Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Er så mange hjerneskada som spiller DayZ... Jeg sneik meg innpå en fyr midt i elektro, som jeg lett kunne drept om jeg hadde hatt et eller annet slags våpen, noe jeg ikke hadde. Sier "Yo, friendly" til han. Han snur seg å sier "oh hai, you look like a zombie, I will shoot you for that" eller noe sånt. Jævla irriterende at det ikke går an å finne en ordentlig person som klarer å spille dette spillet sånn det skal spilles., Begynner å gå drittlei nå.

 

Så enig med deg, eneste personen jeg har møtt som ikke har skutt meg var en svenske som fulgte etter meg i 15 minutter mens han sang(var litt rart).

 

Møtte en tidligere idag som hadde øks fremme, han skrev friendly i chatten, så jeg lot han være.

Første han gjør når jeg skriver "friendly" tilbake, er å kjøre øksa i hodet på meg.

Konklusjon: lettere å vinne i lotto enn å møte random friendlies....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jammen rimelig inkompetente personer i dette spillet. Var på vei ut fra Cherno opp åsen ved de 5 leilighetsbyggene. Ca midt oppe på årkeren legger jeg merke til en gruppe på 3 personer som ligger godt synelig oppe i lia vest for meg. Legger meg ned bak den lille vegetasjonen som var der og ser på dem i kikkerten. Den ene har i allefall en sniper av noe slag, og det ser ut til at de to andre har maskinvåpen. Gruppen har tydeligvis ikke tenkt så nøye gjennom strategi med tanke på at alle 3 ligger å ser i enten kikkert eller sikter med våpenet ned mot byen, slik at det er ingen som dekker dem verken bakover eller til noen av sidene. Siden jeg ligger ganske åpent til tør jeg ikke reise meg opp å springe ettersom jeg var alene og hadde bare AKM og et amerikansk maskingevær av ett eller annet slag, så jeg ligger der å veksler mellom å se i kikkerten og å sikte mot dem. Tar ikke lang tid før den ene legger merke til meg og så endrer alle tre retning og sikter mot meg. En av dem trekker tilbake, men jeg har fortsatt personen med sniper på kornet. Smeller avgårde en halvt magasin og jeg treffer personen med sniperen så blodet spruter. Han trekker seg tilbake halvveis over en bakketopp mens jeg reiser meg og springer til ny posision der jeg igjen legger meg ned å skyter en salve i deres retning slik at jeg kan komme meg unna gruppen som er klart overlegen både i antall og ildkraft.

 

Og før noen tror dette var en gruppe vennligsinnede så legger man seg ikke i skogen med klar sikt til sykehuset og leilighetsbyggene om man bare er der for å loote.

Lenke til kommentar

Noen som kunne vært interessert i å hjelpe til med å starte opp et norsk dayz forum? Eller mener folk det holder med diskusjon.no tråden?

Jeg har webserver og endel erfaring med å sette opp phpbb forum fra før av. Men skal det bli et bra forum med aktivitet trengs det folk som kan noe foto/videoredigering, skribenter samt forum moderator's/admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kunne vært interessert i å hjelpe til med å starte opp et norsk dayz forum? Eller mener folk det holder med diskusjon.no tråden?

Jeg har webserver og endel erfaring med å sette opp phpbb forum fra før av. Men skal det bli et bra forum med aktivitet trengs det folk som kan noe foto/videoredigering, skribenter samt forum moderator's/admin.

 

Hadde vært supert med et eget dedikert forum for "DayZ.no". Denne tråden blir veldig rotete, mener jeg da. Gull verdt å ha underforum til trading, folk som søker etter andre å spille sammen med, privat forum for admins av .no serverne så de kan dele bans med hverandre etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er noe sånt jeg tenkte og. Et sted hvor alle norske spillere, admins osv kan samles. Som du nevner, det hadde også vært gull å fått med admins fra .no servere, slik at de kan få egne underforum.

 

Folk som er interesser i dette og vil bidra med noe, ta kontakt på PM.

Endret av Putresopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er noe sånt jeg tenkte og. Et sted hvor alle norske spillere, admins osv kan samles. Som du nevner, det hadde også vært gull å fått med admins fra .no servere, slik at de kan få egne underforum.

 

Absolutt! Jeg har bannet ca. 10 stk (ammobox spawners) iløpet av et par dager, på serveren min. Ikke akkurat store tapet for de som fikk banhammeren min, siden de kan bare hoppe over til en annen norsk server. Håper virkelig at alle admins er positive til et sånt forum, så vi får holdt alle .NO-serverene, cheatfrie.

Lenke til kommentar

Noen som kunne vært interessert i å hjelpe til med å starte opp et norsk dayz forum? Eller mener folk det holder med diskusjon.no tråden?

Jeg har webserver og endel erfaring med å sette opp phpbb forum fra før av. Men skal det bli et bra forum med aktivitet trengs det folk som kan noe foto/videoredigering, skribenter samt forum moderator's/admin.

 

Hadde vært supert med et eget dedikert forum for "DayZ.no". Denne tråden blir veldig rotete, mener jeg da. Gull verdt å ha underforum til trading, folk som søker etter andre å spille sammen med, privat forum for admins av .no serverne så de kan dele bans med hverandre etc.

 

 

Vel, ja...

 

Helt enig igrunn.

 

Man skulle hatt et eget DayZ forum ja.

 

Er jo ikke noe problem å sette opp phpbb og leie et domene til 200kr.

 

Anyone up for the task?

 

 

 

EDIT: Jeg tar en titt på det nå, skal se om jeg ikke kan få laget et ordentlig forum til oss :)

 

Men kom med forslag til domenenavn da.

 

IKKE .no domener, da må jeg opprette firma og det gidder jeg ikke.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

fy faen for et spill! listet meg rundt i en evighet fra sjøen og til Polana. Bestemmer meg for å raide kjøpesenteret for større sekk osv.. Kommer en gjeng med zombier, jeg knekker benet uten morfin.. Krabber rundt og looter for å se om om jeg finner noe.. Ingenting..

 

Plutselig hører jeg en som åpner en cola i naborommet, krabber inn og skyter fyren rett i trynet! Han hadde alt! Kompass, kniv, fyrstikker, morfin, epi-pen, blod og masse mat! For en herlig kveld :D

Lenke til kommentar

Hadde vært supert med et eget dedikert forum for "DayZ.no". Denne tråden blir veldig rotete, mener jeg da. Gull verdt å ha underforum til trading, folk som søker etter andre å spille sammen med, privat forum for admins av .no serverne så de kan dele bans med hverandre etc.

 

DayZ.no allerede kjøpt - her om dagen faktisk.

Lenke til kommentar

Noen som kunne vært interessert i å hjelpe til med å starte opp et norsk dayz forum? Eller mener folk det holder med diskusjon.no tråden?

Jeg har webserver og endel erfaring med å sette opp phpbb forum fra før av. Men skal det bli et bra forum med aktivitet trengs det folk som kan noe foto/videoredigering, skribenter samt forum moderator's/admin.

 

Hadde vært supert med et eget dedikert forum for "DayZ.no". Denne tråden blir veldig rotete, mener jeg da. Gull verdt å ha underforum til trading, folk som søker etter andre å spille sammen med, privat forum for admins av .no serverne så de kan dele bans med hverandre etc.

 

 

Vel, ja...

 

Helt enig igrunn.

 

Man skulle hatt et eget DayZ forum ja.

 

Er jo ikke noe problem å sette opp phpbb og leie et domene til 200kr.

 

Anyone up for the task?

 

 

 

EDIT: Jeg tar en titt på det nå, skal se om jeg ikke kan få laget et ordentlig forum til oss :)

 

Men kom med forslag til domenenavn da.

 

IKKE .no domener, da må jeg opprette firma og det gidder jeg ikke.

 

Sjekk pm!

Lenke til kommentar

fy faen for et spill! listet meg rundt i en evighet fra sjøen og til Polana. Bestemmer meg for å raide kjøpesenteret for større sekk osv.. Kommer en gjeng med zombier, jeg knekker benet uten morfin.. Krabber rundt og looter for å se om om jeg finner noe.. Ingenting..

 

Plutselig hører jeg en som åpner en cola i naborommet, krabber inn og skyter fyren rett i trynet! Han hadde alt! Kompass, kniv, fyrstikker, morfin, epi-pen, blod og masse mat! For en herlig kveld :D

 

Ikke serlig god kveld for den andre personen,

 

your pure evil

Lenke til kommentar

Hadde vært supert med et eget dedikert forum for "DayZ.no". Denne tråden blir veldig rotete, mener jeg da. Gull verdt å ha underforum til trading, folk som søker etter andre å spille sammen med, privat forum for admins av .no serverne så de kan dele bans med hverandre etc.

 

DayZ.no allerede kjøpt - her om dagen faktisk.

 

 

Det gjør da ingenting :)

 

Må jo ikke hete dayz.no

Lenke til kommentar

Hvis jeg kunne stolt på noen av dere ville jeg blitt våpenforhandler nå. Jeg har så stor samling av våpen nå at det er ikke vits i å ta vare på dem alle.

 

Reddit.com/r/DayZtrade, gå å trade der. :)

 

Har forresten GPS som jeg synes er fullstendig ubrukelig, trader den gjerne mot en av .50cal riflene eller SVD + ammo.

 

Prøv Right Ctrl + M når du er ingame og har GPS i inventory. Med mindre du spiller på en server der du kan se deg selv på kartet by default så kan du ikke påstå at GPS er ubrukelig ^^

 

Btw, har 3 SVD Camo :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...