Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Mener min 2013 utgave blir ladet etter 5-6 døgn minst avhengig av bruk. Er som regel sjeldent langt unna ett strømuttak normalt sett heller.

 

Eneste jeg synes er dritt er at jeg ikke kan få fjernet denne HP dritten som kom med 4.4.2 . Er jo ikke int. i en HP printer plugin og har heller ingen HP printere her. Unødvendig ræl.

Helt enig!

Det er merkelig at Google har putta en tredjeparts app inn i en Nexus.

Du kan jo alltids deaktivere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter flere måneders bruk med Kitkat, synes jeg brettet (2012) har blitt mye tregere.

Rekkevidden på wifi er også veldig dårlig.

Synes det er rart Google ikke har kommet med en oppdatering ennå.

Håper virkelig at det kommer noe før Android 4.5 blir lansert i juli (i følge ryktebørsen på nett).

Lenke til kommentar

 

Mener min 2013 utgave blir ladet etter 5-6 døgn minst avhengig av bruk. Er som regel sjeldent langt unna ett strømuttak normalt sett heller.

 

Eneste jeg synes er dritt er at jeg ikke kan få fjernet denne HP dritten som kom med 4.4.2 . Er jo ikke int. i en HP printer plugin og har heller ingen HP printere her. Unødvendig ræl.

Helt enig!

Det er merkelig at Google har putta en tredjeparts app inn i en Nexus.

Du kan jo alltids deaktivere den.

 

 

Ja, og så har jeg gjort... den aktiviserte seg igjen for å kunne prøve å oppdatere seg så er detaktivert igjen. Sliter litt med OTG om dagen å får ikke lest minnebrikke til kameraet. Litt irriterende da jeg skal ut på tur neste uke å trenger å ha alt fungerende innen da. Rooter nå for å se om det løser problemet. Mener jeg hadde det roota sist jeg hadde det fungerende.

Lenke til kommentar

Etter flere måneders bruk med Kitkat, synes jeg brettet (2012) har blitt mye tregere.

Rekkevidden på wifi er også veldig dårlig.

Synes det er rart Google ikke har kommet med en oppdatering ennå.

Håper virkelig at det kommer noe før Android 4.5 blir lansert i juli (i følge ryktebørsen på nett).

Mitt 2012 N7 sviktet meg fullstendig. Ble systematisk tregere over en ukes tid. Tilslutt klarte den ikke skru seg på. Viste seg å være en svakhet med nettbrettet så jeg fikk det på reklamasjonen. Det med antennen har jeg ikke hørt om. Har du deksel på nettbrettet? Fungerer det bedre uten dette?

Lenke til kommentar

Noen her som er interessert i et Poetic Slimline case til Nexus 7 (2012), skulle kjøpe til nexus 7 (2013), men så fil da jeg bestilte. Vil helst at kjøper bor i Trondheim slik at jeg slipper å stresse med frakt, men dette er jo ikke et absolutt vedtak, tenker ca. 100 kr, den er helt ubrukt, bare tatt ut av posen den kom i for å bekrefte at den ikke passet :)

 

Når vi først er inne på Poetic slimline så vil jeg gjerne ha et case til min egen nexus, kan noen anbefale evt. case og gjerne hvor den ble kjøpt?

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er rooting og custom ROM crap på N7 (2012)? Har en positiv opplevelse av CM 11 på min mobil (SII), men ikke på N7. Ting går treigt, masse bugs og generelt en dårlig opplevelse.

Treghet i systemet oppstod hos meg etter opdatering til 4.2.1 for et halvår siden. Viste seg av flashminne var skadet og at skaden ble forverret når jeg oppdaterte siden det skriver om større deler av minne. Les svaret mitt lengre oppe (#1944)

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever batteriproblemer med sin Nexus 7 (2013)?

 

Før i tiden kunne det fort gå 2-3 dager ved ganske vanlig bruk før brettet måtte lades på nytt. Nå klarer den så vidt 1 dag (24t) før den må lades, og sånn har det vært de siste 2 ukene. Jeg hadde installert Google Now Launcher, og da tok Google Play Services 40% av batteriet. Avinstallerte denne, men batteriet så ikke ut til å bli bedre. Lader brettet nå, gikk 1d2t18 min fra 100% til 5%. 20% på at nettbrettet ikke var i bruk, 20% wi-fi, 17% skjerm, og resten fordelt på forskjellige apper. Synes de 20% av nettbrett ikke er i bruk er ganske mye.. Antar det er bakgrunnsapper? Men pleide ikke å være slik for 1 mnd siden..

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit: Endret på wi-fi innstillinger slik at wifi er av ved dvalemodus.. Fortsatt lik batteritid :/ Kan det være batteriet på brettet?

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et litt merkelig problem her. Prøver å starte opp Nexus 7, og det går tilsynelatende greit helt til de fire fargede klumpene begynner å hoppe rundt på skjermen. Normalt er de jo der bare et par sekunder før den går videre til hjemmeskjermen, må nå hopper de rundt ad infinitum. Har prøvd å starte den på nytt flere ganger uten hell. Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor mye kan jeg forvente å få for en brukt Nexus 7 (2012) dersom jeg skal selge den? Har et cover og en lader som følger med. Ser at det er litt forskjellige priser på Finn.no. Brettet er pent brukt uten riper o.l.

 

Om du er interessert i slik, så kan du jo prøve å bruke den som bilens media hub :) når jeg skaffer meg en boks med fire hjul, så skal jeg prøve å få montert min N7 2012 i den så godt at det ser ut som at det kunne ha kommet originalt! Men om du skulle ha prøvd å få solgt den, så får du nok ikke så mye dessverre...

Lenke til kommentar

 

Hvor mye kan jeg forvente å få for en brukt Nexus 7 (2012) dersom jeg skal selge den? Har et cover og en lader som følger med. Ser at det er litt forskjellige priser på Finn.no. Brettet er pent brukt uten riper o.l.

 

Om du er interessert i slik, så kan du jo prøve å bruke den som bilens media hub :) når jeg skaffer meg en boks med fire hjul, så skal jeg prøve å få montert min N7 2012 i den så godt at det ser ut som at det kunne ha kommet originalt! Men om du skulle ha prøvd å få solgt den, så får du nok ikke så mye dessverre...

 

 

Det er jo faktisk et godt alternativ. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WbUbXyU

Noen som har anbefalinger på cover til Nexus 7 (2013)? Vil helst bestille fra innlandet, men her virker det som om det er lite utvalg. Et par Google-cover, og ellers billige saker jeg dessverre ikke er interessert i. Hva skal til for å få tak i noe tynt, med god kvalitet, som Poetic Slimline/Covermate og Devicewear Ridge?

Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger på cover til Nexus 7 (2013)? Vil helst bestille fra innlandet, men her virker det som om det er lite utvalg. Et par Google-cover, og ellers billige saker jeg dessverre ikke er interessert i. Hva skal til for å få tak i noe tynt, med god kvalitet, som Poetic Slimline/Covermate og Devicewear Ridge?

Kan ikke anbefale denne nok. Ikke helt slik du etterlyser, koster smålige 88 kroner, men sinnssykt praktisk case. Har tatt den av et par ganger for å kjenne hvordan N7 er uten cover, men tar den på med en gang, og med hullet på baksiden blir den behagelig å holde med en hånd også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...