Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Hva synes folk om iPhone 5S?

 

Synes ærlig talt det var en ganske kjedelig oppdatering. Forventet ikke mye riktignok, men er ikke aktuelt for meg å oppgradere.

 

Da er det mer aktuelt for meg å bytte leir totalt. Er svært fornøyd med min iPhone, men har en forkjærlighet for phablets. Frister voldsomt å bytte ut både min ipad mini og min iphone 5 med en Xperia Z Ultra. (6,44 tommer!)

 

Jepp, den er enorm. Men jeg liker å være med i forsøkskaningruppene når det gjelder telefoner. Jeg kjøpte blant annet den første Note-telefonen usett med en gang den kom, og størrelsen var egentlig ikke avskrekkende i det hele tatt. (Touchwiz var derimot ganske kjipt)

 

Det idelle for min del hadde vært hvis Apple kom med en ordentlig stor telefon. Er faktisk såpass fornøyd med operativsystem og økosystem at jeg gjerne skulle fortsatt med iOS. Men det skjer visst ikke med det første.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte iPhone 3G når den var splitter ny. Hadde den frem til i fjor sommer. Ripefri og god som ny - bortsett fra at de nyeste iOS versjonene hadde gjort det til en besynderlig treg opplevelse. Synes det er veldig bra levetid på en mobil. Før iPhone kjøpte jeg mobil en til to ganger i året!

 

Når 3G-en ble byttet ut i fjor, kjøpte jeg 4S, kun uker før 5 ble lansert, vel vitende om at den kom til å komme. Og det gjorde meg ingenting.

 

Video-nerd som jeg er må jeg si at iPhone 5S ser unektelig spennende ut på grunn av 120fps opptak, og vurderer hardt å selge 4S til fordel for 5S.

 

 

Så er spørsmålet; når kan man forvente at den kommer til Norge? Og hvilke teleoperatører kommer til å føre den?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte iPhone 3G når den var splitter ny. Hadde den frem til i fjor sommer. Ripefri og god som ny - bortsett fra at de nyeste iOS versjonene hadde gjort det til en besynderlig treg opplevelse. Synes det er veldig bra levetid på en mobil. Før iPhone kjøpte jeg mobil en til to ganger i året!

 

Når 3G-en ble byttet ut i fjor, kjøpte jeg 4S, kun uker før 5 ble lansert, vel vitende om at den kom til å komme. Og det gjorde meg ingenting.

 

Video-nerd som jeg er må jeg si at iPhone 5S ser unektelig spennende ut på grunn av 120fps opptak, og vurderer hardt å selge 4S til fordel for 5S.

 

 

Så er spørsmålet; når kan man forvente at den kommer til Norge? Og hvilke teleoperatører kommer til å føre den?

husker jeg riktig så gikk det 1-2 måneder etter lansering før jeg fikk min iphone 5. Først en måned før jeg kunne bestille den, også en stund før jeg fikk den.
Lenke til kommentar

Syns fingerprint scanner er nesten verdt det i seg selv. Å kunne slippe å skrive inn passord hver gang jeg vil ha en app høres ganske greit ut, pluss å slippe PIN men fortsatt ha telefonen låst for uvedkommende.

 

"TrueTone" flash og egen motion prosessor er mer "nice, men ser ikke umiddelbar bruk for de".

 

Ellers er 120fps film og 10fps burst et ekstra trekkplaster av interesse, men for en som meg med 4S er jo steget opp betydelig større enn for noen med 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i alt du sier. Hadde jeg hatt 4S så hadde jeg ikke tenkt to ganger. Men med 5, må jeg tenke godt og hardt på det. Det som er så "irriterende" er at jeg er i England akkurat den helgen jeg tror man kan plukke en opp uten så mye kø siden det er en uke etter launch. Så muligheten er der, akkurat når eg ikke VIL ha muligheten!! :p Frister for mye, og kjøpte 5 ganske "sent", januar. WHAT TO DO!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å bytte beite ved neste korsvei. iPhone 3GS var konge. iPhone 5 var konge inntil batteriet begynte å faile etter et halvt år. Og de hyggelige karene ved Eplehuset Bergen tør ikke ta inn tlf min pga at tlf flasset etter at jeg fikk den(kjent problem med første batch) og de mener at Apple KAN lese det som at jeg har vært uforsiktig med den eller noe sånt. Jeg, som har hatt den i beskyttelseskledning og aldri mistet den i bakken. De var tydelige på at Apple var vanskelige på slikt og at de ikke ville ta sjansen(for da måtte de evt stå for tapet). Det, sammen med at konkurrentene har mange gode modeller nå gjør at jeg sterkt vurderer å prøve ut konkurrentene. Eneste aberet er at jeg mister alle programmene og spillene jeg har investert i. Men jeg har jo fremdeles min gode venn iPad2.:)

Lenke til kommentar

Har tatt endel garanti og reklamasjonshenvendelser på iPhone 5 selv og har aldri opplevd noe problem rundt det å få ting dekket på garanti bare fordi det er litt slitasje rundt om på telefonen, de fleste markante hakk går også uten problemer.

 

Men du får jo ikke byttet telefonen på garanti på grunn av disse kosmetiske skadene, så om du forsøker å levere inn en iPhone 5 fordi du mener lakken og utseende på telefonen har holdt seg for dårlig så tror jeg ikke du kommer så langt, men om du opplever problemer med telefonen så har jeg aldri vært borte i noen situasjoner hvor folk har blitt nektet garanti eller reklamasjon på grunn av mindre kosmetiske skader på telefonen.

 

Er det klare tegn til at den har dundret i bakken så det synger etter, så skjermeren og alt står i spenn og det hele så er det klart du ikke kan forvente all verden, men med slitasje så aluminiumen skinner igjennom den sorte lakken, noen riper her og der og noen bulker i kantene har jeg aldri opplevd som noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer ikke til Norge før i desember?! :ohmy: Har forberedt økonomien min på mobil-investering en stund jeg nå, nei dette var skuffende. På langt nær samme morroa når resten av verden har hatt mobilen i 3 mnd.

Har en walkietalkie av en mobil for øyeblikket :nei:

Jaa, det suger. Vi kan aldri være en av landene som får den tidlig.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan telefonen din ser ut, men syntes det høres merkelig ut, slitasje er ikke noe garantibrudd, selv om slitasjeskader heller ikke dekkes av garantien.

 

Skadene på telefonen under er typisk hvordan en iPhone5 ser ut etter normal bruk.

 

 

ku-xlarge.jpg

 

 

Hvordan vil du beskrive din sammenlignet med den?

Kun slitasje ett sted. Dypere, men likt det over. Litt mer metall synlig, dog.

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få tak i ios 7 nå?

Der hvor Jack Sparrow holder hus bla. :)

 

Har lagt inn GM nå, og det hele virker veldig smooth. Så får vi se hvordan telefonen og batteriet er den kommende uken. Vil vel hagle inn på forskjellige oppdateringer til apps etterhvert også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...