Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter egentlig og vipper mellom å jailbreake eller ikkje... Gjorde det då eg hadde 4S, men gjekk stort sett alltid tilbake til stock fordi eg angra :p

Kva grunnar fins det til å jailbreake no egentlig?

Hvorfor angrett du og gikk tilbake?

 

Jailbreak gir deg bare tilgang til og gjøre ting som normalt er blokert, så om du ikke vet om du trenger jailbreak eller ikke, så trenger du det mest sansynligvis ikke. ;)

 

Er det derimot noe på telefonen som irriterer deg eller som du ønsker du skulle kunne endre på, legge til f.eks, da kan man undersøke om dette er mulig ved og jailbreake og så få telefonen til og bli som man ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor angrett du og gikk tilbake?

 

Jailbreak gir deg bare tilgang til og gjøre ting som normalt er blokert, så om du ikke vet om du trenger jailbreak eller ikke, så trenger du det mest sansynligvis ikke. ;)

 

Er det derimot noe på telefonen som irriterer deg eller som du ønsker du skulle kunne endre på, legge til f.eks, da kan man undersøke om dette er mulig ved og jailbreake og så få telefonen til og bli som man ønsker.

 

Grunnen til at eg gjekk tilbake var at eg etter kvart installerte så mykje dritt på telefonen som gjorde den altfor treg, med mange bugs osv. Fucka seg til endå meir då eg skulle fjerne det, så endte ofte med full reset :p

 

Det å fjerne Newsstand er i seg sjølv nok grunn til å jailbreake, er enig i det! Heller meir og meir mot jailbreaking no, litt pga notification center toggles, og mulighet til å skjule vêr- og aksjeappane

Lenke til kommentar

Det å fjerne Newsstand er i seg sjølv nok grunn til å jailbreake, er enig i det! Heller meir og meir mot jailbreaking no, litt pga notification center toggles, og mulighet til å skjule vêr- og aksjeappane

Bahh...i forhold til risikoene forbundet med jailbreaking er det slett ikke verdt bryet, etter min mening. Gjorde det med iPhone 1. gen, primært for å legge inn en MMS-app, siden har jeg ikke sett noen god grunn til det - annet enn uproduktiv fikling for moro skyld, som egentlig ikke tilfører noen veldig nyttig funksjonalitet. Standard-apps man ikke bruker putter man ganske enkelt i en mappe som man legger på hjemmeskjerm nr. 7 eller deromkring - ute av syne, ute av sinn. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen problemer som ikke har vært forårsaket av meg selv.

Samme her, husker at jeg skulle møte en fyr for å kjøpe GTA IV dagen spillet ble lansert til PS3, i bilen på vei ut for å møte han skulle jeg bare avinstallere en tastaturmodifikasjon (eller hva det nå var) på min iPhone 2G, endte opp med at telefonen gikk i en endeløs boot, og vi måtte snu og kjøre tilbake for å finne mobilnummeret hans (visste ikke hvor vi skulle møtes), gjett om moren min stresset (var ikke gamle karen på den tiden) :) .

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen problemer som ikke har vært forårsaket av meg selv.

Høres nesten for godt ut til å være sant, eller at det er en meget lav terskel for brukerfeil? Satt på spissen så klart.

 

Samme her, husker at jeg skulle møte en fyr for å kjøpe GTA IV dagen spillet ble lansert til PS3, i bilen på vei ut for å møte han skulle jeg bare avinstallere en tastaturmodifikasjon (eller hva det nå var) på min iPhone 2G, endte opp med at telefonen gikk i en endeløs boot, og vi måtte snu og kjøre tilbake for å finne mobilnummeret hans (visste ikke hvor vi skulle møtes), gjett om moren min stresset (var ikke gamle karen på den tiden) :) .

Men kan man si at det var "din feil" hvis avinstallasjon feiler og forårsaker slikt? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sant det, at det kanskje er meir morofaktor enn nytte. Syns likevel det er irriterande at Apple ikkje har kome med diverse toggles i notification center endå, sidan det er ein av grunnane for meg til å jailbreake.

 

Totalt sett har eg egentlig veldig lite å utsette på iOS for min del akkurat no, einaste eg savner er som sagt toggles, og mulighet til å skjule ikon ein ikkje bruker. Resten er jo stort sett estetiske ting, som endre på ikon og lockscreen.

 

Edit: En anna grunn til at eg kanskje har lyst til å jailbreake, er at eg holdt på med all slags mulig tweaking på Android før, så har blitt ganske vand med å fikle med mobilen heile tida, noko som kanskje ikkje er så lurt. Har en trang til å måtte fikse på den heile tida :p

 

Edit2:

virka snasen då :) Endret av medlem-156941
Lenke til kommentar

Er mange ting jeg savner selv i iOS men jeg har ikke bestemt meg om det er verdt å forsøke JB for å se hva det kan gi meg eller ei. Hvor god profilfunksjonalitet kan det gi meg og vil alle appene mine fungere? Må jeg laste ned alle apps på nytt? Hva med iCloud integrasjonen jeg benytter på samtlige apps, AppleID og ting som er kjøpt av lydbøker etc?

Lenke til kommentar

Er mange ting jeg savner selv i iOS men jeg har ikke bestemt meg om det er verdt å forsøke JB for å se hva det kan gi meg eller ei. Hvor god profilfunksjonalitet kan det gi meg og vil alle appene mine fungere? Må jeg laste ned alle apps på nytt? Hva med iCloud integrasjonen jeg benytter på samtlige apps, AppleID og ting som er kjøpt av lydbøker etc?

 

Usikker på det med profilfunksjonalitet, men jailbreak lar alt på telefonen vere urørt. Det som i hovudsak blir gjort, er at Cydia blir installert. Har iallfall vore sånn dei siste åra, rekner med at det fortsatt er sånn med denne JB-en og.

Lenke til kommentar

Hei!

Har nå hatt htc i litt i underkant av 4 år, og er veldig fornøyd med den type mobil! Den jeg har nå er htc sensational XL , og som sagt - veldig fornøyd. Men nå har det gått over 1 år, og den synger vel snart på siste verset. Slår seg av uten vidre, plutselig er batteriet tomt, treig etc.. Vurderer å kjøpe ny tlf, men er i tvil om jeg skal bytte til Iphone 5- eller vente til htc m7 kommer ut. Som jeg har sagt et par ganger er jeg strålende for fornøyd med android og htc, men har egentlig litt lyst til å prøve noe nytt også.. Iphone 5 vs htc m7? Hjelp ... Btw, "tilbud" på iphone 5 på Telenor sine sider - haster litt ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...