Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste "vanlige" folk jeg kjenner ville aldri ha hørt om nettbutikken komplett.no om ikke jeg hadde anbefalt de denne,

Nei, for folk flest ser ikke på TV og får med seg komplett reklame flere ganger daglig?

Komplett har eksistert siden 1996, og hvor lenge har de reklamert på tven? Det er ikke så sabla mange år siden de begynte å sende ut postkatalog. De er i dag virkelig store, men det har nå tatt noen år. Fortsatt er det veldig mange voksne folk som heller vil dra på elkjøp og expert å handle pc fordi det er i nærheten og de kan snakke med en selger, ergo syns de det er tryggere om ingen andre overbeviser de om noe annet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste "vanlige" folk jeg kjenner ville aldri ha hørt om nettbutikken komplett.no om ikke jeg hadde anbefalt de denne,

Nei, for folk flest ser ikke på TV og får med seg komplett reklame flere ganger daglig?

Komplett har eksistert siden 1996, og hvor lenge har de reklamert på tven? Det er ikke så sabla mange år siden de begynte å sende ut postkatalog. De er i dag virkelig store, men det har nå tatt noen år. Fortsatt er det veldig mange voksne folk som heller vil dra på elkjøp og expert å handle pc fordi det er i nærheten og de kan snakke med en selger, ergo syns de det er tryggere om ingen andre overbeviser de om noe annet.

 

Tror ikke de som foretrekker å snakke med en selger in person bryr seg noe særlig om komplett bruker posten eller tollpost:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

plutselig gikk det opp for en del hvorfor fri konkurranse innenfor post ikke alltid er en like stor velsignelse. Aktører uten noen forpliktelser med tanke på dekningsgrad av landet gir katta i kunder som bor på utilgjengelige plasser, de er jo bare f.eks. 5% av kundebasen. Penger skal tjenes og de ekstra kostnadene med slike leveranser lempes direkte over på de aktuelle kundene. Postens stive priser gjør at de går i overskudd i sentrale strøk mens landposttilbudet er et tapsprosjekt med flate priser på leveranser, men dette går da litt opp i opp.

 

men ontopic, er tollpost de jalla-pakkene du må huke tak i noen i kassa på en butikk og så henter de dem i sånne store skap? Jeg bor innen kjøreavstand av PuP uansett, men bare lurer

Endret av handir
  • Liker 4
Lenke til kommentar

men ontopic, er tollpost de jalla-pakkene du må huke tak i noen i kassa på en butikk og så henter de dem i sånne store skap? Jeg bor innen kjøreavstand av PuP uansett, men bare lurer

Ja, praktisk talt det samme som Post i Butikk, bare i en annen butikk, som kan være både nærmere og lenger unna der du bor, alt etter hvor heldig du er...

 

edit: Det over gjelder for Tollpost MyPack. Tollpost kan også innebære levering på døren, (spesielt hvitevarer, store TV'er o.l.) og da i arbeidstiden/butikkenes åpningstid (fordi det er samme bil som leverer til bedriftsadresser).

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen fordel med Tollpost er at det, i alle fall her, går betydelig fortere enn med Posten. Jeg legger i alle fall ikke en krone igjen til Posten hvis det finnes alternativer. Du får ta sykkelen fatt, ArneJ., eller maile Tollpost og spørre hvilke muligheter de har for å opprette et utleveringssted nærmere deg.

Posten pleide å levere inn 24 timer fra komplett til meg, (bor i kristiansand). Ulempen med tollpost er at hvis man ikke er hjemme når de kommer på døra, (som er en gang mellom 08:00 og 20:00), må man betale 80kr i lagergebyr pr. døgn, (mer for større pakker).

 

Jeg er veldig glad for at Komplett har pick-up-point -ordningen sin i de største byene for det gjør ting betydelig billigere for meg.

 

Men jeg liker posten jeg.

 

-frank

Lenke til kommentar

men ontopic, er tollpost de jalla-pakkene du må huke tak i noen i kassa på en butikk og så henter de dem i sånne store skap? Jeg bor innen kjøreavstand av PuP uansett, men bare lurer

Ja, praktisk talt det samme som Post i Butikk, bare i en annen butikk, som kan være både nærmere og lenger unna der du bor, alt etter hvor heldig du er...

 

okok, det er faktisk i samme butikk som PiBen her så da har jeg mulighetene åpne ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg har trolig klart å ødelegge hovedkortet mitt, så da bestilte jeg nytt hk og en del andre ting via Komplett i går kveld. Da er det naturlig å velge Hjem På Døren", men til den prisen får jeg heller ta turen ned til Rimi (som heldigvis er nærmere enn Posten).

 

Det som bekymrer meg litt, er at ordren fortsatt står som "Åpen" etter en hel arbeidsdag. Det blir et nederlag om jeg ikke har PC til F1-løpet nå til helgen...

Lenke til kommentar

Velg forsendelse med transportør:

 

Henting i butikk: 139 inkl. mva

Hjemlevering: 494 inkl. mva

 

eller å hente selv hos Komplett:

 

Pick-up-Point Sandefjord (Kullerød): 39 inkl. mva.

Pick-up-Point Bergen (Åsane) : 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Stavanger (Forus): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Fredrikstad (Østfoldhallene): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Kristiansand (Sørlandssenteret): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Oslo (Vinderen): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Oslo (Sentrum): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Lørenskog (Skårer): 59 inkl. mva.

Pick-up-Point Trondheim (Tiller) : 59 inkl. mva.

Sending med Posten er ikke mulig.

Heldigvis så koster bare hjemlevering 494,-

Det jeg er en ting jeg ikke forstår. Når Komplett får til en særavtale med Tollpost, hvorfor forhandler de ikke om prisene for oss kunder også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor betaler dere ikke bare med Visa på komplett? Er jo det billigeste alternativet vist man henter i butikk + man slipper å betale når man henter pakken.

Har bare gode erfaringer med tollpost (mypack) tar 2-3 dager leveringstid.

Endret av Jaukim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...