Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.nettavise...icle3427452.ece

 

Dette er nok en vekker for de likegyldige Adamer og Evaer rundt omkring! Lynnedslag skjer tilsynelatende oftere enn før :scared:

og rammer mer brutalt :cry:

I dag så vet vi at været, klimaet endrer seg, det har alltid endret seg, det er derfor 99% av artene som har levd på jorden er utryddet, da de ikke klarte forandringene. Det har seg nemlig sånn at det er livet som er tilpasset til jorden og ikke omvendt... Enten du tror det eller ei... Vet ikke om du har lagt merke til det, men det er mer folk nå enn før også, så at lynet treffer flere er intet mirakel..

 

Til de som tror at jeg spøker, så var dette ikke noen uvanlig argumentasjon blant kristne for hundre år siden.

Kristne har alltid vært de mest ignorante overfor det meste som ikke dekkes av bibelen :roll:

 

Men kanskje du skulle svare på spørsmålet om hvorfor du tror denne guden din har så fucked up logikk at han dreper folk isteden for ganske enkelt å vise seg? Så langt er det ingenting av dette som ikke kan forklares med naturlige årsaker selv om du aldri så mye tror at guden din står bak...

 

Men hvorfor denne dårlige logikken til guden din? Kan du svare på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir trist når jeg leser slikt. Tenk at du kan tro på denne avguden, Frankline.

Alle vet innerst i sine hjerter at Chilchiuhtlatonal er den sanne, ene.

Hans moral står skrevet med brennende skrift i våre hjerter.

Dere må bare åpne øynene deres for å se det!

Kun ved ham kan dere bli frelst. Ellers vil dere bli pint til evig tid i et syrebad.

Mer spesifikt, så er det et basebad, ikke et syrebad. Det gjør vondt i alle fall.

Jeg kan bekrefte at alt jeg sier er sant, for jeg fikk for ikke lenge siden en beskjed fra Chilchiuhtlatonals prengler, som sa til meg at alle andre religioner tar feil og at jeg har rett. Jeg kan garantere at jeg snakker sant.

Det kan også min venn Bobby, som er Chilchiuhtlatonals profet.

Jeg vil anbefale dere alle å snu i deres ikke-tro og avgudsdyrking.

 

Så når det kommer til hull i veien, så må nok du også passe deg Frankline. For kun de med troen på Chilchiuhtlatonal kan sveve uskadet over hullet! For det sa Bobby til meg. Han er alltid i mitt hjerte og hjelper meg på livets vei. :)

Endret av Ljóseind
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete skriver du med den skriften? IDIOT

 

Nå har jeg gjort om teksten som formidler mitt fantastiske budskap fra kursiv til vanlig. Jeg håper dine 100 år gamle (siterer profilinformasjonen din :p) øyne kan lese teksten nå. Og forhåpentligvis blir du en god tilhenger av Bobby og Chilchiuhtlatonal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, dette ble jo (nok) et eksempel på hvordan disse forumpredikantene opererer. En får slengt mot seg en påstand om at helvete venter, men når en stiller spørsmål til denne påstanden så blir det stille og TS setter i stedet i gang med gish-gallop.

 

Jeg gjetter på at Frankline er livredd for å komme de kritiske spørsmålene i møte fordi hun innerst inne vet at gudstroen hennes på ingen måte har noe rasjonelt fundament. For hvis hun faktisk begynner å stille kritiske spørsmål til sin egen tro, så ender hun i siste ende opp med den eneste rasjonelle konklusjonen: Det finnes ingen beviser for guds eksistens. Og kommer man dit er man faktisk nødt til å ta et oppgjør med sin dødsangst, noe som kan være en svært så ubehagelig opplevelse for mange.

 

Syns ikke du heller har så mye nytt å komme med.

Det er i hvert fall betydelig nyere enn ditt. Det du forkynner er viten anno middelalderen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er noe som heter "gå på de gamle stier".

 

Jeg har diskutert en god del med RWS, og når jeg vurderer å lime inn mine gamle innlegg bare for å "mate" ham med motargumenter, går det litt langt.

Brå dødsfall er ikke nødvendigvis en straffedom fra Gud, men det skjer jo alltid brått. Noe som er en påminnelse for dem som tenker; "Jeg har god tid til å omvende meg. Først vil jeg leve livet".

 

4060082530_8e59424527.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke kun RWS du ikke har svart i denne tråden da. Og når du nå faktisk skriver på et diskusjonsforum, så må du nesten forvente at folk som ikke er enige med deg tar til motmæle. Kommer du med de samme gamle påstandene vil du også bli møtt med den samme gamle kritikken vet du ;)

 

Hvorfor bruke det ene livet vi helt sikkert vet at vi har på å bekymre oss for et rent hypotetisk etterliv som det ikke finnes belegg for? Det er i hvert fall det brå dødsfall gir meg en påminnelse om.

 

Gudstro tjener to formål hos mennesket: 1) Det er et maktmiddel for å beskytte autoriteter, og 2) Det er en "sutteklut" mot eksistensiell angst.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det ikke kun RWS du ikke har svart i denne tråden da.

 

Hva er det som ellers står? At det må være noe galt med min oppvekst, at jeg ikke vedkjenner meg min dødsangst?

Om jeg så erklærer meg uenig i disse tingene, har vi kommet noe lengre?

Tilbøyelig til å svare nei.

Lenke til kommentar

Nevermind, jeg oppfattet ikke budskapet ditt helt korrekt før innlegg #34. Trodde først dette var et av de sedvanlige "Gud straffer syndere" innleggene, og derav spørsmålene i det første innlegget mitt om hvordan kristne da forklarer at massemordere som Stalin, Pol Pot, Mao, Hitler osv. fritt fikk ture frem uten at det åpnet seg hull i jorden under dem. Jeg ser nå at det egentlige poenget ditt var at vi har dårlig tid til å omvende oss fordi døden kan ligge på lur rundt hvert et hjørne. Og din gudstro har ingen ting med dødsangst å gjøre sa du...?

 

Hvis du med å komme lenger mener å komme til en enighet (utover at vi er uenige), så har du nok helt rett i at vi ikke gjør det. Men da spør jeg igjen: Hva er poenget med å forky...*kremt*...starte diskusjonstråder på dette forumet? At du skal få lov til å leke svovelpredikant i fred?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor bruke det ene livet vi helt sikkert vet at vi har på å bekymre oss for et rent hypotetisk etterliv som det ikke finnes belegg for?

 

Ja, og da blir det nesten for snodig at man altså sitter her å bruker tid på å snakke med hverandre eks. her. Eller, er det snakking, eller er det noe annet!?

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...sfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

 

 

http://www.darwinawa...x.chapter1.html

 

En mann dundret rullestolen sin gjennom heisdøren og falt ned i sjakten og døde.

 

Det samme kan skje med dere kristne.

Vend om i tide!

Endret av Strappado
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...