Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1237609_593541684034420_955340693_n.jpg

Billigste iPhone 5s til 869 dollar, eller 5200 kr. Tør ikke tenke på hva det blir til i NOK engang :p

 

EDIT: Ellers var den utrolig pen å se på. Synd den har så liten skjerm!

 

Nå er dette australske dollar, så det blir 4839 NOK. I den amerikanske butikken koster den $649 = 3908 NOK.

 

Men ja, fortsatt ganske dyrt.

Lenke til kommentar

Skulle visst vere klar kl 13, lokal tid, så vi ser den vel kl 22 i kveld eller noko trur eg.

 

 

 

Eg har planar om å jailbreake så snart det kjem ut en måte å gjere det på. Spørsmålet er om eg skal oppgradere til 7.0, eller vente og sjå om det kjem en til 6.1.4... Kva trur folk? Greiast å berre oppgradere med en gang kanskje?

 

22:00 ja, akkurat når jeg stikker på jobb. Bummer!

Lenke til kommentar

De amerikanske prisene har ikke økt sammenlignet med iPhone 5, så hvorfor skulle de norske? Det hadde jo vært veldig snodig om Apple plutselig skulle begynne å øke prisene, det er jo stikk i strid med trenden de har hatt hvorav det er alltid samme pris, eventuelt litt lavere for nye generasjoner og ettersom iPhone 5C tross alt ikke fikk en så voldsomt billig prislapp så kan de jo ikke gå helt bananas med prisingen her om de ønsker å selge en grei mengde med telefoner.

 

 

Syntes dette var en helt grei lansering. Mer eller mindre som alle forventet, helt i tråd med de fleste andre hvorav det er snakk om små skritt og evolusjon for hvert år. Alltid synd at de ikke dro opp noe spesielt fra hatten, men sånn er det nå engang og selv selskaper som Apple slår ikke på stortromma år etter år.

 

Men igjen så motstår Apple fristelsen å hoppe etter alle de andre med å gå helt bananas med meningsløse gimmicker og det hele, noe som gleder meg. Alle oppgraderingene er godt gjennomtenkte og ser ut til å ha en baktanke og en mening bak seg, det liker jeg å se. Istedenfor å hoppe på bølgen med type 4-kjerner prosessor på 2.0GHz som bare sluker batteriet og etterlater massevis av unødvendig ressurser som sluker strøm så tar man heller å forbedrer på arkitekturen og introduserer nå 64-bit introduksjonsett og har fått optimalisert hele iOS 7.0 for 64-bit.

 

Dual-LED flash gav jo også endel mer mening på måten Apple har implementert det, selv om vi selvfølgelig må avvente å se nytteverdien og hvordan det fungerer i praksis. De følger også HTC iform av at de ikke gidder å hive seg på MP-kappløpet men heller forbedrer optikken og sensoren til kamera, noe som nok er veldig fornuftig og igjen understreker at Apple viser null interesse for å hoppe etter det å ha "imponerende tall på papiret".

 

Fingeravtrykkleser tror jeg er noe som vil være kjærkomment for min del med mine lange og knotete passord, gjør livet mye enklere så selv om jeg ikke vil kalle det noe banebrytende så finner jeg det langt mer aktuelt og praktisk sammenlignet med type "air gestures" osv.. Motionsensor er jeg også veldig spent på i samarbeid med Nike, kan være noe som blir aktivt brukt når jeg trener og jogger mye. Endelig så er det full LTE støtte også, så LTE / 4G overalt, i alle land som har støtte for det.

 

 

Også leveres den i det som ble betegnet som "graphite" farge av ryktene, noe som jeg personlig mener ser endel bedre ut enn "slate" fargen til iPhone 5! Og er trolig mye mer motstandsdyktig mot riper osv..

 

 

iPhone 5C overrasket også med spesifikasjonene, hadde ikke forventet såpass til spesifikasjoner men så ble den jo samtidig ikke så billig som jeg hadde trodd / håpet og de fortsetter jo med iPhone 4S som billigste modell som skuffer meg veldig da det betyr at vi fortsatt vil drasse videre på 3,5" med annen skjermratio og den gamle 30-pin kontakten i ett år til, noe som virker unødvendig.

 

 

Ikke noe snakk om 802.11ac på iPhone 5S så regner med at det uteble, noe som er litt skuffende med tanke på 802.11ac støtte på nye AirPort Extreme, det kunne jo faktisk ført til at trådløs synkronisering faktisk hadde gått raskere enn via USB.

 

 

Godt å se at de ikke rushet ut iOS 7.0 heller, i og med at det blir GM kun til iPhone 5 og iPhone 4S og det lar vente på seg til iPhone 4 og iPad så tyder jo det på at det er villige til å ta den tiden de føler de trenger før de slipper iOS 7.0, noe som alltid er positivt.

 

 

 

Mest skuffende av alt er dog lanseringsdatoen.. Ikke før desember 2013 i Norge? Det kom som en negativ overraskelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var ute og testet videoen til iPhone 5 mot Canon HF-G10 som er toppmodellen til Canon i forbrukerklassen. Først trodde jeg det skulle bli dag og natt. Men jeg ble ganske imponert av iPhone 5. Fargene henger godt med, men det er noe mer støy og mindre detaljer. Allikevel ganske bra for å være mobiltelefon. Min Samsung S2 hadde betydelig dårligere video :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=c--BT_WcePM

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehm, det er lagt ut GM til samtlige versjoner, både iPhone 4 og iPad er på lista så hvorfor de mener disse versjonene skal "komme senere" aner jeg ikke, mulig de ikke regner med at GM versjonen er prikkfrie til diverse versjonene og mistenker eventuelt utsettelse eller noe.

 

DET var rart ja. Snodig.

Lenke til kommentar

De amerikanske prisene har ikke økt sammenlignet med iPhone 5, så hvorfor skulle de norske? Det hadde jo vært veldig snodig om Apple plutselig skulle begynne å øke prisene, det er jo stikk i strid med trenden de har hatt hvorav det er alltid samme pris, eventuelt litt lavere for nye generasjoner og ettersom iPhone 5C tross alt ikke fikk en så voldsomt billig prislapp så kan de jo ikke gå helt bananas med prisingen her om de ønsker å selge en grei mengde med telefoner.

 

Mest skuffende av alt er dog lanseringsdatoen.. Ikke før desember 2013 i Norge? Det kom som en negativ overraskelse.

 

Ser 16GB er $20 mer, 32GB opp $30 og 64GB opp $10, mao fortsatt dyr som forventet. Tipper Apple Store i Norge kommer til ha disse prisene for 5S:

16GB 5390,-

32GB 6390,-

64GB 7090,-

 

Så får vi se hva Telenor/Netcom legger seg på.

 

Reiser til Tyskland 26. september får se om jeg snubler over en 5s, primært i 32GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...