Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Kjøpte Arma 2 istad og prøvde litt DayZ. Artigste spillet jeg har prøvd på en lang stund. Fantastisk spooky følelse å vandre rundt i mørket med bare lykta og plutselig få en horde zombier foran seg som snuser rundt. Bare å kaste seg på bakken, slukke lyset og krysse fingrene :p

Liker veldig godt også det taktiske aspektet. Som en Socom veteran, så er dette balsam for sjela.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes at det er vanskelig å finne biler/atv. Har rotet rundt i dag i rundt 1 time på steder der kjøretøy sies å spawne uten noe særlig hell. Noen som opplever det samme?

ikke vits å lete i "spawnsene" gå heller litt over NW Airfield og sjekk rundt hele stripa der, er du heldig kan du finne opp til 10biler og mange telt som er blitt hoardet av klaner og sånt :p
Lenke til kommentar

Synes at det er vanskelig å finne biler/atv. Har rotet rundt i dag i rundt 1 time på steder der kjøretøy sies å spawne uten noe særlig hell. Noen som opplever det samme?

 

Ja.

 

Har siden jeg starta å spille DayZ for over 1 mnd siden, ikke funnet annet enn 1 traktor.

Klaner og/eller store gjenger tar alt av kjøretøy. Veldig kjipt for alle oss andre.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg en blood-transfusion i elektro? Har bloodpacks selv.

 

Kommer du deg aldri ut av elektro du eller? :p synes du har rota rundt der et par dager?

 

Joda, det første jeg gjør når jeg spawner er å loote elektro/cherno (spørs hvor jeg spawner) så leaver jeg. Er kun i byene ca 15 min av gangen. Denne gangen er et unntak tho, er kun der for å drepe players. :p Døde ista med nvg, rangefinder, gps, M4A1 SD osv så tar sinnet ut på intetanende spillere. :D 6 kills so far, 1 av de med håndgranat!

 

EDIT: Møtte en kar i elektro, han hadde AKM, jeg hadde øks. Han sier i voice chat "I need that axe, drop it or i'll kill you". Jeg svarer "Come and get it faggot!". Han begynner å skyte etter meg, men jeg løper som faen og økser han ihjel! :p

 

Ligger nå midt i elektro med over 100 rounds til Lee Einfielden. There will be blood...

 

Synes at det er vanskelig å finne biler/atv. Har rotet rundt i dag i rundt 1 time på steder der kjøretøy sies å spawne uten noe særlig hell. Noen som opplever det samme?

 

Å finne kjøretøyer kan være ekstremt vanskelig. Har sikkert spillt 100 timer snart, og har kun funnet en ATV der den spawnet. Resten har jeg tatt fra andre spillere osv.

 

Greia er at når noen skaffer seg et kjøretøy så tar det ikke lang tid å sjekke alle de andre stedene der de spawner, så samler man de ofte i skogen oppe i nord.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Spiller du på US 26? Det er den serveren jeg spiller mest på. Hva heter du ingame? Så jeg slipper å drepe deg. :p

 

Noe sent svar, var på en kortere utenlandstur.. Uansett, spiller en del på US 26 på kveld/nattestid (dvs etter 20/21-ish) og på den Norway-serveren med åpne slots på dagtid (stort sett Norway 9,10, eller 11). Er "Generalen" ingame både her og i de fleste andre spill :)

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å hjelpe to sec? Jeg har installert moden og har gjort alt riktig, men de fleste serverne har et rødt kryss foran seg. Det kan se ut som om jeg har feil patch. Jeg har 1.60 (tror jeg), og de andre serverne kjører 1.61 (?).

 

Hvordan får jeg patchet dayz? Når jeg installerte moden lastet jeg ned torrent filen fra dayzmod.com.

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å hjelpe to sec? Jeg har installert moden og har gjort alt riktig, men de fleste serverne har et rødt kryss foran seg. Det kan se ut som om jeg har feil patch. Jeg har 1.60 (tror jeg), og de andre serverne kjører 1.61 (?).

 

Hvordan får jeg patchet dayz? Når jeg installerte moden lastet jeg ned torrent filen fra dayzmod.com.

Bruk six launcher

Lenke til kommentar

Jeg å 3 venner fant en rød gammel bil i Stary sobor i dag, vi hadde ingen parts til å reparer den med så vi valgte at 2 av oss skulle lete etter parts i industrial areas og 2 av oss bli igjen for å passe på bilen. Jeg var en av oss som var igjen i stary sobor med en CZ 550, kammeraten min med en m4a1 det hele endte med at kammeraten min dævva 2 ganger og jeg drepte 5 stykker. Var en hel vill situasjon som varte i over 4 timer. Vi fikk nok parts til bilen til slutt og fikk gjemt den etter meget mange timers slit.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si et par ting om telt og utstyr. Vi startet med tre telt, tror jeg, og nå har vi satt opp over ti telt fordelt på forskjellige servere på grunn av duplisering, og det uten at vi prøvde! Mens vi har flyttet leiren fra en server til en annen etter at den ble oppdaget, har det tatt helt av. Tingene vi akkurat har tatt ut av et telt på en server, er plutselig tilbake etter at vi kommer tilbake for å pakke sammen teltet. I tillegg så har vi fått tilbake tingene på karakteren. Så i enkelte tilfeller har vi endt opp med tre instanser av samme våpenet - en i det opprinnelige teltet, en i det nye teltet, og en på karakteren som flyttet våpenet.

 

På den andre siden har enkelte telt forsvunnet etter en server restart, og enkelte telt blitt helt tomme etter en server restart (tviler på de har blitt lootet siden teltene rett ved siden av hadde bedre utstyr og ble ikke tømt).

 

Så pass på når du bruker telt, og ikke bli overrasket om ting går litt skeis. Vi måtte flytte leiren til en ny server i dag da en tulling gikk rett på leiren vår. Selv om han fikk en kule i skallen, vet han jo hvor vi holder til. Med tanke på hvor tilfeldig teltene er, blir det spennende å se hva som møter oss i morgen...

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på regular og veteran servere?

 

Er ikke helt sikker, men typisk ser man ofte at Regular servere kjører med 3rd person og crosshair, og veteran i mange tilfeller kjører med 1st person og crosshair off. Tror ikke dette har en sammenheng med veteran og regular dog, men en egen server innstilling. Lurer i grunn på det samme :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...