Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Målet mitt er å fjerne religion helt, men jeg kan gå med på å bare aldri merke noe til den i samfunnet. Hvis dere er villig til å trekke dere tilbake til umerkede kjellere og å aldri vise religiøse symboler åpent på bygninger, plakater og lignende, samtidig som dere selvsagt trekker dere HELT ut av politikk, media, utdanning og alle andre samfunnsinstitusjoner så skal jeg si meg fornøyd med å ha nådd delmålet mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode broder Shruggie, og gode broder Abigor.

Blir ikke det temmelig ambisiøst med et religionsfritt samfunn, når folk tilsynelatende ikke slutter å være religiøse? Ateistene er i mindretall, og det ser ikke ut til at det vil forandre seg.

 

En ateistisk oppdragelse er dermed heller ikke noen nøytral oppdragelse, siden man lærer opp barna til å fornekte åndelighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du svarer ikke på noe av de faktiske argumentene som kommer frem når du googler "the invention of hell", du bare gjentar det samme pisset som den katolske kirken maste om i 1500 år.

 

Åja, visste ikke at jeg var pliktig til å google dette.

 

https://www.google.c...iw=1348&bih=557

 

Hvis du skal argumentere mot noen plikter du å faktisk lese argumentene deres først.

 

Jaha, hvilke argumenter? Det om sende meg ut på Google? Det er ikke et argument. Det er faktisk ikke en dritt.

 

Kan ikke du bare google "Hell"? Da vil du skjønne at jeg har rett.

Endret av Strappado
Lenke til kommentar

En ateistisk oppdragelse er dermed heller ikke noen nøytral oppdragelse, siden man lærer opp barna til å fornekte åndelighet.

Tullprat Frankline.

 

Det er himmelvis forskjell på å lære ungene HVA de skal tenke (religiøs oppdragelse, der man later som om religionen foreldrene tilfeldigvis tilber inneholder godt beviste sannheter uten å ha et eneste bevis å vise til)) til å lære dem HVORDAN de skal tenke, der man gir ungene best mulig verktøy til SELV å finne ut av hva som er mest sannsynlig. Helt utrolig at du ikke ser den forskjellen.

 

Men for deg så er vel den hellige ånd, jesus og gud noe av det viktigste du har "lært" og derfor tror du sikkert at ateister, som meg selv, MÅ fornekte dhå, jesus og gud og resten av kostebinderiet, der vi "lærer" dem at bibelen er løgn, jesus er funnet på og gud er en fnott etc, men det er her du tryner, for jesus og gud datt ut den dagen jeg lærte ungene mine at de ALDRI skal godta rene påstander som ikke klarer å føre adekvate bevis for seg. Så religion, sammen med jesus, gud, allaah, manitou osv, er et kapittel vi så og si aldri kommer inn på hjemme hos oss, en ikke-sak om du vil, da det rett og slett ikke er verdt å nevne fordi det ikke innehar noen troverdighet over det å tro på julenissen, enhjørninger og påskeharen.

 

Så hvis du trodde at unger av ateister får tutet ørene fulle av hvor usannt jesus og gud er og at de opplæres til å fornekte dem og lignende visvas kan du legge fra deg den troen nå, for det stemmer ikke. Det blir aldri eller meget skjeldent nevnt rett og slett av den grunn at det er så utrolig lite sannsynlig. Du og din familie sitter vel heller ikke hjemme og fornekter enhjørninger, gjør dere vel? For oss ateister så er troverdigheten til gud og jesus like stor som troverdigheten til enhjørninger og det er det vel ingen grunn til å lære ungene å fornekte, er du ikke enig?

 

Så isteden for å "fornekte" gud , jesus, allaah og alle de andre gudene lærer jeg ungene å tenke selv og lære seg HVORDAN og ikke HVA de skal tenke, slik at de kan ta egne avgjørelser på et best mulig troverdig grunnlag. Altså himmelvid forskjell fra kristne/religiøse unger, som læres "sannheter" fra tro som rett og slett ikke innhar nok troverdighet, eller sannsynlighet for den sakens skyld, til å være noen sannhet i det hele tatt. I så måte kan du godt si at kristne/religiøse lærer "sannheten" mens ateister lærer seg til å finne det som er mest sannsynlig og troverdig, da de skjønner at fælt få ting er noen endelig opplest og vedtatt sannhet...

Lenke til kommentar

Målet mitt er å fjerne religion helt, men jeg kan gå med på å bare aldri merke noe til den i samfunnet.

Samme her. Skulle gjerne fjernet dritten, men kan gå med på at folk holder på med dette på privaten, uten å stappe dette på alle andre i den tro at de gjør folk en tjeneste.... Vi lever i et fritt land, men religion fremmer ingen frihet, tvert i mot.

 

Religiøse skulle også, i likhet med resten av alternativ bransjen, blitt stillt til ansvar for sine lovnader og påstander, isteden har kristendommen her i landet statslønnede himmel loser som står og lover det ene og det andre til folk hver søndag og ellers når de får sjansen til det uten noensinne å klare å bevise noe av det de står og juger og lover bort noe om. De skriver med andre ord ut sjekker om har noen dekning i det hele tatt...

 

Når skal denne galskapen opphøre? Når skal vi begynne å kreve at slike påstander MÅ bakkes opp av fakta og bevis? De har tross alt holdt på med disse påstandene i to tusen år uten å ha blitt stilt til ansvar og avkrevd bevis. Når er nok nok?

 

Jeg har, i dine tredve årene jeg har vært uten gudetro, heller aldri trengt noen gud å tilbe eller støtte meg på. Jeg har på den tiden heller aldri hatt noe ønske om et evig liv (ikke om det ble tilbudt meg med bærereim og bruks anvisning av jesus personlig...) og skjønner at jeg kun har dette ene livet jeg nå lever og jeg er fornøyd med det. Det er helt greit. Min moral er det heller ikke noe galt med selv om jeg ikke innbiller meg at en gud ser alt jeg gjør, faktum er vel at hvis alle hadde vært like lovlydige som meg hadde politiet vært nedlagt, da jeg lever ettet mottoet, "Den beste måten å la være å angre på noe er å la være å gjøre det man angrer på". Et fint motto syntes jeg.

 

Så du ser ikke meg posisjonere meg for å flirte med damene på jobben på julebordet (eller andre damer for den sakens skyld..), da jeg VET at jeg ville angret som en hund hvis jeg hadde ligget med en av dem. Så jeg gjør akkurat det motsatte, jeg prøver å posisjonere meg slik at ingen, meg selv inkludert, ikke faller for noen slik fristelse med meg, da jeg er realist nok til å forstå at OM jeg kom i en slik situasjon ville jeg med stor sannsynlighet ikke klare å overstyre min seksuelle natur og jeg ville falt for fristelsen. Hva andre gjør der i mot er meg knekkende likegyldig. Jeg vet om flere kolleger som har hatt seg med hverandre, men det får bli deres problem, ikke mitt. Så en trenger ikke å være religiøs for å styre klar av slikt, selv om mange religiøse tror det.

 

 

Ei heller alt av annen moral. Jeg har MINST like god moral som de fleste religiøse, faktisk bedre vil jeg påstå, da jeg ikke styres av tvang eller trusler, men ønsker å gjøre det som er best for flest mulig (Er en grunn til at gud skapte ørret, torsk og flyndre, han kunne ikke gjøre alle til laks... hø hø ). Og jeg driter i hva slags trosrettning de har, hvem farge de har på huden eller deres seksuelle legning, for meg er mennesker MENNESKER og ikke idiotiske grupperinger og andre bås settinger som, alt for ofte, gjør dem mindreverdige i båssetterens øyne, spesielt hvis man er i en av disse båsene selv...

 

Og her kommer det jeg liker minst med religiøse, deres ufattelige selvforherligelse! De tror at de er så mye bedre enn alle andre som ikke er i den samme gullforgylte båsen de selv sitter i og klarer rett og slett ikke å la være å hovere over hvor heldige de er som har guden XXXXXX ved sin side og for å liksom toppe selvforherligelsen så bare må de løpe rundt å gni den inn hos andre, for å få dem i den samme båsen. (Jeg er klar over at det ligger mye kognitiv dissonans bak dette ønsket, at siden flere tror på idiotiet så må det liksom være noe i det, men skal ikke ta det her...)

 

Så har du uærligheten vi finner spesielt hos religiøse (Herunder sorterer også folk som tror blindt på andre ting, som spøkelser, UFO,er etc...) De påstår at de søker for å finne sannheten, men det eneste de søker etter er ting som støtter deres selvforherligende tro og tanker, alt annet går down the drain... Så har du religiøse som påstår de har funnet sannheten, men selvfølgelig har de ikke funnet annet enn det jeg kaller en Hitlersk sannhet, der føleriet deres forleder dem til å TRO at de har funnet sannheten, akkurat som den nevnte hitler gjorde. Juge så man tror det selv heter dette og uærligheten blandt religiøse er ENORM på dette området, for de innser rett og slett ikke, enten fordi de er så ignorante og hjernevasket eller fordi de ikke vil vite bedre og vil være så hjernevasket, at sannhet ikke ligger i påstander og gamle myter, men i godt beviste fakta. Så den som påstår at han/hun har funnet sannheten i jesus/muhammed/yahwe/allah/UFO/pjolterbeist juger ikke bare for seg selv, men ovenfor alle andre også.

 

Så er det noen som skulle falt ned i hull i bakken så er det alle disse som tror at føleri og synsing er det samme som sannhet.... Men siden de som tror på visvas er flere enn de som ikke sluker slik viasvas rått ville det hullet vært så stort at det tar en stund før alle er borte i det ... :) Men tenk hvor mye fredeligere verden hadde vært om vi ble kvitt disse menneskene som er så opptatt av penis størrelsene på gudene sine, og at deres gud har den største penisen, enn på menneskers beste.... What a wonderfull world

Lenke til kommentar

Kjære dere alle.

"Jeg ber dere, søsken, ta vel imot disse ordene til formaning og trøst, selv om jeg måtte skrive så kortfattet til dere. Dere skal vite at vår bror Timoteus er løslatt. Hvis han kommer snart, skal jeg se dere sammen med ham. Hils alle deres ledere og alle de hellige! De fra Italia sender dere sin hilsen.

Nåden være med dere alle!"

 

I henhold til diskusjonen om helvete er nevnt i Bibelen, kom jeg på verset: For så høyt har Gud elsket verden at Han ga sin sønn den enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Det nytter vel ikke å diskutere med Shruggie på dette punktet, men... betyr ikke "gå fortapt" her at det er en straffedom?

"Fortapelse" er et lignende ord som er brukt en del i kristen litteratur - ihvertfall tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I henhold til diskusjonen om helvete er nevnt i Bibelen, kom jeg på verset: For så høyt har Gud elsket verden at Han ga sin sønn den enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Latterlig påstand. Var det ALT den store guden din kunne komme på i farten? For en utrolig dum og klønete fyr....

 

 

"Fortapelse" er et lignende ord som er brukt en del i kristen litteratur - ihvertfall tidligere.

Latterlige trusler ble fgremført før i tiden mot alle de som ikke trodde ja... som om noen faktisk går fortapt om man ikke tror på påstandene liksom... Hvor gammel er du egentlig, som evner å faktisk tro på dette sludderet? Er du oppvokst med dette eller er du forgiftet med dette latterlie tullet i "voksen" alder Frankline? Personlig tror jeg du er dyktig indoktrinert og har mistet evnen til å tenke selvstendige tanker... Denne tråden er ihvertfall renset for dine egne tanker, det er HELT sikkert...

 

 

Seriøst så begynner tråden å renne vekk og over i tullball... Mye fordi Frankline trådstarter ikke svarer på spørsmål gitt av trådens evne, hvorfor guden hun tilber er så eitrende dum...?

 

Så for min del kan tråden dø ut nå, den er stein død allikevel, da det de siste sidene har trådstarter brukt til å forkynne disse lattelige påstandene og veldig lite annet....Uten å svare adekvat på et eneste spørsmål... Merkelig hvor tanketom det går av å bli ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

At du ikke skjønner at herr "Abigor" nå viser tegn på at hjernevasken fungerer får bli ditt problem. Han produserer nå tilfeldige små "haiku", og det betyr at han har tatt poesien til seg, og har lagt jerrykanne og fystikker hjemme. Så må det sies at med litt mer vask og støvtørking vil disse haikuene ligne på små åpenbaringer, og ikke sette leseren i tvil om han produserer kuer og haier.

 

Så kom ikke her å si at det ikke er kvalifisert håp for alle, eller nesten alle ...

 

 

Luis Ponce de Léon vendte tilbake

til universitetet sitt etter fem års

fangenskap hos inkvisisjonen og

startet forelesingen med følgende ord:

"som vi sa i går ..."

 

Lenke til kommentar

Slayer sier:

"You go to the church, you kiss the cross

You will be saved at any cost

You have your own reality

Christianity

You spend your life just kissing ass

A trait that's grown as time has passed

You think the world will end today

You praise the Lord, it's all you say

 

Jesus saves, listen to you pray

You think you'll see the pearly gates

When death takes you away

 

For all respect you cannot lust

In an invisible man you place your trust

Indirect dependency

Eternal attempt at amnesty

He will decide who lives and dies

Depopulate Satanas rise

You will be an accessory

Irreverence and blasphemy

 

Jesus saves, no need to pray

The gates of pearl have turned to gold

It seems you've lost your way

 

Jesus saves, no words of praise

No promised land to take you to

There is no other way"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faith is the surrender of the mind; it's the surrender of reason, it's the surrender of the only thing that makes us different from other mammals. It's our need to believe, and to surrender our skepticism and our reason, our yearning to discard that and put all our trust or faith in someone or something, that is the sinister thing to me. Of all the supposed virtues, faith must be the most overrated.

-- Christopher Hitchens, "Holier Than Thou", Penn & Teller: Bullshit!, 23 May 2005

 

Hitchens er min Herre og Gud, og jeg Elsker ham av hele mitt Hjerte og Sjel og Andre Ord som ikke Skal ha stor forBokstav.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jesus sier: "Du skal elske herren din Gud av hele ditt hjerte av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud.

Latterlig! Du må altså kaste alt vett og forstand ut av vinduet for å få seg til å tro at dette er noen form for sannhet. For hva liksom?

 

Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv."

... som er en umulighet. Det lar seg ganske enkelt ikke gjøre, da du ALLTID vil være nærmere deg selv enn andre, kanskje med unntak av dine egne unger... Ikke rart at kristne aldri føler de rekker opp til slike latterlige mål, det har jo ingenting med virkeligheten å gjøre. At man skal gjøre så godt man kan kunne det heller ha stått, men å elske andre like mye som en selv er en umulighet...

 

Og de som innbiller seg at de får det til er selvbedragere og falske i mine øyne...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Faith is the surrender of the mind; it's the surrender of reason, it's the surrender of the only thing that makes us different from other mammals. It's our need to believe, and to surrender our skepticism and our reason, our yearning to discard that and put all our trust or faith in someone or something, that is the sinister thing to me. Of all the supposed virtues, faith must be the most overrated.

-- Christopher Hitchens, "Holier Than Thou", Penn & Teller: Bullshit!, 23 May 2005

 

Hitchens er min Herre og Gud, og jeg Elsker ham av hele mitt Hjerte og Sjel og Andre Ord som ikke Skal ha stor forBokstav.

 

Ja, det var jo ikke så verst

 

Her en noe som en annen og ganske kunnskapsrik person har formulert (Dalai Lama)

 

Jeg tror buddhismen kan godta mange av de vestlige teoriene, men den vil også ta hensyn til flere omstendigheter, blant annet påvirkning og spor fra tidligere liv. I vestlig psykologi tror jeg derimot det er en tendens til å legge for stor vekt på det ubevisstes rolle når man leter etter kilden til problemet. Jeg tror det skyldes noen av de grunnleggende forutsetninger vestlig psykologi baserer seg på. Den godtar for eksempel ikke forestillingen om at spor kan overføres fra et tidligere liv. Samtidig forutsettes det at alt må kunne forklares i løpet av et liv. Når dere så ikke kan forklare visse typer adfred eller problemer, har dere en tendens til å tillegge det det ubevisste.

Det er som om du skulle ha mistet noe, og er sikker på at gjenstanden finnes i værelset. Når du først har bestemt deg for dette, har du allerede lagt forutsetningene. Du har utelukket muligheten for at gjenstanden kan være i et annet værelse eller et annet sted. Altså leter og leter du, uten å finne den, og fortsatt tror du den er skjult et eller annet sted i værelset.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...