for en P4", men jurdisk sett er det ikke noe mindre holdbart enn de andre "bekreftelsene".

 

Å hjelpe seg. :lol: Jeg regner med at ikke ALLE av de tre/fire som har postet i tråden kopier av mailene har skrevet dem selv. Og hvis EN av dem er faktisk mail fra databutikken, er det nok til at det er juridisk bindende pris for alle som har bestilt. Da er det ikke lengre skrivefeil.

 

Hvilken lov baserer du dette på? Nå er jeg nyskjerrig.

 

Jeg snakker her om gyldigheten av deres "forbehold om skrivefeil". Det er ikke lenger skrivefeil så lenge de har bekreftet prisen.

 

Jeg spør igjen: Hvilken lov baserer du dette på? Tror du det er sånn fordi pappaen din har sagt det? Juridisk sett er ikke databutikken.no på tynn is i det hele tatt, ja det knaker faktisk ikke en gang.

Lenke til kommentar
"Hva er dette, quote'lanch? :roll:"

 

Hva betyr dette?

 

quote'lanch, spiller på avalance. Uh... ok, liten skrivefeil der.

 

"Kan ikke du heller bevise at man ikke har krav på dette, istedenfor å leke "uvitende troll på fisketur".

 

Les norske lover.

 

HELE boka? Foil tank?

 

Anyway, ble du glad når du fikk litt oppmerksomhet til nå?

Lenke til kommentar
For å gjøre det litt mer forståelig for kverrulanten KukMo... :wink:

 

A bestiller en vare fordi denne er billig, 880kr. i dette tilfelle.

 

B bekrefter ved automatisk ordrebekreftelse.

 

A lurer så på om prisen er riktig og sender en mail til B.

 

B svarer med at joda, prisen er riktig den.

 

A gleder seg.

 

B finner ut at prisen er feil, auda, sender mail til A om at varen ikke kan leveres grunnet at den er utgått.

 

A finner dettte latterlig og vil ha varen alikavel.

 

Det som her er rart er at denne nye brikken ikke lenger er i produksjon i følge B, om det er grunnet tyfon eller ikke spiller liten rolle så lenge andre butikker har samme varen.

 

Om B prøver seg på en liten løgn eller ikke spiller ingen rolle, når B bekrefter prisen via mail (ikke automatisk ordrebekreftelse) så er dette en avtale selger og kunde immellom. Og den er bindende. (Går da utifra at de som har sagt de har fått mail med bekreftelse på pris ikke lyver)

 

Trenger ikke mange ukene på stud.jur for å skjønne det...

 

 

des,OUT!

 

Jeg spør igjen: Hva i ovennevnte scenario kan klassifiseres som "svindel"?

Lenke til kommentar
nå begynner jeg og å mistenke kukmo for å ha interesser i denne webshoppen....

 

Ja, masse interesser. Jeg er faktisk daglig leder. Jeg jobber der. Mhm.

 

i så fall er du på tynn is.....

 

JA FY kjøss, DA HAR JEG ET STORT PROBLEM ASS.

 

Herregud, skjønner du ingenting?

 

Mulig det at jeg ikke er en kanditat til mensa, men har lest gjennom dine innlegg og kan konkludere med at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare.

 

Lykke til Kukmo. utfra dine svar trekker jeg følgende sluttning:

 

1) Du har eierinteresser (noe som er meget sannsynlig, og du er på tynn is).

2) Du er kverulerende og blir også derfor oppfattet som en i d i o t.

 

Du tar feil på begge steder, selvsagt. Hvorfor har det seg at du ikke klarer å svare på det jeg spør om?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...