Gå til innhold

Microsoft slipper helt nye nettbrett


Anbefalte innlegg

"mange av oss bruker ikke Windows".

Ja, Linux brukere har vel bikket 2% av verdensmarkedet nå?

 

For meg er dette ideelt, har iPad men blir brukt til det den er grei til, surfing og video.

 

Dette virker som en løsning mer egnet for "voksne" brukere av nettbrett som har jobbmessige behov for noe skikkelig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av oss bruker ikke Windows dog. Dessuten ser jeg ikke hvordan den er forskjellig gamle Windows versjoner. Sant nok at den er litt lettere på RAMet og booter raskere, men det jo enda ikke optimalisert nettbrett.

 

De aller fleste av oss bruker faktisk windows jo, dog i sammenheng med PC. Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan si at det ikke er optimalisert, for det vet du egentlig ingenting om enda. Men Win 8 er ihvertfall tilpasset nettbrett i veldig stor grad som det bør være, og når du putter en intel CPU i det nettbrettet tviler jeg på at optimalisering blir et stort problem, ihvertfall ikke til daglige gjøremål.

 

Apple har jo iOS på både iPhone og iPad, og det kommer nok snart til Mac og. De fleste som bruker Windows trenger det ikke, og betaler ikke ekstra for en slik over en billig Android modell. Eller så gjør de ting som ikke er bra med tanke på strømbruk eller varme.

 

Jeg tror du har misset hele poenget, tror du foresten de fleste som kjøper en mac til 10 lapper trenger enn så dyr maskin? Men poenget er her at med win 8 blir nettbrettet et nettbrett OG en slags PC, noe som byr på langt flere muligheter enn hva android og ios har. Og tro meg, det er det mange som både trenger og vil ha. Jeg tror du undervurderer brukergruppen til windows ganske hardt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

25.33% om du skal tro på Wikimedia bruker ikke Windows, med API søk utelukket, som er brukt oftest av ikke-Windows brukere. Jeg må også minne om at de aller fleste ikke er tech-savy nok for å ha lyst på en slikt tablet. Linux står for 5.46%, men igjen, de fleste Linux brukere bruker Wikimedia APIene, og det er også mange som opter ut fra å bli logget.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette minner mer om en svært kompakt PC. Alt det som henger ved er jo det som ikke skal være der. Tastatur, utfellbar rygg, etc. Pad er bare en plate i mine øyne. Synes det ble litt for for mye PC med touch og for lite pad. Sikker et alternativ til kontinuiteten av PC for bedriftsmarkedet, og innføring av W8Greit forsøk, men ikke særlig sexy!

Keyboard og det andre er vel accessories og kan taes av.

 

Lenke til kommentar

Regner med at mitt neste PC-kjøp blir noe i denne duren. Klarer ikke helt å forsvare å kjøpe dedikert nettbrett, men har samtidig veldig lyst på. Da blir disse kombinasjonsmaskinene perfekt for mitt hjemmebruk. Spiller ikke, så da trenger jeg ikke noe beist. Men om det er MS, Asus eller andre som leverer maskinen får vi se når den tid kommer. Likte veldig godt maskinene som Asus nylig presenterte.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Lekkert!

 

Det blir Pro versjonen på meg regner jeg med. Utseende var jo ordentlig frekt :)

 

Alt for mye negativitet rundt å lese her, som forbrukere så pisser jo halvparten av dere i motvind. Konkurranse er bra for alle, få nå det inn i nøtta.

 

ARM versjonen er jo en perfekt julegave til mor og far :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser sykt kult ut, men en ting lurer jeg på; Windows 8 kan ikke konkurrere med iOS eller Android når det kommer til applikasjoner, så støtter nettbrettet .exe filer?

Ja. Og MSIer og .bat og alt annet hjemme-windows tar. Om du virkelig vil kan du også ha VirtualBox med iOS og Android kjørende konstant =P
Lenke til kommentar

"mange av oss bruker ikke Windows".

Ja, Linux brukere har vel bikket 2% av verdensmarkedet nå?

 

For meg er dette ideelt, har iPad men blir brukt til det den er grei til, surfing og video.

 

Dette virker som en løsning mer egnet for "voksne" brukere av nettbrett som har jobbmessige behov for noe skikkelig

 

Uff markedstall og statistikk. Du mener desktop ikke sant for PC formfaktor her ? Hva for andel har Unix-typer for mobile enheter ? 98 % ? Servere ? 50-50 win vs *nix ? Pc formfaktor er vel *nix på 10% ? Stormaskiner linux 80% byebye windows på sikt ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo litt søtt å se Microsoft fomle seg videre da. Årevis etter alle andre har kommer med sine nettbrett. Og på vanlig Microsoftvis med flere OS-varianter.Så gled dere til lang responstid, omstarter, feilmeldinger og annet som vi kjenner igjen.

 

Som "vi" kjenner igjen? Altså du? Sitter du på Windows Vista du da? Har ikke hatt ett eneste problem siden Windows 7 kom, ei heller noen jeg kjenner.

 

Jeg antar at det er vanskelig å svelge at Microsoft bidrar med noe positivt. Stå opp med riktig bein neste gang.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

HDMI vil vel være bedre enn display port på en sånn enhet?

Var i grunne det eneste jeg stusset på

med tanke på kompatibilet med andre produkter, feks koble på reciever for lyd og bilde..

Er vel myntet på bedriftsmarkedet den x86 varianten, og der begynner DP å bli markedsstandard. DP støtter også 8-kanals lyd, uten at jeg har sett det tatt i bruk enda.

 

HDMI 1.4 med 4096×2160 hadde vært snasent, men innen det blir aktuelt for folk flest er nok denne padden utdatert uansett.

Lenke til kommentar

Jeg liker å lese det Apple fansen kommer med av mot-argumenter for dette brettet.

Det er like morsomt bestandig å se dobbeltmoralen deres.

 

Men back to buisness. Dette brettet virker å være noe som kan passe meg perfekt. Har lenge ventet på et brett som kan passe til meg. Føler iPad er for "enkelt", mens Android ikke "gir nok", derimot kan Windows tableten gi "alt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...