Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS, hvordan vet du at personen som falt i hullet ikke var kristen? Det kan jo være at han ikke ville vende om. Vend i tide, det er aldri for sent å snu.

Unskyld at jeg besvarer et innlegg som ikke er rettet mot meg, men jeg ville bare skyte inn at det ikke egentlig trenger å ha noe med om hvorvidt personen er kristen eller ikke, det var poenget med det hele...

 

Vi alle vet at flertallet av kristne mener at vi ikke-kristne skal til et svært varmt sted, eller rett og slett gå fortapt (om det betyr det samme eller om man blir borte i all evighet, eller hva det enn måtte bety(...)) siden vi ikke tror på Jesus: Tror at Jesus var Gud... Guds sønn, eller hva som måtte være Guds krav i denne sammenhengen....

 

Poenget er bare her, for den kristne Frankline, å minne oss på helvetes pinsler som venter oss ikke-troende i etterlivet. Men dette forteller hun oss i bilder i stedet.... Og selvsagt. Gud er jo den som sender lyn ned i hodene på de ikke-troende, etc. også kanskje, dersom jeg har forstått de troende her inne rett?

 

I tillegg til å være alt det andre, så er jo Gud også en værgud, ... noe som heller ikke må glemmes ;-P

 

Jeg er ikke så ekstrem lenger, men når man møter ekstremisme i den form man ser her så kan jeg bli med på leken.

Akkurat :)

Har du noen gang hatt lyst til å ta med deg en kanne med litt velduftende bensin, og besøke ei kirke før da? Har fristelsen vært der? :p

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke du heller har så mye nytt å komme med.

 

Ikke du heller faktisk... Det meste av det du tror har blitt trodd i 2000 år snart...

 

Men i dag vt vi bedre enn å tro at en allmektig entitet er så stein dum at han sender oversvømmelser for å straffe uskyldige fordi samfunnet gottar homofile og graver hull tilfeldige forbi passerende faller ned i...

 

Bortsett fra deg og dine da, som fremdeles tror at gud må være usedvalig dum, for det er indirekte det du gir utrykk for i denne tråden, igjen og igjen faktisk... Men mindre du bare drar oss i bena da for å se vår reaksjon.. Men jeg tror ikke det... Du tror faktisk at gud må være så ufattelig teit du at han må stå bak slike usannsynlige ting... Det sier vel det meste i denne tråden egentlig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unskyld at jeg besvarer et innlegg som ikke er rettet mot meg, men jeg ville bare skyte inn at det ikke egentlig trenger å ha noe med om hvorvidt personen er kristen eller ikke, det var poenget med det hele...

Vel, det var egentlig poenget mitt også. Ut i fra det som står i førsteinnlegg, "slik kan skje med dere ateister også" - så virker det som om det er klin umulig for kristne å falle ned i hull. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"slik kan skje med dere ateister også" - så virker det som om det er klin umulig for kristne å falle ned i hull. :)

 

Nei. Men for kristne vil det ikke være like farlig å dø, da de møter evigheten på en langt tryggere måte. Derfor ble det gitt ut ei bok om en mann på Titanic, som ga sitt livbelte til en ufrelst person. Selv var han frelst, så han så det som sin oppgave å gå i døden for den ufrelste.

 

Predikanten Harper omkom, og ifølge et minneskrift skal han ha ropt ut: «Gi plass til kvinner, barn og ufrelste i livbåtene!»

Lenke til kommentar

Akkurat :)

Har du noen gang hatt lyst til å ta med deg en kanne med litt velduftende bensin, og besøke ei kirke før da? Har fristelsen vært der? :p

Hver gang det var skolegudstjeneste i offentlig skole og feltgudstjeneste i forsvaret. Nå har jeg slått meg til ro med at om det først brenner så løper ikke jeg etter vann for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Unskyld at jeg besvarer et innlegg som ikke er rettet mot meg, men jeg ville bare skyte inn at det ikke egentlig trenger å ha noe med om hvorvidt personen er kristen eller ikke, det var poenget med det hele...

Vel, det var egentlig poenget mitt også. Ut i fra det som står i førsteinnlegg, "slik kan skje med dere ateister også" - så virker det som om det er klin umulig for kristne å falle ned i hull. :)

Hehe... :) De har englevakt de, vet du... Hører nok av slike historier (...) Det handler aldri om ren flaks der i gården.... :-P
Lenke til kommentar

Akkurat :)

Har du noen gang hatt lyst til å ta med deg en kanne med litt velduftende bensin, og besøke ei kirke før da? Har fristelsen vært der? :p

Hver gang det var skolegudstjeneste i offentlig skole og feltgudstjeneste i forsvaret.

Nå har jeg slått meg til ro med at om det først brenner så løper ikke jeg etter vann for å si det sånn.

Hehe. OK... :p

Var vel bare det jeg lurte på. =)

Jeg personlig føler et visst velbehag fare igjennom kroppen min, hver gang jeg hører, eller ser på nyhetene at ei kirke har brendt ned til grunnen... :) <

 

 

PS: Bare en liten fleip på slutten der... :p

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Fordi det ikke er en reell fare tilstede.

 

Der er vi uenige.

Hvis mengdeargumenter skal telle, kan jeg påpeke at et overlegent flertall av verdens befolkning tror på noe åndelig. Det faktum at ateister behøver å lage lister over "berømte ateister" beviser at deres oppfatning er nokså marginal. Det er ingen som lager lister over "berømte med en eller annen religiøs tro" da dette ville blitt altfor omfattende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...