Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Javel? Var helt sikker på at du var under tjue. Men, det går an å ta feil... og det er bare en trosoppfatning hos ateister at man ikke har noen bevissthet i evigheten.

At bibelen ikke er sann, det er noe vi tar for gitt. Vi mener at det er mer en godt dokumentert at bibelen ikke holder vann. Og på de fleste punkter er den motbevist, da mener jeg på det rent "historiemessige som kommer frem i bibelhistoriene", som i bunn og grunn er alt annet enn historiske....

 

Bevissthet i evigheten? Vel... For meg er gjenfødsel noe jeg ikke utelukker, fordi det på mange måter kan ha en naturlig forklaring, og for meg like stor sannsynlighet som å forbli intet i all evighet etter døden...

 

Men kristendommens himmel og helvete, det vet jeg bare er sludder. Det kan ikke være sant.... Jeg er så sikker på dette, at jeg er villig til å betale en evighet i helvete dersom jeg tar feil....

 

Hele denne verdenen, kloden vi bor på, er et godt nok bevis på at verken Gud, Himmel eller helvete finnes i en hinsides verden....

 

Fordi det ikke er en reell fare tilstede.

 

Der er vi uenige.

Hvis mengdeargumenter skal telle, kan jeg påpeke at et overlegent flertall av verdens befolkning tror på noe åndelig. Det faktum at ateister behøver å lage lister over "berømte ateister" beviser at deres oppfatning er nokså marginal. Det er ingen som lager lister over "berømte med en eller annen religiøs tro" da dette ville blitt altfor omfattende.

Det er flere dumme mennesker i verden enn glupe.... Det er vel det eneste forsvaret jeg kan komme på nå, som faktisk holder i denne sammenheng...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er vi uenige.

Hvis mengdeargumenter skal telle, kan jeg påpeke at et overlegent flertall av verdens befolkning tror på noe åndelig. Det faktum at ateister behøver å lage lister over "berømte ateister" beviser at deres oppfatning er nokså marginal. Det er ingen som lager lister over "berømte med en eller annen religiøs tro" da dette ville blitt altfor omfattende.

Legg merke til at velutviklede land har en større andel ateister.

http://no.wikipedia....eisme#Demografi

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Atheists_Agnostics_Zuckerman_en.svg

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem faen er du til å prate? Jeg har jobbet 12 timer i strekk flere dager etterhverandre uten å klage. Jeg har jobbet en hel uke med over 10 timer natt. Jeg har til og med jobbet 14 timer. Jeg har til og med hatt en uke med både full jobb og full skole. Eneste fritiden da var 8 timer søvn hvert døgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi ser på f.eks. polakker, kan de arbeide i 10-12 timer uten å klage. Det kan ikke nordmenn lengre gjøre. Det virker som det har skjedd et forfall her, der nordmenn er opptatt av angst, depresjon eller ferie.

Hæ? Her må du snakke for deg selv tror jeg, for jeg kjenner meg ikke igjen... Her jeg jobber har vi en grense på 10 timer overtid i uka. Skal vi jobbe mer enn det så må vi snakke med sjefen. Dette får å forhindre utbrenthet i avdelingen, da vi faktisk VELDIG OFTE jobber langt mer enn de 7,5 timene som er obligatoriske. Det har til og med vært år der jeg, og de fleste andre jeg jobber sammen med, har måttet utsette ferien for å klare dead lines vi har satt oss og den klagingen som var da var mer misnøye fra våre bedre halvdeler, som ikke hadde det SÅ enkelt å få utsatt feriene...

 

Kanskje på tide å snakke for deg selv Frankline og ikke slenge ut slike håpløse ubekreftede påstander der du tror at alle er som deg....

 

Men dette slandrer bare om at du, som kristne, er villig til å tro på hva som helst uten å ha grunnlag for noe av det... At du aldri lærer å være ærlig....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er flere dumme mennesker i verden enn glupe.... Det er vel det eneste forsvaret jeg kan komme på nå, som faktisk holder i denne sammenheng...

 

Interessant påstand

Lenke til kommentar

Det er flere dumme mennesker i verden enn glupe.... Det er vel det eneste forsvaret jeg kan komme på nå, som faktisk holder i denne sammenheng...

 

Interessant påstand

Du følte deg ikke truffet? He he... (Spøk om du lurte... ;) )

 

Det turbo antagelig mente er at verden fremdeles er temmelig overtroisk og mangler skikkelig kunnskap, noe som faktisk ikke er en alt for far out påstand....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er flere dumme mennesker i verden enn glupe.... Det er vel det eneste forsvaret jeg kan komme på nå, som faktisk holder i denne sammenheng...

 

Interessant påstand

Du følte deg ikke truffet? He he... (Spøk om du lurte... ;) )

 

Det turbo antagelig mente er at verden fremdeles er temmelig overtroisk og mangler skikkelig kunnskap, noe som faktisk ikke er en alt for far out påstand....

 

Ja, jeg vet det - fikk bare litt barnslig lyst ... :)

Lenke til kommentar

Ja, og da blir det nesten for snodig at man altså sitter her å bruker tid på å snakke med hverandre eks. her. Eller, er det snakking, eller er det noe annet!?

Nå er vel i grunnen all menneskelig aktivitet som ikke handler om overlevelse ganske snodig :)

 

Er ikke dette en oppslagstavle :innocent:

Jo, men det er en oppslagstavle på et diskusjonsforum. Du har selvfølgelig din fulle rett til å avstå fra å svare, men da vil du også få reaksjoner på at du lar være.

 

Men for kristne vil det ikke være like farlig å dø, da de møter evigheten på en langt tryggere måte.

Mulig det er slik for de som er "mest sikre i troen", men det kan også slå andre veien - at man blir reddere for å dø fordi man frykter så inderlig å ikke ha levd riktig nok. Og så går svært mange kristne, særlig fra de mer ekstreme/fundamentalistiske miljøene, til gjengjeld gjennom livet med en frykt for en hel haug med andre ting og aktiviteter de knytter til satan og demoner.

 

Velutviklede land har også mange innbyggere med psykiske problemer.

Jepp, men vi vet lite om hvordan de reelle tallene i u-landene ser ut fordi de stort sett har en total mangel på systemer som fanger opp psykisk lidelse.

 

Hvis vi ser på f.eks. polakker, kan de arbeide i 10-12 timer uten å klage. Det kan ikke nordmenn lengre gjøre. Det virker som det har skjedd et forfall her, der nordmenn er opptatt av angst, depresjon eller ferie.

Og en slik grov generalisering har du selvsagt belegg for? Jeg mener for øvrig at påstanden din er feil. De fleste nordmenn jeg kjenner har ikke problemer med å jobbe overtid, så lenge de opplever å bli kompensert for det. Så må du også huske på at polakker har en helt annen "opplevd inntekt" på sitt arbeid i Norge enn nordmenn i Norge pga. man sammenlikner seg med hjemlandet sitt.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, og da blir det nesten for snodig at man altså sitter her å bruker tid på å snakke med hverandre eks. her. Eller, er det snakking, eller er det noe annet!?

Nå er vel i grunnen all menneskelig aktivitet som ikke handler om overlevelse ganske snodig :)

 

Kristne og ateister er altså enige om at vi har bare dette ene livet - så har de begge forskjellige løsninger for å leve ett godt liv, hvor man altså ivaretar dette unike eneste livet man har .... Så velger de begge å kaste bort dette eneste livet på å krangle om hva som er det beste, og når kvelden kommer (litt senere i dag) så er det en ting begge kan samles om, nemlig at; enda en dag har gått, og man er en dag nærmere graven ....

 

 

Passe snodig, synes nå jeg ...

 

:)

Lenke til kommentar

Kristne har en misjonsbefaling å forholde seg til, og det har ikke ateister. Men man skulle tro at ateister har fått en befaling fra en eller annen, som de prøver å oppfylle med stor iver!!

Ateistene kunne jo bare slappet av og nytt livet, og ikke brydd seg med "dumminger" som meg.

 

Dersom RWS jobber hver dag og ofte har overtid, tror jeg nesten ikke han kan være særlig tilstede mentalt på jobben, så mange og lange innlegg som han skriver på forumet. Må i tilfelle være en kjedelig jobb med konstant PC-tilgang.

Lenke til kommentar

Kristne og ateister er altså enige om at vi har bare dette ene livet - så har de begge forskjellige løsninger for å leve ett godt liv, hvor man altså ivaretar dette unike eneste livet man har .... Så velger de begge å kaste bort dette eneste livet på å krangle om hva som er det beste, og når kvelden kommer (litt senere i dag) så er det en ting begge kan samles om, nemlig at; enda en dag har gått, og man er en dag nærmere graven ....

 

 

Passe snodig, synes nå jeg ...

 

:)

Nå er jeg ikke helt enig når du bruker uttrykket "krangler" - det er i hvert fall ikke derfor jeg er her - men jeg er i grunnen enig. Men det handler vel om å finne et eller annet som trigger noe i en. For min del handler det å diskutere om at jeg finner det mentalt stimulerende ved at jeg utfordrer mine egne meninger, og kanskje får man også noen nye syn på ting. De små gledene som teller, synes nå hvert fall jeg :)

 

Kristne har en misjonsbefaling å forholde seg til, og det har ikke ateister. Men man skulle tro at ateister har fått en befaling fra en eller annen, som de prøver å oppfylle med stor iver!! Ateistene kunne jo bare slappet av og nytt livet, og ikke brydd seg med "dumminger" som meg.

Vel, kristne kunne jo bare slappet av og nytt livet, og ikke brydd seg om "hedninger" som meg ;)

 

Denne misjonsbefalingen er jo noe du på et subjektivt grunnlag har valgt å følge i det øyeblikket du valgte å bli kristne, samt valgte hvilken bibelfortolkning du forholder deg til. Mange kristne følger jo ikke denne befalingen med like stor iver. Det er altså noe du gjør ut fra en personlig overbevisning, for det er faktisk ingen som tvinger deg til det.

 

På samme måte velger mange ateister/agnostikere (men langt fra alle) å konfrontere misjonsbudskapene til religiøse, og også her handler det om en personlig overbevisning. Både ateister og kristne som aktivt fremmer sine synspunkter gjør det altså fordi det subjektivt har valgt å gjøre det - altså ingen forskjell.

 

Personlig synes jeg det er helt greit at kristne (og andre religiøse) tror på det de gjør. Men i det øyeblikket de aktivt går ut og begynner å mene noe om hvordan andre bør leve livene sine, da responderer jeg ut fra en overbevisning om at religion på et overordnet plan gjør mer skade enn gavn og at jo mindre innflytelse religion får på samfunnsnivå, dess bedre blir samfunnet.

 

Så har du da også valgt å gjøre forsøk på å misjonere på et forum med et stort flertall av ateister/agnostikere. Var det ikke noe med at man ikke skal kaste perler for svin...? ;)

 

Dersom RWS jobber hver dag og ofte har overtid, tror jeg nesten ikke han kan være særlig tilstede mentalt på jobben, så mange og lange innlegg som han skriver på forumet. Må i tilfelle være en kjedelig jobb med konstant PC-tilgang.

Nå kan jeg selvsagt ikke snakke for RWS, men personlig har jeg en jobb som er ganske så av og på. Ila. en dag kan det tidvis gå i ett, mens andre perioder er roligere. Og i en slik jobb er det gjerne viktig å få koblet godt av med noe annet i de rolige periodene.

 

Ellers finner jeg det litt snodig at du sporer diskusjonen over til å handle om RWS sin innsats på jobben...

Lenke til kommentar

Kristne har en misjonsbefaling å forholde seg til, og det har ikke ateister. Men man skulle tro at ateister har fått en befaling fra en eller annen, som de prøver å oppfylle med stor iver!!

Ateistene kunne jo bare slappet av og nytt livet, og ikke brydd seg med "dumminger" som meg.

Ja, vi kan jo selvsagt slappe av og la "dumminger" som deg diktere lovgivning angående abort, kunstig befruktning, og andre menneskers rettigheter i samfunnet.

 

Når meningene deres går utover alle andre, så er det alle andre sin plikt å påpeke hvor tullete det er å tro på magi, drager og spøkelser.

Endret av GeirGrusom
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kristne har en misjonsbefaling å forholde seg til, og det har ikke ateister. Men man skulle tro at ateister har fått en befaling fra en eller annen, som de prøver å oppfylle med stor iver!!

Ateistene kunne jo bare slappet av og nytt livet, og ikke brydd seg med "dumminger" som meg.

 

Dersom RWS jobber hver dag og ofte har overtid, tror jeg nesten ikke han kan være særlig tilstede mentalt på jobben, så mange og lange innlegg som han skriver på forumet. Må i tilfelle være en kjedelig jobb med konstant PC-tilgang.

For mange så er det ikke viktig, eller interessant. så mange ateister gjør det du sier også. Men det finnes jo dem av oss som er interessert i hva som foregår rundt oss, og som har sterke meninger om saker og ting... Vi engasjerer oss i samfunnsdebattene, og selvagt gjør den en forskjell. Det gjør vår hverdag mye enklere enn om ingen ateister i det heletatt skulle tatt til motmæle mot religiøs overtro...
Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke. En kristen er bedt om å elske sine fiender - noe som slett ikke er så lett, men det er iallfall ikke i frågan å spørre Gud om noen kan falle ned i et hull. Da vil man i tilfelle ikke få svar på bønnen, og det vil bli sett på som en upassende bønn.

De som dikterer andre til å falle ned i dype hull - da må du mer til øyer der de driver med voodoo og lignende.

 

How British AIDS-expert's life in St. Lucia turned nightmare:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2146879/Voodoo-violence-mysterious-death-How-British-AIDS-experts-life-St-Lucia-turned-nightmare.html?ICO=most_read_module

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...