Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bor jeg i sykkelavstand fra ett av utleveringsstedene Komplett har selv (pick up point), men enig med mange over. Kan jeg velge mellom posten og tollpost så blir det posten. Det at postkontorer skal legges ned spiller ingen rolle siden post i butikk tar over rollen med å levere ut pakker. Post i butikk har også den store praktiske fordelen at man de fleste steder får en langt bedre åpningstid samt at man bestemmer selv når man ønsker å hente en vare. Å vente på en bil som kommer mellom 17 og 21 eller hva det er er ikke effektivt i mange tilfeller (og dyrere antar jeg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har nå fått svar fra komplett kundeservice på spm. om de har sluttet å bruke posten.no.

Det stemmer at Tollpost har tatt over alle forsendelser fra oss.

Finnes det ingen Tollpost-utlvering ved ditt postnummer vil den automatisk bli sendt til Posten Norge slik at den kommer seg frem :-)

Lenke til kommentar

Komplett mistet faktisk en bestilling på en del tusen fra meg i dag. Hvorfor? Fordi jeg ikke kan velge Posten med levering hjem på døra (Tollpost sine priser var sinnsyke). Netonnet (crappy gui) derimot :thumbup: Synd Dustinhome ikke leverer på døra, ellers hadde det vært bankers.

 

* Jeg har ikke bil, og gidder ikke å leie en drosje for å få ting hjem*

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og der mista Komplett en ordre fra meg og. Etter å ha lest posten din Mreinha, tenkte jeg at jeg like så greit kunne sjekke prisen hos konkurrentene. Headsettet jeg bestilte var visst to hundre kroner billigere hos NetOnNet. Det hjalp ikke akkurat Komplett at jeg bestilte hos dem rundt 12 i dag og de enda ikke hadde kommet lenger enn til reservering på lageret.

 

Virker som superweekends og andre slike tilbud er de eneste gangene det lønner seg å handle hos Komplett nå.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var et smart valg av Komplett.

Mange vil nok vurdere andre steder å handle etter dette.

 

Hjemlevering 494,-

Litt av en pris.

Med posten så koster frakt med posten til døren bare 143,-

Priseksemplet var en tablet.

 

Netshop vil tjene kunder på dette.

Skal også nevnes at mens tollpost leverer et sted "mellom kl. 08 og 16" (fantastisk presist), gjøres hjemkjøring fra Posten på kveldstid, dvs. etter kl. 17. Hadde jeg vært tilgjengelig hjemme hele dagen som Tollpost krever, så hadde jeg neppe hatt penger til å betale hverken det sinnsvake gebyret Tollpost krever eller bestille noe fra komplett i første omgang...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De graver sin egen grav..

 

Hah! Tror du virkelig et så stort firma som Komplett graver sin egen grav ved at noen få personer (sammenlignet med antallet kunder de har) ikke lenger kommer til å bestille fra dem? De har nok FULL kontroll på hva de taper/tjener på dette. :) Tenk, Komplett sender ut en ordre hvert 24 sekund , 7 dager i uka, 365 dager i året. Tror nok de tjener nok uansett..

 

Når de i tillegg da har fått til en lukrativ avtale med TollPost, skjønner jeg dem godt. Jeg ville gjort akkurat det samme selv hadde jeg drevet et firma. De vinner på det, og de fleste forbrukerne vinner på det.

 

For all del, jeg syntes også det er dumt at de ikke sender med Posten lenger, da jeg før kunne sykle og hente pakka mi. Nå må jeg derimot bli kjørt for og hente den. For min del gjør det ikke så mye, da TollPost leverer langt raskere hit hvor jeg bor, enn Posten. TollPost bruker 2-3 dager, Posten bruker 3-5 dager. Da går det for min del opp i opp.

 

Jeg skjønner godt at mange blir irriterte, da de nå får lang vei å kjøre for å hente pakka si. Ikke alle kan bli kjørt/kjøre selv heller, så for all del, skjønner at dere da boikotter den.

 

Men tilbake til hovedpoenget for at jeg quota deg: Somsagt, Komplett kommer til å tape lite på at de nå kun sender med TollPost.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud! Dere sutrer jo som en gjeng drittunger som ikke får 1.5l cola til lørdagsgodtet!

 

Tollpost er billigere, kjappere. Passer det ikke dere, så velg noen andre! Verre er det ikke!

 

Flere poster her er uenige i at det er kjappere og billigere. Vet ikke hvordan 400,- MER er billigere, og 2 dager LENGER er kjappere, men så har ikke jeg mer enn R1 (VGS 2. klasse realfag) matte, så jeg kan jo ha gjort noen regnefeil her og der.

 

Og ja, vi klager og bytter dem ut, det er det boikott går ut på.

Endret av Battaman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud! Dere sutrer jo som en gjeng drittunger som ikke får 1.5l cola til lørdagsgodtet!

 

Tollpost er billigere, kjappere. Passer det ikke dere, så velg noen andre! Verre er det ikke!

 

Du kan jo ikke ha skjønt det?

 

For min del så har komplett så og si (- dustinhome) vært det eneste stedet jeg har handlet de siste 10 åra. At de nå skal gjøre det vanskelig for meg som kunde å handle fra dem gjør at jeg må finne meg en ny leverandør (Å ja, det å måtte ta en drosje til en Rimi butikk med elendig service for å få hentet pakkene mine er totalt uaktuelt).

 

Jeg tviler på at komplett kommer til å endre på sin lukrative(?) avtale med Tollpost med det første, men jo fler som er missfornøyd og uttrykker sin mening, jo større er sjansen for at Posten kan bli bragt inn i varmen igjen ved neste anledning.

 

At det er en mindre andel som bryr seg om at det er tollpost som nå leverer pakkene akkurat nå, det tror jeg også. Men med litt tid, så vil en lang større andel av komplett sine kunder få egne erfaringer med Tollpost, og da velge om de liker dem eller ikke.

 

Dog, om tollpost vokser seg større over kort tid, kanskje de får bedre service og en igjen kan velge Komplett?

Lenke til kommentar

Tollpost er allerede store, de er 3. største transportør i norge. 2. største om man kun ser på stykkgods/privatleveringer.

 

Men ja tollpost er et dårlig valg om man vil ha varene på døra, eller bor i utkantstrøk.

Er glad jeg bor i en by som har komplett pickup point, ellers måtte jeg gått til dustin eller andre. Jeg kaster ikke penger på tullpost ihvertfall!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud! Dere sutrer jo som en gjeng drittunger som ikke får 1.5l cola til lørdagsgodtet!

 

Tollpost er billigere, kjappere. Passer det ikke dere, så velg noen andre! Verre er det ikke!

 

Flere poster her er uenige i at det er kjappere og billigere. Vet ikke hvordan 400,- MER er billigere, og 2 dager LENGER er kjappere, men så har ikke jeg mer enn R1 (VGS 2. klasse realfag) matte, så jeg kan jo ha gjort noen regnefeil her og der.

 

Og ja, vi klager og bytter dem ut, det er det boikott går ut på.

 

Tror kanskje andelen 12-åringer som må bruke hjemlevering er litt større her på forumet enn blant komplett's totale kundemasse. Og hvem klager "vi" til? Tollpost eller diskusjon.no?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så dere tror det er bedre å sende en liten mail til komplett/tollpost å klage vs. å lage en diskusjonstråd? Det holder jeg ikke med dere i, komplett og andre nettbutikker holder nok nøye øye med forumene fordi entusiaster ofte er de som anbefaler vanlige folk hvor og hva de skal handle. De fleste "vanlige" folk jeg kjenner ville aldri ha hørt om nettbutikken komplett.no om ikke jeg hadde anbefalt de denne, og en god del av oss her inne jobber faktisk i store it bedrifter som handler mange 1000 pcer i året.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud! Dere sutrer jo som en gjeng drittunger som ikke får 1.5l cola til lørdagsgodtet!

 

Tollpost er billigere, kjappere. Passer det ikke dere, så velg noen andre! Verre er det ikke!

 

Flere poster her er uenige i at det er kjappere og billigere. Vet ikke hvordan 400,- MER er billigere, og 2 dager LENGER er kjappere, men så har ikke jeg mer enn R1 (VGS 2. klasse realfag) matte, så jeg kan jo ha gjort noen regnefeil her og der.

 

Og ja, vi klager og bytter dem ut, det er det boikott går ut på.

 

Tror kanskje andelen 12-åringer som må bruke hjemlevering er litt større her på forumet enn blant komplett's totale kundemasse. Og hvem klager "vi" til? Tollpost eller diskusjon.no?

 

"Vi" klager til Komplett fordi de ikke bruker posten lenger.

Og logikken din tilsier at hvis du bor langt fra et Tollpost/Komplett pick-up point og ikke vil bruke en time ++ i en bil for å hente pakken din er du 12 år gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er helt idiotisk. De skulle plutselig nå ha 1100 kr for å levere et kabinett. Eneste valget var "Hjem på døra" eller lang kjøring. Enig med ArneJ. En tråd som dette er fornuftig.

 

Heretter kan jeg kun bestille fra Dustin, Elkjøp, CDON etc.

Endret av Nator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...