Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poster en video til av meg & mine kompiser.

 

Hva går det i med at så mange spiller på servere med fag-mode?

Hele DayZ poenget for min del forsvinner når det er så mange kjøretøy at man ikke kan gå 10m uten å snuble over en bil, helikopter eller lignende. Ikke bare det, men når man i tillegg spawner med bra gear, så forsvinner poenget enda mer!

 

At hele denne videoen minner mer om en generisk og trøtt frag-video det er oversvømmelse av fra CoD og lignende skytespill får meg til å lure på hvorfor i alle dager dere spiller DayZ :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva går det i med at så mange spiller på servere med fag-mode?

Hele DayZ poenget for min del forsvinner når det er så mange kjøretøy at man ikke kan gå 10m uten å snuble over en bil, helikopter eller lignende. Ikke bare det, men når man i tillegg spawner med bra gear, så forsvinner poenget enda mer!

 

At hele denne videoen minner mer om en generisk og trøtt frag-video det er oversvømmelse av fra CoD og lignende skytespill får meg til å lure på hvorfor i alle dager dere spiller DayZ :p

 

Det er jo utrolig mye gøyere når det er mange kjøretøy på serveren, og pvp i dayz er faktisk veldig morro, i stede for å skyte zombier som respawner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo utrolig mye gøyere når det er mange kjøretøy på serveren, og pvp i dayz er faktisk veldig morro, i stede for å skyte zombier som respawner..

 

jeg er enig i at det er for få originalt, men 500? Haha, nei, det er måte på! PvP er artig det. Kanskje det som er artigst i DayZ, men det er grenser for hvordan det skal bli tilrettelagt. Å spawne med full kit, hundrevis av biler, fullt reparerte helikopter med autorefill, ingen jobb, ikke noe å bry seg om, permadeath er irrelevant, adrenalinløst hjernedød gameplay med sviminger som løper rundt med AS50 som om det var makarov osv... er alt DayZ ikke handler om, så jeg lurer fremdeles på hva som er poenget med å spille DayZ om det er disse tingene som er så gøy.

 

Mine absolutt høydepunkter i DayZ er på originale servere (men jeg er fullt enig i at det burde være flere kjøretøy). Det er slike fag-mode servere med alt dette våset som har gjort at jeg har mistet DayZ-gløden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er enig i at det er for få originalt, men 500? Haha, nei, det er måte på! PvP er artig det. Kanskje det som er artigst i DayZ, men det er grenser for hvordan det skal bli tilrettelagt. Å spawne med full kit, hundrevis av biler, fullt reparerte helikopter med autorefill, ingen jobb, ikke noe å bry seg om, permadeath er irrelevant, adrenalinløst hjernedød gameplay med sviminger som løper rundt med AS50 som om det var makarov osv... er alt DayZ ikke handler om, så jeg lurer fremdeles på hva som er poenget med å spille DayZ om det er disse tingene som er så gøy.

 

Mine absolutt høydepunkter i DayZ er på originale servere (men jeg er fullt enig i at det burde være flere kjøretøy). Det er slike fag-mode servere med alt dette våset som har gjort at jeg har mistet DayZ-gløden.

 

Har aldri spilt på server man spawner med våpen etc. men finnes vel det også..

Spiller forsåvidt på server med 500+ kjøretøy, men man må alltid fikse de! og det er vel sånn det burde være også, mener jeg.. toolbox er det mest rare på de serverene :p

Lenke til kommentar

Skal man ha det som er nevnt over, kan man like så godt fjerne zombiene også, da hele meninga med DayZ er borte.

 

Men om en zombieapokalypse hadde skjedd i virkeligheten. Alle biler hadde ikke plutselig blitt ødelagt/forsvunnet for det. Derfor synes jeg at flere kjøretøy burde addes, men heller mange med lite fuel, som skulle vært sjeldent.

 

Og til deg over her, det jeg mente med 100% legit, er at jeg aldri jukser. Jeg har ikke engang glitcha til meg nye våpen.

 

Men gleder meg til standalone. Håper zombiene blir helt annerledes ^^

Lenke til kommentar

Skal man ha det som er nevnt over, kan man like så godt fjerne zombiene også, da hele meninga med DayZ er borte.

 

Men om en zombieapokalypse hadde skjedd i virkeligheten. Alle biler hadde ikke plutselig blitt ødelagt/forsvunnet for det. Derfor synes jeg at flere kjøretøy burde addes, men heller mange med lite fuel, som skulle vært sjeldent.

 

Og til deg over her, det jeg mente med 100% legit, er at jeg aldri jukser. Jeg har ikke engang glitcha til meg nye våpen.

 

Men gleder meg til standalone. Håper zombiene blir helt annerledes ^^

 

det gjør di :)

team dean viste nylig film på blogen sin der di holdt på med motion capture å laga nye animasjoner til zombies. Faktisk så blir allt nytt i dayz sa.

http://dayzdev.tumblr.com/

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt poenget når Wasteland gir det samme (ren pvp), oversvømmelse av kjøretøy og avhengig av server fult kit på 10-20 minutter.

 

Akkurat det jeg også tenker. For folk som spiller på disse gaylord-serverene til DayZ, så burde vel Wasteland være drømmemoden. Jeg tror egentlig det er denne DayZ-feberen som gjør at folk ikke tenker over at det kanskje er alternativer som passer dem langt bedre. Det har seg jo slik at de fleste jeg har pratet med som spiller DayZ, foretrekker en balleløs og barnevennlig modus der du kan være hjernedød, skyte til du blir blå, og lage talentløse fragmovies som gjør youtube mindre interessant enn det allerede er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Akkurat det jeg også tenker. For folk som spiller på disse gaylord-serverene til DayZ, så burde vel Wasteland være drømmemoden. Jeg tror egentlig det er denne DayZ-feberen som gjør at folk ikke tenker over at det kanskje er alternativer som passer dem langt bedre. Det har seg jo slik at de fleste jeg har pratet med som spiller DayZ, foretrekker en balleløs og barnevennlig modus der du kan være hjernedød, skyte til du blir blå, og lage talentløse fragmovies som gjør youtube mindre interessant enn det allerede er.

Faktsk er det ikke en mod. Du kan bare logge inn på en wastelandserver.

 

Angående dayZ SA, håper jeg at zombiene blir mye bedre. Enten de går veien mot walking deadserien på tv, eller L4D. (Slappe mot intense maratonløpere). Hvilken type vil dere ha?

Lenke til kommentar

Faktsk er det ikke en mod. Du kan bare logge inn på en wastelandserver.

 

Selvfølgelig er det en mod. En mod er en mod, enten du må installere/laste ned noe ekstra eller ikke ;)

 

Jeg aner ikke hva zombier jeg vil ha, egentlig. Det kommer helt an på hva som funker best for spillets mekanikk, så jeg er helt åpen for det inntil jeg ser hvordan det blir, så lenge det ikke blir som i War Z, der det bare ser sløvt ut.

Lenke til kommentar

28 days later er jo rimelig kul zombie film. Har ikke noe imot sånne zombies heller.

Hvordan er de der? Har ikke sett filmen jeg.

 

Og du over; wasteland er ikke en mod. Jeg har spilt masse wasteland uten å innstalere noe som helst. Med unntak av en mission file når en joiner serveren. Men det er ikke en mod som du installerer liksom.

 

Og jeg har ganske så lyst på zombiene fra walking dead. Selv om de fra left for dead 2 er ganske bra. Men det synes jeg passer bedre med arkadespill osv. Men alt er bedre enn de klumsete vi har nå. Uansett hva slags det er, vil det være en stor forbedring.

 

Men en ting jeg vil ha, er at man må skyte hodet, og ikke at de dør av å bli skutt i foten. Men jeg har også lyst til at de skal bli sløvet ned ved å bli skutt i foten for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...