Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Et lite tips til folk som laster ned iOS7:

Jeg vet ikke om det gjelder fortsatt, men første gang jeg installerte 7 beta var batteritiden umiddelbart katastrofe, men etter et par dager var det bra igjen. Jeg antok at battery managementen måtte lære seg opp litt i starten.

In any case, om du får batteri problemer, gi det et par dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Re-kalibrering av batteriet er jo anbefalt en gang i måneden også, det gjør du på følgende måte:

 

- Lader telefonen til 100% (ikke 95, ikke 98, ikke 99 men 100%)

 

- Sørger for å bruke den til batteriet er helt flatt, om du ønsker å speede opp dette så kan du jo kjøre brightness til MAX og spille av et eller annet spill eller film med fult volum, gjerne over WiFi da forsvinner ting i et tålig effektivt tempo, spesielt om du har applikasjoner som Skype, Facebook og Snapchat kjørende samtidig.

 

- Når telefonen indikerer at den trenger lading, så lar du den fremdeles ligge i en liten stund så de 2% med nødbatteri eller hva det er lader seg ut. Du merker når dette er borte ved at telefonen plutselig ikke viser deg symbolet for at den trenger lading fordi den har absolutt null batteri igjen.

 

- Deretter lader du helt opp til 100% igjen, ikke 90, ikke 95, ikke 99 men 100%.

 

 

Nå skal batteriet være re-kalibrert. Dette anbefaler ikke bare Apple, men stort sett alle produsenter at du gjør sirkus engang i måneden om du bruker telefonen aktivt. Det samme gjelder forsåvidt PC-er og alt annet med oppladbart batteri.

Lenke til kommentar

Også er det jo en klassiker at oppdatering til nye versjoner, da spesielt såpass store oppdateringer som iOS 7.0 fort kan skape litt krøll, så det er generelt anbefalt å ta en fullstendig gjenoppretting om du mistenker noe tullball.

 

Med iOS enheter så er jo dette en lek uansett, koble enheten til iTunes og aktiver kryptert backup (for da tar den også å kopierer alt av pålogging og passordinformasjon, dette gjør den IKKE om du ikke har aktivert kryptert backup.) ta en fullstendig backup til iCloud, og gjerne en lokal på maskinen din også just in case.

 

Ha telefonen koblet til iTunes, hold inne strøm + hjemknapp i type 10-15 sekunder til telefonen restarter av seg selv, slipp strømknappen men fortsett å holde inne hjemknappen til iTunes sier telefonen er i DFU / Gjenopprettingsmodus. Kjør inn iOS 7.0 GM.

 

Når telefonen er oppe igjen så setter du den opp som vanlig, velger gjenoppretting fra iCloud (krever WiFi tilkobling) og vips så har du ren installasjon av iOS 7.0 og den vil hente alt av applikasjoner, innstillinger og det hele rett fra iCloud så telefonen er nøyaktig sånn som den var før du begynte.

 

 

Nå er det jo verdt å merke seg at mange applikasjoner ikke er oppdatert for iOS 7.0 enda, det begynner nok å renne inn de neste ukene og ettersom det er gjort såpass store forandringer, spesielt iforhold til multitasking og hvordan applikasjoner ligger i bakgrunnen så vil nok endel applikasjoner som ikke er oppdatert eller optimalisert enda fort kunne ha negativ effekt på batteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Njord: Tok du direkte update fra iOS 6 til GM eller gjenoppretning som Ram anbefaler?

Jeg tok direkte update.Alt av passord og innstillinger var som før da jeg startet opp tlf etter oppdateringen.

Har aldri tatt noen annen backup enn "vanlig" backup til Icloud men tviler på at jeg kommer til å gjenopprette til tidligere verson for så å oppdatere igjen.

Skal nå tømme batteriet helt og lade til 100%.

 

Selv om jeg ikke har like god batteritid som kanskje andre har kan jeg si at batteritiden min er bedre nå enn på iOS 6...

 

EDIT: ALT var som før,etter oppdateringen.Alt av bilder,apps,påloggingsinfoog innstillinger.

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gjenopprette til iOS 6.0, du tar backup til iCloud for deretter å gjenopprette direkte til iOS 7.0. Dette er bare for å utelukke all mulig kludd mellom gammel og ny kode som kan forekomme ved store oppdateringer av operativsystemer (gjelder alt fra mobil, nettbrett, PC, servere etc..).

Lenke til kommentar

Ett spørsmål, om jeg tar en iCloud backup på Golden Master, vil det kludre det til når IOS7 blir sluppet til offentligheten på noe vis? Slik jeg har forstått det, er dette den endelige versjonen alle andre får 18. September ?

 

Når det er sagt, er det helt klart noe som har skjedd med batteritiden, i positivt favør. Jeg skal nå lade den helt ut før jeg lade den opp igjen i tillegg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt iphone 5 en stund og nå oppdatert til ios 7 så må jeg være så ærlig at jeg skjønner at enkelte blir fanboy. Herregud så deilig at alt bare fungerer å at det fungerer uten lag, og at det fungerer likedan hver gang. For min del er det nesten verdt de alt for mange pengene Apple skal ha for telefonen ;-). Skulle på en måte ønske skjermen var større, men samtidig er det flott å kunne gjøre alt med en hånd :-). Å batteriet hos meg har aldri vært no problem, varer opptil 2 døgn med mitt bruk, selv om jeg stort sett lader hver dag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...