Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og du over; wasteland er ikke en mod. Jeg har spilt masse wasteland uten å innstalere noe som helst. Med unntak av en mission file når en joiner serveren. Men det er ikke en mod som du installerer liksom.

 

 

Det er en modifikasjon til Arma 2. Det er med andre ord en mod. Om du må installere 2 mb i et kart, eller 2Gb har ingenting å si, så lenge det er en modifikasjon av det opprinnelige spillet. Det er ikke et kriterie at man må laste ned eller installere noe for at man skal kunne kalle det en mod. En mod er fremdeles en mod ;) Wasteland er like mye en mod som DayZ. Om du ønsker å kverulere mer, så anbefaler jeg deg å google det, så vi slipper dette våset ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en mod per definisjon. Om du er usikker, bruk google, eventuelt slå av troll-modusen din.

 

Det er ikke en mod kun fordi andre omtaler det som mod. Den modifisierer ikke spillet, da det er en del av spillet vanilla, ergo er det ikke en mod. Dersom du ikke tåler at noen argumenterer mot deg, og derfor kaller de troll, har du vel egentlig ingenting på et diskusjonsforum å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke en mod kun fordi andre omtaler det som mod. Den modifisierer ikke spillet, da det er en del av spillet vanilla, ergo er det ikke en mod. Dersom du ikke tåler at noen argumenterer mot deg, og derfor kaller de troll, har du vel egentlig ingenting på et diskusjonsforum å gjøre.

Så det er ikke en modifikasjon?

 

Uansett, alphaen har gått sin gang, og dette med "mennesker vs nature" funker ikke. En av de største grunnene er på respawn på zombier. Ingen grunn til å ta over et område, når zombiene respawner hele tia.

Lenke til kommentar

Det er ikke en mod kun fordi andre omtaler det som mod. Den modifisierer ikke spillet, da det er en del av spillet vanilla, ergo er det ikke en mod. Dersom du ikke tåler at noen argumenterer mot deg, og derfor kaller de troll, har du vel egentlig ingenting på et diskusjonsforum å gjøre.

 

Den modifiserer spillet, ergo er det en mod ;) Gjerne vis meg én eneste plass der det blir sagt at det ikke er en mod (og ikke minst hvorfor det ikke kan kalles), så skal jeg revurdere det :p Utifra hva en mod er (noe du også kan google deg frem til), så er fremdeles Wasteland moden til Arma 2 en mod per definisjon. Wasteland kan faktisk være et prakteksemplar for hva en mod er. Kanskje du har lært noe nytt i dag!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det er ikke en modifikasjon?

 

Uansett, alphaen har gått sin gang, og dette med "mennesker vs nature" funker ikke. En av de største grunnene er på respawn på zombier. Ingen grunn til å ta over et område, når zombiene respawner hele tia.

Rocket sa at dette skal de endre på i standalone. Et antall loot, og et antall Zombies spawner. Etter det, blir det bare mindre loot ettersom hva folk tar, og mindre Zombies etterhvert som Zombies dør. Dette er under vurdering hos teamet nå.
Lenke til kommentar

Rocket sa at dette skal de endre på i standalone. Et antall loot, og et antall Zombies spawner. Etter det, blir det bare mindre loot ettersom hva folk tar, og mindre Zombies etterhvert som Zombies dør. Dette er under vurdering hos teamet nå.

Har ikke noe å si for den versjonen av DayZ de fleste og jeg spiller, siden den innehoiolder nettopp respawning zombier og er med på å ødelegge dynamikken som folk klager på.

Inntil det endres, vil DayZ bestå av "deathmatch", som også er en måte å overleve på. Tipper jeg og min gruppe kommer til å fortsette den veien grunnet suksessen det har vært for oss hittil.

Lenke til kommentar

Har ikke noe å si for den versjonen av DayZ de fleste og jeg spiller, siden den innehoiolder nettopp respawning zombier og er med på å ødelegge dynamikken som folk klager på.

Inntil det endres, vil DayZ bestå av "deathmatch", som også er en måte å overleve på. Tipper jeg og min gruppe kommer til å fortsette den veien grunnet suksessen det har vært for oss hittil.

Nei, enig i det du sier, men jeg sier at standalone vil bli mye mer forbedret enn bare modden nå.
Lenke til kommentar

Den modifiserer spillet, ergo er det en mod ;) Gjerne vis meg én eneste plass der det blir sagt at det ikke er en mod (og ikke minst hvorfor det ikke kan kalles), så skal jeg revurdere det :p Utifra hva en mod er (noe du også kan google deg frem til), så er fremdeles Wasteland moden til Arma 2 en mod per definisjon. Wasteland kan faktisk være et prakteksemplar for hva en mod er. Kanskje du har lært noe nytt i dag!?

 

1. Den modifiserer ikke et spill når det er en del av vanilla spillet. For å kunne modifisere det må det være noe som blir lagt til i ettertid, uten å ha vært med i vanilla versjonen.

 

2. Folk over hele nettet kaller det en mod fordi de ikke vet bedre. Dersom du ser på Bohemia sine egne sider og forum står det svart på hvitt at det faktisk er en gamemode, ikke en mod.

 

3. Det er fremdeles ikke en mod, men en gamemode. På samme måte som zombiedelen i Call of Duty er en gamemode, og ikke en mod.

 

4. Jeg vet faktisk veldig godt hva en mod er da jeg har vært med å laget noen av de mest omtalte moddene på denne siden av 2000-tallet.

 

5. Kanskje du skal jekke deg ned noen hakk og diskutere på normalt vis uten å bruke slike små hersketeknikker som tydeligvis fungerer veldig dårlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Den modifiserer ikke et spill når det er en del av vanilla spillet. For å kunne modifisere det må det være noe som blir lagt til i ettertid, uten å ha vært med i vanilla versjonen.

 

2. Folk over hele nettet kaller det en mod fordi de ikke vet bedre. Dersom du ser på Bohemia sine egne sider og forum står det svart på hvitt at det faktisk er en gamemode, ikke en mod.

 

3. Det er fremdeles ikke en mod, men en gamemode. På samme måte som zombiedelen i Call of Duty er en gamemode, og ikke en mod.

 

4. Jeg vet faktisk veldig godt hva en mod er da jeg har vært med å laget noen av de mest omtalte moddene på denne siden av 2000-tallet.

 

5. Kanskje du skal jekke deg ned noen hakk og diskutere på normalt vis uten å bruke slike små hersketeknikker som tydeligvis fungerer veldig dårlig.

 

Wasteland er faktisk en mod.Ja det bruker resurssene til Arma 2 men det bruker en modifisert mission fil som er jobbet utrolig mye med og som modifiserer utrolig mye. Utviklerne bak kaller det en mod, så hvorfor pirke på noe sånt ? 0_o

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Den modifiserer ikke et spill når det er en del av vanilla spillet. For å kunne modifisere det må det være noe som blir lagt til i ettertid, uten å ha vært med i vanilla versjonen.

 

2. Folk over hele nettet kaller det en mod fordi de ikke vet bedre. Dersom du ser på Bohemia sine egne sider og forum står det svart på hvitt at det faktisk er en gamemode, ikke en mod.

 

3. Det er fremdeles ikke en mod, men en gamemode. På samme måte som zombiedelen i Call of Duty er en gamemode, og ikke en mod.

 

4. Jeg vet faktisk veldig godt hva en mod er da jeg har vært med å laget noen av de mest omtalte moddene på denne siden av 2000-tallet.

 

5. Kanskje du skal jekke deg ned noen hakk og diskutere på normalt vis uten å bruke slike små hersketeknikker som tydeligvis fungerer veldig dårlig.

 

Du vet hva en mod er, men vet ikke at Wasteland er en mod. Godt jobba :p

 

Enten er du jo et klassisk troll, eller så er du en inngrodd kverulant. Er du av dem som skaper et stort nummer ut av at folk sier "sykkel" når det egentlig heter trøsykkel også?

 

Det er mye som er gjort i både databasen, og en god del endringer i mapet generelt. Det er også tilrettelagt slik at hele systemet er satt på hodet. Om du kaller det en gamemode, og resten av verden kaller det en mod er i grunn samma for meg. Det jeg tar utgangspunkt i er hva en mod faktisk ér, og det har jeg alltid visst. For å friske opp minnet, så tok jeg meg noen minutter å lese over hva en mod er, og alt en mod ér, er også Wasteland, enten du vil eller ikke. Du kan likevel kalle det hva du vil, det forandrer ikke definisjonspørsmålet enten du har laget moder hele livet eller bare på denne siden av 2000-tallet. Det blir ikke mindre en mod av den grunn.

 

1. Du benekter bare at det er en mod. Men hvorfor?

 

2. Hva er det, om det ikke er en mod? Det er ikke en offisiell Arma2-utvidelse (game mode), så hva er det?

 

3. Hva er kriterie for at det er en mod i DIN verden?

Endret av sjeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva går det i med at så mange spiller på servere med fag-mode?

Hele DayZ poenget for min del forsvinner når det er så mange kjøretøy at man ikke kan gå 10m uten å snuble over en bil, helikopter eller lignende. Ikke bare det, men når man i tillegg spawner med bra gear, så forsvinner poenget enda mer!

 

At hele denne videoen minner mer om en generisk og trøtt frag-video det er oversvømmelse av fra CoD og lignende skytespill får meg til å lure på hvorfor i alle dager dere spiller DayZ :p

 

Nja, original dayZ servere er boring, 80-90% tiden går til running simulator xD men på slike servere er det lettere å få frapset noe da det er lettere å finne ting. Skulle jeg frapset alt dette i original servere så hadde det tatt flere uker/mnd.

 

Jeg liker også flere biler, helis osv, er utrolig morsomt når det blir car/heli fights, og det skjer ganske ofte.

Men så er det bare meg og mine venner, du liker kanskje ikke, Ok, spill på andre servere ;)

Lenke til kommentar

Den modifiserer spillet, ergo er det en mod ;) Gjerne vis meg én eneste plass der det blir sagt at det ikke er en mod (og ikke minst hvorfor det ikke kan kalles), så skal jeg revurdere det :p Utifra hva en mod er (noe du også kan google deg frem til), så er fremdeles Wasteland moden til Arma 2 en mod per definisjon. Wasteland kan faktisk være et prakteksemplar for hva en mod er. Kanskje du har lært noe nytt i dag!?

Hvis du påstår at Wasteland er en mod, kan du like godt påstå at Counter Strike med Friendly Fire av er en mod til "vanlig" Counter Strike med Friendly Fire på. Det er ikke identisk, ikke alle parametre er like, men et kreves en mer gjennomgående forandring enn et lite fåtall forskjellige parameterverdier for å kunne kalles en mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du påstår at Wasteland er en mod, kan du like godt påstå at Counter Strike med Friendly Fire av er en mod til "vanlig" Counter Strike med Friendly Fire på. Det er ikke identisk, ikke alle parametre er like, men et kreves en mer gjennomgående forandring enn et lite fåtall forskjellige parameterverdier for å kunne kalles en mod.

 

Hadde det du sier bare vært realiteten, så hadde jeg ikke hatt noe å si imot deg. Det at du sammenligner med et så absurd eksempel, og fremstiller modifiseringene som er gjort til Wasteland som "fåtallige forskjellige paramaterverdier" gjør at jeg vil henvende deg til et kjapt søk i google før du fortsetter.Det blir for dumt å diskutere med noen som åpenbart ikke har kunnskap om det de uttaler seg om.

 

Hvor mye/hva som skal til for at det skal kunne kalles en mod? Du hevder klart og tydelig at modofikasjonene i Wasteland ikke er nok til å kunne kalles en mod, dermed antar jeg du sitter med ubestridelig kunnskap om hvor grensen ligger ;)

Endret av sjeve
Lenke til kommentar

Hadde det du sier bare vært realiteten, så hadde jeg ikke hatt noe å si imot deg. Det at du sammenligner med et så absurd eksempel, og fremstiller modifiseringene som er gjort til Wasteland som "fåtallige forskjellige paramaterverdier" gjør at jeg vil henvende deg til et kjapt søk i google før du fortsetter.Det blir for dumt å diskutere med noen som åpenbart ikke har kunnskap om det de uttaler seg om.

 

Hvor mye/hva som skal til for at det skal kunne kalles en mod? Du hevder klart og tydelig at modofikasjonene i Wasteland ikke er nok til å kunne kalles en mod, dermed antar jeg du sitter med ubestridelig kunnskap om hvor grensen ligger ;)

Greit nok, jeg trodde det var mindre forandringer enn det faktisk var, og sammenligningen min var dårlig. Om det er en mod eller ikke får andre avgjøre, men at selv om flertallet kaller det for en mod, så må det ikke nødvendigvis være korrekt. For eksempel, hvis man søker på "Flat Earth Theory" på google, får man ca. 50 millioner treff. Hvis man søker på "Round Earth Theory", får man opp 24 millioner treff. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...