Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Bmw e46


 

pga været nå, så har jeg valgt å sette opp tasker slik at den slår av tablet helt når den mister strøm. og så har jeg rootet og brukt den fast oemboot (slår seg automatisk på når den får strøm, altså ingen knapp trengs å trykkes).

 

Tablet får wifi fra telefonen, og telefonen setter på hotspot når jeg setter meg i bilen automatisk.

 

Har også xbmc installert med torrent streaming (sikkert null poeng i en bil men, litt tøft :p)

 

Ser at jeg må gjøre ikonene litt større, litt vanskelig å filme og trykke samtidig i halvmørket

 

https://www.youtube.com/watch?v=01u2cIEMPrg&feature=youtu.be

 

 

 

 

 

PS:
Bilder fra installasjonen, mangler å spraylakkere de gråe listene sorte. Det skal jeg gjøre i morgen

 

før

post-209627-0-98316100-1413405532_thumb.jpg

 

etter

post-209627-0-30512200-1413404945_thumb.jpg

 

stygg gear surround

post-209627-0-72522600-1413405535_thumb.jpg

 

ferdig lakkert (ble veldig bra)

post-209627-0-33063300-1413405530_thumb.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke problemer med mye databruk ved hotspot?

Jeg har det pga apper gjerne kjøer updates osv på "only wifi" som hotspot per def er for nettbrettet

 

jeg har et sånn gammal abbo med fri bruk, men har ikke merket noe til det.

 

Nå har jeg skrud av automatic updates i play store (viktig), og vet ikke om mange apper jeg har som laster ned ting av seg selv. Kanskje podcast appen, men der har jeg skrud av downloads også. Da jeg bare streamer.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det samme, men ofte går det gjerne både 10 og 20 MB på en dag på tilsynelatende ingenting

 

ta og installer en data manager app på telefonen, eller en wifi app på tablet, for å sjekke hva databruken går til.

 

er vel kanskje best å installere det på tablet.

 

kan også bare bruke google nexus 7 sin innebygde, og sette periode til 1 dag.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Jeg har gjort det samme, men ofte går det gjerne både 10 og 20 MB på en dag på tilsynelatende ingenting

 

ta og installer en data manager app på telefonen, eller en wifi app på tablet, for å sjekke hva databruken går til.

 

er vel kanskje best å installere det på tablet.

 

kan også bare bruke google nexus 7 sin innebygde, og sette periode til 1 dag.

 

Hvordan har du løst at telefonen din automatisk slår på Hotspot når du setter deg i bilen? Søker den etter Nexus 7 Bluetooth eller noe sånt?

har 10GB data på mitt abb, så hadde vært kjekt om jeg fikk den biten automatisk uten at jeg må gjøre noe selv hver gang.

 

Ellers bruker jeg Timurs kernel. da går den i deep sleep når jeg skrur av bilen. som oftes mister den kunn 1-2% over natten, men blir ladet fortløpende igjen.

 

Uansett moro at det er flere som bruker nettbrett i bil, nesten så vi skulle ha laget en egen tråd for det, hvor man kan komme med tips \ ideer fremover. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jeg bruker også Timurs, men opplever at den likevel bruker mye.

Ved hjelp av tasker gjør jeg at den slår av nettbrettet etter 10 min dersom strømmen ikke kommer tilbake før det.

Har også auto-on som han fyren lenger opp.

 

Vedrørende det med auto-ap kan det være intressangt for meg også da jeg får nytt abbo straks.

Jeg anntar man med tasker kan skru på ap dersom man f.eks ser blåtann enheten nexus eller bilstereo.

 

Merk, AP på telefon sluker strøm, verd å ha en lader i bilen til telefon også

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Gjøre slik at bluetooth skrur seg på i et par minutter når man starter bilen, så burde telefonen kunne fange dette opp, så skru på AP.

Får teste imorgen.

 

Lagde forrsten en ny tråd på Bil -> "Bilstereo".

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1633328

 

Sånn at ikke alt av godsakene blir gjemt dypt inne i denne tråden. Så de av dere som har fastmontert nettbrett, kan jo evt komme med tips & triks der også :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jeg så ikke poenget med Timur kernel skal jeg være ærlig. Jeg får uansett AC "charging rate" ved å bruke den usb kabelen som fulgte med tablet, så tablet lader veldig fort.

 

Det er jo deep sleep jeg går glipp av. Men leste en tid tilbake at noen hadde mista 85% til 0% i løpet av en kveld der det var -10 grader ute. Samme problemet er også om sommeren hvis man får veldig direkte varme, kan jo fort bli 60 grader inni en bil i solsteika.

 

Løsningen sålangt for meg er at tasker er satt opp til at tablet går i dvale på dagtid, og etter 1800 skru seg av helt. Er kanskje ikke optimalt det heller.

Når det gjelder automatisk hotspot og starting av tablet talk (for å ringe med tablet og få meldinger på det mens jeg sitter i bilen).

 

Så finnes det 3 løsninger

 

Jeg skifter mellom 2.

 

Tasker på tlf. Med en gang telefonen får strøm. Slår av wifi, starter hotspot. Har en telefonholder i bilen med strøm, så bare setter telefonen i holderen, så skjer alt automatisk.

 

Gestures på telefonen. Dobbeltapper på enten lockscreen eller homescreen som sender en kommando for å starte hotspot.

 

Finnes en tredjeløsning ved bruk av nfc tags. Har ikke prøvd det enda

Lenke til kommentar

Ah okei. tenkte mer "hel automatisk", at den bare kan ligge i lommen, uten at man må selv aktivere hotspot selv.

 

Får eksperimentere med at Bluetooth slår seg på når jeg starter bilen, så aktiverer telefonen hotspot så fort den ser at nettbrettet har bluetooth aktivert.

 

Var noen veldig varme sommerdager i sommer, men opplevde ingen problemer så langt med mitt nettbrett.

Ulempen med at man slår at nettbrettet er jo at det tar "evigheter" før det går på igjen :p

 

Får se hvordan det går i vinter når det blir litt kaldere. :)

Lenke til kommentar

Ah okei. tenkte mer "hel automatisk", at den bare kan ligge i lommen, uten at man må selv aktivere hotspot selv.

 

Får eksperimentere med at Bluetooth slår seg på når jeg starter bilen, så aktiverer telefonen hotspot så fort den ser at nettbrettet har bluetooth aktivert.

 

Var noen veldig varme sommerdager i sommer, men opplevde ingen problemer så langt med mitt nettbrett.

Ulempen med at man slår at nettbrettet er jo at det tar "evigheter" før det går på igjen :p

 

Får se hvordan det går i vinter når det blir litt kaldere. :)

Du kan jo prøve programmet "smart connect" det er egentlig et sony program, men ligger på markedet.

Dette kan utføre forskjellige ting når andre ting blir tilkoblet.

F.eks hjemme, om jeg plugger i laderen i uka, etter et gitt tidspunkt, så slår mobilen av trådløst nettverk og mobil data, når jeg napper ut laderen så slås trådløst nettverk på igjen, i helgene skjer det samme, bare at den også går på lydløs :)

 

I bilen, så kobles den automatisk opp mot anlegget, og starter da spotify (men uheldigvis er det ikke alltid den begynner å spille av, så det er noen ganger jeg må frem med mobilen alikevel).

 

Litt usikker på om det er noe sånt du er ute etter, men det er ihvertfall gratis og kan legges inn på andre merker også.

Lenke til kommentar

 

Ah okei. tenkte mer "hel automatisk", at den bare kan ligge i lommen, uten at man må selv aktivere hotspot selv.

 

Får eksperimentere med at Bluetooth slår seg på når jeg starter bilen, så aktiverer telefonen hotspot så fort den ser at nettbrettet har bluetooth aktivert.

 

Var noen veldig varme sommerdager i sommer, men opplevde ingen problemer så langt med mitt nettbrett.

Ulempen med at man slår at nettbrettet er jo at det tar "evigheter" før det går på igjen :p

 

Får se hvordan det går i vinter når det blir litt kaldere. :)

Du kan jo prøve programmet "smart connect" det er egentlig et sony program, men ligger på markedet.

Dette kan utføre forskjellige ting når andre ting blir tilkoblet.

Og dersom det ikke virker på hans brett, så er IFTTT en mulig løsning.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

 

Ah okei. tenkte mer "hel automatisk", at den bare kan ligge i lommen, uten at man må selv aktivere hotspot selv.

 

Får eksperimentere med at Bluetooth slår seg på når jeg starter bilen, så aktiverer telefonen hotspot så fort den ser at nettbrettet har bluetooth aktivert.

 

Var noen veldig varme sommerdager i sommer, men opplevde ingen problemer så langt med mitt nettbrett.

Ulempen med at man slår at nettbrettet er jo at det tar "evigheter" før det går på igjen :p

 

Får se hvordan det går i vinter når det blir litt kaldere. :)

Du kan jo prøve programmet "smart connect" det er egentlig et sony program, men ligger på markedet.

Dette kan utføre forskjellige ting når andre ting blir tilkoblet.

F.eks hjemme, om jeg plugger i laderen i uka, etter et gitt tidspunkt, så slår mobilen av trådløst nettverk og mobil data, når jeg napper ut laderen så slås trådløst nettverk på igjen, i helgene skjer det samme, bare at den også går på lydløs :)

 

I bilen, så kobles den automatisk opp mot anlegget, og starter da spotify (men uheldigvis er det ikke alltid den begynner å spille av, så det er noen ganger jeg må frem med mobilen alikevel).

 

Litt usikker på om det er noe sånt du er ute etter, men det er ihvertfall gratis og kan legges inn på andre merker også.

 

Ser ikke helt hvordan det skal hjelpe meg, da telefonen ikke vet når den er i bilen eller ikke. Har kun nettbrett hvor alt av musikken osv er.

Men jeg kan jo bare kjøpe en Bluetooth USB dings, så sette i usb hub, så når den er i nærheten av den, så tar den på WiFi.. :)

 

Anbefaler at du tester Tasker, da kan du feks åpne spotify, vente 5 sekunder, så trykke play automatisk. :) litt mer funksjonalitet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...