Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Andre enn meg som har vanskeligheter for å finne crash sites nå? Jeg og gruppa mi har spilt på to forskjellige servere og kjørt med helikoptere der de vanligvis spawner, men vi har ikke funnet noen. Til og med når vi var 2x heli (MV-22 og en UH1) fant vi ikke noe på en time...

 

Vi er stuck med m4/m16 og ak, og en heldig jævel som fant en m24 i en firestation :p

So? Må dere ha AS50 for å klare å skyte noen? ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre enn meg som har vanskeligheter for å finne crash sites nå? Jeg og gruppa mi har spilt på to forskjellige servere og kjørt med helikoptere der de vanligvis spawner, men vi har ikke funnet noen. Til og med når vi var 2x heli (MV-22 og en UH1) fant vi ikke noe på en time...

 

Vi er stuck med m4/m16 og ak, og en heldig jævel som fant en m24 i en firestation :p

Sliter også veldig, har kanskje funnet 4 eller 5 stykk de siste to ukene. Pleide å finne 4-5 om dagen før det. :/

 

So? Må dere ha AS50 for å klare å skyte noen? ;)

For min del leter jeg etter FN Fæl eller M14 der, AS50 er bare et pluss. :)

Lenke til kommentar

Andre enn meg som har vanskeligheter for å finne crash sites nå? Jeg og gruppa mi har spilt på to forskjellige servere og kjørt med helikoptere der de vanligvis spawner, men vi har ikke funnet noen. Til og med når vi var 2x heli (MV-22 og en UH1) fant vi ikke noe på en time...

 

Vi er stuck med m4/m16 og ak, og en heldig jævel som fant en m24 i en firestation :p

Vet at det ikke var helicrash på 1.7.5(?) patchen når den kom, men trodde de hadde fikset det nå?

Har ikke spillt på en stund nå så er litt usikker selv.

 

Spiller du på private servere eller? Der er det vell adminsa som velger hvor mange som skal være på serveren.

Lenke til kommentar

Vet at det ikke var helicrash på 1.7.5(?) patchen når den kom, men trodde de hadde fikset det nå?

Har ikke spillt på en stund nå så er litt usikker selv.

 

Spiller du på private servere eller? Der er det vell adminsa som velger hvor mange som skal være på serveren.

 

Var private hive, ja. Men jeg spilte istad, og på vei til Zelenogorsk for å hente noen kom vi over en heli crash på et sted jeg er 100% sikker vi har sjekka før, uten at det har vært restart imellomtiden. Vet ikke om det er delayed spawn eller noe, merkelig er det hvertfall.

 

Og det kan virke som om helicrashen var bugga. 30 sek etter vi plukka opp våpnene på crashen (2x m107 og 2x svd camo) ble serveren "force-restarta" og vi mista begge SVD camoene (som var i sekkene våre) og ammoen til både SVDene og M107...

 

For å toppe nederlaget ble Ospreyen skutt ned av en cheater med en full auto silenced g36-sniper ting når vi skulle refuele. Jeg vet han juksa, siden jeg alltid hopper ut og søker området med sniper før kameraten min lander, og jeg så han ikke da. I tillegg tålte han 8 as50 skudd (as50 antimaterial rounds) før han snudde seg og drepte meg...

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Helicrashes er random, spawner nødvendigvis ikke når serveren restarter.

 

Ja, plukker du noe like før restart så kan det hende at du mister dem. Du har sikkert sett på mange servere at de annonserer at folk bør lande helikoptere 1-5min før restart, det samme gjelder weapons og andre ting.

 

Kanskje du ikke fant han når du søkte, gillie dude kan være vanskelig å spotte til tider.

Lenke til kommentar

Helicrashes er random, spawner nødvendigvis ikke når serveren restarter.

 

Ja, plukker du noe like før restart så kan det hende at du mister dem. Du har sikkert sett på mange servere at de annonserer at folk bør lande helikoptere 1-5min før restart, det samme gjelder weapons og andre ting.

 

Kanskje du ikke fant han når du søkte, gillie dude kan være vanskelig å spotte til tider.

 

Åja, trodde heli crashes spawna rett etter RS.

 

Tingen er at vi var tilbake i basen vår og hadde logga ut før RS (når 1min warningen kommer logger vi alltid ut) og vi hadde 2x m107 i helien og 2x svd på oss om jeg ikke husker helt feil. Begge SVDene ble borte.

 

Han fyren som skjøt ned helien hadde ikke ghillie suit, han hadde vanlige klær, i tillegg til at han brukte et våpen som ikke finnes i spillet. Jeg fikk også inn kanskje 15 treff med m4e3 cco uten at han så ut til å bli svakere av den grunn :p

 

Men spiller ingen rolle. Vi respawna og fikk skyss med en huey til basen vår og senere fant vi enda en Osprey (Mv22). Med den fant vi to crashes og fikk med oss fire as50s og senere bytta vi to av de mot ospreyen vår som hadde blitt stjålet iløpet av natta... Vi hadde midlertig parkert ved misty peak, og det er litt snodig at noen skulle ha funnet den der :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Herregud, det ser bra ut. Begynner å gå lei DayZ nå så håper SA kan være et friskt pust =)

 

Server spiller dere på?

 

Spiller egentlig ikke på noen spesiell server. I de siste dagene har vi spilt på en 10 heli server (vi spiller ikke private hive), mens vi vanligvis spiller Chernarus 636 (ellernoe) med 35 vehicles, veteran, ch off

 

Spilte mye Norway 01 før den ble whitelisted, og har rimelig bra loot på den, men har slutta å spille norske servere siden jeg har vanskeligere for å drepe folk fra samme land som meg :wee:

 

Har forresten Norway 01 blitt totalt restarta?

Lenke til kommentar

Hei sann, vil gjerne ha en henvisning til den tekniske tråden :) Hvis ikke bare noen her kan hjelpe meg. Jeg finner det veldig vanskelig å joine servere. En som ofte kommer opp er at battle eye er uoppdatert. står at jeg trenger versjon 160.22 når jeg har 160.0, merkelig da jeg oppdaterte før jeg først spillte. Andre ganger henviser de til at jeg skal slette noen filer i c-dokumenter før jeg kan spille. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hei sann, vil gjerne ha en henvisning til den tekniske tråden :) Hvis ikke bare noen her kan hjelpe meg. Jeg finner det veldig vanskelig å joine servere. En som ofte kommer opp er at battle eye er uoppdatert. står at jeg trenger versjon 160.22 når jeg har 160.0, merkelig da jeg oppdaterte før jeg først spillte. Andre ganger henviser de til at jeg skal slette noen filer i c-dokumenter før jeg kan spille. Takk for svar :)

 

Det er forskjellig fra servere til servere om hvilken version. Hvis du bruker DayZ Commander bare kryss av Wrong Arma version og Wrong DayZ version. Oppdater Battleeye fra denne siden: http://www.battleye.com/download.html

Lenke til kommentar

etter en eller annen patch så mista jeg en del fps, nå er det rævva fps hele veien. reinstall av spill, reinstall av win og flytting til ssd hjalp heller ikke. makes no sence :-P håper det bedrer seg i SA.

 

Optimalisering - kanskje. Men skal jeg være ærlig tviler jeg på det, siden zombier ikke lenger skal spawne når en spill er i nærheten, men være der og roame hele tiden.

 

Og da snakker vi ikke noen hundre zombier slik som er vanlig på en server med tja, 20 players, men 4-5000.

Lenke til kommentar

Veldig mye laggete og ustabile servere. Tipper halvparten av tiden jeg har sittet for å spille Day Z har jeg faktisk fått spille. Men veldig moro når det funker.

 

Du må jo ta de me best ping da ;)

 

Vært noe snakk om når fullversjonen blir slipt ?

 

Har hørt rundt April

Lenke til kommentar

Seier over hacker, success! Her en dag var vi 4stk på NWAF, i skogen med SuV (night-mode). Så plutselig kommer det en chopper rett dit hvor vi hadde parkert, like utenfor NWAF. Det første jeg rakk å tenke var at det var ganske utrolig at han traff akkurat dit hvor vi var, men så ble vi jo skutt på før vi stakk av fra airfieldet, så jeg tenkte det var noen av dem. Servern skulle restartes og vi viste han måtte lande og det gjorde han.

 

Vi så hvor han landet og vi sprang nærmere området og serveren restartet. Etter restart var "han" der igjen, og krig ble det. Vi trodde de var 2 stk der og da og virket veldig gode da de klarte å spotte hver eneste av oss nesten hele tiden. Utrolig nok traff han aldri oss, men alle skudd var bare 30-100cm unna =)

Etter å ha løpt rundt i skogen i en god 15min så bestemte jeg meg meg å ofre meg da jeg ikke hadde noe god gear og fri for ammo. Startet SUV'en, kjørte mot området hvor jeg hørte alle skudd, så ble jeg skutt på, bilen exploderte men jeg overlevde situasjonen utrolig nok. Ble liggende ved bilen mens skuddene suste forbi. Nightvision ble også små fucked-up da bilen exploderte så for meg ble det ekstremt vanskelig å følge med i mørket.

 

Det eneste jeg kunne gjøre var å stole på kompisene. De gjorde jobben og fyren ble drept etter en stund. Ingen av oss døde.

 

5min senere etter han døde dukket han opp igjen med helikopter, denne gangen krasjet han nært persone som drepte han, uten lykke.

Så ble han banned for hacking, type 2-5min senere =)

 

Ting som gjorde han mistenkelig:

1. Viste hvor vi var?

2. AS50 TWS antar jeg da han fant oss alle hele tiden.

3. Var female, noe det ikke går ann å velge i serveren vi spiller på.

4. Kom raskst til nwaf etter han døde.

 

men jaja, synes dette var veldig morsomt, føltes ut som veldig god spiller vi spilte mot selvom det var hacker :p

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...