Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Hardt for en nybegynner må jeg si, fikk det installert i dag og kjørte en test runde men sitter jo fast etter 5 min siden man ikke starter med noe å forsvare seg med så løper rund å prøver i hvertfall å finne noe resurser etterfulgt med zombier løpende etter meg og jeg får ikke gjort noe så bare logger inn og ut igjen, løper rundt og prøver på det samme med samme resultat, fant litt mat og drikke før jeg døde av tørste men fremdeles ingen våpen.

 

Hvordan klarer folk seg? :p man kunne jo i det minste startet med en øks eller noe lignende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardt for en nybegynner må jeg si, fikk det installert i dag og kjørte en test runde men sitter jo fast etter 5 min siden man ikke starter med noe å forsvare seg med så løper rund å prøver i hvertfall å finne noe resurser etterfulgt med zombier løpende etter meg og jeg får ikke gjort noe så bare logger inn og ut igjen, løper rundt og prøver på det samme med samme resultat, fant litt mat og drikke før jeg døde av tørste men fremdeles ingen våpen.

 

Hvordan klarer folk seg? :p man kunne jo i det minste startet med en øks eller noe lignende

 

Jeg overlever med og bare springe inn i låver og butikker fort inn og ut, ingen kan ta deg inni et hus, våpen har aldri hjulpet med på grunn at jeg trenger det bare for og beskytte mot spillere,

 

Få tak i øks , fyrstikker og raw meat fra dyr så kan du lage bål og steke kjøttet, pluss få deg canteen.

 

Jeg hadde 3 vannflasker, og masse våpen og kart og all driten man kan tenke seg men jeg klarte meg bedre uten alt det, bortsett fra fystikker og øks og vannflaske (det er viktig og ha,.

 

Spring spring spring mellom trerne og de vil ikke jage deg mere, så lenge du springer og er rask inni hus så kan du gjøre hva du vil uten og bli drept.

 

Sigh new game, 88 kills forrige character --__--, dammit at jeg måtte dø

 

OG IKKE DREP FRIENDLY PLAYERS!

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hardt for en nybegynner må jeg si, fikk det installert i dag og kjørte en test runde men sitter jo fast etter 5 min siden man ikke starter med noe å forsvare seg med så løper rund å prøver i hvertfall å finne noe resurser etterfulgt med zombier løpende etter meg og jeg får ikke gjort noe så bare logger inn og ut igjen, løper rundt og prøver på det samme med samme resultat, fant litt mat og drikke før jeg døde av tørste men fremdeles ingen våpen.

 

Hvordan klarer folk seg? :p man kunne jo i det minste startet med en øks eller noe lignende

 

Jeg overlever med og bare springe inn i låver og butikker fort inn og ut, ingen kan ta deg inni et hus, våpen har aldri hjulpet med på grunn at jeg trenger det bare for og beskytte mot spillere,

 

Få tak i øks , fyrstikker og raw meat fra dyr så kan du lage bål og steke kjøttet, pluss få deg canteen.

 

Jeg hadde 3 vannflasker, og masse våpen og kart og all driten man kan tenke seg men jeg klarte meg bedre uten alt det, bortsett fra fystikker og øks og vannflaske (det er viktig og ha,.

 

Spring spring spring mellom trerne og de vil ikke jage deg mere, så lenge du springer og er rask inni hus så kan du gjøre hva du vil uten og bli drept.

 

Sigh new game, 88 kills forrige character --__--, dammit at jeg måtte dø

 

OG IKKE DREP FRIENDLY PLAYERS!

 

Tja, alle spiller på sin måte. Personlig foretrekker jeg å spawne i nærheten av cherno/elektro, springe rundt i byen med 10 zombier etter meg å raide de beste stedene i byen for våpen, hermetikk, bægger og tools av forskjellige slag. Dør man så dør man. Det er en klart høyere risk å gå inn i de store byene, men høyere gevinst, og mere moro. Må jo bli jævla kjedelig i lengden av å leve som en villmann i skauen?

 

Og ang. friendly players. Hvilke friendly players? Sånn som spillet er nå så dreper alle alt som rører seg omtrent. Jeg stoler ikke på noen med mindre de er venner og jeg snakker med de på skype, eller de kommer bort og roper "I`M FRIENDLY" i miccen og er unarmed.

Lenke til kommentar

Hardt for en nybegynner må jeg si, fikk det installert i dag og kjørte en test runde men sitter jo fast etter 5 min siden man ikke starter med noe å forsvare seg med så løper rund å prøver i hvertfall å finne noe resurser etterfulgt med zombier løpende etter meg og jeg får ikke gjort noe så bare logger inn og ut igjen, løper rundt og prøver på det samme med samme resultat, fant litt mat og drikke før jeg døde av tørste men fremdeles ingen våpen.

 

Hvordan klarer folk seg? :p man kunne jo i det minste startet med en øks eller noe lignende

 

Jeg overlever med og bare springe inn i låver og butikker fort inn og ut, ingen kan ta deg inni et hus, våpen har aldri hjulpet med på grunn at jeg trenger det bare for og beskytte mot spillere,

 

Få tak i øks , fyrstikker og raw meat fra dyr så kan du lage bål og steke kjøttet, pluss få deg canteen.

 

Jeg hadde 3 vannflasker, og masse våpen og kart og all driten man kan tenke seg men jeg klarte meg bedre uten alt det, bortsett fra fystikker og øks og vannflaske (det er viktig og ha,.

 

Spring spring spring mellom trerne og de vil ikke jage deg mere, så lenge du springer og er rask inni hus så kan du gjøre hva du vil uten og bli drept.

 

Sigh new game, 88 kills forrige character --__--, dammit at jeg måtte dø

 

OG IKKE DREP FRIENDLY PLAYERS!

 

Tja, alle spiller på sin måte. Personlig foretrekker jeg å spawne i nærheten av cherno/elektro, springe rundt i byen med 10 zombier etter meg å raide de beste stedene i byen for våpen, hermetikk, bægger og tools av forskjellige slag. Dør man så dør man. Det er en klart høyere risk å gå inn i de store byene, men høyere gevinst, og mere moro. Må jo bli jævla kjedelig i lengden av å leve som en villmann i skauen?

 

Og ang. friendly players. Hvilke friendly players? Sånn som spillet er nå så dreper alle alt som rører seg omtrent. Jeg stoler ikke på noen med mindre de er venner og jeg snakker med de på skype, eller de kommer bort og roper "I`M FRIENDLY" i miccen og er unarmed.

Du har ikke spillt spillet før du har vert vilmann i skogen, digg og snike seg rundt,

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å "snike seg rundt" i skogen. Får jo ingenting ut av det. Hurray, du overlevde! Big deal, jeg kan overleve i måneder om det er det som er om å gjøre. Det som gjør dette spillet gøy er den konstante risikoen for å dø, miste alt man har og måtte starte helt på nytt igjen. Man må ta risikoen på strak arm og bare kjøre på. Enten vinner du eller så taper du. Å ligge i skogen med en øks og et bål = null risiko og null glede, iallefall for min del.

 

Et spill er ikke et spill uten utfordring, da er det mer en interaktiv lek

Lenke til kommentar

æsj, kom ikke som dagens deals på steam idag heller.

 

Tviler litt på at det skjer, det er tross alt allerede -20% på det, og det varer til den 22 eller 23.

 

Tja, jeg er rimelig sikker på at ARMA blir daily en av dagene. Eller ihvertfall flashdeal eller community choice. Mest sannsynlig 75% avslag. Jeg mener hvorfor skulle ikke ARMA være daily en av dagene?

Fordi det allerede selger som hakka mökk, hvorfor skal de da gi avkall på 75% av inntektene? :)

Arma II CO er i seg selv verdt pengene, spesielt med ACE og ACRE mods. Og ikke minst DayZ.

Lenke til kommentar

Syntes å huske at Arma 2 krevde latterlig mye maskinkraft og at det bare funka så vidt det var på PC`en min. Krever Operation Arrowhead og DayZ modden noe mer av maskinen enn Arma 2 vanilla?

Det spørs litt på serverene du spiller på. På noen går det smoothere enn andre. Men jeg syns DayZ krever mere enn Arma ja. Har dog bare testet ut single player i arma2.

Lenke til kommentar

Man blir ganske hekta på dette spillet har jeg merka!

Har spilt en del med 2 kompiser nå, vi spiller på en server der vi og Admin-klanen har rivalisering på gang. Stjeler biler og utstyr fra hverandre etc etc, leiter opp camps og lignende.

 

Nå har de funnet vår camp. 4xAS50, 6xM107, 2xM16, 1xM16M203, 1xM4A3 CCO, 1xDMR, 2xM14 pluss en del russiske våpen og hauger av ammo er gone :(. 2 lastebiler, en pickup og en ATV er også gone.

 

Mine to medspillere ble drept, men jeg holder meg godt skjult, sjelden inne i befolkede områder. Jager litt spillere en gang iblandt, eller troller dem.

 

Har nå Ghillie Suit, Coyote Backpack, 1xas50 med 90 skudd, 1xM4A3 CCO med 150 skudd, Alt av tools utenom GPS og Rangefinder. Og en M9SD med 90 skudd.

 

Hadde det morro en sen kveld på en svensk server tidligere, når jeg hadde NVG. Sneik meg utenfor Cherno, og venta på at noen skulle spawne. Så en stakkar som sprang rundt på måfå i mörket, og sneik meg opp til der han var.

Tok fram lommelykta, og idet jeg lyste han rett i ansiktet, hylte jeg villt i mikrofonen på Direct chat. Han ble grepet av panikk og skreik, fekta rundt seg med lommelykt. Priceless moment.

Lenke til kommentar

Jeg har den tendensen at når jeg har fått meg bra utstyr, kommet meg innenlands og føler meg trygg, så blir jeg nysjerrig og sjekker ut farlige områder. Blir ALLTID drept :p 3 ganger på rad nå har jeg blitt drept når jeg har funnet meg en FAL/M249 runt helikoptersonene. Må vel bare bli mer forsiktig!

Lenke til kommentar

Da var forumet begynt å ta grei form.

 

Mye bugs og lort er luket ut og vi har forumer og kategorier for alt man kunne trenge i DayZ av det jeg kan tenke meg til.

 

En gledelig nyhet er at vi har allerede, på ett døgn, har fått34 registrerte brukere, 113 innlegg og 13 brukere samtidig på det meste.

 

Det har til nå konstant vært jevne pålogginger fra de fleste og diskusjoner på alt fra trades av våpen til gøye campfire historier :)

 

 

Adressen er DayZ-Norge.net

 

 

 

Så det er bare å registrere seg og begynne og diskutere. Det hadde vært gøyalt om vi ble en god del medlemmer, for da kan vi skape en gøyal DayZ community for Norge hvor man kan møtes og spille sammen osv :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kommer fortsatt ikke over hvor fantastisk fett dette spellet er :D

 

Par nye filmer:

 

Meg:

 

Kamerat:

 

Dere er bare slike som dreper folk med andre ord...

nei.. de gjør det med stiiiiil!

 

Hahahaha! Trollolololol. Tror jeg så den gule hatchbaken kjøre forbi meg i går når jeg var på vei sørover :)

vi tok hånd om tyvene, drepte dem mens de fyllet bensin :)
Lenke til kommentar

Man blir ganske hekta på dette spillet har jeg merka!

Har spilt en del med 2 kompiser nå, vi spiller på en server der vi og Admin-klanen har rivalisering på gang. Stjeler biler og utstyr fra hverandre etc etc, leiter opp camps og lignende.

 

Nå har de funnet vår camp. 4xAS50, 6xM107, 2xM16, 1xM16M203, 1xM4A3 CCO, 1xDMR, 2xM14 pluss en del russiske våpen og hauger av ammo er gone :(. 2 lastebiler, en pickup og en ATV er også gone.

 

Mine to medspillere ble drept, men jeg holder meg godt skjult, sjelden inne i befolkede områder. Jager litt spillere en gang iblandt, eller troller dem.

 

Har nå Ghillie Suit, Coyote Backpack, 1xas50 med 90 skudd, 1xM4A3 CCO med 150 skudd, Alt av tools utenom GPS og Rangefinder. Og en M9SD med 90 skudd.

 

Hadde det morro en sen kveld på en svensk server tidligere, når jeg hadde NVG. Sneik meg utenfor Cherno, og venta på at noen skulle spawne. Så en stakkar som sprang rundt på måfå i mörket, og sneik meg opp til der han var.

Tok fram lommelykta, og idet jeg lyste han rett i ansiktet, hylte jeg villt i mikrofonen på Direct chat. Han ble grepet av panikk og skreik, fekta rundt seg med lommelykt. Priceless moment.

lettere sagdt dere duplicater..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...