Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har problem med høyere batteri bruk etter oppgradering til 4.4.2?

Ser at det er Android OS som står for masse batteri bruk.

Dette gjelder Nexus 7 2012, ingen problemer med Nexus 7 2013.

Jepp - se forrige side. (mitt har ikke "gått seg til" og sluker strøm etter 4.4.2)

Lenke til kommentar

Slengte inn en bestilling på DX, forhåpentligvis er dette brukbart:

3 Section Folding Protective PU Leather Case w/ Smart Cover

 

Fikk den i dag. Tok egentlig ikke så lang tid pga. fikk den sendt til en annen adresse der personen som skulle sende videre tok seg veeeldig god tid :hrm:

 

post-75002-0-17288900-1390394991_thumb.pngpost-75002-0-48808000-1390394975_thumb.pngpost-75002-0-11507000-1390394998_thumb.png

post-75002-0-00565400-1390395006_thumb.pngpost-75002-0-38901100-1390395013_thumb.png

 

For bare 60 kr og gratis frakt er det ikke mye annet å trekke på. Veldig slim, god å holde, står stødig i landscape, magnetlås og cutouts er perfekt.

 

Det som trekker mest ned er at det er en bøy oppover når fronten ligger inntil skjermen, men vil tro den vil forsvinne helt eller delvis over tid ved bruk; Blir bøyd motsatt i landscape og kan legge fronten ned på bordet i starten og se om det hjelper. Skjermen låses som normalt uansett.

 

post-75002-0-01042400-1390395166_thumb.jpgpost-75002-0-90949500-1390395172_thumb.jpg

 

Så er det bare å se hvor lenge den holder :dremel:

Endret av vegards
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe en N7, det eneste som får meg til å holde tilbake litt, er at den har litt små skjerm. Men ingen gode alternativer til samme pris nå, så jeg får bare slå til på neste lønning. Eller har dere en formening om at prisen vil endres snart siden den kom ut i august(?).

Endret av baguett
Lenke til kommentar

 

LG GPad 8.3 google play edition har større skjerm, og vil være et meget bra alternativ.

Den selges vel ikke i Norge, og jeg finner ingen i utlandet som gjør det heller, utenom play store.

 

Med mindre stock Android er 100% nødvendig, så er vel ikke en vanlig G Pad 8.3 så dårlig?

 

Selv lurer jeg på noe lignende selv, men jeg sikter nå inn på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4. Den blir nok en del dyrere da, på omtrent 3000kr.

Lenke til kommentar

 

 

 

LG GPad 8.3 google play edition har større skjerm, og vil være et meget bra alternativ.

Den selges vel ikke i Norge, og jeg finner ingen i utlandet som gjør det heller, utenom play store.

Med mindre stock Android er 100% nødvendig, så er vel ikke en vanlig G Pad 8.3 så dårlig?

 

Selv lurer jeg på noe lignende selv, men jeg sikter nå inn på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4. Den blir nok en del dyrere da, på omtrent 3000kr.

Stock Android er en stor fordel, og man får full utnyttelse av hardwaren. Men kommer jeg over en G Pad(f.eks) til under 2000 så nøker jeg ikke med å slå til.

 

Pro 8.4 kommer vel ikke før i mars/april? Hvis du snakker om de som ble lansert på CES.

Lenke til kommentar

 

 

 

LG GPad 8.3 google play edition har større skjerm, og vil være et meget bra alternativ.

Den selges vel ikke i Norge, og jeg finner ingen i utlandet som gjør det heller, utenom play store.

Med mindre stock Android er 100% nødvendig, så er vel ikke en vanlig G Pad 8.3 så dårlig?

 

Selv lurer jeg på noe lignende selv, men jeg sikter nå inn på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4. Den blir nok en del dyrere da, på omtrent 3000kr.

Stock Android er en stor fordel, og man får full utnyttelse av hardwaren. Men kommer jeg over en G Pad(f.eks) til under 2000 så nøker jeg ikke med å slå til.

 

Pro 8.4 kommer vel ikke før i mars/april? Hvis du snakker om de som ble lansert på CES.

 

Er Snakk om at Samsungen kommer i uke 6 eller i uke 9.

 

G Pad får du av til for 2200kr, ikke dårlig deal vil jeg si... Men du må nesten koste på deg 200kr for ett Class 10 32GB mSD kort også for den da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

LG GPad 8.3 google play edition har større skjerm, og vil være et meget bra alternativ.

Den selges vel ikke i Norge, og jeg finner ingen i utlandet som gjør det heller, utenom play store.

Med mindre stock Android er 100% nødvendig, så er vel ikke en vanlig G Pad 8.3 så dårlig?

 

Selv lurer jeg på noe lignende selv, men jeg sikter nå inn på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4. Den blir nok en del dyrere da, på omtrent 3000kr.

Stock Android er en stor fordel, og man får full utnyttelse av hardwaren. Men kommer jeg over en G Pad(f.eks) til under 2000 så nøker jeg ikke med å slå til.

 

Pro 8.4 kommer vel ikke før i mars/april? Hvis du snakker om de som ble lansert på CES.

 

Er Snakk om at Samsungen kommer i uke 6 eller i uke 9.

 

G Pad får du av til for 2200kr, ikke dårlig deal vil jeg si... Men du må nesten koste på deg 200kr for ett Class 10 32GB mSD kort også for den da.

 

Hmm ok, men 16GB intern er nok uaktuelt for meg, selv om minnekort ikke koster skjorta så foretrekker jeg intern lagring. Vel, jeg regner med at jeg går for en Nexus 7, det er jo bare 2000 kroner uansett, så jeg vil ikke lide stort om den ikke er perfekt =)

 

edit: tabPRO kommer i uke 9 ;)

Endret av baguett
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

Da håper jeg det går seg til - selv om jeg har mine tvil. Søkte litt på nettet etter at jeg hadde postet her og ser at det er mange som sliter med strømforbruket etter å ha oppdatert til 4.4.2 (nexus 7, 10, 4 og 5) Uansett, Google kommer vel med en fix hvis dette er software relatert.

 

 

Edit: ser at wifi blir stående aktivt i dvalemodus selv om jeg har haket av for "aldri" Dette funket som det skulle før 4.4.2

 

 

Noe nytt her? Har fortsatt dårlig batteri på 2012. Android OS står for mesteparten.

Nexus 2013 fungerer utmerket med 4.4.2

Lenke til kommentar

Mitt 2013 varer vanligvis 3 døgn, uten at jeg har brydd meg med å prøve å spare strøm.

 

Konas 2012 har klart over 12 døgn uten lading etter jeg slo på batterisparing for WiFi for å unngå at Facebook tømmer det for strøm. Sjekket det akkurat nå, over 9 døgn og 51% batterikapasitet igjen.

Android-OS sto for 10%, skjerm 7%, Android-system 4%, Google-tjenester 3%, Ferjelista 3%, Wi-Fi 2%. 69% var "Nettbrettet ikke i bruk".

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener min 2013 utgave blir ladet etter 5-6 døgn minst avhengig av bruk. Er som regel sjeldent langt unna ett strømuttak normalt sett heller.

 

Eneste jeg synes er dritt er at jeg ikke kan få fjernet denne HP dritten som kom med 4.4.2 . Er jo ikke int. i en HP printer plugin og har heller ingen HP printere her. Unødvendig ræl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...